Frederick på Sheffield Slaughter 15 - Kamp 1

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Frederique
Archangel

Frederick på Sheffield Slaughter 15 - Kamp 1

Post by Frederique » Fri Jan 30, 2015 2:57 pm

Kamp 1, bord 1!
Utfordret Steve Wren til kamp, siden min kamp mot han i fjor var den morsomste jeg spilte.
Veldig hyggelig fyr!

Jeg trodde han skulle komme med sine Wood Elves, men han spilte Legion of Chaos.
4 Deamon Princes, 1 chimera, 2 skullcannons. Pluss noe infanteri.

Image

Image

Før kampen:
Blir positivt overrasket da jeg innser at kun Khorne DP'en har Flying.
tenker derfor at min plan må være å først prøve å ta ut de 2 Flyverne hans: Chimera
og Khorne DP. Deretter plukke wounds på de andre 3 DP'ene.
Med 3 boltere, 15 crossbowmen og Death magi burde det være oppnåelig.
Blir også gledelig overrasket over at det er kun 1 spell i hans army. Horrors med Blue Fire.
(NB! horrors er nesten aldri med på bildene, siden de alltid står skjult bak den store bygningen)

Etter Deployment
Image
Image

Jeg starter kampen. Skyver alt litt forsiktig frem. Alle characters er i Warlocks.
Plasserer wizard akkurat på range til Chimera.
I magifasen blir Soulblight dispellet, og Sprit Leech gjør ingen skade.
I skytefasen chipper bolt throwerne et par wounds av Chimera og gjør ett wound på Khorne DP.

Steves tur.
Venstre flanke, jeg undervurderte movementen til Nurgle DP og den klarer å løpe forbi min PegMasters front arc.
Khorne DP flyr og steller seg rett bak Nurgle DP, også utenfor Masters front arc.
Liten tabbe der av meg, må ha vært ganske morgentrøtt.
Samtidig ser jeg verdien i å ha "tvunget" begge DP bort til bordkanten, da får jeg masse rom til å bevege meg på midten.
Høyreflanke. Chimera flyr frem og prøver å lokke Warlocks med en fristende charge mulighet. Rett bak setter han
Skullcannons og Slaanesh DP (warlocks mister ward save mot slaanesh angrep). Han håper vel jeg skal gå i fella her.
I skytefasen skyter Steves Skullcannons vekk hver sin bolt thrower, og jeg står igjen med kun 1.
som forventet, men hadde jo håpet av 1 av kanonskuddene skulle gå for kort eller lande i jorda.

Etter runde 1
Image
Image

min tur 2
er litt fristet til å charge inn warlocks i chimera, men ender opp med å charge ut Styrke 7 Dreadlorden alene.
han bør fikse biffen alene, og tenker flee vekk hvis noen vil charge han senere.
flytter warlocks litt tilbake.
dark riders løper frem for å skyte på noe.
på venstre flanke gjør crossbowmen seg klare for å ta imot en charge fra 1-2 DP. De har champion, så regner
med at de vil stå på steadfast. Peg Master flyr og gjør seg klar til å kunne flank charge for å hjelpe crossbowmen i neste tur.
helt på høyre flanke går witch elves og twilight Peg mot midten av bordet for å hjelpe til.
magifasen gjør ikke noe stort.
skytefasen skyter crossbowmen på nurgle dp. det haster med å ta ut begge flyverne nå. tar ett wound på Khorne Dp.
i combat fasen knuser Dreadlord chimera, men står litt utsatt til etterpå.

steves tur 2.
nurgle DP declarer charge på crossbowmen. jeg bruker ikke opp stand and shooten, håper egentlig han skal declare med khorne DP etterpå så jeg kan prøve å plukke enda et wound fra han, og så flank charge med peg master.
men Steve velger å kun charge med nurgle DP, så han får charget inn uten å bli skutt på. (han flyr istedetfor vekk khorne DP og gjemmer den halvveis bak bygningen)
på høyre siden forventet jeg en charge fra slaanesh DP på dreadlord (tenker at det kan jeg ta imot, kanskje jeg vinner i combat?) men han declarer charge med en skullcannon istedet. Det er jeg ikke like keen på, tenker at det er fare for at jeg blir stuck der litt for lenge.
så Dreadlord fleer fra skullcannon. (fint for meg at den ikke får skutt denne runden.)
liten rød tzeentch Dp (general) declarer på mine dark riders. De velger Flee.
Magifasen skjer det ikke så mye. Steve har kun 1 spell, Blue Fire of Tzeentch. Så ikke så vanskelig å dispelle.
Skytefasen klarer jeg meg gjennom siden kun 1/2 skullcannons er i drift.
I combat blir Nurgle DP challenget av champion, og uniten står på steadfast.

