Pillage & Plunder 2019 informasjon

9th-age turnering, Geilo

Moderator: TheOldworlder

TheOldworlder
Trencher

Pillage & Plunder 2019 informasjon

Post by TheOldworlder » Mon Mar 26, 2018 11:30 am

«Pillage & Plunder»
- A Norsehammer Fantasy Tournament

…As winter draws to a close, and the harbors and mountain passes
once again are open for passage, warbands from all corners of the
known world are preparing themselves for this seasons raids. A long
winter of plotting and planning has made the warriors impatient and
unruly, it is now time to let their blades and axes taste fresh blood,
and fill their bags with loot…..it is time to pillage and plunder!

Arena:
Geilo bibliotek, Geilo Samfunnshus.
Lienvegen 63
3580 Geilo

Betaling:
400,- u/grillmat eller 450,- m/grillmat
Betal til følgende kontonummer 9801 61 03810 innen 1. juni. Husk å merke med navn på hvem som betaler.

Dato:
8. - 9. Juni 2019

Format:
Lag; lag bestående av 3 spiller per lag.
Det er høyst ønskelig å ikke ha flere enn 1 ETC-spiller per lag.
Hver lag kan kun ha en forekomst av hver hær.
4500 poengs hærer
Hæren skal lages i samsvar med reglene gitt av 9th Age armybøker, 2nd edition.
Bord 1 vil bli streamet live og gjort tilgjengelig på Youtube og Twitch.
Turneringen vil benytte seg av «Lands of the 9th Age» og «Scenario book»
Info om scenario og objektiver kommer i mai.

Leiesoldater:
*Hvis du ikke har et lag, eller dere mangler en spiller for å ha et komplett lag, så ønsker vi at alle leiesoldater melder seg på, slik at vi kan plassere de ut på lag etterhvert som behovet dukker opp. Hvilke leiesoldater som er tilgjengelig til enhver tid, vil ligge åpent på 2D6 siden.

Lørdag:
*13:00-13:30 Dørene åpnes, registrering og informasjon
13:30-17:00 Runde 1
17:00-18:00 Felles grilling
18:00-21:30 Runde 2
21:30-21:45 Pause
21:45-01:15 Runde 3

Søndag:
10:00-14:00 Runde 4
14:00- Opprydding og premieseremoni

*Tidskjema er justert fordi vi ønsker at flere skal ha muligheten til å komme, enten de slipper å ta fri fra jobben, eller at de kan komme opp tidlig lørdag. Arrangøren har også tatt innover seg at fordi vi holder til på Geilo, skal vi være helt ærlig, så må vi innrømme at her skjer det ingenting som er kulere på kvelden, enn 9th Age med hyggelig venner!

Forfriskninger:
Kiosk på arenaen, med pølser, vafler, sjokolade og brus, Circle K ved siden av og Kiwi er 3oo meter unna med søndagsåpent.

Overnatting:
Vi kan tilby 10-mannshytter på Bardøla høyfjellshotell. Hyttene holder høy standard. kr. 1990,- per døgn i ti sengs hytte. Inkludert er sengetøy, håndklær, en sekk med ved, fri inngang badeanlegget og hotellet tar seg av sluttrengjøringen.
*Gi beskjed om dere ønsker overnatting på Bardøla, så ordner jeg reservasjoner med hotellet.
**Viktig at de som trenger hytte, gir beskjed til meg, på 2d6. Husk å skrive antall hoder du booker for.

Maling:
Det er ingen krav til at hæren din er malt, men det vil bli gitt malepoeng til hver hær i løpet av turneringen.

Premiering:
Beste lag
Beste general
Best malte hær
"Norseman"- prisen

Du må ha med:
Hær på 4500 poeng
Terninger
målebånd
To kopier av hærlisten din
Noe til å markere objektiver med
Dwarf Lord of Black Water

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Wed Mar 06, 2019 1:12 pm

Jeg må litt i tenkeboksen om jeg får dette til. Lyst har jeg.
Jeg stiller meg litt undrende til tidsskjema. Jeg vet iallefall at jeg har en lei tendens til å bli tørst utover kvelden, spesielt etter den bikker kl 2130. Forstår at dette er et kommunalt hus osv, men det tidsoppsettet der er litt avskrekkende for min del må jeg innrømme.

I tillegg så ønsker jeg innførsel av klar og tydelig cap. 45-15 tenker jeg er fair (og ikke minst vanlig på de fleste turneringer). Slik at vi ikke får de som leapfrogger alt og alle med 60-0 opplegg. Det opplevdes noe unaturlig ifjor at vi vant hver kamp, men alikevel skal et lag med en loss klare å ta seg forbi oss når vi lå tett opp til 40-45 poeng hver runde.
(Tar ikke noe bort ifra det laget som vant ifjor, forstå meg rett, reglene var åpne og tydelige ifjor og alle konkurrerte under samme forutsetninger, så det beste laget vant :D )
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Wed Mar 06, 2019 1:36 pm

PS.

Hva er en ETC spiller?

Er det en som har spilt i ETC en gang?
Er det en som har intensjon (eller skal) om å delta på sommerens ETC?
Er det en som spiller for det norske ETC laget?
Er det en som spiller på ETC nivå (les som deltaker i den norske ETC sirkelen eller utvidet ETC gruppe)?
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Thu Mar 07, 2019 4:05 pm

Tidsskjema har jeg ikke sett på en gang i forventning av at det er som vanlig.

Dette var vel pent sagt å tenke utenfor boksen, kan vi få noen input på hva som er bakgrunnen for dette?
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Hellin
Gobber

Post by Hellin » Sun May 12, 2019 7:28 pm

Hadde tenkt til å melde på et lag her nå, men spør om en avklaring rundt tidsskjema (starter sent, og slutter veldig sent?) og det faktum at "ETC-spiller"- ikke er helt klart definert. Det er ikke gøy å være et "fersking-lag" og få de to første rundene mot to lag med 2x ETC spillere på hvert lag - hvor det ikke eksisterer noen cap, så man ender på 20 poeng mot "ETC-lag" med 240 poeng.

Kan dere utdype litt rundt at dere vil bruke «Lands of the 9th Age» og «Scenario book» ?

Hellin
Gobber

Post by Hellin » Sun May 19, 2019 9:00 pm

Og hvordan er det med lister? Skal de sendes på forhånd?

jimjim
Fennblade

Post by jimjim » Mon May 20, 2019 1:02 pm

Tror tidsskjema er lagt opp for at folk skal slippe å måtte ta seg fri på Fredagen + at det er nok ikke særlig liv og røre oppi fjellheimen på nattestid i Juni. Litt uvanlig, men jeg er positivt innstillt.

En ETC spiller regnes vel som en som enten er med, eller har vært med i troppen flere år på rad.
Dette opplegget har fungert veldig greit på de lagturneringene jeg har vært på - og hvis det en sjelden gang er et lag med 2 ETC spillere, så har det gjerne vært med litt mer "alternative" lister. Tror ikke det er noe å bekymre seg for :-)

Ser ut som det blir "lands" mappacken ja.
Lister pleier å sendes inn i forkant, med samme frist som påmelding.

Det skal sies at jeg er kun deltaker selv, men prøv å skrive på facebook-eventen "Pillage and Plunder 2019", så får du nok mer utdypende (og korrekt?) info.

Post Reply

Return to “Pillage & Plunder”