Samletråd for Karl-Erik sine kamprapporter fra 2019-2020 (inn mot ETC)

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut

Samletråd for Karl-Erik sine kamprapporter fra 2019-2020 (inn mot ETC)

Post by Kalerith » Tue Aug 27, 2019 8:48 am

Skal lempe inn de fleste kamprapportene mine her.
Blir enten rene tekstrapporter, men med innslag av video og bilde rapporter når det er turneringer osv.
Mulig det også blir linking til feks youtube og lignende.

Har et mål om å klare en 40-50 kamper før jeg runder av året, så får vi se om det rekker til ETC plass igjen i 2020 :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Sep 19, 2019 1:11 pm

Invasion games 1-4

Min liste:
Karl-Erik “Kalerith” Hansen © DH
520 - King, General, Holdstone, plate armor, shield, Runic Weapon: Ro Smashing+ Destruction+ Fire, Runic Armor: Ro Iron+Forge, Runic Talisman: Ro Shielding x 2
410 – Thane, BSB, plate armor, shield, shield bearers, Runic Armor: Ro Forge, Runic Talisman: Ro Dragons Breath+Shielding, Runic Standard: Banner of Relentless Company
430 - Runic Smith, plate armor, shield, Runic Weapon: Ro Lightening x 3, Runic Armor: Ro Iron x 2, Runic Talisman: Ro Dragons Breath
410 - Runic Smith, plate armor, shield, Runic armor: Ro Iron x 2 + Forge, Runic talisman: Ro Shielding x 2 + Dragons breath
214 - 12. Clan Warriors, heavy armor, shields throwing weapons, musician
197 - 11. Clan Warriors, heavy armor, shields, throwing weapons, musician
733 – 29. Greybeards, heavy armor, shields, FCG, Runic Standard: Ro Swiftness
553 – 22. Seekers, vanguard, musician
553 – 22. Seekers, vanguard, musician
305 - Steam Copter: 2. Attack Copter
175 - Steam Copter 1 Attack Copter
Sum: 4500p

Kamp 1 og 2 og deler av 3 ble streamet på min facebook side, så man kan få se bildene der selv om man ønsker.
G1 vs Dronning Margrethes Drenger:
Andreas – vermin Swarm
820 - Vermin Daemon, Army General
250 - Chief, BSB, Binding Scroll, Sceptre of Vermin Valour
725 - Plague Patriarch, LA, Plague Flail, Plague Pendulum, Wizard Adept, Putrid Protection
140 – 2x10 Footpads, Musician
140 - 20 Giant Rats
200 – 2x30 Giant Rats
305 - 24 Plague Brotherhood, FCG,
90 - 2 Rat Swarms
540 - 7 Vermin Hulks, C
305 – 2x1 Dreadmill
170 – 2x1 Verminous Artillery, Plague Catapult
Kommentarer:
VI ble ok fornøyd med pairingen, men det ble ikke et reelt bilde siden vi hadde et medlem som kom for sent, slik at de fikk en gratis 20-0. Det la føringer på hvordan de gjenværende medlemmene måtte spille for å realistisk klare å hente inn det tapte. Vi dyttet det vi maktet, men litt kalde terninger på LD 9 både en panic og en rally som trolig begge hadde gitt meg SO (Ledet 2-0 på HG når han startet sin T4). Failet også en 9-er på swift med slayers inn i en dreadmill, hadde denne gått inn og LD terningene mine holdt hadde jeg klart 11-0 seier, men det ble med 7-13 tap og en cap i trynet fra de danske turneringsherrene. Motstander var litt rusten, men synes i movement phase og planleggingen at han hadde warhammer bakgrunn og styrte armeen sin godt.

