DSK Kamprapporter

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut

DSK Kamprapporter

Post by Kalerith » Fri Feb 06, 2015 3:43 pm

Her kommer jeg til å poste mine kamprapporter fra DSK.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Feb 06, 2015 3:43 pm

Placeholder Kamprapport 1
Grugdematch vs Kyrre Øvrebø

Listen hans var omtrent slik:
Dreadlord w. Ogre Blade, OTTS, mount, and stuff
Supreme Sorc. lv 4 Life, scroll+stuff [Life]
Master bsb, stuff
Master w. stuff
Master w. stuff.

17. Ish Dark Riders
13. Dark Riders
13. Shades
13. Shades
13. Shades
5. Harpies

Han rollet Regrowth, Throne, Earthblood og Flesh to Stone.

Mine liste:
Tyrant, gwep, Talisman of Preservation, Gut Maw, Ironcause Icon.
Slaughtermaster, lv 4 [Heavens], Fencers Blades, Glittering Scales, Greedy Fist.
Bruiser bsb, HA, Gwep, Los Gnoblar, Rune Maw, Giantbreaker.
Bruiser Armor of Destiny, gwep.
Butcher lv 2, Scroll, Ruby Ring [Maw]
Butcher lv 1 [Heavens], Rock Eye, Dragonbane Gem, gwep.
10. Ironguts, standard, muso
5. Ogres
Sabertusk
Sabertusk
Gorger
Gorger
Ironblaster

For mine spells rollet jeg:
SM- Iceshard, Harmonic Convergence, Thunderbolt, Kometen
Maw: Spinemarrow, Bullgorger
Heavens 1- Signatur

Early gamet var preget av at han kun hadde 4 drops og jeg 6. Dette førte til at jeg dumpet ned mine "thrash" drops med Sabertusks, og 5 mann uniten med Ogrer for å se hvor han endet opp. Han droppa ned i midten for å beste mulig helgardere seg å kunnek komme på halvdistanse i begynnelsen for å kunne backe shadene sine og true med charge fra sin buss mot min.
Tingen er at i en ren buss mot buss duell så bør min buss gjøre mer enn nok for å kunne knekke hans, mens selv uten buffs er min buss en hard nøtt å komme gjennom. Så for å ha en realstisk sjanse så bør han ha både buffs og bussen min diminishet. Jeg satte opp defensivt bak en ganske stor impassable for å kunne demme opp beste mulig og unngå å bli utmanøvret.
Så de første 4 rundene gikk ut på at han drepte ting rundt bussen min + fyrte det han hadde tilgjengelig etter bussen samt at jeg kastet en komet som i stor grad sonet han ut en runde. Gorgeren min fikk inn en 9-er charge i rear på en shade unit, dette førte til at jeg løpte han ned og fikk en del poeng. Til slutt viste det seg at dette ble avgjørende for kampen da. Dette sammen med Harpies var de eneste poengene jeg fikk.
Ironblasteren min hadde et forferdelig game med 3 misfires på fem skuddforsøk og endte opp med å sprenge seg selv.
Kyrre utstøtte det som trolig var turneringens høyeste jubelbrøl da bussen min feilet panikk testen sin, men desverre for ham fleet de gjennom en Gorger som stod i veien for at han skulle greie en charge samtidig som at han måtte ha en charge som var optimistisk i bestefall, husker ikke helt om det var lovlig charge i det hele, men Kyrre forfulgte ikke den muligheten heller. Heldigvis så ble det med det da jeg rullet 10 for rally testen i etterkant. Muligheten hans for en charge i runden før Ironblasteren var tilstede, men da hadde jeg en 12-terningers magifase der jeg fikk gjennom en dobbel Iceshard på bussen hans og derfor våget han seg desverre ikke inn. Denne manøveren førte til at han rygget unna bussen som da påvirket hans evne til å gå inn da jeg failet panikk testen runden derpå.

Vi endte tilslutt på 10-10 en veldig frustrerende kamp for min del der jeg ikke fikk til mye motspill annet enn en komet og halvsjanser på å rydde shades av brettet. Jeg var heldig som ikke mistet mer poeng da jeg failet panikk med bussen, men det gikk heldigvis bra for meg, men tror Kyrre var enig i at det hadde vært kjedelig om at en såpass jevn kamp hadde endt i hans favør med noe som kun skjer i meget sjeldne tilfeller.

Jeg hadde dette som en marginal seier til Kyrre. En -1 match up etter jeg så listen hans. Vanskelig å plukke poeng av den for meg. Kunne kanskje ha gjort en bedre jobb på å bokse inn flere shades og kastet flere spells etter dem istedet for å sone bussen hans, men i beste fall hadde jeg kanskje tatt ett poeng mer. Lavrisiko kamp for Kyrre som fikk angripe min liste uten at jeg kunne svare på en tilstrekkelig tilfredsstillende måte. Den eneste måten jeg kan plukke store poeng her er dersom han tillater det. (Dvs at han charger bussen sin inn i min og flopper).

