Magnus sine kamper

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

DyHex
Greylord Outrider

Magnus sine kamper

Post by DyHex » Sat Feb 21, 2015 2:03 am

Blogg og blogg, gjør det mest for morro :) Spiller en del kamper på UB så tenkte jeg kunne poste noen av de her sammen med noen kamper fra klubben :) Har ikke spilt så kjempe lenge, starta i august 2014, men malt siden jeg var 10. Kanskje det blir mulig å se en viss læringskurve igjennom denne bloggen. Det er i hvert fall målet ^^

Spiller for tiden følgende liste under ETC Draft 3.0:
Alith Anar 250pts General
Anointed on Frostheart Phoenix: Dawnstone, Enchanted Shield, Giant Blade, Potion of Foolhardiness 545pts
Archmage: Lv4 High, Dispel scroll, Ironcurse Icon 250pts
Lords: 1045pts

Noble: BSB, Reaver Bow, Potion of Strength 140pts
Heroes: 140pts

21x Archers: FCG 240pts
5x Ellyrian Reavers: Champion 80pts
5x Silver Helms: Champion, Standard, Shields 135pts
Core: 600pts

25x White Lions: FCG, Banner of the World Dragon 405pts
Special: 405pts

3x Eagle Claw Bolt Throwers 3x70pts
Rare: 210pts

Total: 2400pts
5/5 Choices.
Last edited by DyHex on Wed Apr 15, 2015 2:53 pm, edited 5 times in total.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sat Feb 21, 2015 4:25 am

HE vs DE

Spilte en kamp mot Aglion på UB idag, gikk ikke helt som forventet og kampen tok noen svinger på veien.

Listene:
Anointed on Frostheart Phoenix: Dawnstone, Enchanted Shield, Giant Blade, Potion of Foolhardiness 545pts
Archmage: Lv4 High, Dispel scroll 245pts
Lords: 1040pts

5x Ellyrian Reavers: CHampion 80pts

20x White Lions: FCG, Banner of the World Dragon 340pts
Special: 340pts

4x Eagle Claw Bolt Throwers 4x70pts
Rare: 280pts

5/5 Choices.
Så godt som jeg kan huske:
Dreadlord on steed: HA, SDC, shield, Giant Blade, dawnstone, the other trickster's shard
Supreme Sorceress: L4 metal, dispel scroll
Dreadlord on peg: cloak of twilight, ogre blade, enchanted shield

Master on peg
BSB on peg

15x Dark Riders
5x Dark Riders
16x Darkshards

5x Harpies
9x Shades
8x Shades
8x Shades

5x Doomfire Warlocks
Deployment:
Jeg sprer meg ut så mye jeg kan for å sikre at jeg ikke får noen Shades i siden samtidig som jeg prøver å gjøre det vanskelig for ham å bevege seg ut i det åpne. Han plasserer det meste oppe i høyrehjørne beskyttet bak hill.

Glemte dessverre å ta en skjermdump av deployment.

Vanguard:
Image
Trekker mine Reavers tilbake, han blir for det meste stående.

T1 begge:
Image
Han får av Final Transmutation på IF T1, har alle mine karakterer plassert i WL (som Jarle forøvrig påpeker at jeg ikke trenger^^), feiler en LOS på Alith men han overlever. BSB blir derimot forvandlet til gull sammen med 7 av 20 WL... Ouch! Anointed står slik til at ingenting klarer å lure seg forbi og han blir stående, men sender Master på Peg frem til midten som så dør til min skyting.

Alith Anar ruller 1.

T2 DE:
Image
Han flytter alt frem på høyre side, Dark Riders blir veldig eksponert, men han sørger for å sette opp charges med Peg Lord og BSB.

T2 HE:
Image
Jeg blåser i Peg lord og BSB og drikker PoF før jeg sender Anointed inn i front og Silver Helms i flanken. Slår alt på unit og vinner med 7! Dessverre plukket shades en SH forrige runde og han er dermed fortsatt steadfast og holder.

Alith Anar ruller 1..

T3 DE:
Image
Tur tre sender han BSB inn i SH og Peg Lord inn i flanken til Anointed og challenger. Peg Lord slår alt på phoenix. Jeg taper combat resolution med 4 og flykter.
Han surrer så en del med pursue som ender med at DR / Peg lord etc blir litt forskjøvet, men ikke noe stor endring.

