Nurion's maleblogg

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators:unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

Nurion
Thorn
Nurion's maleblogg

Post by Nurion » Wed May 30, 2012 8:24 pm

Etter å hatt et avbrekk fra hobbyen siden 2006 har interessen sakte men sikkert kommet tilbake. Siden jeg solgte alt jeg hadde da jeg sluttet for mange år siden så må jeg starte på helt fra scratch. Så lenge gjennom de forskjellige hærene fra GW og på de nye modellene som hadde kommet, men jeg fant aldri noen jeg følte jeg virkelig hadde lyst på. Så kom jeg over http://www.chaos-dwarfs.com og jeg var solgt. Brukte ett par uker på å lese meg frem til converteringstips og se youtubefilmer før jeg bestemte meg. Googlet frem et par sider på nettet hvor de solgte bits og jeg var i gang!

Målet med bloggen er å bruke den som en slags motivasjon for å få en Chaos Dwarf hær klar til NM i 2013 hvor det hadde vært utrolig kult å stille. Jeg kommer til å legge ut både work in progress bilder og bilder av ferdige modeller. Siden jeg ikke har malt noe siden 2006 så frykter jeg det værste, men håper at jeg ikke har glemt alt ;)

Så, som en liten start;
Jeg kom over mantic sine modeller og fant ut at jeg skulle prøve abyssal dwarf til å representere mine chaos dwarf warriors. Fant fort både plusser og minuser!
+ Veldig god pris (15£ for 10 stk fra wayland)
+ Ser bra ut
- Et h...vete å sette sammen
- En del rester etter støpingen

Måtte frem med greenstuff bare for å få dem til å sitte sammen uten store sprekker mellom over- og underkropp. Her er bilder av to som er ferdig satt sammen. Den ene hadde et hode uten skjegg, og det kan man jo ikke ha noe av i en chaos dwarf hær!

Image
Last edited by Nurion on Sat Feb 02, 2013 2:20 pm, edited 1 time in total.

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Wed May 30, 2012 8:25 pm

Etter å ha surfet rundt på nettet og sett etter ulike måter folk har lagd hobgoblins fant jeg omsider ut hvordan jeg ville ha mine. Det ble en sammensetting av bits fra 3 forskjellige sett. Stormvermin kropper, ungor armer og gnoblar hoder. Jeg skal lage 40 stk tilsammen, men så langt har jeg bare klart å få tak i 14 gnoblar hoder og 30 sett med armer. Så om noen har gnoblar hoder liggendes (ikke fra scraplauncher) og/eller 10 stk venstre+høyre arm til ungor archers så send meg en PM!

Her er et WIP bilde av alle delen ferdig kuttet og klare til å settes sammen.

Image
Last edited by Nurion on Wed May 30, 2012 8:29 pm, edited 1 time in total.

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Wed May 30, 2012 8:25 pm

Siste innlegget for dagen er vel det prosjektet jeg har gledet meg mest til å starte på. Nemlig K'daai Destroyer! Det finnes ingen modell på hvordan den har sett ut eller hvordan den skal se ut. Bare det som står i boka fra Forge World. Der står det vel omtrendt noe sånn som at det er en stor demon født i fra flammen som daemonsmithene har manet frem ved hjelp av magi. Jeg leste at noen hadde brukt Thundertusk modellen som et utgangspunkt og laget den om til en slags okse, litt som en flammende great/bale taurus. Personlig synes jeg det ble litt for lite variasjon fra taurusene og ville ha noe annet. Jeg søkte videre og fant en som hadde convertert en soul grinder fra 40k til å stå på to bein og det så ganske bra ut, sett bort i fra at den så litt for high-tech ut. Ingen så ut til å ha tenkt tanken om å kombinere disse to.

Så her er en WIP av min K'daai Destroyer. Noe er limt sammen, noe blir holdt på plass av tack. Må en del greenstuffing til, men tror det kan blir bra! Fant også ut at jeg ikke hadde bestilt en venstrearm, og siden soul grinder armen har en diger mechklo så blir det uaktuelt å bruke den. Noen forslag til arm? Tenkte litt på Chaos Manticore sin arm.

Image

Image

Image

Tilslutt et bilde av en chaos dwarf crew fra hellcannon og K'daai destroyeren for å vise størrelsesforholdet.

Image

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Wed May 30, 2012 9:00 pm

Wow! Blir megakult å følge bloggen, og håper selvsagt du får ferdig hæren og stiller med den på NM :D
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

chranos
Warlock

Post by chranos » Wed May 30, 2012 9:51 pm

nice! Dette blir morro å følge med på.

Jeg ser at Hordes of Bits har fått inn igjen litt gnoblar bits.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Red Skullz
Enigma Foundry

Post by Red Skullz » Wed May 30, 2012 9:57 pm

Jøss, morsom start! Har klart å holde meg unna Chaos Dwarfs i flere år selv om jeg er veldig fristet til å gjøre det samme selv. Dette kommer jeg til å følge med på :)

Mtp chaos manticore armene. De burde passe greit med soul grinder armen, ihvertfall nære nok.

