NWGT - oppsummering

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

aleksander
Archangel

NWGT - oppsummering

Post by aleksander » Wed Sep 17, 2014 11:35 am

Som flere av dere veit, så var i alt 9 nordmenn og lekte med tinnsoldater i England i helga på en turnering kalt Northern Warlords. Her kommer en kjapp oppsummering av mine slag.

Slag 1
Adam Paley - Lizardmen (endte på 2. plass)
Møtte relativt standard lizards i første slag, med metall slann og tetto ekko. Ikke de helt store hendelsene, var et jevnt slag. Lizards er en litt svett matchup for daemons, men motstanderen imponerte egentlig ikke veldig. Endte til slutt i en draw. Bra start.

Slag 2
Mike Newman - HE (endte på 82. plass)
Stardragon HE i battle for the pass. Fikk første runde og skyter vekk 3 bolt throwers og litt reavers med magi, skyting og reign of chaos. Får etterhvert has på lorden på dragen, og dragen charger aleine inn i en blokk med horrors. Dragen taper på musiker og blir løpt ned :) Følte jeg hadde full kontroll og fikk en fin seier.

Slag 3
Wesley Vickers- Beastmen (endte på 23. plass)
Beastmen er en nemesishær for meg. Av en eller annen grunn har jeg verst statistikk mot Wahammers dårligste hær. Også denne gangen ble presset for mye.. Han hadde de store blokker med beastmen, 2 av dem med great weapons, også noen chariots og noe fjas som ikke gjorde noenting. Planen var en slags refused flank, der jeg skulle måke inn i gors som var uten support, og deretter inn i hovedenheten med general, bsb og lvl 4. Planen fungerte, men hovedenheten hans ble stående for lenge, så han fikk inn sin andre horde med GWgutter. Selv med mark of nurgle på mine tropper, så gjør beastigors mye skade med great weapons. Såpass mye at det hele gikk fra å se ganske fint ut, til at det snudde og jeg røk på en smell. Tap.

Slag 4
Marcus Lake - DE (endte på 50. plass)
I dette slaget møtt jeg en hyggelig brite som hadde allerede blitt most av Sverre. Han hadde dreadlord til fots, lvl 4 shadow, bsb på peg, en peg til, 30 spearmen, 4 RBT, 5 + 10 shades, 20 shades, 2 enheter med dark riders og en medusa. Har full kontroll fra start, plukker RBT med skyting og styrer beasts i retning spearmen med general, lvl 4 og bsb. Etter å ha knasket gjennom en god del alver ble Marcus nødt til å klare flere shaky tester. De gikk desverre bra. Når det bare var general og bsb skjer det fatale: de gjør til sammen 6 wounds på beasts og poffer dem. I min påfølgende magifase får jeg dobbel 1, og poffer horrors og general (som jeg hadde som secret mission å holde i live) og seieren glapp ut av hendene. Endte i en draw.

Slag 5
Michael Fox- Empire (endte på 65. plass)
Waraltar, light council, halberdhorde, 6 demis og stank. Han velger skrå deployment, setter alt på linja og marsjerer maks opp første runde. Au, dette kan gå dårlig.. Jeg ber til alle kaosgudene, og de belønner meg med en god første runde. Skyting og magi gjør 7 wounds på stank og skaper panikk i demigriffs. De neste rundene må jeg ta en del lightmagi på haka som reduserer og til slutt dreper ene blokka med beasts. Stank skytes mer, og dør på dangerous terrain når han forsøker å charge flamers i skog. På min venstre flanke har fiends løpt gjennom en kanon og charget lector i rumpestumpen og løper han ned. Andre enheten med beasts knerter de siste demigriffene hjulpet av en plague of rust. De siste rundene sikter 6 beasts, en kanon og 3 fiends seg inn på halberdsblokka med de siste heltene, og spiser opp alle sammen. Stor seier.

Slag 6
Alex Wheatly - Woc (endte på 22. plass)
Slaanesh DP, festus med warriors, bsb på dm i knights, chariots og chimera. Han får første runde og pusher maks. Jeg stiller meg defensivt for å få gjort skade med ranged før combat. Vinkler Skullcannons så de kan skyte chimera og countercharge skullcrushers og DP som er klar til å charge beasts. Ruller -1 ward på magi, ingen spells gjennom. Gjør 3 wounds på chimera med kanon nummer 1, nummer 2 sprenger. Han charger inn med DP og crushers i beasts i sin runde to og blir stående ut slaget. Hans magi gjør lite, men jeg reduserer hans knights kraftig. Skullcannon nummer 2 sprenger. Nå er hans enheter trygge i kamp, mens jeg har liten sjangs for å gjøre skade på 1+ save.. Beasts holder ut og poppes i siste runde. Jeg plukker det jeg kan av poeng, både chariots, chimera, knights og bsb ryker. Men det holder ikke, han vinner med 800 vps.

Endte tilslutt på 49. plass med to seiere, to uavgjort og to tap. Med 100 poengs margin for seier følte jeg at jeg var veldig nærme en bedre plassering, men men. Det var en veldig artig tur, og en fin turnering. Lokalene var litt så som så.

Når det gjelder listen, så var det flere ting jeg ville ha gjort annerlede. For det første ville jeg ha droppet soft choices. Savnet en enhet med plague drones for å kunne pushe mer, og savnet den fjerde enheten med horrors.

Neste stopp NM!
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Return to “Battle report”