T3 HE:
Image
Dreper Harpies, wounder Peg Lord og får av Fiery på DR men wounder kun 2...

Alith Anar ruller 1...

T4 DE:
Image
Generalen hopper over til Warlocks og han glemmer å dispelle Fiery, men får igjennom en del andre spells. Han setter så opp charges mot mine uskyldige archers.

T4 HE:
Image
Magi: 1+2.. han generer 1 DD (3-3) men jeg får igjennom unforging på Peg Lord til tross. GJør derimot ikke noen wounds og Peg Lord har fortsatt Cloak of Twilight selv etter 2 AUF. Swift feiler, reformer archers.

Alith Anar ruller 1....

T5 DE:
Image
Han erklærer charges med Peg Lord, BSB og Warlocks på archers. Archers tar en Stand and shoot på Peg Lord og plukker ett wound nå som han "kun" har 3+ AS ^^ før jeg velger flee fra BSB som fører til at samtlige feiler charge da archers plutselig er 22" unna. Han redirecter en nærmest naken Peg Lord inn i 4 SH, dreper 2 men champ klarer å plukke det siste woundet.

T5 HE:
Image
De 2 siste SH charger shadeds, vinner combat med 4 og løper dem ned. Fiery på Shards hvor han bruker opp alle sine DD men fiery går igjennom og plukker siste woundet til hans Lvl4 samt dreper 6 shards. Liten SQ på shades og all skyting på på warlocks dreper 3 og Alith plukker 2 wounds av generalen.

T6 DE:
Image
Han løper avgårde med warlocks og generalen, BSB følger etter og dispeller Fiery (glemte å fjerne kortet).

T6 HE:
Image
Generalen er derimot ikke trygg fra Arcane Unforging som plukker hans siste wound! :) Shards dør til en SQ og Alith dreper en Shade!

Oppsummering:
Jeg synes dette var en veldig morsom kamp, til tross for alle feilene som ble gjort fra begge sider. Var temmelig overbevist om at det ville gå rett vest når jeg så resultatet av runde 3, men han pusher for hardt og ender med å strekke seg for langt og hele linja hans rakner! Var derimot en tabbe å sende inn Anointed og 4 SH, endte med å drepe 7 DR mens snittet ligger på 9 wounds etter saves, men det er fortsatt ikke nok til å få dem til å miste steadfast. Mulig jeg skulle forsøkt å sende ham rundt. Lider generelt av under gjennomsnittlige magifaser men klarer å få igjennom de spells'a jeg vil til tross. Skytingen lå ca. på snitt ser en bort ifra Alith Anar som med 2+ for å treffe og wounde produserte 4 1'ere! Men slikt skjer.

Mistet og BSB T1 sammen med en haug WL som virkelig svei. Mulig jeg ikke setter alle karakterene mine i en enhet neste gang :P

Jeg endte med å plukke 2055 poeng av DE mens jeg selv mistet 1197,5 som gir 857,5 poeng i min favør og et resultat på 15-5 til HE.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Mar 06, 2015 5:13 pm

HE vs DE

Spilte en kamp på UB idag mot Haraxa.

Gjort en liten men vesentlig endring av min tidligere liste. Droppet en bolt thrower til fordel for 5 ekstra WL og ironcurse icon.

Listene:

5/5 Choices.
Så godt som jeg kan huske:
Dreadlord on Peg: GW, SDC, shield, dragonhelm, Black Amulet, ?
Dreadlord on Peg: SDC, encanted shield, ogre blade, dragonbane gem, cloak of twilight
Supreme Sorceress: L4 Dark, steed, dispel scroll, Ring of Hotek, Ironcurse Icon

BSB on peg: HA, SDC, Charmed Shield, Talisman of preservation, ?

10x Dark Riders: FCG, shields, XBows
10x Dark Riders: FCG, shields, XBows
16x Witch Elves: FCG, Flaming standard

8x Shades: Champion
8x Shades: Champion

Medusa
Medusa
5x Doomfire Warlocks
Deployment: Battleline
Bruker det norkse forslaget til ETC maps og ruller 3, jeg velger top. Glemte å ta bilde av deployment, men DE setter alt sitt nede i venstre hjørne bak hill og impass. Selv plasserer jeg meg litt mer spredt, archers på hill, bolt throwers bak vannet for å lett kunne skyte på alt som vil være nødt til å komme fremover. DE får +1 og starter.

