Jan Inge Maler Norske kommuner

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators: unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

jani
Holy Zealot

Re: Jan Inge Maler Norske kommuner

Post by jani » Tue Nov 03, 2015 11:09 pm

Takk for kommentar Durloth. Jeg kan ikke si jeg er en heraldikk nerd, men interessen har vokst etterhvert som jeg prøvd å finne inspirasjon til heraldry. Ideen med å male norske kommunevåpen har ligget i bakhodet i et par år før eg har funnet selvsikkerheten til å kaste meg ut i frihånd maling. Jeg har nok ikke kommet så langt at jeg kan se et kommunevåpen og vite med en gang hvor dem er fra, men jeg har ubevisst begynt å legge mer og mer merke til Norske kommunevåpen jeg ser langs veien på biltur.

Når det gjelder spilling så har jeg spillt noen sporadiske kamper her og der, og deltatt på DSK nesten hvert år, men da oftest med Orcer eller demoner (en gang med Bretonnia), men det er nok mange flere timer som er invistert i maling enn spilling. Håper på å få spillt mer med dem etter hvert som hæren vokser. For tiden bor jeg i en bitteliten leilighet i Tyskland, mens resten av figuerene står igjen i Bergen, og nøyer meg fortiden derfor med maling fremfor spilling. Kan hende jeg prøver å spille litt AOS når jeg har malt opp nok figurer her i Heidelberg, men gleder meg til å spille 8th eller 9th WHFB når jeg får samlet alle ridderene. Har ikke prøvd kings of war enda, men har lyst til å prøve det og.

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Tue Nov 03, 2015 11:41 pm

Ser meget bra ut, genial ide! Spesielt imponert over hvor bra check patternsa ser ut :)

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Wed Nov 04, 2015 7:56 pm

Dette er imponerende nivå på maling! Brilliant ide for å slippe og finne på alle mønstrene selv :)
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!

jani
Holy Zealot

Post by jani » Fri Nov 13, 2015 7:52 pm

Takk for kommentarer.

Her har eg ferdigstillt Namsos ridderen. Tenkte denne ridderen måtte ha gitar siden dem kaller seg "rock city". Han har jo faktisk lignende hårstil som Terje Tysland. :P

Image

jani
Holy Zealot

Post by jani » Sun Nov 22, 2015 9:34 pm

Da var Tønsberg ferdig. Det er en eldre variant og ikke det som ofte blir benyttet i dag :)

Image

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Nov 23, 2015 11:00 am

Veldig bra! Kanskje jeg skal bruke den som avatar på jobben, jeg føler meg jo veldig heltemodig og ridderaktig når jeg sitter ved pulten min og driver med saksbehandling...

Ridder-temaet tatt i betraktning var det veldig passende med et gammelt byvåpen. I disse sparetider har vi måttet gjøre litt kutt, så nå er det bare ett tårn igjen her i byen ;)

Polybius
Gobber

Post by Polybius » Tue May 30, 2017 12:20 pm

Dette var genialt. Er prosjektet fortsatt oppegående?

Post Reply

Return to “Maling”