Samletråd for Kaleriths fantasy battlereps. Invasion 2014

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut

Re: Samletråd for Kaleriths fantasy battlereps. Ny ute pr. 2

Post by Kalerith » Sat Aug 23, 2014 9:14 am

https://www.youtube.com/watch?v=mHCCGSg ... l5eMUdfgEQ
Min nyeste videorapport. Go have a looksies :D
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Sun Aug 24, 2014 1:11 pm

Jeg gikk og hadde meg en runde med looksies på kampene du har lagt ut på internettet. Kjekke ting! Ikke alle regler vi er helt enige om tror jeg, eks. at du ikke trengte å redirecte med ogrer på Arok etter at ulvene flyktet - dette lukter det gode gamle "Enemy in the Way"-7th ed av :D

Synd jeg ikke får kommet meg på invasion, men det er sikkert en mengde andre selvhøytidlige, gråskjeggete og middelmådige warhammerspillere der som du kan knuse og gi gode rapporter om :) Keep it up lad.

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Sun Aug 24, 2014 4:12 pm

Hvordan løser man denne da? Vi tolket det slik at siden jeg hadde hatt nok movement til å ta igjen hans wolf riders forutsatt at Arachnarorken ikke hadde stått i veien så var det like greit at de bare løp til de traff ham.
Skal sjekkes opp iallefall slik at det spilles korrekt neste gang.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Sun Aug 24, 2014 4:29 pm

Man kan ikke klaske inn i combat ved ett uhell - lenger. Om de vil charge en annen enhet enn den første enheten de erklærte charge mot, må de foreta en LD-test for redirect. Om de klarer denne testen får de erklære en charge mot hvilket som helst lovlig mål (også mål som var ulovlige før første fiende flyktet). Dersom de feiler LD-test eller ikke vil redirecte må de følge etter første enhet.

I dette tilfellet, med ulver gjennom Arok, vil det være umulig å lovlig ta igjen ulvene. Dersom ingen redirect vil ogrene da få en ordinær failed charge og måtte stoppe 1" fra fiendtlige enheter.

En enhet kan bare redirecte èn gang, dvs eklære maksimalt to charges. Disse er separate, så om Arok hadde kunnet flykte og gjorde det - gjennom ulvene - og du hadde nok move til å nå ulvene, men ikke Arok - så er det fortsatt failed charge.

Du får si i fra når du har tenkt gjennom konsekvensene av det jeg nettopp har skrevet, og fortelle meg om du kommer på noen fiffige tips og triks (både defensivt og offensivt) ;)

-VF-
-RW-

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sun Aug 24, 2014 9:54 pm

Hei, kult med videorapporter, følger et par utenlandske på YouTube, de er fine å "sovne inn til" :)

Det jeg liker med rapporterne dine:

* no bullshit. Korte og fine, rundt 11 min. Jo kortere jo bedre egentlig, jeg gidder ikke kikke på kamper som varer forlenge, smertegrensa går ved rundt en halvtime for min del
* en liten re-cap til kamera på slutten, hva du gjorde riktig/galt, hva du lærte

Ting du kanskje kan bli enda bedre på:

* Army lists scrollen altfor fort i starten, så jeg sliter med å få med meg hva listene inneholder. Ta gjerne med hvilke spells som er trukket også når du presenter army lists, som seer er det ikke så viktig å se selve terningrull for magi
* har du vurdert å ta stillbilder istedenfor video underveis, og så sette sammen stillbildene slik at til sammen utgjør en videosekvens? Ofte kan det være like oversiktlig, og du kan variere mellom tette bilder og store oversiktsbilder. Fortellerstemmen kan du også legge på etterpå, og ikke nødvendigvis underveis. Det er lettere å gjøre det "proft" da, for da kan du ha et manus, og er ikke avhengig av at du sier noe superlurt der og da

Legger ved adresse til en YouTube-konto jeg liker veldig godt, kanskje får du litt inspirasjon?

http://youtu.be/joDXKixpYXU?list=UUdZjz ... gbyWpyzAxA

Skal prøve å følge med videre :)

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Aug 25, 2014 10:31 am

@ -VF-
Vel jeg hadde jo en LD7 som jeg skulle klare for å få delta i kampen da.
Om de ikke hadde komt inn så tror jeg ikke det hadde fått allverden å si for utfallet av kampen heller.
Dersom du tar deg en kikk på bildene så kunne jeg fint linet opp den andre "bull" blokken til å ta imot chargen etter å ha tatt ut Savages. Kunne også fått IGutsa i flanken dens om nødvendig. Ville nok kanskje måttet ha ta i bruk litt flere av turene enn det vi brukte da, men tror resultatet ville nok forblitt omtrentlig det samme til slutt.