DE T1:
Image
Skjer ikke så mye, han flytter shades og div andre enheter litt opp og plukker 2 Reavers.

HE T1:
Image
Dreper en enhet med shades (Fiery på 8 modeller wupwup), charger den andre med SH, dessverre ruller han 11 på flee.

DE T2:
Image
Han flytter Dreadlord med cloak opp til Anointed og 5 dicer Word of Pain på Anointed som resulterer i IF og -3 i alt. Han ruller så 4 på miscast table og mister 4 DR i hver enhet og magikeren blir sugd inn i warp'n. Au! Archers plukker en warlock.

HE T2:
Image
Jeg flytter Anointed 20" vekk fra Dreadlord på Peg og plasserer han slik at han har mulighet til å charge pegLord hvis han charger inn i en av bolt thrower'ene. Fjerner enchanted shield på pegLord med Arcane og plukker bare ett wound etter ganske elendig skyting.

DE & HE T3:
Glemte å ta et bilde av T3 til DE, så dette er bilde av kampen etter T3 er ferdig for begge.
Image
DE flytter alt opp. PegLord charger midterste bolt thrower, men skulle heller valgt nærmeste da han feiler charget som resulterer i at han dør til min skyting. Archers plukker 2 warlocks til, de feiler panic test og løper av kartet.

DE T4:
Image
Generalen tar en BT og løper av kartet.

HE T4:
Image
Anointed charger DR og dreper champ. Dr holder takket være hans BSB. Starter å plukke en del WE.

DE T5:
Image
Min BSB drikker PoS som avskrekker han å sende WE med sin BSB inn i mine WL. Hans BSB feiler charget til min BT. WE marsjerer fremover istedenfor. Han sender sin andre enhet med DR inn i flanken på Anointed og champion 2 dør, Anointed holder.

HE T5:
Image
Her gjør jeg trolig en stor tabbe. Kaster jevnt dårlig i CC men anointed plukker vekk 5. mann slik at DR ikke har noen rekke lenger. Jeg velger så at Phoenix slår på unit i front, men jeg burde slått på de 2 i flanken da det ville resultert i at Anointed ville vunnet og DR måtte klart Ld5 med re-roll. Grei mulighet for at jeg kunne fått Anointed ut derfra slik at han ikke kan sende generalen og BSB inn neste runde.
Annen tabbe er å sende siste SH enheten opp mot Shades, de blir plukket relativt i stykker før de når frem og ender kun med å gi opp poeng.

DE T6:
Image
Anointed taper combat takket være Dark Amulet og Ld6 med re-roll holder ikke so mresulteter i at Anointed flykter fra BSB. Ruller derimot 11! Han pursuer med alt og BSB klarer og 11. Anointed dør.

HE T6:
Image
Arcane unforging fjerner Dark Amulet på generalen og han dør til en pil i hjertet fra Alith Anar.

Tanker:
Min motstander er litt uheldig med terningene i starten av spillet som får store konsekvenser utover. Er derimot ikke helt fornøyd med resultatet pga av dette. Hadde jeg ikke sendt Anointed inn i DR eller klart å få de til å flykte er resultatet for denne kampen raskt opp i 19-1 til HE. Sliter litt med hvordan jeg spiller Anointed, mister han som regel i hver kamp mot DE peg lister. Føler forsåvidt jeg har god kontroll igjennom kampen, kunne dog gjort en del annerledes da mulig det kunne sett litt annerledes hadde han klart flere charges.

Resultat:
Jeg plukker 1732 av han og mister 957,5 (545 er Anointed) som gir et resultat på 15-5 til HE.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Mar 06, 2015 11:19 pm

HE vs WoC

Spilte en kamp på UB idag mot KEJV.

Listene:

5/5 Choices.
Kholek Suneater (General)
Galrauch Lvl 4 Tzeench

Exalted Hero: BSB, Flail, Dragonhelm, Mark of Slaanesh, Steed of Slaanesh
Throgg

8x Marauder Horsemen: Mark of Slaanesh, Banner
12x Throgg's Chaos Trolls
12x Throgg's Chaos Trolls
Deployment: KEJV velger Battleline
Image
Jeg plasserer det meste mitt i venstre hjørne mens WoC ender opp mot høyre.

