Kalle rebooter sin kamprapport tråd. Testing opp mot 2019 ETC

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut

Kalle rebooter sin kamprapport tråd. Testing opp mot 2019 ETC

Post by Kalerith » Thu Mar 07, 2019 12:58 pm

Hei, starter ny kamprapport tråd. Skal prøve å bli flinkere å oppdatere, noe blir videoer og da gir jeg bare en link, andre steder blir det korte oppsummeringer og tekst format, hvor jeg supplerer med bilder her og der.
Målsetningen er ca 50 kamper mellom nå og ETCs oppstart (andre helgen i August).

Majoriteten av kampene mine kommer til å være på VC, men det kan også bli litt variert siden jeg ofte spiller andre armeer for å teste diverse match ups vi er usikre på.

For de som ikke vet så er ETC 2019 laget til Norge som følger:

Karl-Erik Hansen
Sigbjørn Eriksrud (C)
Jørund Haugland
Valentino Giorgini
Hans Blom (C)
Alexander Brinchmann
Johan Nereng
Tim Aasen

Coach: Lars Morten Thu
2nd Coach: TBA

Spennende med tanke på at i ETCs oppstart var det et tungt vestlandspreg over ETC laget, mens 2018 så ser vi splitten:

4 x Oslo/Drammen/Kongsberg (Østlandet)
1 x Kristiansand (Sørlandet)
2 x Stavanger (Vestlandet)
1x Os/Bergen (Vestlandet)

Det er faktisk flest østlendinger inne på laget anno 2019. Dette er på alle måter gledelig da vi kan se at det har blomstret opp igjen et miljø i hovedstaden, samtidig kan det vise til at vi har en jobb å gjøre med rekrutering andre steder i landet?
Norge stiller også med 3 freshmen i år, 2 stk fra Oslo i Tim og Johan, og en Os boer i Alexander.
Dette er spennende siden Os miljøet har dukket opp i nyere tid og dette gleder vi oss stort over.
3 stk nykommere byr også på sine utfordringer. Kyrre (Grayfox) måtte dessverre si fra seg sin plass av personlige årsaker, og selv om det er veldig gledelig at dette fører til at Tim får sjansen sin i ETC, er det selvsagt kjedelig å miste en av Norges mest erfarne wargaming hoder.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Mar 18, 2019 3:26 pm

Så oppstart med følgende: Luxembourg Bash master third edt.
Jeg har gjort det til tradisjon at Norge alltid stiller med et lag til Luxembourg Bash. Jeg har selv deltatt på alle tre utgavene med den i år og syns det er en knalltur. Det finnes lag på alle ferdighetsnivåer, så dette er en perfekt turnering for ETC prospekter som søker mer erfaring.
Laget som reiste i år var:
Meg selv (ofc)
Jørund Haugland
Alex Brinchmann
Andreas Girault (norsk/fransk paris basert kar.)
Juan Fernandez Galiano (Spansk kar bosatt i Paris).

Laget ble valgt for å kunne stille et ok sterkt lag, men samtidig med hovedfokus på å ha en fet tur. Det viktigste var ikke nødvendigvis resultatet, men smakebiten på den internasjonale metaen (da spesielt for Jørund og Alex siden de skal til WTC om ikke lenge).
Listene til alle lagene kan man finne her: https://drive.google.com/file/d/1pfi22_ ... onV-1JHxno

Jeg kommer til å poste min liste kun i første posten og deretter fortsette med listene til motstanderne mine.

LBM Runde 1: Team Norway w friends vs Hot & Bash

Karl-Erik “Kalerith” Hansen, Beast Herd
530 - Beast Lord, Razortusk Chariot, General, Beast Axe, Heavy Armour, Shield, Basalt Infusion,
Crown of Horns, Fatal Folly, Talisman of Shielding
465 - Beast Chieftain, Raiding Chariot, BSB, Beast Axe, Greater Totem Bearer, Heavy Armor, Shield,
Alchemist's Alloy, Binding Scroll, Dragonfire Gem
590 – Soothsayer, Raiding Chariot, wizard master, Druidism, Light Armor, Ancestral Carvings,
Binding Scroll, Dark Rain
104 – 1x8 Feral Hound
410 – 1x40x Mongrel Herd, FCG, Spear, Banner of the Wild Herd
200 – 2x18x Wildhorn Herd, ambush, shields
120 – 1x1Briar Beast
135 - 2x5 Gargoyles
549 – 1x6 Minotaurs, Musician, Paired Weapons
110 - 1x1 Raiding Chariot
475 – 2x1 Gortach
Total: 4498pts