G2 vs A Fistful of dice:
Jan-Helge Eliassen – Saurian Ancients – A Fistful of Dice
450 - Saurian Warlord, Spear, Heavy Armour, Shield, Glory of the Dawn Age, Tarosaur’s Vigour, Potion of Swiftness
740 - Cuatl Lord, General & BSB, Grasp of the Immortal, Trained from birth, 5 spells, Evocation
350 - Skink Priest, 4 spells, Skink Palanquin, Sun Tablet, Book of Arcane Mastery, Wizard Adept, Druidism
570 - 25 x Saurian Warriors, FCG, Rending Banner
570 - 25 x Saurian Warriors, FCG, Rending Banner
275 - 15 x Saurian warriors, Musician
135 – 2 x 1 Spearback
165 – 1 x Salamander
217 - 3 x Pteradon Sentries, Shields, Fire Bola
239 – 2 x 3 Ramphodon Riders, Shields
415 - Stygiosaur, Mystic Traveller
Kommentarer:
Lite rutine og dette viste igjen i avgjørelsene han tok. Jeg spilte slayersene min uoptimalt og blødde mer poeng enn jeg burde. Men tok både SO (Flagg) og en poengledelse. Han velger å trade Ramphodons i slayers(seekers), helt ok. Kongeblokken rydder saurus med skank priest og stygio, mens slann og spearback løper avgårde. Slayers tar også en salamander med seg.
At jeg mister begge slayers her er bare dårlig spill, jeg kunne holdt den ene igjen bak hillen uten at det trolig hadde påvirket resten av kampen noe særlig.
Vinner 15-5 kunne fort vært 17-18 med beste spill. Men her var det primært mine avgjørelser og ikke terninger som kostet meg poengene kontra kampen mot dansken i forrige runde. VI capper dem også etter at UDen deres taper mot vår OnG og WdG tar greit med poeng mot EoS.

G3 vs Skausau:
Mads “Anerini” Lund – KoE
755 – Grail Duke on Hippogryph, General, Lance (Divine Judgement), Shield (Fortress of Faith), HA (Basalt Infusions), Potion of Swiftness, Lucky Charm
385 – Damsel on Barded Warhorse, Wizard Master of Shamanism
370 – Questing Paladin, BSB, Shield (Willows Ward), Obsidian Rock, Flaming Standard, Aether Icon
320 – 6 Knights of the Realm, FCG
320 – 6 Knights of the Realm, FCG
250 – 5 Knights Aspirants, Musician
250 – 5 Knights Aspirants, Musician
130 – 5 Yeomen Outriders, Shields
130 – 5 Yeomen Outriders, Shields
750 – 28 Knights Forlorn, FCG, Banner of Speed
834 – 9 Knights of the Grail, FCG, Banner of Roland
Sum 4494p
Kommentarer:
Vi spiller Secure Target. Ble litt stressa av listen hans, mye mobilitet og må være veldig selektiv med hvem som skal slåss mot hva. Her kan mye gå galt, men heldigvis for meg gjør motstander en del uheldige prioriteringer.
Jeg setter ut alt først og gir han første siden jeg kan reposisjonere meg ganske godt med vanguard. Han sitter ganske langt tilbake og kaster magi med sine magiker for å prøve å ta fordel av rekkevidden. Ulempen hans er at han har splittet styrkene sine i to. Jeg ser mitt snitt til å spise begge deler, men velger å gå etter den delen uten Hippolord (som står på den ekstreme flanken) og forlorns. Jeg marsjerer rett i fleisen på Grails slik at han ikke finner rom som både får han ut av arc siden jeg har gått så bred og han har lang hale med damsel inni og har en unit med realms på siden som gjør dette enda mer komplisert. Jeg breather en unit med yeomen av brettet og den andre flykter av etter å ha tatt ild fra samtlige medlemme av Beardforce1. Jeg har kommet så nærme at han ikke klarer å marsjere forbi meg, så han velger etter litt om og men å charge meg.
Det går som det må gå og jeg spiser han greit.
Forskyver deretter retning det andre objektivet og sender 11 warriors opp når jeg hr ryddet den siste uniten med aspirants med beardforce-en.
Han velger å styre Hippo lorden unna meg og jeg tar etterhvert forlorns i cc, men mener han ender gamet flyktende med dem. Lorden min smekker også han bsb i challenge. Jeg leder masse på poeng og har mistet lite, lorden hans scooper opp en kriger unit og brukte et helikopter til chaff for å sørge for at han ikke fikk forskjøvet seg over mot meg.
Vi capper igjen etter min store seier og vår wdg har også godt med poeng, mens OnG klarer 8-9 poeng mot Sigbjørn sine krigere.