Vanguard:
Image

WoC T1:
Image
Ene Silver Helms enheten min dør til magi, burde egentlig ha prøvd å dispelle, men var litt usikker på hvor viktig det var å stanse Infernal Gateway senere.
Magi: 8 - 4

HE T1:
Image
Skytingen er ganske trist.
Magi: 10 - 5, men når alt er ute av range så får jeg ikke utnyttet det.

WoC T2:
Image
WoC flytter det meste opp. Magi plukker en del archers.
Magi: 6 - 5

HE T2:
Image
Setter opp flank charge med SH samtidig som jeg soner trolls med Anoited, pusher han opp så er jeg klar.
Magi: 3 - 2

T3:
Image
Galrauch går inn i archers som plukker ett wound på S&S. Han flytter den andre enheten med Trolls opp, men blir nærmest stående på stedet hvil med den andre. Mulig jeg selv burde beveget meg mer frem for å fremprovosere et push. Men jeg ønsker å få inn litt mer skyting og magi før jeg er villig til å sende WL inn i en enhet med troll. Skyting fortsetter derimot å være relativt sørgelig. SH blir stående og måpe.
Magi WoC: 8 - 6
Magi HE: 6 - 5

WoC T4:
Image
Kholek Suneater skyter og dreper 3 SH og blir stående bak Impass. Han virker meget redd for Alith + BSB og BTs. Galrauch dreper en BT med IF men ruller 12 på miscast. Mister 3 levler og har kun Treason igjen.
Magi: 9 - 6

HE T4:
Image
Bra magifase gir med Fiery + boosta SQ på trolls. SQ wounder derimot et stykke under snitt. Skyting fortsetter å være temmelig ubrukelig, Alith er fortsatt på fylla og har ikke truffet på en eneste 2+ ennå. Sender Reavers inn i Dragen for å holde ham unna Anointed, litt redd for Breath of Change da den har 50% sjanse for å fjerne Anointed. Men mye mulig jeg burde ha sendt han inn fortsatt, mulig phoenix'n hadde klart å drepe dragen alene. Sender ikke SH inn i trolls da jeg heller vil skyte og kaste magi på dem.
Magi: 11 - 6

WoC T5:
Image
Kholek dreper SH. Reavers flykter fra Dragen. Jeg ser at jeg er i ferd med å pådra meg et lite tap selv hvis jeg dreper det som er igjen av Troll enheten.
Magi: 8 - 6

HE T5:
Image
Swift reform på WL og Alith skyter på dragen men plukker kun ett wound. Burde heller bare fortsatt å skyte på troll enheten da dette gjør at jeg ikke klarer å plukke nok wounds på dem til å fjerne dem. Fiery går av på trolls igjen, samme med boosta SQ.
Magi: 12 - 6

T6:
Image
Dragen hjemmer seg bak impass slik at jeg ikke skal klare å plukke den med Alith. boosta SQ blir stanset på trolls og Alith, BSB og 2 BT makter ikke å plukke de siste trollene.
Magi WoC: 10 - 5
Magi HE: 9 - 6

Tanker:
Vet ikke helt hva jeg synes om match up'n. På en side burde det gå bra å skaffe poeng ved å plukke heltene med skyting, men er vanskelig når de gjemmes bort og Troll sendes rett på en. To enheter på 12 Troll hver er mye, spesielt når skyting ligger langt langt under snitt jevnt igjennom hele kampen. Tror jeg og sprer meg litt for mye ut, noe som ender med at jeg gir han hele core da det er enkle poeng å plukke for hæren hans. Burde plassert archers til venstre for impass. KEJV spiller derimot ikke veldig aggressivt og tørr ikke pushe mot WL og Anointed, tror han taper en del poeng på det å være såpass forsiktig. Denne kampen burde egentlig endt 11 - 9, men det at jeg skyter på dragen og ikke trollene tur 5 gjør at jeg kun får halvparten av poengene for trollene. Mulig jeg selv burde vært mer aggressiv med Anointed. Ellers synes jeg jeg spiller et ganske bra defensivt spill.

Resultat:
Jeg klarer kun å plukke 210 poeng for halve trolls mens KEJV får en bolt thrower og hele core minus en reaver som netter 650 poeng. Det gir en differanse på 440 poeng og et resultat på 12 - 8 til WoC som jeg egentlig er fornøyd med med tanke på lista jeg møter, men ikke utifra hvordan spillet utartet seg.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Fri Mar 06, 2015 11:43 pm

Enig i vurderinger og konklusjon. Hva annet gjør en skyteliste uten kanoner når alt annet enn 25 troll gjemmer seg?