R
http://teamanarchy.diskusjoner.com
Team Anarchy, spillegruppe lokalisert på Setermoen i Indre Troms.

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Wed May 30, 2012 10:11 pm

chranos wrote:nice! Dette blir morro å følge med på.

Jeg ser at Hordes of Bits har fått inn igjen litt gnoblar bits.
Har kjøpt en del bits fra dem alt, så jeg prøver å følge med. Sjekket nå også, men det ser bare ut til at de har kroppene inne. Så er det vel sånn at de ikke restocker før de får solgt nok av det de alt har :/ Tar sikkert en stund før de får inn flere hoder.
Red Skullz wrote:Jøss, morsom start! Har klart å holde meg unna Chaos Dwarfs i flere år selv om jeg er veldig fristet til å gjøre det samme selv. Dette kommer jeg til å følge med på :)

Mtp chaos manticore armene. De burde passe greit med soul grinder armen, ihvertfall nære nok.

R
Går inn i prosjektet med litt skrekkblandetfryd! :p Men håper det blir bra tilslutt :) Btw, ser på profilen din at du også holder til på Hamar. Jeg er på Elverum, kanskje mine CD kan prøve seg litt mot dine O&G etterhvert? ;)

Så langt ser det ut til at jeg kjøper inn manticore armen ja! :)

Morsomt at folk har lyst til å følge med! Legger muligens ut en post til før helga, så blir det en ukes tid i litt sydligere strøk som står for tur =D

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Wed May 30, 2012 10:59 pm

Chaos Dwarves? Har du møtt noen fra Hanstad-traktene du har fått inspirasjon fra? :)

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Thu May 31, 2012 7:23 am

Utrolig fet K'daai. Gleder meg til å se den RL ferdig malt.

-Stian-

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Thu May 31, 2012 7:49 am

Oguleth wrote:Chaos Dwarves? Har du møtt noen fra Hanstad-traktene du har fått inspirasjon fra? :)
Bor på Hanstad <.< Men har akkurat flyttet hit! Er det flere Chaos Dwarf i nærheten? :P

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Thu May 31, 2012 9:26 pm

Dagens produksjon:

Fått greenstuffet og satt sammen 14 hobgoblins (hadde ikke flere hoder liggendes). Synes de ser meget bra ut! =) Selv liker jeg musician med horn i hånda og om han skulle miste hornet i kampens hete, har en "tromme" til hjelm :p

Image

Image

Image

Har også malt dvergene fra mantic. Siden jeg er mest opptatt av å få hæren spillbar så fort som mulig ( i mine øyne burde en hær være malt for å være spillbar...), så har jeg malt dem relativt raskt. Tror jeg brukte tilsammen 3t på 10 stk, noe som er ganske raskt, allefall for meg. Har ikke malt og limt på skjoldene, dvergen til høyre på bildet mangler hornet sitt og dverg nr 2 fra høyre mangler standard og våpen. Disse lager jeg i morgen.

Image

Jeg har også bestilt meg 2x thundertusk baser (1 til destroyer og 1 til hellcanon), 10 stormverminkropper og ett sett med chaos manticore armer fra hoard'o bits. Jeg venter også på litt ny maling fra wayland, blandt annet rød, orange og gul så jeg snart kan begynne å male lavabaser og k'daai! =D

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Mon Jun 04, 2012 11:33 am

Ser utrolig bra ut.

-Stian-

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Mon Jun 04, 2012 1:19 pm

De hobgoblinene ble meget kule. Bra jobba.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

soulassassin
Battle Boar

Post by soulassassin » Tue Jun 05, 2012 7:36 am

Veldig kule og litt småbarske hobgobbos!

Hvis det kommer en snasen Chaos Dwarf prosjektlogg til, så dytter det meg nok utfor stupet...da må jeg nok starte å male mine også :)

Blir gøy å følge dette her, skal prøve å være flink til å kommentere :P
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Thu Jun 14, 2012 8:29 pm

Mens jeg var i Hellas på ferie så dukket pakket fra Hoard'O Bits opp, men den fra Wayland er fortsatt "awaiting stock". Det gjør at malingen står litt på hold siden fargene jeg har bestilt trengs for å gjøre ferdig mantic dvergene og for å male hobgobbone. Når dette er sagt har jeg ikke vært uten arbeid, siden det trengtes en hel del greenstuffing til på Destroyeren! Fikk også Chaos Manticore armen i posten, men synes den ble litt spinkel i forhold til den orginale soul grinder armen, så da måtte jeg greenstuffe den også. Sleit litt med å finne ut hva jeg skulle gjøre med den tomme hånden, men prøvde meg på en flamme av greenstuff. Håper dere liker det! :D

Bilder av en så si ferdig greenstuffet Destroyer som venter på å tørke før den får basecoat!

Image

Image

Post Reply

Return to “Maling”