Men totalt sett var jeg fornøyd med hvordan jeg håndterte kampen siden jeg måtte ligge på defensiven hele veien, en rolle som jeg ikke er komfortabel med å ha eller har hatt mye øvelse i. Taktisk kamp med mye Thoughthammer, som jeg mener jeg kom seirende ut fra siden jeg klarte å holde 10-10.
Last edited by Kalerith on Mon Feb 16, 2015 12:38 pm, edited 1 time in total.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Feb 06, 2015 3:44 pm

Kamp 2 vs Thomas Småge

Spilte mot Dverger. Litt mye infanteri for å være veldig kompetetive tror jeg, men det var en farlig nok liste non the less. Var litt gretten med en gang jeg fikk høre dverger, men dette var heldigvis for meg den mer softe av dvergelistene på turneringen. Så var ikke så svart situasjon som det kunne vært. Hadde i tillegg et øvelses spill før turneringen mot en lignende dvergeliste som jeg ble tablet av, men lærte en del verdifulle tips.

(Litt usikker på eksakte listene så om de jeg har spilt mot kunne sendt meg listene sine hadde jeg satt stor pris på det).

Han hadde:
Fighty Dvergelord med. skjoldbærere
Master Enginer.
Runesmith m. spelleater
Thane bsb.
35. Ish warrior lonbeards m. handwep shield stubborn banner.
5. Rangers gweps
25 ish dverge warriors w. gweps.
25. ish hammerers.
Gyro
Gyro
Cannon w. reroll misfires
Organ w. +1 to hit rune and some more
Organ w. +1 to hit and some.

Jeg fikk følgende spells:
SM Heavens -Sig, 4, 5, 6
Butcher Maw - Spinemarrow, Bullgorger
Butcher Heavens- Sig

Dette gamet var meeting engagement. Jeg viste at etter det første gamet så kunne jeg ikke tåle enda en 10-10 stalemate om jeg ville ha et realistisk håp om en topp-plassering. Så måtte enten gamble litt eller spille enda en defensiv kamp.
Så med dette i minnet så var slagplanen lagt. Ta ut Organ guns og prøve å ta ut en unit uten ta en annen i flanken.
Han hadde tre blokker med infanteri, og 2 av dem var stubborn. Så planen var å unngå å sloss mot Dvergelorden samtidig som jeg hadde noe i flanken. Hvis jeg fikk til det, så burde jeg greie meg helt fint.

Spelleateren spiste kometen på første turen, og fikk til lite. Han hadde bsb med ward save runen tilgjengelig og savet mine to første forsøk på å ta ut en organ gun med min Ironblaster. Fikk gjennom en Chain Lightening som gikk gjennom store deler av hans arme begge organ gunnerne tok skade, (den ene gikk ned, den andre tok et wound) i tillegg til at et par infanterister fra hammerers og longbeards tok kvelden. Husker ikke om det var Chain som tok ut Gyroen hans i samme runden eller om det var en Thunderbolt som gjorde jobben.
I tur 3 forsøkte jeg en 8-er charge på lorden unit, men failet.
Dette viste seg å være en "blessing in disguise" siden jeg fikk satt opp en slags redirekt med 5 manns uniten med bulls, gjennom en kombo charge med IB og 5 manns uniten mot han warriors som flee-et.
Gorgeren min var også innom å spiste kanona hans. Den andre Gorgeren kom inn runden etter å spiste Rangersene hans.

Tyranten min fikk lorden hans i challenge og jeg tok 3 wounds. Jeg gjorde 2 tilbake. Resten av gutta gjorde en haug av wounds, men han var stubborn og sto. Fikk en Iceshard gjennom i runden etterpå. Tyranten min gikk ned i challengen, men siden han hadde gwep på sin dvergelord så fikk jeg slå og gjorde to wounds til. Han stod igjen men en haug med wounds til men stubborn selv med LD9 var mer enn nok. Han brukte sin neste tur på å reposisjonere unitene sine for en charge i tur 5. Jeg sweepet resten av uniten hans og fikk lorden ned i challenge mot Bruiseren min med Destiny. Jeg reformet for å ta imot chargen fra hans units. Jeg fikk inn både hammerers og Warriors, men begge to i min front. Jeg tok noen wounds her og der, men gjorde mange nok til at Warriors akkurat ikke hadde steadfast så de trengte snake eyes og løp. Hammeres reformet for å få flere inn.
I runden etterpå gikk resten av dem ned. På slutten av kampen hadde han en unit med warriors igjen, en master enginer og en gyro, jeg hadde største delen av bussen min minus tyranten og sabertuskene og ironblasteren. Jeg fikk akkurat nok poeng til å klare en 20-0 med en differanse på 1510 poeng i min favør.

