Rats, Cheese and the holy bell, en ETC historie.

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

amund
Thorn

Rats, Cheese and the holy bell, en ETC historie.

Post by amund » Fri Aug 08, 2014 12:02 am

Oppvarmings slaget mot Belgia.

Dark elves med shadestar.
Jeg har aldri spilt mot shadestar, men antok på forhånd at det var en god matchup for meg slik som de fleste dark elves lister er for bjella.
Plan for meg mot hans liste.
Han har 7 drops, så jeg kan tvinge bjella inn mot hans WE, som om jeg charger med magi ikke har noen sjans mot meg.
Shades må komme i nærheten av dem, så han vil gjerne så ved skogen, noe som gjør det enda lettere for meg å deploye ovenfor han.
Jeg har ikke noe som kan ta igjen alve fast cav, så om jeg vil gå mot han så må jeg bare la kanonen min dø. Planen blir da å ta ut fast cav med magi og eventuelt gutter runners når de kommer på bordet, da begge bør ambushe mot så mange enheter.
Helst ikke charge med bjella, men gå for å blocke med slaver og magi charge han på hjørne, da dette mininmerer risken for at jeg skal tape poeng, og at ting kan tippe i hans favør.
Magi forsvars plan. STOP PURPLE SUN, 1 snipe med scroll of shielding gitt target er en karakter i bjella.

Kopi fra annen tråd:
Lett oppsummert for mitt slag.
Dark elf listen er en slags shades star, men har velger å splitte opp så han har dreadlord + 1 hag med +2 str i WE, mens resten går i shades. Jeg setter alt mitt i midten, og planlegger å løpe inn i Witches selv om de har flameing.
Av magi så får han 0,2,4,6 i death. Jeg får alt av dmg spells i ruin, men dropper å ta warpgale.
Jeg tar ut det meste alt fast cav med magi og gutters, mens han tar ut giant rats, og kanon med sine fast cav.
Key moments: Bjella charger siden av WE med ringing og tar ut dem, dreadlorden bytter liv med assassin.
Bjella failer å rulle +2 distanse 2ganger mot shades, som kommer seg unna. etter at de skyter ut hellpit. 3 ganger forsøkt totalt å flytte mot dem.
Warplighting cannon skyter på magelord 3x og tar den ut, som gjør at han ikke kan ta ut noen av mine helter lenger. Ender 1753-604 (17-3)
Veldig glad for at han ikke stod stille i skog med shades og alle karakterer, selv om hellpit på hjørne av sånt gjør vondt.

Fornøyd med spillingen i dag.
Skal prøve å oppsummere etter slagene.
Flaks > Skill

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Fri Aug 08, 2014 6:39 am

Kjempe bra! keep em comming!

Dette savner jeg fra flere etc spillere!
Trond - 2d6 Administrator

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Aug 08, 2014 11:01 am

Helt enig. Kjempebra Amund!
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

amund
Thorn

Post by amund » Fri Aug 08, 2014 6:06 pm

Slag1.

Ogres til Lativa.
Slaughtermaster: General; Lvl 4; Lore of Heaven; Gruts Sickle; Talisman of Preservation; Warrior Bane @ 385
Bruiser: BSB; GW; Rune Maw Banner @ 201
Bruiser: GW; Armour of Destiny @ 166
Butcher: Lvl 1; Maw; Iron Fist; Hellheart @ 153
9 Ironguts: FCG; LoG; Standard of Discipline @ 437
3x10 Gnoblar Trappers: Champ @ 3x55
3x1 Sabretusk Pack @ 3x21
Ironblaster @ 170
4 Mournfang Cavalry: Iron Fist; Heavy Armour; Mus @ 290
5 Mournfang Cavalry: Iron Fist; Heavy Armour; Mus; Banner @ 370

Dette vurderte jeg som 0, for om han går all in mot meg og har litt flaks med kanonen mot bjella, så kan det smelle hardt.

Vi spiller på bord 5.

