Jarles kamper

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Olannon
Haley

Re: Jarles kamper

Post by Olannon » Sun Jul 06, 2014 6:04 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Jul 29, 2014 9:03 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Jul 30, 2014 9:52 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Jul 31, 2014 8:03 am

Mye god lesning!

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Jul 31, 2014 8:18 am

Blir slikt når jeg går på et par smeller :) Har forhåpentligvis luket ut de fleste nybegynnerfeilene før helgen nå, både mot Christian og Asbjørn har det vært store mangler i spillingen min og tapene har vært velfortjente.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Fri Aug 01, 2014 10:19 pm

Veldig artig å lese analysen av kampen vår, spesielt når det er noen utenfor som gjør det.

Føler jeg vil legge til er at min kamp 5 på SM er kanskje den dumeste kampen jeg har vært borti. Den kampen skulle jeg ha vunnet, og det er noe også motstanderen min var enig i. Så jeg tror ikke det å spille mer defensivt hadde hjulpet. Tvert imot.

Som jeg alltid har sagt, så er styrken til lista mi at den er annerledes liste. Det er en liste som sniker seg rundt meta, vanlig regler og endrer måten kampen spilles.
Terreng er ikke like viktig, Jeg spiler med 5 monstre, 4 units med scouts/fast cav og en ekstremt hard magifase/ant-magi fase. Kort summert en MSU liste som er god i alle faser.

Den har helt klart noen svakheter også, men de kan jeg minimere om jeg spiller perfekt (Som å kaste movement spellen selv om jeg ikke har det!)

Jeg mener at med at små endringer som å flytte på RBT når jeg er innenfor charge range, løpe rundt archers med fast cav for å komme til war machinene mine, ikke ha bsb i front rank , og jeg er tror tross alt at det kanskje ikke er så lurt å bruke kruttet ditt(powerstone) i runde 1 for å satse på en 24" PS. osv, så hadde du vunnet stort. Det er derfor lista mi gjør det dårligere og dårligere. Folk kjenner lista bedre og gjør gjerne ikke de samme feilene flere ganger.

Jeg er ikke en spiller som er fornøyd med 10-10 selv om du dreper 2 sphinxer og halvparten av redirectorene mine før jeg får gjort noe. Så det at jeg kjørte inn necro i flanken på bussen, ga deg flanken til NKnights og satset på en 8+ charge med warsphinx og satset alt på å ta BSB, er det jeg må gjøre for å ha sjansen til å vinne stort.

Du hadde så å si vunnet uansett, så jeg har ikke noe å tape. Da kjører jeg all inn. Det meste var kalkulerte risikoer, men dette er et terningspill, så man vet aldri.

Jeg er en sucker for en god come-back story, så at denne ble dokumentert var veldig artig!

Takk igjen for kampen
On the Judi bandwagon

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Fri Aug 01, 2014 10:39 pm

Kaleth Darkblade wrote: Jeg er en sucker for en god come-back story
QFT!

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Aug 03, 2014 10:21 pm

Ingen tvil om at listen din er sterk, Christian :) At du har spilt den så mye som du har også bidrar jo til at den er veldig hard å møte, som mange fikk erfare nå i helgen ;) Jeg mener dòg at gitt T1 skal det ikke være mulig for meg å tape denne kampen. Indeed er det nice med comeback, men dette var bare dårlig spill på min side...

...hvilket dere kan se mer av her: Indian Summer Game 1 mot VC: http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 43#p884043
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Aug 04, 2014 1:38 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Aug 04, 2014 4:03 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Aug 04, 2014 9:23 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Aug 05, 2014 12:30 am

Hei,

og takk for bra rapporter! Synes det var en bra liste du spilte, men kanskje mer defensiv egentlig? Virket som om du ble straffet når du gikk frem.

Synes forøvrig du heller bør teste en liste med Anointed på Phoenix enn drage. Synes den polske lista ser spennende ut.
Have you seen the Jack in the Green?

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Aug 05, 2014 8:46 am

Lista kan absolutt pushe, noe jeg var nødt til både mot OnG og DE, samt naturligvis DW. Vs VC og DoC var nok mye av feilene pga mangelfull erfaring med lista: jeg kjenner ikke styrker, svakheter og begrensninger godt nok.

Det kan tenkes at jeg prøver flamespyre på et tidspunkt men for nå vil jeg gjerne starte med star dragon ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Aug 05, 2014 12:19 pm

nå vil jeg gjerne starte med star dragon
Huff!

Ville heller beveget meg i en annen retning. Har ikke du spilt veldig mye med denne før?

Evt starte en ny hær...
Have you seen the Jack in the Green?

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Aug 05, 2014 12:51 pm

Har spilt mye SD jo, men det finnes mange varianter av denne. Har spilt mer med Cavprince tror jeg, muligens loremaster også. Trives best med mobile lister som har god board control og grei balanse og da er SDHE et naturlig valg. Har også en WoC-hær liggende men det er så mye som gjenstår på modelleringsfronten. Spiller også noe CD men det er samme status der. Mye av motivasjonen nå ligger jo også opp mot BSK som finner sted i månedsskiftet oktober/november, hvor vi tror SD kan være et svært godt valg.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Battle report”