@ Grayfox
Takk for ris og ros. Artig at du tar deg en svipp innom youtube kanalen min.

- Jeg følte selv at den gikk i ok tempo, eventuelt kan du jo stoppe opp å lese.
Har planer om å ta med army lister og spells i descriptionen i fremtiden slik at man bare kan sjekke der eventuelt.Har også vurdert å få motstander til å gå hurtig igjennom listen sin etter deployment(og jeg min egen selvsagt). I den battle reppen glemte jeg faktisk å si hvilke spells som ble rollet.

- Har vurdert stillbilder, men føler selv at det er kjekkere å se liverapporter enn stillbilder selv da man får mer med seg følelsen i kamper. Ihvertfall på turneringer føler jeg det slik, sett et par rapporter fra f.eks Matt Reeson når han var på GT Alberta og følte selv at det var en ok måte å gjøre det på. Jeg har ikke sakt noe "superlurt" enda og om jeg gjør det så får det heller stå til eventuelt. Så får de andre få seg en god latter.

Jeg lager dem slik som jeg ville ønsket å se dem selv. Har blitt litt påvirket av videoene til drittunger teamet i 40k, liker veldig godt å se på dem når de kjører igang med sine videoer, de er forholdsvis korte og såkalt "no bullshit" videoer. Føler selv at det er veldig tidsbesparende å lage dem slik jeg har gjort til nå også siden jeg bare har filmet og kastet alle klippene inn i Windows Moviemaker og deretter bare satt på rulletekst og skjermbilder. Tar meg kanskje 15-30 minutter å lage en etter jeg har filmet alt.

Forandrer kanskje måten jeg lager dem på litt på sikt, vurderer også å gå til anskaffelse av et litt større kamera enn det jeg besitter på iPaden da minnet fyller seg opp temmelig fort. Hadde bla. bare så vidt plass til drøy 15 min med footage fra mine to sist battle reps og ingen av dem så vel lengre enn tur 5. (Woops spoiler, har nok en til bat rep på vei).
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Tue Sep 16, 2014 6:43 pm

Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Tue Sep 16, 2014 7:26 pm

Bra rapport!

-VF-
-RW-

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Wed Sep 17, 2014 2:18 pm

Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Sep 18, 2014 10:26 am

Synes det er godt format på rapportene dine. Enig i at du bør gjøre det bedre enn 0-20 mot disse Emp.

Trenger ikke sende inn 20 hexwraiths mot Steam Tank. 10 holder.

Vanguarding utenfor ld-boble til general tjener du lite på.

Du teller som base contact for OTS i challenge, og jeg er enig i at du ikke bør refuse en challenge. Om han popper potion of speed så har han init 9 i runde to av nærkampen. Kan bli svett, men kan gå bra også.

Om du bare har en snipe så er det vel verdt å kjøre avgårde en sol mot en tank også.
Zombies deltok ikke så mye?

Skjeletter med Swiftness og Banshees hadde vært kjekt :D

-VF-
-RW-

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Sep 18, 2014 10:48 am

Vestlandsfanden wrote: Trenger ikke sende inn X hexwraiths mot Steam Tank, det er bedre å løpe gjennom
FYP.

Common misconception med Hexwraiths er at de må i kamp. Langt bedre å simpelthen slashe hele tiden, dobbel trussel mtp. Vanhels og automatic hits > WS3.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Sep 18, 2014 10:56 am

Ja, det er også sant. Men hvis du ser hvordan han står.. så kan han ikke marsjere..

Mulig det er bedre med slashes uansett. Kanskje slashe med 20 og forsøke å se mot Emp archers eller andre viktige mål.

@K
Hvorfor hordeformasjon på Ghouls forresten?

-VF-
-RW-

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Thu Sep 18, 2014 10:58 am

Stå på Karl-Erik
Bra rapporter detta.