Han har så mange enheter at jeg setter opp som vanlig med 2x slaver i senter og bjelle så hellpit så slaver. giant rats på andre flanke. Han prøver å gjemme seg bak hillen midt på bordet, men jeg alikevel se begge mornfangs.
Highlights.
Hellpit rusher over bordet og får charge 4 mornfangs. Tar dem ut, men har bare 1w igjen og dør til magi.
Min magi clearer alt chaff, men han klarer alle panics.
Gutter runners kommer inn, men pga stormbanner gjør min skyting ingen ting. Hans kanon treffer bjella 1 gang men jeg warder begge.
Gutters taper mot kanon som de charger flanken og jeg mister en av enhetene.
Kanonen min gjør total 3w på mornfang i løpet av slaget, 2x missfire, 2x ikke 4+ og 1x str 0.
Brass orb tar ut 6 ironguts.
Bjella går max mot han, og i tur 4 og 5 etter brass orb hit, og i tur 6 får jeg gått rundt diverters om charget han med ringing. bjella vinner med 6 og har -1ld og han stikker av og dør og drar med seg 5 mornfangs og kanon av bordet.
Vinner 20-0

Slag 2 kommer kanskje senere i kveld, mulig det blir grilling litt tidligere.
Flaks > Skill

amund
Thorn

Post by amund » Fri Aug 08, 2014 6:07 pm

Slag 2
New Zealand Dark elves.
Dreadlord mounted on Dark Pegasus - General, Sea Dragon Cloak, Ogre Blade, Enchanted Shield, Dragonbane
Gem, Cloak of Twilight - 298
Supreme Sorceress mounted on Dark Steed - Lore of Beasts, Level 4, Dispel Scroll, Obsidian Amulet - 295
Master mounted on Dark Pegasus - Great Weapon, Sea Dragon Cloak, Heavy Armour, Dragonhelm, Dawnstone,
The Other Trickster's Shard - 184
Master mounted on Dark Pegasus - Lance, Sea Dragon Cloak, Shield, Armour of Destiny - 184
Master mounted on Dark Pegasus - Battle Standard Bearer, Lance, Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, Charmed
Shield, Talisman of Preservation - 211
5 Dark Riders - Shields, Musician - 95
10 Dark Riders - Shields, Musician, Champion - 190
22 Darkshards - Shields, Musician, Standard, Banner of Eternal Flame - 316
4 x 1 Reaper Bolt Thrower - 4 x 70
9 Shades - 144
8 Doomfire Warlocks - 200

Rapport følger.
Noen som har noen tanker om hva man bør gjøre mot dette?
Flaks > Skill

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Aug 08, 2014 7:03 pm

Meget bra jobba, Amund - og spennende lesing!
Noen som har noen tanker om hva man bør gjøre mot dette?
Pulverisere det til støv? :lol:

Neida, tror du skal gå opp på halvdistanse og ta det derfra. Gjerne bruk Storm Banner i første runde, da er effekten over nå ambushing gutters kommer inn. Disse, sammen med missiler bør sikre seieren for deg.
Have you seen the Jack in the Green?

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Aug 08, 2014 7:34 pm

Håper vi får flere slike tråder, da jeg synes det er veldig artig selv med overfladiske rapporter fra ETC. Dess mer man går i detalj dess gladere blir livet her i stua. Keep em coming Amund :D
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Aug 08, 2014 8:05 pm

DE har ikke veldig solide bunkere for L4 her. Han har ikke noe stubborn så det bjella går inn i vil dø. Det koker da ned til kontroll på chaff og bord generelt, samt putte press på L4/cav by extension. Storm Banner og Howling Warpgale er vel dine store venner her.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sat Aug 09, 2014 8:05 am

