Conquest 2014

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

aleksander
Archangel

Conquest 2014

Post by aleksander » Thu Jun 26, 2014 9:37 am

Conquest 2014
Helgen 14-15 juni gikk årets Conquest av stabelen. Her kommer en kjapp rapport fra mine kamper. Merk at siden dette er skrevet i ettertid, uten notater fra kampene og med selektiv hukommelse, kan du ikke forvente en detaljert beskrivelse av kampene runde for runde. Det blir litt mer høydepunkter fra mitt ståsted.

Slag 1
Geir V - Daemons

I første slag møtte jeg Geir og hans Daemons. Geir hadde en skikkelig hard liste, med dobbel tzeentch herald (metall/tzeentch), 4 enheter med horrors, 1+5+6 beasts of nurgle, en skullcannon og noen droner.

Image

Jeg deployer rett ovenfor hans hjørne, og får første runde til tross for hans +1. Jeg går fremover med alt. Vurderer å la chimera bli igjen bak impassable siden skullcannon ikke er noe særlig. Men vurderer det slik at skullcannon må først treffe, wounde og gjøre 4 wounds, og crushers er verre for demonene å håndtere i nærkamp enn chimera. Magien min gjør 3 wounds på skullcannon.

Geirs første runde skyter chimera av brettet, og tar skade på crushers med magi? Skjer ikke stort.

Jeg charger inn med det som kan i min runde 2. Crushers holder opp beasts på hver flanke, mens general og BSB løper inn i plague drones i senter. Med breath weapon burde jeg gjøre en del skade, og kanskje poffe dem med litt flaks. Overrun inn i horrors med magiker fristet stort..

Det gikk ikke som det skulle, jeg gjør 1 wound totalt på charge, og han tar 1 wound av magiker og vi drawer combat.

Det blir nå svettere og svettere å være låst i combat mot slimete beist. Når BSB og general endelig kommer seg løs fra plague drones reformer jeg dem feil, så han kommer unna med generalen sin.

I siste runde har magikeren fått nok, og sprenger seg selv. Jeg har tatt beist og droner, skullcannon og litt horrors. Han har tatt en del av meg også, så det ender 10-10.

Grei start, men en såpass tøff matchup skulle jeg helst hatt seinere i turneringen. Geir endte opp på andreplass til slutt.

Slag 2
Aleksander B - Skaven

Skaven! Katastrofe. Han han bjelleenhet med greyseer og alle poengene i hele verden, 2 slaveenheter, kanon, to doomwheels, stormbanner og ekkel magi.

Image

Han får første runde. Doomwheels opp på flankene, men skytingen gjør ikke noe særlig. Warpcannon får misfire og ingenting skjer. Brass orb scattrer av Chimera. Jeg gnir meg i hendene. Dette var drømmestarten jeg ventet på. Stormbanner skrus på og chimera og sorceror lord kan ikke fly, men det kan jeg leve med.

Jeg går all inn. Chariots inn i doomwheels, crushers opp mot slaver, og chimera mot cannon. Magi gjør nada, stormbanner går ut, Doomwheelene knekker og jeg begynner å sikte meg inn på bjelleenheten.

Han kontrer med å charge slaver inn i crushers. Jeg dreper kanon og slaver i runde 2 og tar noen warplightnings på haka. Slaver poffer, og nettet snevres inn.

Vi er så kommet frem til starten av min runde 3. 6 crushers, 2 chariots, bsb og chimera er klar til å charge inn i bjelleenheten. Alexander tenker litt over hvor mye skade disse enhetene gjør på sju combatfaser mot bjelleenheten. Så strekker han frem hånda...
20-0

Slag 3
Christian M - Daemons

Nok en Daemonshær. Den bestod av tzeentch herald i horrors, plaguebearers med regen-bsb, 6+3+3 beasts, 4 droner og skullcannon.

Image

Dette var en svett kamp. Magi, skyting og Reign of Chaos gjør kraftige innhogg i listen min tidlig i slaget. På min venstre flanke kommer crushers i klammeri med hans droner og beist. Jeg tar knekken på demonene til slutt etter noen vanvittige saves. Mens de farlige tingene er opptatt med dette, knerter min trollmann hans skullcannon med magi. Deretter kombocharger trollmann og en chariot hans horrrors som var litt uheldig plassert.

På motsatt side var det enda mer nurgletropper å hamle opp med, og seigest av alt var blokka med plaguebearers med nurgle herald som gav regeneration. Det så svært stygt ut da jeg klarte å drepe hans herald, men han rullet dobbel 1 på instabiilitytesten og ble stående. Heldigvis rullet han dobbel 6 på testen runden etter, så hele enheten poffet tilbake til the Realm of Chaos.
15-5

Endte på 45 poeng etter lørdagen, og relativt godt fornøyd med egen innsats. Det var jo dømt til å gå dårlig på søndagen.. Søndagen gikk faktisk så dårlig at jeg var nesten for flau til å skrive denne oppsummmeringen. Men så leker vi jo tross alt med små plastfigurer...