etter runde 2
Image
Image

min tur 3.
hans ene skullcannon (som declaret en charge) står nå ganske langt fremme, og jeg klarer ikke motstå;
warlocks med bsb og wizard declarer en charge. tenker jeg bør klare å knekke den på combat res.
twilight peg som kommer inn fra høyre flanke declarer også en charge i flanken på samme skullcannon, i tilfelle warlocks ikke ruller høyt nok.
begge ruller høyt og kommer inn. nå er min wizard dypt inni fiendens linjer! blir spennende..
dark riders rallyer og beveger seg opp venstre flanke, for å skyte på khorne DP som gjemmer seg bak bygningen.
dreadlord rallyer og plasserer seg ved huset med front arc mot midten av bordet. Peg master gjør det samme.
(litt passiv guard duty på de to altså)
i magifasen fikk jeg gjennom soulblight på skullcannon i combat.
i skytefasen klarte jeg endelig å få has på khorne DP, hans andre og siste Flyer.
dark riders og bolt thrower (sistnevnte skjøt med hard cover og long range) fikk inn de siste 1-2 wounds som den hadde.
combat: Nurgle DP grinder videre mot crossbowmen. de står på steadfast.
skullcannon ryker i combat mot warlocks & twilight peg.

steves tur 3:
på venstre flanke declarer daemonettes en charge på dark riders. den er ganske lang, men tar ikke sjansen.
Dark riders har gjort jobben med å ta ut khorne DP, så de velger Flee.
Hans general, liten rød Tzeentch DP declarer charge mot twilight Peg. Twilight Peg velger Flee.
Tzeentch DP redirecter mot Warlocks. Flee.
Bloodletters declarer også en charge mot warlocks, og jager de tilbake mot midten av bordet.
Slaanesh DP flyr over mine linjer og truer den siste bolt throweren min samt store deler av bakrommet mitt.
skytefasen; siste skullcannon prøver å skyte vekk min siste bolt thrower men treffer ikke.
i combat grinder Nurgle DP, og crossbowmen står på steadfast for siste gang (de er nå kun 5 igjen).

etter runde 3
Image
Image

min tur 4:
Ingen charges.
venstre flanke, Dark Riders rallyer. De trues av slaanesh DP, så prøver å holde meg utenfor hans front arc.
flytter de dermed opp på hillen for å skyte på slaanesh DP etterpå. Warlocks rallyer og beveger seg mot trygghet,
mens de såklart holder slaanesh DP på Doombolt range.
twilight Peg rallyer, og er trygg siden ingen fiender har line of sight til han.
Dreadlord og Peg master har ikke line of sight til noen gode charges, men de velger å bevege seg mot horrors som
står bak bygget, og plasserer seg begge to 1" unna Horrors, slik at kun horrors kan charge de, og ingen andre.
Witch elves reformer mot bloodletters, som nærmer seg på høyre flanke.
i magifasen blaster jeg slaanesh DP med en doombolt.
i skytefasen avslutter Dark riders jobben, og dreper DP'en.
i combat utsletter endelig Nurgle DP crossbowmen og reformer i min tur, mot dark riders på hillen. litt nærmere enn jeg foretrekker.

Steves tur 4:
Nurgle DP declarer på dark riders. De velger såklart Flee, men snubler på rullen, og blir faktisk tatt igjen og drept av DP som ruller høyt.
Daemonettes løper full fart fremover.
Skullcannon og general Tzeentch DP trekker seg litt tilbake, utenfor Twilight peg sin front arc og ser mot midten av bordet.
i skytefasen har skull cannon et golden shot på min Dreadlord som ikke har ward save.
I mitt stille sinn tenker jeg at NÅ hadde vært et fint øyeblikk å rulle misfire på kanonen... and presto! misfire. :)
can't shoot this turn or next, tror jeg det ble. lucky Fred.

etter runde 4
Image

min tur 5.
dreadlord og peg master charger Horrors.
Witch elves charger bloodletters, failer chargen og havner midt i vannet.
twilight helt flyr opp på hillen med utsikt til det meste.
nurgle DP står utsatt til og blir target for både doombolt og bolt thrower, og tar kvelden.
i combat utsletter Dreadlord og peg master Horrors. Peg master overrunner, Dreadlord står stille.

Steves tur 5
Plaguebearers declarer charge på Peg Master. Flee!
Bloodletters rygger unna Witch elves. cowards!
Daemonettes marcher enda lenger, og er i min deployment sone.
Skullcannon får ikke skyte - heldig for min svært sårbare dreadlord!

etter runde 5
Image

Min tur 6.
Witch Elves prøver en charge mot bloodletters. Feiler.
Peg Master rallyer, og står i en skvis med plaguebearer i rygg, og tzeentch DP pluss skullcannon i front.
Dreadlord er redd for Skullcannon som nå er aktiv igjen, og løper og gjemmer seg bak bygningen.
Warlocks går til doombolt range på daemonettes.
i magifasen trykker jeg gjennom en doombolt på daemonettes, ruller høyt på antall hits, tar ut alle unntatt 2!
De siste 2 ryker på 2d6 styrke 1 hits fra lore attributen. Boom! Trengte ikke engang RBT for å fullføre jobben.

Steves tur 6.
Peg master kan nå bli charget fra alle hold, og er i stor fare for å bli løpt ned.
Plaguebearers starter festen med en rear charge. Jeg velger flee, og vet jeg nå kommer til å ende opp et par tommer foran tzeentch DP og skullcannon... og da vil Tzeentch DP fly meg ned etterpå.
Men LOL! jeg ruller 11 på flee, og havner dermed utenfor front arcen til både DP og skullcannon! oh the luck.

Image

Det var vel omtrent kampen.

Resultat: 16-4 seier til meg.

Fornøyelig kamp, og en flott start på turneringen!
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Feb 03, 2015 4:49 pm

Flott referat med proffe bilder. Demonene fikk som fortjent ;)
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Post Reply

Return to “Battle report”