Florian « Bouffy » - Undying Dynasties
755 - Pharaoh, Great Weapon, God Slayer, Sha Guardian
470 - Death Cult Hierarch, Wizard Master, Divination, Ankh of Naptesh, Soul Conduit, Talisman of
the Void
255 - Death Cult Hierarch, Wizard Adept, Evocation, Binding Scroll
160 - Architect
160 - Architect
130 - 2x5 Scout
635 - 6 Skeleton Legion Chariots, FCG
230 - 20 Skeleton, Spears, S, M, Banner of the Relentless Company
786 - 8 Shabti, Paires Weapons, FCG, Rending Banner
630 - 6 Tomb Cataphracts, FGC
155 - 3 Vultures
Total: 4496

De valgte at jeg skulle spille mot deres UD, dette var ok for oss siden vi fikk ganske bra kamper ellers og da burde jeg kunne klare å styre inn et greit resultat mens våre andre spillere fikk gunstige kamper og kunne ta igjen det terrenget jeg tapte. I HG med min liste må jeg ha første tur for å klare å vinne oppdraget, det fikk jeg selvsagt ikke og måtte derfor bare innse at SO trolig var gone med mindre jeg klare å skape noe.

Pairingene ellers var:
HOT & BASH PAIRINGS.png
HOT & BASH PAIRINGS.png (10.04 KiB) Viewed 435 times
Vi benyttet pairing systemet 1-5.
Skaleringen er:
1- Krise stemning. 0-3 poeng.
2. Dårlig stemning. 4-7 poeng.
3. Ok stemning. 8-12 poeng.
4. God stemning. 13-16 Poeng.
5. Erre her e er part stemning. 16++

Vi valgte å sette ut Jørund. Vi fikk EoS og DH i retur. Vi syns EoS virket stas så vi valgte Jørund inn i EoS. De satte ut VS og vi gav dem SE og VS. De syns rotter mot rotter hørte kult ut for dem så de gikk for det. Da satt vi igjen med SE, VC og BH, mens de hadde DH, UD og OnG igjen.
Vi satte ut SE og de satte ut DH. Vi fikk da UD og OnG igjen. UD var såpass krise for SE i HG med godslayer kongen at vi valgte den bort, mens de valgte VC inn i DH (noe som passet oss fint) og da ble det BH-UD i siste.

Vi skulle spille Counterthrust deployment, han deployet scouts wide for å dekke størst område slik at jeg ble tvunget til å deploye lengre bak og derfor kunne han sette "line of scrimmage" på min halvdel og derfor sikre seg SO.
vi spilte counterthrust mappet fra 5-manns pakken. Jeg startet oppe:
https://www.the-ninth-age.com/filebase/ ... p?file/589

Han kjørte 1,2,3,5 fra divi og 1,4 fra evocation.
Jeg valgte 1,3,4,5 fra druidism i tillegg til totems.

Han deployet offensivt i tre lags deployment:
Type:
Bak- Bunkers - gribber
Godslayer farao- shabti- necro knights- chariots
scoutsmen - scoutsmen (pga nevnte line of scrimmage.)

Jeg deployet: (bakline- frontline) (fra min venstre mot høyre, dvs gortachs starter ved huset)
harpies - harpies
gartach -gortach- Chariotstjerne - mongrels - minos - dogs

Håpet var å kunne dytte rundt huset på min side, hvor det var en dødsone for Gortachs. Hans bunker med magikere klarte ikke komme rundt impassable på sin T2, så jeg så mitt snitt til å kunne komme i gode angrepsposisjoner med nevnte gortachs inn mot godslayer og sentrum. Håpet var at jeg kunne chaffe, og deretter dytte aggressivt inn mot sentrum og charge inn i ting der. Han offrer tidlig en scout horsman unit til gortachen min, som jeg tar. Jeg står da i arc på godslayer, men får av +3 R, så sitter på R9 med potensiell counter charge med min andre gortach, da syns han det blir for dicy og backer off og danser utenfor arc.

