Frederick på Waarcon 14 - kamp 2 (Tor Erling)

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Frederique
Archangel

Frederick på Waarcon 14 - kamp 2 (Tor Erling)

Post by Frederique » Mon Apr 28, 2014 8:19 pm

Image

Kamp 2, mot Tor Erling
Bord 1 med det kuleste og største Watchtoweret!

MIN ARMYLIST (link til annen tråd)

Tor Erling hadde omtrent:
8 Leadbelchers
7 Maneaters med Stubborn og Poison
7 Ironguts
3 Ogre Bulls
3 units på 10 Gnoblars med throwing weapons
3 single Sabretooth tigere
2 Ironblasters
Level 2 Firebelly
BSB
Tyrant (tror jeg)

Scenario:
Slag 2 “The Watchtower”
Deployment er som watchtower fra regelboka. Spillet har en tilfeldig lengde på
samme måte som watchtower fra regelboka.
Watchtoweret plasseres i midten av battlefielden. Max 20 infantri-modeller eller 6
monstrous infantri-modeller kan gå inn i bygningen. Watchtoweret telles ikke som å
være en del av noen table quarter. Det er også om å gjøre å kontrollere table quarters.
Du kontrollerer et table quarter om du har flere enheter med minst en commandmodell
mer enn den enn det motstanderen din har. Om begge har like mange enheter med
minst en commandmodell får ingen poeng.
Bonuspoeng
Kontrollere watchtoweret på slutten av kampen: 6pts
Kontrollere en table quarter på slutten av kampen: 1pt (pr. table quarter; max4)

Image

Over: etter deployment.

Jeg vant rullen for Watchtower, men hadde ikke lyst å deploye noe inni det. Dette valget ble enda mer åpenbart da Tor Erling gjorde meg oppmerksom på at det var kun Core units som kunne holde tårnet, dermed hadde jeg tabbet meg ut da jeg la på 5 Witch Elves i lista mi slik at de ikke lenger kunne holde tårnet.. oh well. Tor Erling får første tur ettersom jeg vant Watchtower rullen.

Image

Over: slutten av tur 1.

Tor Erling skjøt i filler en Hydra med sine Leadbelchers. Jeg burde ha satt den lenger bak, glemte hvor lang range de hadde. Det samme gjalt Maneaters med 24 tommers «pistoler». Det ble mye skyting for puslete alver, og jeg bestemte meg for å feige ut litt og bruke (det gigantiske) tårnet som cover, og vente med å innta det. (heller vente til han evt inntok det, og assaulte det med Witch Elves)
Jeg begynte dermed å vinkle meg vekk fra venstre flanke. Dark Riders beveget seg inntil veggen på høyre side for cover. Peg Helt fløy så jeg hadde flanken til Ogre Bulls i sikte.
Warlocks med Sorceress og BSB stilte seg akkurat på Doombolt-rekkevidde til Maneaters.
Fikk inn Soulblight og Net på Maneaters. I skytefasen begynte jeg å pepre de, fikk in 4-5 wounds.
Dark Riders panicket Gnoblars så de fleet mot bordkanten.

Image
Image

Over: slutten av tur 2.

Ute på venstre flanke nærmer 10 Gnoblars og to Sabretoother seg en Bolt Thrower.
Characterene i Maneaters vil joine Ironguts, men feiler styrketesten fra Net (redusert av Soulblight) så de kan ikke forlate enheten. Ironguts swiftreformer for å snu seg mot Peg Hero, Witch Elves og Dark Riders som er på vei rundt flanken.
Sisters begynte å ta skade fra skyting. Ironblaster dreper min andre Hydra.

Dark Riders marchet forbi Ironguts Line of Sight. Witch Elves og Peg Hero rygget tilbake så Ironguts måtte ha rullet veldig høyt for å charge de. Sisters rygger bak hillen for å få cover fra all skytingen. Warlocks med Sorceress rygger igjen og holder seg på Doombolt range.

[bilde mangler – beklager, jeg var ikke strukturert nok her]
Slutten av tur 3.

Leadbelchers swiftreformer og skyter Dark Riderne som prøver å komme bak linjene, til fillebiter.
Jeg mister begge Bolt Throwers til skyting.