Så jeg fikk det ønskede resulatet og befant meg nå i en god posisjon med tanke på å ligge litt bak hovedfeltet. Gunstig posisjon inn mot dagens siste kamp.
Last edited by Kalerith on Mon Feb 16, 2015 4:36 pm, edited 2 times in total.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Feb 06, 2015 3:44 pm

Kamp 3 vs Sverre Reikvam DoC

Lista hans:

LoC lv 4 tzeentch, greater, lesser
Nurgle bsb, w regen
10.Horros
10.Horros
30.Ish Plaguebearers
Beast of Nurgle
Beast of Nurgle
4. Beasts of Nurgle
8. Blightkings
3. Screamers
2. Nurgling Bases
Skullcannon

Fikk spelsa:
SM- Sig, 4,5,6
Butcher Maw- Sig,5
Butcher Heavens - Sig

Før denne kampen innså jeg at jeg hadde to alternativer. Prøve å engage armeen hans del for del, og forhåpentligvis spise den del for del, eller ligge bak en hill å plukke små poeng å gå for en uavgjort.
Alternativ 1 gir en sjanse for en stort-middels seier, men åpner også for tap.
Alternativ 2 gir en uavgjort-lite tap med stor sannsynlighet.

I etterpåklokskapens navn burde jeg valgt alternativ 2...

Basicly det som skjedde var at jeg tok en charge på en single beast i tur 2 (eller 3 dont recall). Dette førte til at jeg i retur fikk LoC i flanken, Plaguebearers i front, sammen med 4 beaster.
Den andre beasten hadde gått ned til en komet som slo av noen wounds på både plaguebearers og Blightkings. Gjorde 9 wounds på plaguebearers hvor 8 ble savet på en 4+... Shieet.
Men iallefall, long story short, gorger tok ut en unit med horrors, den andre gjorde jobben mot skillcannon, men gikk ned da den rearcharget plaguebearer i innspurten.
Nurglings jaktet ned IB med en rearcharge. Ble en del diskusjon rundt chargen i flanken på bussen min når han ville inn med Blightkings. Han hadde allerede begynt turen sin da han så at han ville garantert komme inn med en combat reform. En ikke navngitt tredjepart kom bort til oss og poengterte dette.

Dette er i mine øyne ikke ok uavhengig hvilken part som drar fordel av dette, med mindre man spiller feil så bør ikke tredjeparter blande seg inn i turneringsspill som det ble gjort her. Personen dette gjaldt innså selv dette og beklaget senere. Dette ble heldigvis ikke avgjørende for kampen og alt er tilgitt. :wink:

Sverre var også veldig fair på dette og valgte å ikke gå tilbake på det siden han allerede hadde startet turen sin for å sjekke om blightkings kunne komme inn med en normal charge. Dette greide de med en presisjon som kokte ned til milimetre og både en tredje og fjerde person ble dratt inn for å komme med sin vurdering siden det var så lite om å gjøre. Men dette var kun min egen feil at jeg ikke hadde tatt det ut av ligningen ved å flytte ogrene mine i veien. Dette hadde kunne kjøpt meg en ekstra tur og kunne tvunget Sverre til å rulle flere terninger og kanskje ta tester for en tapt combat til. Med demoner kan jo dette være katastrofalt om det går galt, men i det store og hele hadde det nok ikke spilt inn til slutt.

Med Blightkings inne og en usunn mengde med great weapons så var i praksis kampen over og jeg ble grindet ned og grundig renset unit for unit av bordet i tur og orden.
Listen hans var i større grad pain for listen min enn jeg hadde regnet med. Lista kan ta så sinnsykt mye punishment og grinder bra. Så derfor ville jeg i retroperspektiv trolig vært bedre off med å heller kjøre safe og ta en spansk en og safe en 8-12 poeng alt ettersom hvordan magi+skyting går.

Needless to say, Sverre stakk av med full pott og 20 poeng.

(Beklager til Sverre om min frustrasjon ble litt for synlig mot slutten av gamet, men dette hadde ingenting med deg å gjøre dette var utelukkende frustrasjon over at jeg fucka meg selv ganske grundig med en del teite moves.) :oops:
Last edited by Kalerith on Mon Feb 16, 2015 5:10 pm, edited 1 time in total.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Feb 06, 2015 3:45 pm

Kamp 4 vs Hallvard Haugen

Etter en lang natt med drikke, god stemning og en haug me re-rolls så var det klart for dag 2.
Jeg så jeg hadde trukket Hallvard og viste med en gang at dette innebar en haug med morghaster samt også Arkhan med 5+D3 to cast på dødsmagi. Dette lå ann til å bli en kamp som kunne bli svettere enn først antatt.