I midten offrer jeg tidlig en harpy unit for å få noen gode charge posisjoner. Jeg charger bsb+general+minotaurer inn i necro knights. Jeg trenger 6 på minotaurer med 2d6 og 7 swift med general og bsb (joinet hverandre til en unit). Jeg klarer minotaurer og failer generalen, noe som gjør at jeg ikke får displacet minotaurer nok. Dette er ganske krise siden hadde denne gått inn hadde jeg vunnet combat ganske stort og trolig rasket med meg hele necro knight uniten. Jeg bør gjøre ganske mye skade, mens han må slå på general og bsb som er innenfor buffe rekkevidde av magiker.
Hadde jeg gått inn og kommet gjennom så hadde dette trolig vært gg og 15+ i kassen min, men med failet svinger pendelen motsatt og jeg går i point denial mode. Jeg klarer å komme unna med 13-7 tap på poeng og 16-4 pga secondary.
Jeg får inn ambushers i bakrom, men uten missiler eller ranged threat er ikke dette et problem da han aktiverer trippel march banner og løper karakterene ut av unit og i sikkerhet. Jeg spiser da hans gribber og etterhvert bunkeren.

Problemet med denne kampen er at bevisbyrden i stor grad ligger på meg når han vinner deploymenten på den måten med både å nekte meg grunn å stille meg på, men også med å få 1st turn. Da er det jeg som må risikere noe, mens han kan i worst case sitte på objektivet og vinne 13-7 og prøve å plukke poeng på avstand.
Heldigvis siden jeg tok en for laget går det bedre andre steder. Jørund kommer stort gjennom og gruser EoS-spilleren deres og tar store poeng( 20-0), Andreas knuser også tilsvarende (19-1), og Alexander styrer inn en decent win (14-6). Juan kommer litt til kort med noe uoptimalt spill og kalde terninger og går ned 15-5. Da vinner vi 62-38 som er godkjent størrelses seier mot et ganske godt fransk lag. De fullførte på plassen foran oss i standingene til slutt etter en cap i siste runden som gjorde at de spratt forbi oss.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Mar 21, 2019 11:57 am

Runde 2 Lux, og vi møtte Dream Team (bedre kjent som Team Sveits). Laget var satt sammen av de beste sveitsiske spillerne man fikk tak i minus Xavi Panchard som spilte for TGH.
Våre estimations:
Dreamteam.PNG
Dreamteam.PNG (9.98 KiB) Viewed 400 times
Vi fikk kampene som følger:
Vi følgte samme strategi: Sett ut Jørund for å se om de har noe som kan knekke beistet fra nord!
De kontret med VC mener jeg som utsett og vi fulgte opp med å kontre med VC og VS til dem. (Kan være jeg blander litt med sekvensen på det hele, men det er en stund siden så dere får tilgi meg.
De gav Jørund ID og UD og vi gikk for ID. De gikk for mirror VC-VC. I siste sekvens prøvde jeg igjen å beskytte SE og plasserte han.
De plasserte VS.
Da endte vi med at de valgte VS-VS og vi valgte SE-SE (godslayer var fortsatt for skummelt og siste kampen ble da BH-UD.
Totalt altså (Norge-Sveits):
OnG-ID
VC-VC
SE-SE
VS-VS
BH-UD

Secondariet fra denne runden var denne gangen KoTH.
UD igjen er ikke ønske scenariet, men denne UD listen var litt greiere enn den forrige på noen måter.
Listen hans var:
Thomas “TheLegend27” Burri, Undying Dynasties
875 – Pharaoh on Sha Guardian, General, Great Weapons, Godslayer, Crown of Pharaoh, Death
Mask of Teput
160 - Tomb Architect
260 - Death Cult Hierarch, wizard adept, Book of Arcane Mastery, Evocation
275 - Death Cult Hierarch, wizard adept, Hierophant, Binding Scroll, Divination
695 – 7 Skeleton Chariots, C, M, Legion Charioteers
130 – 2x 5 Skeleton Scouts
170 – 20 Skeletons, M
410 – 4 Tomb Cataphracts, M
520 – 5 Tomb Cataphracts, M, C
435 – 2x 1 Colossus, Paired Weapons
Total : 4495

Ingen master her så trykket i magi fasen var vesentlig letter å håndtere.
Til gjengjeld hadde han ikke shabties, men dobbel koloss.
Vi spilte map 7 encircle hvor jeg valgte stort senter og han fikk store flanker. Jeg var øverst (kart 7).