Kalerith wrote:Håper vi får flere slike tråder, da jeg synes det er veldig artig selv med overfladiske rapporter fra ETC. Dess mer man går i detalj dess gladere blir livet her i stua. Keep em coming Amund :D
Som coach/ kaptein har jeg sagt til gutta at de skal slappe av mellom slagene og evt. poste på forumet etter andre kamp hver dag hvis de har lyst. Je skjønner at dekk vil ha oppdateringer så je prøver å holde Jackern oppdatert. Det tar på å coache mot østeuropeiske lag. NZ var bare hyggelig fra start til slutt. Nå blir det Hellas, vi håper å klare pairing og at vi får revansj fra i fjor. Takk for all støtte og hjelp vi får hjemmefra. Særlig resultater fra andre lag og pairing på kveldene. Da vi ikke får mye info her. For nå: over og ut. Yours truly Mr. Vradchuck
Marius

Green is the new everything

amund
Thorn

Post by amund » Sat Aug 09, 2014 7:52 pm

Slag 2.
Han deployer spredt ut med bolt throwers på linja for å ikke bli blokket av skog.
Jeg setter hellpit på en flanke hvor han ikke har crossbows. Jeg pusher han, og tar ut alt som står stille, men han klarer og komme seg unna med noe fast cav pegs og mage lord, etter at jeg failer en 7 inch charge 1+1, med slaver så jeg må stå stille en tur med bjella.

Han tar ut kanon 1xgutter hellpit til magi og skyting og chieftain + seer med sin lord da han klarer -7break test uten bsb med lorden sin når jeg charger han med bjella.

Ender 12-8 for meg.
Flaks > Skill

amund
Thorn

Post by amund » Sat Aug 09, 2014 8:08 pm

Slag 3.
Hellas dark elves, veldig lik den forrige bare med death magi.
Jeg depolyer på lik måte som før og får runde 1. Han prøver å unngå meg med vanguards og scouts. Jeg løper max opp. I magi fasen får jeg igjennom no fly og scorch med IF på 10 dark riders som blir redusert til 5 1w på seer. Min kanon lucker inn og dreper hans dreadlord.
Hans tur 1 så prøver han å gå for kanonen men er fremdeles ikke i charge range med noe, og helten gjemmer seg. Han får igjennom spirit leach på brass orb, men ruller lavt.
Skyting gjør 1w på helpit med -3.
Min tur 2.. begge gutters kommer på og går for fast cav. Alt annet rusher det som står stille aka bolts, shades, og xbows. Ringer 11 med bjella og tar 2 av bolt throwers, får igjennom no fly igjen og IF warplighting på shades, men får 1, men tar heldigvis ikke noe skade. 1 Enhet med gutters skyter ut 5 dark riders uten skjold og panicer en peg helt av bordet. De andre tar ut 1 dark rider.
Hans tur 2. han prøver å stikke til shades med mage lord og hjemmer alt annet, warlocks + dark riders prøver å ta 1 gutter enhet. i neste tur. magi får ut scroll. Skyting gjør 1w på helpit.
Min tur 3. Jeg tar ut siste bolt thrower og har laget ring rundt warlocks samt xbows.
Magi tar ut hans scroll, men jeg får alikevel igjennom scorch på xbows. har ikke no fly denne runden.
Skyting tar ut 3 warlocks med gutter som er klare til å bli charget av 2 warlocks og 4 dark riders med champ og music.
Hans tur 3. så panicer jeg dark riders av bordet med stand and shoot, og warlocks kommer inn. en peg helt løper mot kanonen min. Shades løper mot et hjørne og warlocks og dark shards går for å ta ut hellpit men failer.
Han får igjennom soul blight i combat med gutters. I combat så gjør han 3w, men jeg saver 2 med dogde, og dreper han tilbake med poison, og panicer hans peg helt som går for min kanon. Da strakk han hånden over bordet for han var ned med 2100 poeng, og hadde tatt 23, samt at hans siste enhet med shades var ganske ille ute.
Flaks > Skill

amund
Thorn

Post by amund » Sun Aug 10, 2014 12:55 am

Slag 4.
Har medium seier inne.

