Jarles kamper

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Geir V
Juggernaut

Re: Jarles kamper

Post by Geir V » Thu Nov 13, 2014 1:24 pm

Trodde det hang sammen med at han var L4 :)

My bad!

Dark Reaper
Trencher

Post by Dark Reaper » Thu Nov 13, 2014 1:30 pm

Språket deres er så dårlig at jeg ikke har noen problemer med å forstå at du stusset på dette. Jeg diskuterte det med Jarle i går og vi kom begge fram til det samme som deg. Det var kun en faq(?) som fortalte at det fungerte på den måten som Jarle forklarer her.
Geir

Trondheim miniatyrklubb: www.wartrond.net

Dark Elf Army Blog: http://druchii.net/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=74746

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Nov 13, 2014 1:32 pm

Ja Vedeld, dette er fryktelig dårlig skrevet. Her er FAQen, som ikke akkurat er godt skrevet den heller:
Q: Great Unclean One 1 CP, with lore of Nurgle/Death 3 CP…………..
Does this mean that he costs 3 cp no matter which lore he takes? Or as I read it, that he cost 1cp with lore of nurgle and 3 with lore of death?
A: This – Or as I read it, that he cost 1cp with lore of nurgle and 3 with lore of death?
http://www.giantfanatic.dk/warhammer-fantasy-faq/
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Thu Nov 13, 2014 1:40 pm

Æsj - skulle spilt demoner ;)

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Nov 13, 2014 1:48 pm

Geir V wrote:Æsj - skulle spilt demoner ;)
I'm glad you don't :D
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Dec 11, 2014 11:09 pm

Galskapen som er Sheffield er igang. Spilte mot Thomas' Nagashliste i dag: http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 84#p894184
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Jan 26, 2015 7:26 pm

Det har vært stille her en god stund nå ettersom ETC-fokuset har tatt overhånd i etterkant av galskapstestgames jeg ikke orket mer av. Nå er det på tide med litt aktivitet her igjen, vi åpner med en preview av Sheffield Slaughter 2015:

http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 71#p897671
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Jan 26, 2015 8:54 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Jan 26, 2015 11:30 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Jan 27, 2015 10:47 am

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Jan 27, 2015 7:47 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Jan 28, 2015 2:22 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Jan 28, 2015 4:25 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Jul 05, 2015 2:54 pm

Live AoS game på UB nå. Ingen pw.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Jul 05, 2015 7:03 pm

Rapport! Spilte min første AoS kamp i dag. Etter flere runder whine rundt på internett var det på tide å ta en titt på spillet.

First things first: Spillet ut av boksen gir ingen mening. Man må enes om noen grunnregler. For å gjøre det enkelt bestemte motstander og jeg oss for å spille med eksisterende komposisjonsregler fra 8th edition på 2400 poeng (50% lords, 50% heroes, min. 25% core etc). Videre brukte vi basispoengene til enhetene: Prince på Star Dragon ble feks 530 poeng.

Videre bestemte vi oss for å bruke et bord med fixed terrain, dòg 4x4 i stedet for 6x4 fot. Ettersom vi begge spiller High Elves ble det en slags civil war men med vidt forskjellige hærer. Jeg stilte med:

Prince on Star Dragon
Prince
Prince
Prince
Dragon Mage

3x 20 Archers

4x 1 RBT
Frostheart Phoenix

Motstander stilte med:

Caradryan
Anointed
Anointed
Mage

3x 20 Archers

2x 21 Phoenix Guards

4x 1 RBT

Mye av det jeg har lest av reglene tilsier at magi er tonet kraftig ned, men til gjengjeld kan man investere tungt i magi og få return on investment per magiker, i stedet for i 8th hvor det er winds som er konge. Videre ser det ut til at skyting er helt latterlig bra, derav komposisjonen min. Til slutt er Prince på Dragon veldig bra for HE da man får mange kommandoer. Jeg tror ikke det er et stort problem å gjemme unna karakterer selv om spillet nær sagt ikke har cover fordi den meste skytingen har kort rekkevidde og uansett ofte må prioritere andre ting.

Deployment-messig åpnet jeg med mine 3 flyers spredt utover. Motstander svarer med sentrale blokker og jeg committer til et hjørne som gir meg mange gode firing lanes og fleksibilitet på holde/pushe.

Image

Ettersom jeg fullfører først får jeg T1.

Image

Motstander får merke at han har driti seg ut da jeg wiper hele skytebasen hans. RBTer gjør utrolig vondt men er også veldig lette å ta ut pga crew som tåler nær sagt ingenting. 2 av mine 3 Archerunits når ikke frem men siste unit bruker doble skudd med re-rolls fra Prins og tar ut 14 av hans Archers etter Battleshock fjerner et par ekstra helt på tampen av min T1.

Motstander svarer med å dytte nærmeste PG opp i min retning men resten av hæren hans forblir passiv. Dette er en kjempetabbe fordi jeg kan isolere dem uten å tenke på flere trusler samtidig. Jeg sender Frostheart for å avskjære eventuelle folk som overlever og etter 80 skudd fra Archers med re-roll to hit (jeg brukte ability for begge units) samt boltere var det ikke mange PG igjen. Jeg ble overrasket da jeg sender inn Frostheart og får regelrett deng av kun en håndfull PG - dette er ikke vanlig kost!

I motstanders T2 kommer flammeføniks i retur på Frost samtidig som resten av hæren løper opp. Frostheart overlever med noen få wounds.

Image

Så blir det spennende. For T3 vinner han roll-offen og får dermed 2 turer back-to-back, effektivt.

Likevel hjelper det ikke: Frostheart dør riktignok men jeg får inn begge dragene i Flamespyre som tar kvelden på rekordtid:

Image

Deretter er det min tur til å vinne T4 igjen så nå kommer dragene seg unna neste unit med PG. Samtidig gjør skytingen min svært vondt for ham.

Image

Motstander gjør en siste gamble og vinner T5, dermed når PG dragene likevel:

Image

Skyting tar ut resten av hæren hans med dragon mage som ofrer seg for å få caradryan. PG og drage grinder men kommer ingen vei (i det lange løp ville PG vunnet).

Image

Tanker om spillet/slaget? AoS flyter omtrent som jeg så for meg: Det minner mye om 40k og turene går raskt unna. Det er høyt volum og synergi som står i fokus: Prinsene mine gjorde underverker hele kampen med re-rolls til alt jeg trengte av skyting. 80 skudd på 3+ re-roll og 4+ tok ut en del PG, selv om de er seige som fy.

Frostheart var underwhelming. Når jeg gikk inn i 5PG og faktiske tapte var det typ "wtf?". Jeg skjønner at Blizzard Aura kan være veldig bra men den er kun god til å sloss mot karakterer og som support.

PG derimot var helt fantastiske. Så durable som de er med 4++ samt synergien med anointed + caradryan gjorde dem svært vanskelig å håndtere.

Det var en del quirks her og der og vi baserte oss på et visst system, men slike barnesykdommer tror jeg spillet vil komme forbi i løpet av noen måneder. Det som blir spennende å se er om vi får en standard for hva som er lovlig hærkomposisjon og ikke.
Last edited by Olannon on Mon Jul 06, 2015 9:29 pm, edited 1 time in total.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Battle report”