Slag 4
Christian B - Dark Elves

Lvl 4 death, bsb på hest, master på pegasus, 30 crossbows fordelt på 3 enheter, 3 enheter shades, 10 dark riders (med crossbows selvsagt), 4 rbts og 2 enheter dark riders.

Jeg og Christian hadde spilt denne matchupen fire ganger før turneringen. Jeg ledet 3-1 og Chstian var lysten på revansj.

Image

Christian får første runde. Kaster Doom and Darkness på min general, miscaster, cascader, men klarer testen. Noen Warlocks dør.

Så gjør jeg helgens brøler nummer 1. Jeg flytter opp Chimera og lord i kombo på flanken for å grille shades med breath weapon. I magifasen kaster jeg bluefire på shades og tar ett par, men ruller dobbel 1 på å kaste treason of tzeentch på hans bunker med magiker og bsb. Ikke bare stopper dette magifasen og den planlagte gatewayen, men trollmannen min miscaster på Hotek. Å glemme denne er kanskje ille nok, men på langt nær det verste.

Jeg har jo ingen terniger til å stoppe Doom and Darkness som fortsatt er i spill på generalen. Jeg har jo selvsagt satt magikeren min innenfor 6" av Chimera. Når Christian så skyter ned Chimera løper også magikeren min av bordet.

Image

Resten av slaget er skadebegrensning og forsøkt på å hanke inn poeng. Christian skyter og flykter over hele brettet. Heldigvis fakker jeg hans lvl 4, men Christian skyter ned en enhet med crushers og bsb i siste runde..

Slaget kan egentlig oppsummeres med at et feilflytt i første runde kostet meg slaget..
5-15

Slag 5
Mats A - Warriors of Chaos

Omtrent identisk liste som meg selv. Han hadde nurgle Daemon Prince i stedet for Sorceror Lord som jeg hadde, ellers var det likt i det store og hele.

Ingen bilder fra deployment, dessverre.

Gjør klar for helgens brøler nummer 2!

Mats får første runde, og stormer mot meg med hele hæren hans. Husker ikke hans magifase, tror ikke det skjedde noe fryktelig.

Jeg flytter magikeren min feil i første runde. I stedet for å stå trygt og kaste gateway og bolt på hans demonprins (som enhver fornuftig spiller vil gjøre), la jeg følgende plan: Jeg charger heller demonprins med en chariot, fjerner charmed shield og guller kanskje inn ett wound. Da bør han være klar for magi fra min runde 2. I tillegg har Mats sin Chimera langt unna hans generals støtte Leadership. En Gateway på chariot bør da panicke chimera? Kaster Treason på Chimera for å være helt sikker.

Dobbel 1 på Treason. Magifase over.

Prins vinner (selvsagt) combat mot chariot og pursuer. Dette setter han godt innenfor charge range til min trollmann i hans runde 2.

Trollmannen har ikke noe annet valg enn å flykte, og løper så han står akkurat passe avstand unna bordkanten (1"). Neste runde failer jeg rally innnefor BSB og det er game over.

Mens dette har stått på, har en Chimera og en chariot charget 3 enslige crushers. Mats klarer en shaky breaktest uten bsb første runde, og flankecharger med 3 crushers til.

Om ikke annet, så lærte jeg mye på søndagen..
0-20

Endte totalt på 10. plass, litt bitter og irritert på meg selv.
Takk til alle mine motstandere, dere var en drøm å spille mot alle sammen :)

Her kommer noen flere bilder fra turneringen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Thu Jun 26, 2014 3:33 pm

Kremt - Geir endte opp på 2 plass :)

Fint slag, der du hadde et visst overtak store deler av kampen. Terningene var relativt jevne mener jeg å huske, men jeg hadde litt flaks på et par strategiske tidspunkter, og du hadde litt uflaks på de samme tidspunktene. Kunne fort ha bikka 15-5 til deg :)

Hyggelig å spille mot deg!

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Fri Jun 27, 2014 9:58 am

Takk for det, Geir. Plasseringsflausen er nå rettet! :D
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

dfrubs
Battle Boar

Post by dfrubs » Fri Jun 27, 2014 2:09 pm

Ein såkalla loss of concentration i slag4 når Christian starter ta av seg buksa?

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Fri Jun 27, 2014 4:28 pm

Høres ut som vi har en ny regel til warhammer-stige-drikke-spillet :)

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Jun 30, 2014 11:50 am

aleksander wrote:Conquest 2014
Slag 5
Mats A - Warriors of Chaos

Prins vinner (selvsagt) combat mot chariot og pursuer. Dette setter han godt innenfor charge range til min trollmann i hans runde 2.

Trollmannen har ikke noe annet valg enn å flykte, og løper så han står akkurat passe avstand unna bordkanten (1"). Neste runde failer jeg rally innnefor BSB og det er game over.
Det morsomme er at når Aleksander utførte sine taktiske finesser så bare ventet jeg på å kunne si "told you so..." :lol:

Har et bilde jeg siden han merkelig nok manglet et par! Man kan se min DP vinke farvel litt bak der.

Image
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Mon Jun 30, 2014 1:18 pm

:D

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Post Reply

Return to “Battle report”