Dra en ut av hatten, en NM opplevelse.

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

amund
Thorn

Dra en ut av hatten, en NM opplevelse.

Post by amund » Wed Oct 15, 2014 10:21 pm

Min NM liste endte opp med å bli.
Grey seer, power scroll, 275
Warlord, wizarding hat, 190
Chieftain, bsb, storm banner, 120
Warlock Enginer, lvl 1, scroll, 90
Warlock Enginer, lvl 1, 65
Warlock Enginer, doomrocket, 45
Warlock Enginer, brass orb, 65
72 Slaves, mu, champion, shield, 186
40 Slaves, mu, champion, 86
21 Slaves, mu, champion, 46
9 gutter runners, poison, slings, additional hand weapons, 162
8 gutter runners, poison, slings, additional hand weapons, 144
Warp lightning cannon, 90

Den ligner litt på den listen jeg spilte i fjor, men med ett par små endringer. Doomwheels ut, warlord inn.

Uten å ha testet listen mer enn 1 slag før Nm, hvor jeg ble knust av asbjørns He, var jeg ikke helt sikker på hvordan det skulle gå. Listen har ett par store problemer, som feks at generalen har ld 7 og ikke ward mot death magi, og at den mangler ett par enheter med mindre slaver for å sette opp flytting effektivt. Uansett så var jeg klar i troen om at alle svakheter jeg ville møte på, kunne bli taklet av Wizarding hat warlord!

Slag 1.
Jeg skulle spille mot Thomas Aleksandersen sin bretonnia.
Bretonnian Lord on Royal Pegasus, Virtue of Heroism, charmed shield, fencers blades, dragonbane gem, 245
Propethess of the lady: level 4, Heavens, Sceptre of stability, 240
Damsel of the lady on horse, Level 1, Life, dispel scroll, 105
Paladin on Bretonnian Warhorse: BSB, Enchanted shield, Dawnstone, 109
Paladin on Bretonnian Warhorse: lance, shield, virtue of Noble Disdain, gromril greathelm, 130
Paladin on Bretonnian Warhorse: lance, shield, dragonhelm, luckstone, Warrior Bane, 100
8 Knight Errant: fcg, Banner of Swiftness, 196
10 Knights of the Realm: fcg, 264
13 Peasant Bowmen: champion, braziers, skirmish, 101
3 Pegasus knights: champion, 165
3 Pegasus knights: champion, 165
Field Trebuchet: 90
Field Trebuchet: 90

En ok match up for meg, men pegasus knights er vanskelig å takle for de samler så mye poeng med å jakte ned gutter runners om jeg ikke er forsiktig.

Av magi så kan jeg knapt be om mer hell, etter at jeg får: Skitterleap, wither, cloud of corruption, plague på seer, howling warpgale og scorch på lvl 1, og metal med searing doom og enchanted blades for warlorden.

Slaget starter med at jeg scouter gutters på flankene og tar ut trebs ganske fort, men ender med å miste en enhet mot pegs som skulle passe på den. Jeg har ganske flaks med at doom rocket tar ut en del archers, for å så kaste brass orb på en knight enhet som er rett i nærheten, SCATTER 10 oppå mage lord, som så promply dør. Det ikke thomas så mye valg, og han charger inn i alle slavene, med kngihts, men han klarer ikke å ta steadfast fra meg, og blir sakte grindet ned av magi og skyting inn i slavene. Det ender opp med at han får tatt mine kanoner, 1 gutter, noen slaver, og at jeg får alt hans utenom en peg enhet. 19-1 til meg og en god start på turneringen.
Flaks > Skill

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Wed Oct 15, 2014 10:44 pm

amund wrote:Min NM liste endte opp med å bli.
Grey seer, power scroll, 275
Warlord, wizarding hat, 190
Chieftain, bsb, storm banner, 120
Warlock Enginer, lvl 1, scroll, 90
Warlock Enginer, lvl 1, 65
Warlock Enginer, doomrocket, 45
Warlock Enginer, brass orb, 65
72 Slaves, mu, champion, shield, 186
8 gutter runners, poison, slings, additional hand weapons, 144
Ekstremt fet liste!

Det at du har med Wizarding Hat er bare helt konge 8)

Jeg har mange ganger hatt lyst til å ta den med i Goblin hæren min, kanskje jeg burde. Gleder meg til å høre hva du har å si om alle slagene.
Have you seen the Jack in the Green?

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Thu Oct 16, 2014 12:20 am

Bare sånn for å oppsummere flaksen din Amund.

Æ vil ha eijn liste med kampa'n dine. Ka for slags hær du spella mot, og ka for slags lore du rolla mot hver av dem.

Du fikk jo metal mot mine chaos! :D

amund
Thorn

Post by amund » Thu Oct 16, 2014 5:48 pm

Slag 2 vs
Jarle Kvåle
Tomb Kings
Liche High Priest: Hierophant, Magic level 4, Lore of Nehekhara, Dispell scroll, Ruby Ring of Ruin, 260 pts
Liche High Priest: General, Magic level 4, Lore of Death, Power Stone, 230 pts
25 Skeleton Archers: Champion, musician, 170 pts
10 Skeleton Archers: 60 pts
10 Skeleton Archers: 60 pts
5 Skeleton Horse Archers: Champion, 80 pts
5 Skeleton Horse Archers: 70 pts
Khemrian Warsphinx: Fiery Roar, 230 pts
Casket of Souls: 135 pts
Necrosphinx: 225 pts
Screaming Skull Catapult: 90 pts
Screaming Skull Catapult: 90 pts

Dette ligner en del på listen jeg tapte mot siste runden på crusade i april, men jeg hadde fremdeles tro på at listen min skulle klare brasene.

Det var klart etter deployment at ingen av oss var spesielt komfortable med å løpe inn hæren til den andre, at vi deployet ganske langt unna hverandre. Wizarding hat fikk fire, og tok fireball samt flamecage.

Slaget ble preget av crazy terninger begge veier. Jeg unngår såvidt å bli dratt ned i warpen med min seer i runde 1, så blir hans death mage dratt ned i stedet i hans runde. I min runde 2 kommer gutters på, men de ruller svært lite poison, og blir skutt i filler. I hans runde 2 så treffer en catapult indirekte min seer, og han dør. Så mye for planen om å rushe han etter at death magen døde.
Hæren min snur og jogger tilbake til hjørne sitt. cascader så min warlord med fireball på cascet, og begge dør. Vi er nå såpass langt unna hverandre at det ikke er så mye muligheter for å vinne stort for noen av oss, men han prøver å flytte opp 2 sphinxer og de klarer til slutt å ta ut 72 slaver med skjold. alle sphinxene ender på 1w igjen og jeg taper fortjent 7-13 til en mostander som hadde full kontroll på hæren min.
Flaks > Skill

Post Reply

Return to “Battle report”