Det var en ganske treig kamp og han virket veldig innstilt på å få til en uavgjort eller en 11-9/12-8.
Jeg leste ham litt feil og ble straffet for noen unøyaktigheter i deploymenten min. Dette gjorde at han fikk skutt på hunder uten konsekvens og får plukket dem, jeg spiller også ambush feil, jeg burde heller bare kjørt null risk og komt inn i min egen sone, men istedenfor prøver jeg å true baklinjen hans med necro knights i kombinasjon med gotachs. Dette fører dessverre bare til at han forskyver linjen sin og spiser mine ambushers og får ufortjent mye tilbake for det. Det eneste om i praksis var verdt å nevne av spenning er at han får charget en gortach, ruller 5 poison på 9 angrep :shock: og måker ned gortachen. Jeg får charget han i retur og vipet han med vognene mine (minus general for å ha boble på mongrels, han leavet unit runden før). De blir crumblet i retur og jeg sitkker av brettet.
Bytter helt minimalt med poeng, men her burde jeg bare spilt for 10-10, da ingen av oss hadde sjans på secondariet. Han har heller ikke nødejecten med relentless company, men bruker istedenfor bare en coloss til å sone.
Jeg taper 12-8 noe som irriterer meg grensesløst da her skulle jeg hatt 2 mer poeng som ikke går på annet enn sloppy play. Super irriterende å miste poengene på denne måten.

Jeg taper da altså 8-12. I de andre kampene (som er vesentlig mer heftige enn min) så svinger det som bare pokker.
Alex kommer å ber om timeout hvor han vurderer en charge på bjella til motstander på 8, jeg sier kjør, han ruller 11. Men dessverre så blir det stang ut igjen til slutt, men gud for et kaos.
Jørund spiller mot Polux og gambler høyt, men failer en LD9 rerollable som sealer dealen. (Charget kadims inn i ferals, vinner, men blir vipet i sin neste tur trolig. Istedenfor stikker ferals+generalen til Jørund. Da blir det nødbremsing for Jørund som redder inn 15-5 tap.
Alex får det røft på tampen av kampen og taper 17-3.
Andreas sin kamp fikk jeg ikke så mye info fra, men han tapte 12-8.
Heldigvis så kommer SE til unsetning og vinner stort i mirroren og scorer 17-3 for oss.
Vi kommer fra det med 59-41 tap totalt, så noe som kunne blitt veldig stygt endte noenlunde ok.
Men runden sto og falt på Jørunds failede rerollable 9 LD test denne gangen dessverre, står han mente han selv han hadde klart minst 15-5 motsatt vei.
Små marginer som bikker imot, dette kunne svingt begge veier og det er jo sånn sett ganske stas at det var såpass tight mot et respektert ETC lag som Sveits :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Sat Mar 23, 2019 6:24 am

Runde 3 Luxembourg Bash vs Team Germany

Team Germany bestod av 5 ETC level tyskere. Dette var stort sett the best of the rest fra Tyskland. Ferdighetsmessig burde de være på nivå med en del av våre bedre nordmenn, men dette var på ingen måte en umulig oppgave. Det tyske laget var pr Luxembourg ikke satt (og ikke satt anno dette skrives 23.03.2019) heller, så disse gutta var en samling av de som fortsatt var in the mix og hadde noe å bevise for å spille seg inn på laget som ifjor knep 3 plassen.
Som alle tyske lag så var det en gjeng spiller som stort sett alltid tok matematisk korrekte avgjørelser, og med lite risiko. Som sveitserne og svenskene med andre ord: Uten baller ;) Trivelige mennesker da ^^