Listen hans:
Arkhan
Lv 4 Liche Priest m scroll og Mr 3 med Nehekara
33. Archers
21. Archers
13. Archers
13. Archers
5.Morghasts
5.Morghasts
6.Morghasts
Hierotitan

Han rollet Smiting, Movement spellen, Killing blow spellen og ward save spellet.

Jeg rullet opp:
SM [Heavens]: Sig, 1,2,5
Butcher [Maw] : Sig, 5
Buther: Sig

Vi startet kampen litt forsiktig der han gjemte Arkhan bak en hill, slik at jeg ikke fikk anledning til å plukke ham ned med Ironblasteren min. Sjansen var smal for at det skulle gå, men i de tidligere kampene hadde Hallvard hatt problemer med å holde Arkhan i live i lengre enn tur 2. Min første gorger hadde tatt turen inn på brettet i tur 2 og blitt charget og drept slik at de bare hadde reformet mot bussen min igjen.
I tur 2 smalt det. Hallvard flyttet Arkhan opp på halvdistanse og shufflet gjennom noen archer enheter. I magifasen fikk han gjennom en PS. Han trengte 8 på artilleri terningen og jeg håpte at jeg skulle greie å holde den igjen. Jeg prøvde å dispelle den, men failet. Sola gikk av og Hallvard rullet selvsagt en 8 på terningen. 8 guts falt ned i sola, men jeg greide å beholde alle karakteren og demed mesteparten av poengene. Så da var jeg satt i en ubehagelig stilling. Enten dytte dem bak en hill og satse på å unngå et enda større tap eller prøve å storme archer basen hans og knekke dem. Dette ville jo føre til at jeg åpnet med for charge fra samtlige morghaste units noe som jeg ikke var veldig keen på, men jeg shottet ned kaffen og dyttet resten av gutsene pluss karakteren 12 fremover (min tur 3) og ba en stille bønn om en god magifase. Jeg var veldig åpen med Hallvard om hvor sjansen min lå og han var enig på det, men for å gjøre det spennende så laget vi en pakt der han skulle forsøke å charge inn i gutstaren med alle tre morghast unitene.
Den andre gorgeren kom også inn bak archer bandene hans.

Jeg fikk et litt større håp da jeg trillet 12 for magifasen og fikk av en Iceshard mot Morghast uniten i front arken min, han dispellet en komet, men jeg fikk av regeneration av på den resterende gutstaren. Hallvard forstod fort at dette var en tabbe (han gikk inn i sin tur som lovet skjedde fint lite i magifasen da jeg scrolla sol attemptet hans og dispellet ward save spellen, han fikk gjennom smiting tror jeg), da jeg savet de første 4/4 regensavene mot uniten, noe som hindret meg i å miste både rekkebonus og banner. Han gjorde et par wounds på karakterer her og der. Ogrene traff og woundet tilsvarende et resultat Archaon selv kunne sagt seg fornøyd med og cruiset til en 13 points win. Pga. spesial regelen sin så crumblet alle morghast modellene med 12... Holy moly.
Det stod fremdeles en modell i hver flanke og to i fronten, alle riktig nok med et par skavanker å vise til. I min tur så charga gorgeren min Arkhan og en archer bande. Arkhan gjorde et wound og jeg gav et tilbake, men ingen kb :P Resten av morghastene gikk ned.
Jeg reformet mot en archer blokk som dekket opp blokka til arkhan.

I hans tur forsøkte han seg med en sol. Denne gangen fikk han IF og jeg var omtrent igang med å pakke ned modellene mine når han rollet misfire på terningen... Sola traff ingenting farlig og arkhan mistet spellet etterpå 8) Gorger og Arkhan fluffet angrepene sine mot hverandre.

I min tur charga jeg archers med stjerna og de gikk ned. Prøvde å overunne inn i Arkhan men, faila med en inch. Tror Arkhan gjorde et wound, men jeg fikk ikke noe gjennom fra gorger.
Fikk enda en stor archer blokk i flanken og var stuck der. Arkhan tok 2 wonds, et med killing blow, og Hallvard failet begge savene. Vi shaket hender der siden det kun var 4-5 minutter igjen av tiden så vi så begge hvordan det lå ann.

Så når vi rundet av stod det 18-2 i min favør. Luck apparently favours the bold. Men det desidert artigste slaget jeg hadde i Bergen, både for skjær fun faktor og avslappede holdninger, men også fordi at en del crazy shit hendte. Hallvard var i godt humør gjennom hele kampen uansett hvordan terningene svingte og fikk min best sportsman. Kjekkeste kampen i turneringen for min del iallefall. For en kamp!
Last edited by Kalerith on Thu Feb 19, 2015 3:03 am, edited 1 time in total.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Feb 06, 2015 3:45 pm

Kamp 5 vs. Øystein Berg som Dverger