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Mar 06, 2015 11:51 pm

Vestlandsfanden wrote:Hva annet gjør en skyteliste uten kanoner når alt annet enn 25 troll gjemmer seg?

-VF-
Håpe det aldri kommer helt frem hehe ^^

Er ikke sånn kjempe redd heltene hans, men hadde han sendt alt opp samtidig bak en enhet med troll tror jeg dette fort kunne blitt stygt for meg.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Sat Mar 07, 2015 12:19 am

Ja. Kan. Men han ville ikke ta risikoen. Og siden du valgte å servere archers i senter, så trengte han ikke heller.

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sat Mar 07, 2015 1:49 am

hm sant.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Mar 13, 2015 5:48 am

HE vs LM

Spilte en kamp mot groedius, veldig hyggelig fyr. Første gang jeg møter en LM cloud liste og må si jeg var meget bekymret i starten.

Listene:

5/5 Choices.
Slann: High magic, BSB, Becalming Cogitation, Focus of Mastery, soul of stone

Skink Priest: lvl 1 Beast, Dispel Scroll

20x Skink Cohort: Musician, Standard
20x Skink Cohort: Musician, Standard
10x Skink Skirmishers: Javelins & shield
14x Skink Skirmishers: Javelins & shield

5x Chameleon Skinks
5x Chameleon Skinks
5x Chameleon Skinks
3x Ripperdactyl Riders
3x Ripperdactyl Riders
3x Ripperdactyl Riders
3x Terradon Riders
3x Terradon Riders
3x Terradon Riders

Salamander Hunting Pack
Deployment: King of the Hill
Image
Jeg starter å deploye med mine 7 drops mot hans 14+scouts! Sprer meg et stykke ut for å hindre hans scouts i å få noen flanker. Sørger for at bolt throwers og archers har god sikt mot senter av kartet. Han plasserer selv Slann med TG i midten, men burde kanskje satt han bak hill, spesielt når han ikke har noe MR i enheten. Alle karakterene mine går i WL enheten, ingen spells hvor jeg trenger LoS mot anyway.

Glemte å ta bilde av Vanguard. Flyttet Reavers frem forran hill for å hindre hans vanguard som resulterer i at han ikke fikk flyttet stort på den siden.

LM vinner roll off for T1 tiltross min +1.

LM T1:
Image
Han starter med å flytte opp meget aggressivt for å ta ut mine bolt throwers, Anointed avskrekker han ikke i det hele tatt noe han kom til å angre på. 2 av 3 Bolt Throwers forsvinner til poison fra chameleon skinks. Reavers overlever på mirakuløst vis ved at han ikke får så mange seksere.
Scroll forsvinner mot 5 dice arcane unforging på BotWD.

HE T1:
Image
Og nå starter moroa! Anointed charger nærmeste chameleons som flykter til terror, redirecter og samme skjer med neste chameleon unit som så løpes ned. Chameleon enheten nærmest archers feiler sin panic test etter å ha blitt løpt igjennom av sine egne og flykter fra archers for så å løpe av bordet. Selv om cold blooded ca. tilsvarer +2 på Ld så har en skink med ld5 fortsatt kun 52% sjanse å stå her. Terror er konge! :) Venstre SH charger venstre skirmishers, reavers i midterste enhet og høyre SH inn i høyre skirmisher enhet. Samtlige flykter og pga. plasseringen av hans Slann er de fleste units utenfor BSB/Generalens rekkevidden. Reavers løper ned den midterste skirmisher enheten. Swift-reform archers og siste BT plukker 5 wounds av nærmeste terradon.
Han stanser min fiery på TG med scroll.

LM T2:
Image
Siden det meste er ute av Slann sin 12" radius feiler rally test tilsvarende hva statistikken tilsier (52/48). 2 Enheter med Skink Skirmishers løper av bordet pga. plasseringene til resten av enhetene.
Han kaster Fiery på archers og får IF. 15 av 19 archers dør så i flammehavet! Miscast fører til 1w på Slann og Skink Priest.