Tyskland.png
Tyskland.png (9.87 KiB) Viewed 385 times
Tyskland er den runden med pairings hukommelsen skorter mest på iforhold til hvem vi satte ut osv. Men vi fikk en ganske slitsom pairing.
Jeg mener å huske at vi fulgte planen og satte ut Jørund igjen.
De svarte med Orker og SE mener jeg på og satte ut VS. Jeg gav meg selv og Juan. De valgte meg. Vi valgte Jørund med mirror OnG-OnG.
Da satte vi ut VS, og de satte ID. De valgte ID-SE vi valgte VS-DL og så hadde vi VC-SE igjen. (Tror det var sånn, minnet skurrer en del på hvilken sekvens dette foregikk ut så sjansen er god for at dette er feil sekvenes, men alle kampene er korrekt.

Da hadde vi altså:
Ong-Ong
BH-VS
SE-ID
VS-DL
VC-SE

Tyskland var et vanskelig lag for oss å paire inn i. Selv uten UD hadde de sterke metapicks som dobbel Omen lister sammen med en full pupp funline VS. Secondariet var skattejakt som jeg kaller det. I praksis 3 markører som vi skulle plukke med oss, den som kontrollerte flest vant SO.
Jeg hadde satt kampen min som 3, ingen divi magi.
Jeg fikk mulighet til å velge side, han satte alt og tok første som forventet.
Jeg satte meg i en aggresiv posisjon med formål å prøve å dytte opp mot han. Vi fikk Encircle deploymenten igjen. (Samme kart som forrige runde. Jeg velger oppe, og tar stort senter for å tvinge han inn i et hjørne. Han setter seg i i det hjørnet med ruinen foran. Han ankrer med pendulum ytterst slik at den står med sin front inn mot impassable for å ha anledning for å både dytte inn mot den sentrale markøren, mens han samtidig kan svinge inn mot ruinen og denne markøren jeg skulle gå for full pupp push her. Han satte også en doomwheel ganske langt ute på flanken sammen med noe billig scoring for å potensielt kunne gjøre livet surt for meg på denne flanken også, mens han setter skyeparken i hovedhjørnet sitt sammen med bjelle på flanken inn mot table edge. Jezzails og et hjul med katapulter mellom tårna. Jeg går med minotaurer lengst ut mot hans skytepark, gjemmer chaffet bak meg, og setter gortachene ganske sentralt, i tilegg går også chariotsene sammen med mongrels ca overfor hans pendulum.

Jeg tror egentlig ikke at flaks er en greie, men Loke danset jenga ved vårt bord denne runden altså.
La oss ta en recap over første magi runden:
Starter med en snipe mot gortachen på 2 dice. Ruller 11. Kalle lar gå. gjør 2 wounds. Kaster 1d6+1 på andre gortachen (på 2d6) ruller 11. Kalle lar gå. Gjør 7S7 hits. Instakiller Gortach. Kaster Mwd3 fra occultism darten på gortachen som er i live. kaster 11. (på 2d6 igjen). Kalle stopper denne med 3 av mine 6 dice siden han har kun igjen hereditary og komet på bjella hereditary har ikke range på minotaurer, og breath har heller ikke noe gode mål igjen. Han har da realistisk bare komet igjen på 2 terninger. Han går for komet og kaster seff 2 6-ere. Kalle failer dispellen sin på 3d6.
Så gjør han 6 hits med 10 skudd fra jezzails på gortachen på 6+ to hit, men heldigvis er ikke terningene hans helt uovervinnelige og han failer en del wound rolls både her og med hjula (Fortsatt 3/6 skudd treffer på 6-ere).

