Frederick på Waarcon 14 - kamp 3 (Jon)

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Frederique
Archangel

Frederick på Waarcon 14 - kamp 3 (Jon)

Post by Frederique » Thu May 01, 2014 3:16 pm

Image

Kamp 3 mot Jon
Jon var en av den Svenske firerbanden som besøkte Waarcon. De bodde alle fire, i likhet med meg, hjemme hos Tor Erling. Gutta imponerte med matpakke-skillz, og hadde med ferdige måltider for hele helgen, her snakker vi lasagne og kjøttboller og greier, både til lunsj på turneringen og middag hjemme.

MIN ARMYLIST (link til annen tråd)

Jon hadde omtrent:
Tzeentch greater deamon
Blue Scribes
6 Exalted Flamers
Herald of Tzeentch
2 Skullcannons
unit med Flamers
3 Screamers
Stor Horrorblock
Medium Horrorblock

Scenario:
Slag 3 “Blood and Glory”
Deployment er som Blood and Glory fra regelboka. Spillet varer i 6 runder.
På samme måte som i Blood and Glory er det her om å gjøre å drepe motstanderens
general og bsb og ta bannerne hans. Hvert lag har et breaking point på 3 (pga
2500pts), hvor generalen er verdt 2 poeng, bsben er verdt 1 poeng og hver standard er
verdt 1 poeng. Så snart en spiller kommer på eller under sitt breaking point får
motstanderen en stor bonus.
Bonuspoeng
Breake motstanderen: 6pts
Ha din general på motstanderens halvdel av brettet når spillet slutter: 2pts
Ha din BSB på motstanderens halvdel av brettet når spillet slutter: 2pts

Image
Image

Over: etter deployment og Vanguard

Jon samlet de fleste av sine units rundt huset på venstre flanke. Jeg satte det meste på motsatt flanke.

Mine tanker: jeg regnet med at dette kom til å temmelig balle hvis jeg kom i nærheten av Jons units, ettersom det var 2 Exalted Flamers joinet på omtrent hver eneste unit. De gjør MYE skade på kort distanse. Med magiske missiler, en Flamer unit, og to skullcannons i tillegg var dette mye skade som kunne dishes ut.
Vi regnet ut hvor mye vi hadde i Fortitude. Jeg hadde 7 og Jon hadde 5. Med Breaking Point på 3, tenkte jeg at den raskeste måten å få vekk to poeng fra Daemons og dermed Breake de, var å gå for den Store Kråka. En død kråke i dette scenarioet ville bety omtrent 1600 Victory Points omregnet. (!)

Image
Image

Over: slutten av runde 1.

Jon startet. Flamers med Herald og to Exalted flamers gikk inn i Huset. Medium horror block gikk nærmere midten av bordet. I Magifasen fikk venstre unit av Dark Riders deng, men klarte panikktesten. Skullcannon skjøt vekk en Hydra. Den andre Hydraen blir også targetted av noe skyting, tar ett wound.

Warlocks og Peg Hero løper full fart mot Skullcannon som står isolert fra resten av hæren.
Dark Riders med Sorceress plasserer seg på 24 tommer fra Kråka.
Hydra løper og skaffer seg cover bak Hillen hvis Flamers vil skyte på den.
Venstre Dark Riders gjemmer seg bak en Impassable, skremt av skytingen fra gjengen rundt huset.
I magifasen kaster jeg Banishment på Kråka, men blir ikke særlige effekten ettersom jeg trenger 6’ere for å wounde. I skytefasen gjør jeg ett wound på Blue Scribes med en Bolt Thrower.

Image

Over: slutten av runde 2
Jon virket fornøyd med en defensiv metode, og flyttet ikke på noe særlig.
I magi og skytefasen tok venstre Dark Riders ytterligere skade og ble redusert til kun standard bearer.
Witch Elves tok skade. Sorceress sine Dark Riders tok nok skade til at det ikke lenger var rank and file, og Skullcannon fulgte opp med et kanonskudd i flanken som drepte min BSB (som ikke lenger fikk look out sir!) og tre ytterligere Dark Riders. Sorceress og standard bearer sto igjen og klarte Panikktesten.

Peg Hero charget Skullcannon på hill. Warlocks flyttet seg litt nærmere hans linjer, men avventet litt.
Hydra flyttet seg mot høyre for å prøve å skjerme Sorceress fra kanonkuler. Witch elves marjerte opp på hillen for å true Horrors. Enslig Dark Rider standard bearer løp til min bordkant i håp om å være utenfor range av eventuell skyting. I magifasen gjorde jeg et wound på Kråka med en boosted Burning Gaze. I skytefasen tok jeg det siste wounded på Blue Scribes som var i hard cover med en Bolt Thrower som skjøt multiple shots. I combat gjorde Peg Hero kål på Skullcannon.