HE T2:
Image
Begge SH charger Rippers på hill som flykter. Først 4" fra SH til venstre og de er fortsatt på hill. Flykter så videre igjennom både skink cohort og terradon riders som feiler sine 50/50 panic tester og løper av bordet... Anointed charger og tar 10w av skirmishers og overrunner inn i chameleons. Boosta SQ tar ut 6 TG. Alith plukker siste Terradon forran impass.

LM T3:
Image
TG charger SH som flykter og redirecter inn i WL. Alith Anar plukker 4 TG på Stand & Shoot og TG feiler sin charge inn i WL.

HE T3:
Image
Anointed charger rippers som flykter og redirekter inn i skinks og dreper Priest, men Skinks klarer å løpe 1" lenger etter de taper combat. SH står akkurat på hill og charger Salamander men feiler. Boosta SQ plukker 5 TG.

LM T4:
Image
Rippers slakter SH på hill, toad markers + killingblow er awesome! :D Rippers som flykter løper videre av bordet. Slann får IF på arcane unforging og fjerner BotWD, men mister 4 TG til S10 hits fra miscast.

HE T4:
Image
Anointed charger og dreper Skinks. SH charger Terradons, vinner stort og løper dem ned. Alith og BSB plukker noen wounds på Slann.

LM T5:
Image
Slann marsjerer vekk og healer 3 wounds på IF apotheosis. Enheten med 2 rippers på hill er fortsatt frenzy og charger WL i flanken og dør så i combat før de får slått.

HE T5:
Image
Gjorde en feil, burde ikke har charget rippers med WL her tiltross for swiftstride fra alith, mulig jeg mistet sjansen min til å ta Slann. Han dispeller boosta SQ mot Slann.

LM T6:
Image
Rally'er rippers og Slann marsjerer bort og forsvinner ut av rekkevidde med walk between worlds.

HE T6:
Image
Salamander flykter. boosta SQ og skyting dreper de 3 siste rippers. Silver Helms holder senter med fortitude.

Tanker:
Kampens resultat ble trolig avgjort ganske tidlig i spillet.
Motstanderen min starter ekstremt aggressivt da han helst ønsker å ta ut mine bolt throwers tidlig. Dette lykkes han forsåvidt med, men tror ikke det er helt riktig valg da jeg treffer det meste i hæren hans på -1 eller -2 og det før long range er med i bilde. Det at han pusher såpass koster ham ekstremt dyrt i form av Anointed på Frost. Mulig han heller skulle satset på å være heldig med poison og skutt alt på anointed for å prøve å drepe Phoenix, men selv med 15 chameleons og 30 poison skudd snitter det kun på ~1,5 wound per tur etter randomizing, AS og ward save. Hadde han derimot vært heldig og rullet en haug med seksere kunne fort Phoenixen dødd. Største feilen han gjør er nok å plassere TG enheten med Slann så sentralt på kartet. Den hadde nok gjort seg mye bedre bak hill hvor han fortsatt ville vært innen rekkevidde med både Fiery og arcane unforging samtidig som det ville gitt skinks og flyers mye mer plass å flykte på på tvers av kartet frem for ned i hjørnet hvor de havnet. Tror det kan gå begge veier i denne matchen hadde han spilt annerledes, men Anointed på Frostheart og WL gjør det meget bra i denne matchen. Ingenting i hæren hans kan utfordre meg særlig i CC. Det store problemet er antallet poison skudd som plukker wounds her og der. Men når en del units flykter til terror, og de resterende enhetene velger å flykte over hverandre når det er trangt om plassen så går det raskt ille. Ikke at cc mot 5 SH er noe særlig bedre alternativ for skinks, selv etter S&S med poison.

Tror heller ikke King of the Hill er en fordel for han i denne matchen.

Synes han burde droppet lvl 1 priest og heller gitt scroll + ironcurse og MR3 til Slann, TG er utrolig sårbar til magi uten.

Resultat:
Spilte med det nye King of the Hill scenarioet. Får et poeng per 200VP kontra hvert 150 og med en øvre grense på 17, pluss 3 for å holde senter med fortitude.
Selv mistet jeg 600 poeng mens jeg klarte å plukke 1917 poeng som gir 1317 poeng i min favør. Jeg holdt og midten av kartet som gir ytterligere +3. Det gir 16+3 mot 4-3, og et endelig resultat på 19-1 til HE.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Post Reply

Return to “Battle report”