Jeg ser at dette kan bli en del styggere enn jeg så for meg før kampstart og tenker at jeg iallefall skal prøve å gå for en seier på SO, så får jeg iallefall med meg en chunk poeng fra kampen slik. Poeng ligger jeg såpass langt bakpå allerede at jeg må gjøre noe mega aggresivt for å ta han igjen.
Minotaurer prøver å hente objektivet på min høyre, mongrel går for det sentrale og det siste blir hentet av en unit med ambush som kommer inn.
Minotaurene mister sitt i slutten av T4 etter å ha spiste chaff, men gjorde kun 2 hits på doomwhelet (2/12 med rr to hit og battlefocus). Heldigvis guller jeg litt på impact hits og gjør 2 wounds fra dem og wounder på begge hitsa mine og klarer da nesten å drepe han. Han gjør 5 tilbake da han treffer og wounder på alt, men ruller kun dårlig-middels på multiplikasjonene.
Runden etter tar minotaurene telling, og han plukker objektivet etterhvert med sin bjelle unit. Det sentrale holder jeg urokkelig hele kampen. Det siste som ble plukket av ambusherne mine tar ild fra en gjeng med ninja rotter og hjulet hans på den flanken. De gønner meg ned til et punkt hvor jeg må ta panikk tester. Jeg klarer den første, men ryker på nr 2 og mister objektivet i slutten av T5. (Igjen: terningene hans var glovarme. 10 S3 skudd på 4+ hitting og 5+ wounding, skal vel i snitt være litt i nærheten av 2 wounds, men han presterte å snitte på et sted mellom 4 og 6 wounds hver skytefase med disse.

Jeg tar også store mengder ild på karakter stjerna mi. Jeg fokuserer på å heale dem slik at de skal fortsette å soake firepower. Dette gjør jeg heldigvis for store deler av kampen. Men jeg har et hjertestopp øyeblikk der også. Jeg failer en 9rerollable panikk når han smekker ut harpies med en missile, heldigvis har jeg nok avstand mellom meg og table edge til at jeg ikke løper av og klarer å snu meg.
I de to siste rundene starter han å snipe bsb-en min og magikeren, og klarer å smekke begge deler da jeg ikke klarer å stoppe han med 2 av hans mot 4 av mine terninger i magifasene mine.
Så han gjør maks wounds i runde 5 mot min magiker, og plukker han med jezzail skudd i skytefasen. Tur 6, rince and repeat med bsb.
Når støvet legger seg er han 16-4 opp på poeng, men objektivet er draw. Jeg klarte nesten å løpe bak en hill med ambusher uniten min med det andre objektivet og hadde jeg klart det så hadde jeg kommet ned i 13-7 til han.
Men en kamp som blir veldig farget av terningene. Jeg vet at jeg må ha litt tur her for å klare å vinne mot han VS generelt. Da hjelper det ikke at han kaster så uforskammet bra. Han kastet sikkert 13-14 forsøk på 2dice og han har 10 av dem ende på 10-12. Da er det vrient å spille forsvar i magifasen.

Resten av gutta får også kjørt seg. Andreas klarer 8-12 mot SE da han ikke klarer å ta SO og taper noe på poeng. SE går ned 19-1 mot ID. Jeg viste at han ble litt kastet til ulvene der, men det var en kalkulert risiko.
Alex klarer 8 mot demoner i en ganske svett kamp, noe jeg syns er et ok resultat individuelt sett. Jørund gjør som han pleier og grafser 16 av Ridder i orke mirroren.
Norge ender da med 37-63 tap.
Et lag som jeg opplevde som ganske vrient å paire inn i. Jeg hadde håpet å kunne ta en del mer poeng selv, men informerte om at dette ble svingy for meg. Jeg kunne kanksje heller ha satt ut SE i siste instansen slik at han ikke fikk den krise kampen, men problemet var at Andreas og Alex begge hadde 2-ere mot denne lista så noen måtte ta den. Jeg hadde egentlig håpet at vi skulle få sneket den inn i Alex siden han har mer game i ID tror jeg med snipes mot Onyx lorden og når han ryker er kampen egentlig ok (tror jeg), eventuelt hvis han stopper snipes må han tåle missiler inn i kadims/immortals.