RoC :roll: :x
Flaks > Skill

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Aug 10, 2014 1:22 am

I feel you brah. Noe av det som irriterer meg mest i Warhammer, bortsett fra ca halvparten av resten av den boka...
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

amund
Thorn

Post by amund » Sun Aug 17, 2014 8:35 pm

Slag 5. Sverige, Woodelves

Jaja, hva skal man si han har ingenting jeg kan ta mye poeng fra med unntak av wild riders som er litt raskere med m9 og fast cav enn mine m5 tropper, og de leker ikke med slaver, men gjør kort prossess med dem om jeg sprer meg mye. Jeg har knapt spilt mot woodelves før, har kun spilt med morro lister på 2000 poeng mot vidar, og de har ikke akkurat gått bra, men jeg hadde fremdeles ok tro på lista.

Vi fikk bordet med 2x impassable og 3x skoger hvor han får en mega skog mellom de 2 midt på bordet som gjør at jeg kun kan ha fokus på 1 side av bordet.
Min plan: løp over bordet, swiftreform triks med bjella, 4+ inn i wildriders, håpe på det beste. ta ut archers på den ene siden og i midten, focos andre siden med magi.

Highlights.
Tur1. Får igjennom scorch på archers som står med 2 waystalkers, men de klarer panic med gleaming. Hans tur så gjør han 2 wounds på hellpit igjennom stormbanner. Giant rats blir charget og breaket av scouts nr 1.
Tur2. Giant rats rallies. Hellpit tar ut scouts nr2 , slaver failer charge på waywatchers trenger 11. for mye poeng. gjør litt mer skade med magi, Hans tur, stormbanner stopper, Gutters kommer inn bak archers i midten. gjør 2 wounds på ørn med gutters. Han gjør 1 wound på bsb med waystalkers og jeg brenner scroll på fiery convocation.
Tur3. Jeg charger giant rats inn i scouts og dreper dem over litt tid.. hellpit når akkurat ikke archers med waystalkers, trengte 13. Bjella reformer forbi ørn 3 bred og kan nå wildriders i konga på 6. Klarer ikke charge bussen i magi fasen, men får av deathfrenzy på gutters som er inne i archers. Gutters failer så å ta ut archers og dør så av deathfrenzy. Over runnen hadde tatt meg inn i mage lorden og bsb i konga wildriders.
Han ser at ting et litt for utrykt og kommer seg mer inn på bordet, men har en litt dårlig vinkling på enheten. Han gjør litt mer skade på meg med skyting, men ikke noe dør. Og ja, 2x waywaychers charger og breaker slaver som er utenfor 18 av bjella, men er nede i 3 unit strenght etter på. Kannoen min blir skutt av archers. Hellpit er på 2w igjen.
T4. Min sjanse. reformer bjella og er 1tomme fra hans side. Om jeg treffer den har jeg plassert gutters og en engineer med brassorb slik at han går av bordet om jeg treffer dem, samt at jeg kommer meg vekk fra den skogen, og inn i archers og waywatcher territoriet. hellpit tar ut en waystalker. slaver failer 8" charge på archers i midten. Jeg klarer ikke charge med bjella og er nå inne i skogen som er DT om jeg flyttter meg.
Han flytter seg unna.
t5-6 Han står og skyter på meg og jeg kaster magi tilbake. Det ender med at han har 1 for mye igjen i begge waywatchers, 2 archers iden ene enheten, og 1 en annen. og når vi teller opp poeng så blir det. 10-10 1174(meg)-1175(han). Ett close slag som en annen dag kanskje bikker litt mer i min favør.
Flaks > Skill

amund
Thorn

Post by amund » Sun Aug 17, 2014 8:39 pm

Slag 6. DoC. Australia
Løper over bordet i vanlig stil. Har minor inne. Gutters vs RoC. :roll:
10-10
Var et bra slag til siste tur og det var ett par små ting jeg ikke helt husker da jeg var litt vel sliten det slaget. Vi endte 24 poeng fra hverandre, og jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal vinne noe særlig mot demonoer som deployer så langt de kan unna min hær, selv om jeg står så i midten jeg kan.
Flaks > Skill

Post Reply

Return to “Battle report”