När får vi se Stavanger folka på Østlandet?
Håkan.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Sep 18, 2014 11:22 am

Har blitt mange erfaringer rikere gjennom denne turneringen og delvis hvorfor jeg ikke tok denne match upen hjem tror jeg var på grunn av mangel på slag med listen.

Enig at jeg burde ha hatt dem inennfor IP av general. dreit meg litt ut med tanke på det.

@ Olannon
Grunnen til combat over slashing i dette tilfellet var å slippe å få banishments og shems kastet etter meg. Lasse stod også bra defensivt slik at en åpning ville vært vanskelig for meg å skape om jeg ikke hadde gått inn for combat. Men du er kanskje inne på noe. Vanhel har jeg funnet ut er genialt i prinsippet, men er ofte vanskelig å få til. Man må være 1" ifra både før og etter movement. Når man har to rekker så er dette ca 4 inch som er min base.
Man skal line det opp veldig perfekt for at det skal gå.
Men er enig at dette kunne ha vært et viable tilfelle i denne settingen. Kunne trolig komt opp til "borgen" hans enda raskere.

@ VF
I dette slaget burde jeg ha reformet til flere rekker, noe jeg nevner kort i videoen også. Spesielt etter Stankene har blitt håndtert. Grunnen til at jeg gikk horde var for å minimere antall kanon hits han kunne få samt, forsøke å holde wizard ute av kamp på siden av uniten dersom han kjørte small frontage. Needless to say it didnt work out to well :P
Sol mot stankene streifet tanken min, tror kanskje jeg prøvde et kast på det også, men mener på at jeg enten feilet eller så dispellet han det. Burde satt dødsmagikeren i zombie bunkeren for sikkerhets skyld slik at demi darten hans ikke greide å ta ham ut.

@ Leadbelcher
Kanskje på nyåret. Vurderer å samle sammen en liten brigade med sleipe spillere for å innta Oslo i forbindelse med alliance. Er ikke sikker på hvordan det ser ut enda, men jeg Brunborg og Lasse B (turneringsvinneren) snakket om å muligens lage et team i den forbindelse. Men blir for langt frem å planlegge noe konkret. Er desverre utenlands når NM avvikles så blir trolig ikke i den sammenheng :cry:
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Sep 18, 2014 11:22 am

Har blitt mange erfaringer rikere gjennom denne turneringen og delvis hvorfor jeg ikke tok denne match upen hjem tror jeg var på grunn av mangel på slag med listen.

Enig at jeg burde ha hatt dem inennfor IP av general. dreit meg litt ut med tanke på det.

@ Olannon
Grunnen til combat over slashing i dette tilfellet var å slippe å få banishments og shems kastet etter meg. Lasse stod også bra defensivt slik at en åpning ville vært vanskelig for meg å skape om jeg ikke hadde gått inn for combat. Men du er kanskje inne på noe. Vanhel har jeg funnet ut er genialt i prinsippet, men er ofte vanskelig å få til. Man må være 1" ifra både før og etter movement. Når man har to rekker så er dette ca 4 inch som er min base.
Man skal line det opp veldig perfekt for at det skal gå.
Men er enig at dette kunne ha vært et viable tilfelle i denne settingen. Kunne trolig komt opp til "borgen" hans enda raskere.

@ VF
I dette slaget burde jeg ha reformet til flere rekker, noe jeg nevner kort i videoen også. Spesielt etter Stankene har blitt håndtert. Grunnen til at jeg gikk horde var for å minimere antall kanon hits han kunne få samt, forsøke å holde wizard ute av kamp på siden av uniten dersom han kjørte small frontage. Needless to say it didnt work out to well :P
Sol mot stankene streifet tanken min, tror kanskje jeg prøvde et kast på det også, men mener på at jeg enten feilet eller så dispellet han det. Burde satt dødsmagikeren i zombie bunkeren for sikkerhets skyld slik at demi darten hans ikke greide å ta ham ut.

@ Leadbelcher
Kanskje på nyåret. Vurderer å samle sammen en liten brigade med sleipe spillere for å innta Oslo i forbindelse med alliance. Er ikke sikker på hvordan det ser ut enda, men jeg Brunborg og Lasse B (turneringsvinneren) snakket om å muligens lage et team i den forbindelse. Men blir for langt frem å planlegge noe konkret. Er desverre utenlands når NM avvikles så blir trolig ikke i den sammenheng :cry:
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Post Reply

Return to “Battle report”