Men det ble som det ble. Vi dro deretter ut på byen og spiste med en del av de andre lagene. Deretter så ble det noe drikke på et av Luxembourgs utesteder og Andreas fikk æren av å dele seng med Alexander på hotellet :)
Vi lærte også at Jørunds egenskaper til å shotte tequila ikke er de helt store lengre ;)

Dagen etter håpte vi på litt god old fashioned sub marining mot noen litt mindre begavede lag og klatre oss inn mot top half.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Mar 28, 2019 1:40 pm

Luxembourg Bash R4:
Stemningen i laget var litt blandet. Vi hadde hatt en bra kveld med sprit av ulik styrke, masse øl og svineknoke. Negative var at vi har så som så plassert i rankingene. Plus side: SUBMARINE!
https://giphy.com/gifs/NgDG3Ujm4GPy8

Vi skulle møte Team Liege fra Belgia. Dette er et lag vi burde kunne gjøre det godt mot sett ferdighetsmessig. De hadde en spiller jeg har vært borti før med Bovy, han er ok, men ingenting vi burde bruke masse tid å bekymre oss over.
Pairings ble som følger:
Team Liegers.PNG
Team Liegers.PNG (32.17 KiB) Viewed 361 times
Vi var som man kan se fra bildet særs godt fornøyde.

Stéphane Derdi: Beast Herds
360- Beast Chieftain: Battle Standard Bearer, Greater Totem Bearer, Shield, Crown of the Wizard
King, Talisman of the Void
580- Beast Lord on Razortusk Chariot: General, Beast Axe: Fatal Folly, Heavy Armour: Basalt
Infusion, Crown of Horns, Shield: Dusk Forged, Talisman of Shielding
290- Soothsayer: Druidism, Wizard Adept, Seed of the Dark Forest
310- Soothsayer: Evocation, Wizard Adept, Dark Rain
104- 2x 8 Feral Hounds
255- 18 Wildhorn Herd: Musician, Shield, Standard Bearer: Banner of Discipline
220- 2x 15 Wildhorn Herd Ambush-: Musician, Throwing Weapons
672- 2x 7 Minotaurs: Musician, Paired Weapons, Champion: Totem Bearer: Black Wing Totem
355- 2x Beast Giant: Beer Barrel, Big Brother
Total: 4497

Han valgte side. Vi spilte encircle. Jeg valgte å sette ut hele min arme sentralt for å ta første tur og dytte. For alle penga. Det var også en beleilig ruin som jeg kunne lagge inn i med mine ambushers slik at om han skulle komme etter ville han treffe nada og jeg kunne bare snu meg og ta imot charges og tvinge han inn i DT-city slik at han ville miste flere enn han skøyt ut.
Vi skulle spille Breakthrough.

Han deployet galt i mine øyne tungt på en side med minotaurer hvor de ikke overlappet. Jeg dekket denne flanken med en av mine gortachs som kunne hindre vanguarden hans med å sone. Jeg hadde troen på at en gortach ville klare seg greit mot giganter, så lenge det var en mot en.
Etterhvert fikk jeg inn en gortach i front på minotaurer, jeg fikk av både regen og stoneskin, samdret dem tok 1 wound tilbake som jeg healet med lethalstrike, men fanget dem ikke. Jeg får også løpt mine minotaurer over i hans deployment. Ambush planen min går perfekt jeg spiser hans unit og beholder min egen i hans sone. Jeg får også grafset minotaurene når gortach kommer inn for runde 2. Jeg har tatt litt skade fra hans andre unit som kom inn og plukket noen wounds med skyting, men jeg går inn igjen, får stoneskin igjen (på 5 dice) og magikeren min stryker med som konsekvens. Jeg mister generalen min mot hans general når han klarer en 11-swift charge, ryker, unslipper, men bsben panicker, rallier og blir charget i hans siste tur og drept. Jeg mister karakterene og chaffet mitt, men jeg tar omtrent alt hans minus generalen, en unit med minotaurer i min sone og en magiker. Jeg er opp 13-7 på VP og vinner secondariet. 16-4 og jeg er endelig on the board med en seier for laget.
Laget mitt fortsetter i sitt vante spor og spiller glimrende!

Jørund grafser til seg 20 mot deres EoS.
Andreas vinner 14-6 mot deres WDG
Juan kriger inn et hederlig 9-11 tap mot OnG
Alexander knuser bovy 17-3 i en thriller av en kamp på bordet ved siden av. Noter at Kalle er veldig fornøyd med osingens innsats! :D

Norge capper dem 75-25 (76-24) noe som sender oss i rett retning av tabellen. SUBMARINE!
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Post Reply

Return to “Battle report”