Tekstrapport. Gammelt rivaleri/Invasion øving (O&G vs HE)

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut

Tekstrapport. Gammelt rivaleri/Invasion øving (O&G vs HE)

Post by Kalerith » Wed Jul 02, 2014 12:17 am

Heisann.
Tenkte jeg kjappt skulle presentere et lite slag jeg og min eldste warhammerspillende kompis utkjempet her om dagen (martin øy, han tar nok pallplass på Invasion bak meg selv). Jeg spilte en liste som er ganske utypisk for Orcs and Goblins, mens han spilte en mer mainstream HE liste, med et par tweaks pga. den ikke eksisterende Invasion kompen, noe som førte til at han testet en hardere liste, mens jeg testet en mer eksperimentel variant.

Listene våre sånn ca:
Azhag
Black Orcs bsb, med stuff
Orc Shaman lv 2, scroll
50 Night Goblins, nets, shields+hwep, full command, 3 fanatics
50 Night Goblins, nets, shields+hwep, full command, 3 fanatics
28.Black Orcs w. shields, full command, standard of dicipline
Arachnarork
Arachnarork

Teclis
Noble1, full mundane w. stuff (mr2+shield 4+parry)
Noble bsb
Mage lv 1 High, + scroll & ring
40. Archers, full command
5. Silver Helms, shield + banner
5. Silver Helms, shield + banner
30. White Lions, full command, Botwd.
RBT
RBT
RBT
RBT
Eagle
Eagle

Gidder ikke å skrive en forlenget variant, men skal i korthet forklare hva som skjedde.

Tur 1 gikk til meg siden jeg fikk +1 for færre drops. Dette var etter planen min siden jeg ikke ønsker å ta skyting mer enn ndvendig fra HE. Han valgte en haug med kjipe spells på Teclis og gikk for dobbel SoulQuench på lvl1 scroll caddyen sin.
Jeg fikk Laniph, Soulblight og Doom på Azhag. Fikk Hand og Fists på lv 2 ern.
Deployet med Azhag i skjul bak Arachnarorken og delvis bak en impassable.

- Min tur 1, gikk fremover med alt, Arachnarorkene skjermet Azhag for RBT-ene hans for å gi -2 og hard cover om han ønsker å targete Azhag. Jeg fikk 8 i magi.
Kastet 6-terninger på CoL mot Teclis siden han hadde satt ham i archer blokke n og ikke i Botwd enheten som voktet flanken hans. Jeg fikk IF og Azhag falt ned i hullet som oppstår på brettet når man ruller 4 på miscast table. mistet resten av terningene og gjorde kun 2 hits på teclis. Han savet det ene woundet jeg gjorde. Vi var noe usikre på hvordan man løser dette siden vi ikke har spilt mye med trollmenn på monster før. Vi tolket det at siden monsteret kan targettes seperat fra trollmannen i forbindelse med skyting så forblir den på brettet. Jeg tok en MReaction test og Skullmuncha bestemte seg for å vokte kroppen til Azhag. (Eller det svarte merket i gresset etter hullet han falt ned gjennom).

- Hans tur 1. Han trigget alle fanaticsene mine med 1 ørn uten at den døde. Jeg ville heller posisjonere dem noe bedre slik at de kunne tvinge WL til å gå gjennom dem, men selv tok ørna totalt 2d6-er med hits og overlevde på 1 wound... Jaja tenkte jeg, det skal være en slik dag.
Så rullet han dobbel 1 i magi. Han prøvde en conflargation (5-ern i lore of fire).
Han rollet dobbel 6. På Blorcs.
Så rollet han 7 på miscast. Jaja.

Tur 2 Orcs
Jeg charget en av RBT-ene hans. Her spilte vi feil og kom frem til at terror test skulle bli tatt av alle innenfor 6 inches. Dette ble ganske kinkig regelmessig, og det ble ikke bedre da vi fant ut at vi hadde spilt det feil da vi sjekket BRB senere. Men vi kom frem til at det hadde ikke hatt noe å si uansett siden jeg trolig hadde ødelagt hans RBT uansett. Dette førte desverre til at hans urørte WL blokk løp av bordet.

Ut over dette skjedde dette i kampen:
- Han fikk av en purple sun på Blorcs. De døde noen runder senere som følge av skyting og magiske misiler for clean up.
- Han rollet ytterligere dobbel 1 to ganger. (Dvs at han hadde 3 ganger med dobbel 1 i magi fasen).
- Han fikk en spider i archer blokken med teclis. men han hadde plasert dem lurt slik at de stod utenfor fare i forhold til spiderens angrepsrekkevidde. Men en noble ble spist sammen med en større mengde archere. Han fikk til slutt av Okkams som førte til at han drepte den.
- Jeg greide å Hand of Gorke Skullmuncha bak en avidesliggende impassable. (Dette førte til at jeg ikke tapte 20-0. ).
- Jeg spiste 2-3 RBT-er med den andre arachnaen, men desverre greide jeg ikke å drepe de siste 3 SH-ene han fikk inn i flanken min når det gjaldt som mest.
Han brainfartet og så ikke den potensielle overrun/reform moven inn i flanken på teclis+10 archers,bsb og lvl1 mage. Men han stod med to Shelms selv om han tapte med 3.
- Han misset omtrent 5-6 S6 bolts iløpet av spillet mt Skullmuncha.
- Den andre Shelm enheten tok ut den ene NG blokken med noen gode rolls fra ham og noen mindre gode fra meg. Den andre Shelmen tok ut den andre etter samarbeid med en ørn etter mitt minne.

Summen av det hele ble at han vant noe i retning av 15-5 eller 16-4.
Konklusjonen ble desverre at jeg hadde utrolig uflaks og fikk egentlig ikke det representative spillet jeg ønsket meg fra Azhag siden han underperformet så mye som han gjorde. Men totalt sett så var ikke listen helt på jordet. Det er jo selvsagt ikke optmimalt å spille med en utsatt general, samt uten muligheter for å ta ut ørnene hans når jeg spiller med fanatics. I tillegg fikk jeg ikke muligheten til å fult ut utforske mulighetene for å spille Azhag med to Arachnaer siden han strøk med så fort. Trolig burde han vunnet 20-0 siden han rullet så inni hampen uheldig, men han tok det med et smil siden han så at listen var mer et eksperiment fra min side. I tillegg så var det hans første spill på oppimot et år, så han var meget happy for å være back in the game.
Han var derimot usikker på hvor mye han skulle legge i selve resultatet siden jeg trolig kommer til å stille med noe ganske annet om jeg stiller med orcs. Men det kommer trolig mer tekst eller video rapporter i ukene fremover.
Ikke umulig at han dropper innom dere på 2d6 en gang i fremtiden heller da han studerer i Oslo. Men bare for å gjøre det klart, om han tar pallplass har han gjort det klart at han regner det som en pallplass for vestlendingene!

Cheers and good night!
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Return to “Battle report”