Image
Image

Over: slutten av runde 3

På venstre side: Sisters of Slaughter går 2 deep for å ikke ta så mye skade fra Exalted Flamer sin template, og begynner å gå mot Horror unit i tandem med Executioners på andre siden av steinen. Tenker å legge litt press på de så de ikke flytter seg for hjelpe til på andre siden av bordet, der jeg er avhengig av å kunne targette Kråka så lenge som mulig.
Screamers fløy bak huset til en defensiv posisjon. Skullcannon flyttet seg bakover fra Warlocks som var på vei mot den.
Kråka fløy ut i åpent terreng, og plasserte seg med sikte mot flanken til Hydra og min Sorceress, og slik at ingen av mine units kunne charge den i min tur.
I magifasen skjedde det ingenting stort. I skytefasen tok witch elves enda mer skade. Tror jeg var heldig med Skullcannon og Sorceress overlevde enda en skytefase.

I min tur; Witch Elves charget Horrors. Warlocks beveget seg innenfor Doombolt distanse av Skullcannon, og utfordret han til å charge dem. (usikker på hvordan dette ville gått, men jeg følte for å legge litt press) Sorceress og Hydro danser forbi Kråka, Hydra fortsatt i stilling til å skjerme for kanonkuler. Peg Hero flyr for å legge enda mer press på kråka.
I magifasen begynner jeg å gjøre skade på Kråka – Soulblight gikk gjennom (se markør som ligger ved side av), og gjorde et par wounds via spells og Bolt Thrower (se rød terning som har dukket opp ved siden av Kråka). I combatfasen kicker Witch Elves ikke fullt så mye ass som de burde, men står likevel ganske trygt i combat, og det forsvinner noen ekstra demoner på instability.

Image
Image

Over: slutten av tur 4

Skullcannon var fristet til å charge Warlocks, men velger å heller få inn et siste kanonskudd og velger å ta imot en senere charge fra Warlocks i flanken. Screamers flytter seg for å få inn en rearcharge på Warlocks hvis de ikke vinner. Kråka flyr vekk fra Peg Hero sin line of sight, mot min bordkant.

Warlocks charger Skullcannon. Farlig med Screamers i Rear, så Peg Hero flyr opp for å blokkere de fra å kunne charge Warlocks.
I magifasen går jeg all-in og flytter min Sorceress alene ut av Dark Riders for å kaste seks terninger på skumle spells. Kråka har kun ett eller to wounds igjen på dette tidspunktet.
Jeg klarer å ta ut Kråka med en Banishment!! Gjorde ett par wounds på 6’ere to wound, og med reroll sucessful ward saves så er det ikke lett å stoppe. På dette tidspunktet Breaket hæren til Jon og jeg fikk 6 ekstra Battle Points i tillegg.
I combat gjør ikke Warlocks det så bra som håpet, men Skullcannon ryker på Instability testen.

Image

Over: slutten av tur 5

Demonene har gjort masse skade på Witch Elves og Executioners, men får ingen poeng derfra.
Screamers var lite keen på å slåss mot Peg Hero og fløy bak han (bak skogen).
Den siste Warlocken ble skutt bort av Flamers i huset.

Jeg løp over på andre siden av bordet med min Sorceress for å få enda flere Scenariopoeng (fullfør slaget med din general på motstanderens halvdel når spillet slutter).

Resultat: draw 10-10, etter scenariopoeng seier 18-10.

*jeg surret kanskje litt på bildene her, jeg mener ganske bestemt at vi rakk å spille alle 6 rundene – i så fall glemte jeg å ta bilde i runde 4*
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

severus
Ghetorix

Post by severus » Thu May 01, 2014 3:54 pm

Jasså du fant ut at det var lurt å drepe kråka i dette scenariet... i motsetning til ellers? 8)

Flott lesing Fred. Jeg liker at du har en plan hele tiden, men finner på kreative ting underveis.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu May 01, 2014 7:53 pm

Lurt spillt her ja, for sånne dumlinger som meg er det altid ålreit å høre tankene bak, bra report Frederique!

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Thu May 01, 2014 8:04 pm

Bra rapporter Fredrik, stor cred til deg for at du gidder og gir oss underholdning og lærdom.
Blue moon over the Nightmare Empire
#DennyWillHaveSnuggles

Timothypew
Gremlin

Post by Timothypew » Wed Jan 30, 2019 2:20 pm

Fed battle report, og fed kamp at overv?re

Ingen grund til at t?nke pa de to umalede vogne, du ved hvad man siger, om at nogle kun ser hullerne i osten.

emperor skrev:

Post Reply

Return to “Battle report”