G4 vs Pavesnadder:
Sondre Torvund – Infernal Dwarves
360 - Chosen of Lugar, Hero’s Heart, Lugar's Dice, Potion of Swiftness
560 – Prophet, Alchemy/Pyromancy, Army General, Wizard Master, Shield, Alchemist's Alloy, Binding Scroll, Essence of a Free Mind
285 – Vizier, Battle Standard Bearer, Blunderbuss, Shield, Banner of the Relentless Company, Ghostly Guard, Lucky Charm
226 – 17x Infernal Warriors, Shields
790 – 29x Infernal Warriors, Blunderbuss, Great Weapon, Shields, C, S,M
115 – 20x Orc Slaves
514 – 18x Immortals, Great Weapons, S, C, Icon of the inferno
130 – 2x1 Gunnery Team, Flamethrower
600 – 20x Disciples of Lugar, paired Weapons, S,C, Rending banner
450 - Infernal Engine, Shrapnel Guns
335 – 3x Kadim Incarnates
Sum: 4495p
Kommentarer:
Vi spiller Spoils of War, Sondre setter alt først og ønsker seg T1.
Her ser jeg mitt snitt til å enkelt kune ta 13 poeng, men i pairingen ble vi enige om å gjøre et helhjertet forsøk på å gå for den store gullmedaljen eller faile i forsøket. Vi kunne nok gått for en annen løsning i pairing om vi hadde endt opp med WdG-ID og DH-OnG, men vi mente at både DH-ID og Wdg-ID var greie kamper for oss. WdG feier brettet med ID, men jeg taper trolig noe om vi går for løsningen med DH-OnG + WdG+ID. Selv om den trade offen trolig kunne gitt oss sjanser for en liten seier med at Wdg tar 20, jeg taper 7-8 og OnG gjør det samme mot HBE. Problemet er at med denne strategien gir vi fra oss første plassen. Lederlaget med de danske drenger spilte mot Hans og co og vi trodde at de med forspranget sitt og trolig ville vinne, men Hans ville nok neppe la dem vinne med mye. Derfor kunne vi ta dem igjen om dette gikk i boks. Denne planen innebærte at vi trengte minst 50+ poeng for at planen i det hele tatt skulle være gjennomførbar.

Dessverre for meg spiller Sondre veldig solid, og straffer meg for pushet mitt. Han gjør få feil og ingen av dem store nok til å utnyttes til en grad som gir meg masse poeng. Han har i tillegg skikkelig tur i siste runden hvor han infernal engine ruller 7 skudd, treffer på 5/7 på 5+ på mine 4 karakterer som er enslige overlevende etter grind mot lugars som de vant. Han gir lorden min 2 treff. Jeg hadde både gleaming og -1 to wound oppe på gutta mine, så han wounder på 4+. Begge wounder. Jeg har 5+ armor og 5+ ward. Redder ingen wounds. Kongen dør. Bsb. 1 wound igjen. 4+ to wound klarer han. Jeg failer min 4+ armor. Han klarer i tillegg begge wound rolsene mot mine runesmeder og jeg failer en armor, men passer den andre. Han gir meg et ekstra wound. Så siste skytefase rydder 1300 vps og svinger det fra en 11-9 seier til et 12-8 tap for meg. Han hadde 15-5 på Vp, men jeg hadde SO.

Totalt sett var inntrykket litt blandet av vangaurd DH. Jeg tror nok det er en liste som gjør seg bedre og bedre dess flere man er på laget, den kan helt klart straffe enkelte lister, men jeg følte ikke helt at denne gav meg godfølelsen. Den klarer mye dersom man finner et mål og dytter på det, men den sliter tungt i oppoverbakke i kamper hvor motstander evner å forflytte seg sidelengs eller den må gjøre mange manøvreringer. Tror nok ikke dette var helt min stil, men det var god erfaring å ha prøvd den og sitter igjen med nyvunnet forståelse for hvordan jeg kan løse den om jeg skulle spille mot den ved en senere anledning.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Post Reply

Return to “Battle report”