Rusty på SM

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

rusty
Thorn

Rusty på SM

Post by rusty » Wed May 14, 2014 6:38 am

Første turnering i utlandet for min del (Bergen teller vel ikke). Det ga mersmak. Ble særs imponert over terrenget og brukte mer tid på å ta bilder av det enn av hærene.
Jeg brakte med meg mine skyteglade ogrer, etter noe optimistisk å ha brukt våren på å få WE 6th hæren til å fungere i dagens meta. Treningen før SM besto hovedsakelig i å vinne Wårcon med omtrent akkurat samme lista. En helt grei start siden Wårcon kjørte uten comp.

Kan nevnes at jeg bare spilte mot hyggelige folk og jeg tror ikke vi hadde en eneste regeldisputt i løpet av turneringen. Kan være at 8th begynner å bli godt innarbeidet, eller at nivået på deltakerne var jevnt høyt.

1. DE. Jonas A (53. plass). 8-12
Tre pegasuser og max skyting.
Hei hå, hva gjør jeg nå? Begikk en rotete deployment og brukte resten av slaget på å redde meg inn igjen. Innså ikke fullt ut hvor slemt tre flygere med ward, samt en helt til hest kan være. Så gikk alle inn i fronten av gutstar, word of pain gikk av på IF og tok ned styrken med tre. Etter før nevnte rotete deployment var det heller ikke så lett å få til en god countercharge. Endte med å miste gutstar mens han beholdt alle heltene i live. Firebelly ofret seg heltemodig/dumdristig, noe som skulle bli en trend gjennom hele turneringen.
Bra læringsmatc. Eneste slaget jeg ikke fullførte, men innså i etterkant at vi fint hadde rukket å gjennomføre tur seks. Uvant matchup.

2. EM. Johan S (68. plass). 17-3
Empire cavbuss med Life, 2*HBVG, ST, canon, DGK.
Johan bor i Trondheim og vi hadde spilt eksakt samme matchen før avreise. Forferdelig matchup for han. Ironblasters, Maneaters og Leadbelchers plukker artilleriet og jeg outdeployer ham med 5 drops. Gutstar tar greit hva som helst i hæren hans, men blir revet i filler hvis den blir combocharget av noen combo av Demis, ST og knightstar. Det tok en del arbeid å plukke de fra hverandre på en sikker måte, og stubborn knights overlevde tur seks fordi jeg kom inn for sent. Gutstar måtte ta imot dwellers på vei inn, men tok det igjen med flerfoldige økser i trynet på Mage lord når de kom fram.

3. LZ. Martin Andre R. ( 28. plass). 12-8
Cavstar med skinkcloud.
Match to mot kjentsfolk og regjerende SM mester. Første siden Crusade 13, men nå var det min tur til å stille ogrer. Det var vanskelig å overraske i denne matchupen. Ideen til lista har jeg rappet fra Martin Andre uten å forandre så veldig mye. Det mest krevende kampen jeg spilte i turneringen. Lizardmen har en god del triks på lager. Heldigvis for meg fikk jeg første tur og to kanonskudd senere ga ikke cavbussen Look out sir lenger. Alle heltene gikk prompte og gjemte seg bak en ås. Resten av slaget plukket jeg små enheter mens MA prøvde å komme til ironblasterne. Lett overmodig og overtrøtt begikk jeg den brøler å flytte BSB unna gutstar. En panic test senere hadde en kaskade av panikk tatt gutstar og en ironblaster av bordet. og matchen gikk tilbake til å bli veldig jevn. Kampen ble avsluttet i runde seks med en real two on two duel der begge siders BSB og general smalt sammen. Begge sider hadde ward og GW, det var ren lotto hvem som kom ut av det i live. Ogrene hadde best terninger, og det ble 12-8 heller enn 8-12.
Veldig lærerik kamp. Tror cavstar lizards sliter i denne matchupen til vanlig, men de har noen triks opp ermet.

4. OK. Jonas E (72. plass). 16-4
Gutstar med fem helter, kanon og 2*2 mournfang. chaff.
Kort historie lang: Han gikk fremover, jeg skjøt. Til han hadde spist alt av chaff var det bare for hans reduserte gutstar å snu og rømme andre veien. På starten av tur seks var han omringet og det eneste han hadde igjen på brettet var fem helter som en enhet. Han gjorde det fornuftige, sprang dem alle fem i hver sin retning og brukte den billigste til å blokke meg.
De fire gjenværende heltene overlevde skytingen i tur seks og med det var slaget over.
Jevnt over crappy terninger dette slaget. Tok til dømes fem kanonskudd for å ta ut hans ene kanon, og feilet tre swift reforms på Ld9 med reroll, noe som sterkt begrenset skytingen i starten av slaget.

5. DoC. Daniel T (43. plass). 18-2
Wall of Nurgle med Bloodthirster.
Jarle beskrev terrenget på bordet vårt som Planet Bowling Ball. Det passet meg ypperlig, hans bloodthirster var litt mindre begeistret. BTen gikk da også ned til en solid salve kanonkuler og poison pistol shots så fort han stakk fram nesen. Beasts of Nurgle i grupper på fire var overkommelige så fort gutstar får de på tomannshånd, og firebelly får fyrt seg opp skikkelig. Maneaters var unit of the match her. De var med å ta ned BT, drepte ellers fluer og beist med skytingen sin og totalt myrdet både fluer og plaugebearers i nærkamp. Nurgle liker hverken autohits eller poison, noe denne gjengen har plenty av.
I motsetning til forrige kamp var terningen gloheite. Fikk vel inn 16 S6+ impact hits i en fin combocharge på plaugebearers, og maneaters rullet never fulle med seksere to hit.

Oppsummert var jeg heldig i pairing. Hærene jeg tror jeg sliter mest mot har en bråte flygende helter med ward saves. Jeg møtte en, selv om det var mange slike til stede.

Første gang jeg har fått pokal for en fjerdeplass. Spesielt. Endte opp med pokal for beste nordmann. Det var uventet. Jeg benyttet anledningen til å be svenskene ta turen til NM, håper de følger oppfordringen.

Håper også flere tar turen til Wårcon i Trondheim neste år. I år var vi tjue deltakere og jeg opplevde, merkelig nok, nivået på slagene jeg hadde der som jevnt over hardere enn på SM.
Tor Erling

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Wed May 14, 2014 12:16 pm

Må innrømme at jeg er veldig glad for at jeg slapp å møte lista di!

Gratulerer med bra plassering :)
On the Judi bandwagon

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed May 14, 2014 12:54 pm

Glad? Det er jo purple fun herfra til i morgen :D En enkelt L2 for dispel som må velge mellom smiting og PS hver eneste runde, med +D3 PD til TK... Jeg ville gjerne sett denne matchupen, tror det kunne blitt spennende :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Wed May 14, 2014 1:03 pm

Vent til min runde 5. fra turneringen, så skal du se hva som skjer når jeg kaster PS...

Neida, men han har 2 kanoner og masse poison skyting. Blir svett.
On the Judi bandwagon

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed May 14, 2014 3:04 pm

Jeg var jo borte hos deg G5, husker godt hva som var ståa da, dessverre
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

rusty
Thorn

Post by rusty » Wed May 14, 2014 4:56 pm

Takk :). Merkelig nok var jeg lite plaget av magi, med unntak av IF word of pain. Det kan være fordi jeg var heldig med matchups.

En matchup mot deg Kristian ville jeg ratet svakt i min fordel, mest fordi purple sun har begrenset rekkevidde.
Ville vært en spennende kamp ja.
Tor Erling

Post Reply

Return to “Battle report”