Jeg rygger unna og får ikke utført noe særlig. Executioners går inn i Watchtower.

[bilde mangler – beklager, jeg var ikke strukturert nok her]
Slutten av tur 4.

Maneaters går frem.
Tor Erling unleasher alt han har på Executioners i Watchtower – trippel fireball og the works. Han utsletter dem, og mitt håp om å vinne Scenarioet er borte.

Jeg gjør en last ditch attempt på å få noen poeng og charget Maneaters med Sisters of Slaughter. Vinner combat, men de er Stubborn og står.

Vi rakk 4 runder i denne kampen også.

Resultat: tap 7-13. Jeg hadde ubestridte commandmodeller i to quarters, Tor Erling hadde en quarter. Etter Scenariopoeng: 9-14
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Mon Apr 28, 2014 11:25 pm

Merker vel litt forskjell nå som hydraen ikke har skikkelig regen lenger, men leadbelchers skyter både hardt og mye. Så ikke ut som manøvrerbarheten din ga like god uttelling dette slaget, og trasig med tårnet ;)

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Apr 29, 2014 5:23 pm

Morsom lesing Fred.

Synd det ikke gikk bedre

Hus generelt, og Watchtower spesielt, er jo din våte drøm :D

Du spiller sakte ass ;)
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Apr 29, 2014 10:11 pm

Trøndere spiller litt sakte.. :lol: neida, jeg får dele skylden.
Var bare 2,5 timer per kamp da, litt snaut.
(Men det var det i Sheffield også, og da rakk jeg alle runder i alle kamper. Kanskje fordi de truet med penalties hvis man ikke ble ferdig, så begge spillerne spilte for harde livet)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Dark Reaper
Trencher

Post by Dark Reaper » Thu May 01, 2014 11:20 am

Frederique wrote:Var bare 2,5 timer per kamp da, litt snaut.
(Men det var det i Sheffield også, og da rakk jeg alle runder i alle kamper. Kanskje fordi de truet med penalties hvis man ikke ble ferdig, så begge spillerne spilte for harde livet)
Jeg noterer meg dette til neste gang. :wink:
Geir

Trondheim miniatyrklubb: www.wartrond.net

Dark Elf Army Blog: http://druchii.net/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=74746

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu May 01, 2014 12:00 pm

2.5 time er standard og bør være nok. Liker idéen om straff. Altfor mange bruker lang tid, tidvis med vilje, og dette ødelegger mye for de som tar sikte på 6 turer og kun rekker 4. Warhammer ligner mye på sjakk og der er det jo slik at man bruker den tiden man får.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

severus
Ghetorix

Post by severus » Thu May 01, 2014 3:47 pm

Man kan også være pedagogisk og gi belønning som for eksempel et ekstra poeng (eller en sjokolade) til de som levere resultat til korrekte tid.

Når det er sagt så var det hyggelig før i tiden når man kunne spille i lunsjen også :)

3 timer er nok lurt når man spiller 2400. Nybegynnere og rotte-dyttere trenger det.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

rusty
Thorn

Post by rusty » Mon May 05, 2014 8:04 pm

Takk for en veldig krevende kamp :).
Vi kan godt splitte 50/50 skylden for at at vi ikke kom lenger. Jeg ble satt ut av alle de fancy triksa hæren din gjorde og greide ikke å spille så raskt og konsekvent som jeg burde.

Det var Maneaters med poison pistoler som ryddet hydraen av veien etter at to ironblasters ikke hadde greid jobben. Maneaters er brutale mot alt av høy toughness og en veldig fin kombo med kanoner for å ta av det siste woundet av noe superskummelt.

Bra triksing i magifasen der, jeg fikk øynene opp for lore of light.

Du gjorde også en solid jobb i å forsvare den siste RBTen, til jeg innså feilen og blåste den bort med ironblaster.

Som vi snakket om kunne jeg gått hardt og konsekvent etter witchelves. De var fanget uten noe sted å gå på vestsiden av tårnet. Det jeg var redd var å miste characters. Du dreper fort en bruiser med witchelves, selv med ward.
Tor Erling

Post Reply

Return to “Battle report”