Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 1

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Unicorn
Wraith Engine

Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 1

Post by Unicorn » Sat Apr 11, 2015 7:55 am

I går (fredag 10.04) satte en ensom sørlending seg på bussen mot storbyen for å delta på 2d6 Crusade igjen :) Vi skulle egentlig vært flere deltakere fra det blide sørland men folk trakk seg underveis desverre. Men jeg har uansett gledet meg som en unge til helga. Det har ikke blitt mye søvn i natt må jeg innrømme, men det skal det vel ikke bli under en helg med spilling uansett :wink:

Og som alltid når jeg drar på en turnering om det er 40k eller fantasy så har jeg tenkt å skrive battlereports :)

Jeg tok med meg demoner inn til årets Crusade og stiller med følgende liste:

Lord of Change, (general) lv4 (tzeentch magi), lesser gift
Wrath of Khorne Bloodthirster
Herald of Nurgle BSB

24 Plaguebearers, musiker, standard
10 Horrors, standard
10 Horrors

5 Beast of Nurgle
5 Furies med mark of Tzeentch

4 Plagueflies, banner, banner of eternal flame

Ikke akkurat mange modeller men alle sammen er harde som stein og forhåpentligvis blør jeg ikke poeng så lett. Taktikk har jeg egentlig ikke, jeg må bare se ann kamp for kamp, for oppladning til turneringen har ikke akkurat vært optimal. Noen få testkamper har det blitt, men skulle gjerne hatt flere. Jeg har lest veldig mange battle reports da hehe, men det kan man bare lære så og så mye av, spilling er best.

Målsettning må bli øvre halvdel av deltakerlista. Da vil jeg være veldig fornøyd. Klarer jeg topp 10 så står hela i taket. Jeg gleder meg til å møte nye og gamle fjes og rulle terninger med dere alle sammen igjen.

Kampene kommer etterhvert som jeg får skrevet dem

Ønsk meg lykke til :P
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Brimstone
Electromancer

Post by Brimstone » Sat Apr 11, 2015 9:15 am

Lykke til fra hele sørlandet!
Du er i våre tanker!
Man slutter ikke å leke fordi man blir voksen - man blir voksen når man slutter å leke. CHARGE!

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Sat Apr 11, 2015 7:56 pm

Lykkeønskninger fra WarCry gjengen :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Apr 13, 2015 7:28 pm

Første kamp i alle turneringer jeg deltar i er alltid spennende. Hvem skal jeg mæte, hva spiller de, hvilken hær spiller de. Jeg var nervøs men gledet meg.

Min motstander kamp 1 var Kim Roar Bergene. Et nytt bekjentskap for meg og det er jo hyggelig. Han hadde med seg WOC og følgende liste.

Hans liste

Archeon the everchosen (fra WOC boka, ET archeon var ikke lov)
Lv4 tzeentch magiker på cisk med 1+ save og 3+ ward
Cowboy khorne bsb med 1+ reroll save og 2+ ward mot flaming

2*5 vanguard hunder
13 Tzeentch warriors med full command
2 vogner med mark of slanesh
5 skullcrushers med standard, musiker og razorstandard.

Image

Min liste var

LoC, lv4 tzeentch magi (general) wand of wimsy (tok den alle kampene)
Wrath of Khorne Bloodthirster
Herald of Nurgle BSB

24 Plague bearers, standard, musiker
10 horrors, standard
10 horrors

5 beast of nurgle
5 furies med mark of tzeentch

4 Plague flies med poisen, standard of flming banner

Image

Mine spells i kampen var horrors m banner blue fire, andre horror tzeetch fire storm. LOC, blue fire, bolt, glean og gateway

Hans spell var på lv4,blue fore, bolt, firestorm og gateway, archeon hadde raise dead og en spirit leach spell, husker ikke navnet.

Han vant rullet om første runde og startet.

Min motstander

Image

Tanker før kampen

WoC er steinharde i nærkamp, jeg er bare glad for at han ikke hadde hellcannon. Taktikk var egentølig bare å "wing it". Prøve å gatewaye evt charge hans lv4. Holde seg unna archeon så lenge som mulig og håpe på det beste.

Hans deployment

Image

Min deployment

Image

Hans runde 1

Image

Vanguard opp med hunder. Han flytter frem. Magi så får han 8 men failer første castingcosten med sin lv4 :) og jeg dispeller resten.

Meg runde 1

Image

Jeg flytter frem og chaffer. Magi blir 3, jeg channel 1 thirster klarer ld testen han må ta. Gateway på lv4 blir scrollet.

Han runde 2

Ingen bilde

Hunder charger horrors, chariot failet charge på fluer. Han flytter frem. Magi så får han 8. Han får gjennom gateway på thirster men jeg klarer alle 6 savene jeg må ta.MR3 ruler! fluer får bluefire på seg men saver.

Nærkamp gjør hundene ingenting, jeg dreper 1, de stikker og blir løpt ned.

Min runde 2

Image
Image

Fluer charger chariot som flykter, fluer charger hunder som flykter og som blir tatt igjen. Her spillte jeg feil, noe som kommer at at jeg ikke spiller ofte nok. Vi trodde at fluene fullførte sin charge/pursuit move og jeg rullet såpass høyt at jeg hoppet inn i charioten bak igjen og vi tolket dette som charge. Det skulle ikke skjedd. Fluene skulle stoppet ved hundene. Men gjort er gjort

Thirster charger disk lord of flykter. Han failer så charge mot skullcrushers. Magi (5) jeg mister 3 plague bearers til tzeetch. Han saver på warriors. Jeg kaster irresiteble gateway på skullcrushers, 6 styrke 7 hits gir bare 1 wound... 1 horror dør i hver enhet men LOC saver.

I nærkamp mister fluer 2 wounds, chariot mister 3 wounds, den flyker av bordet, jeg reformer.

Image

Han runde 3

Image

Han flytter litt rundt, snur crushers mot fluer, viser flanken til thirster. Han rallyer vogn og lv4. Magi så dør 1 flue etter å ha tatt 1 wound til en spell. Gateway blir dispelled (17 vs 17)

Min runde 3

Image

Fluer inn i chariot, thirster inn i crushers, angler slik at evt overrunn gir meg mulighet til å løpe inn i lv 4. Flytter litt rundt og furies frem for å blokke archeon fra å flanke thirster.

All magi ble dispelled. Gateway 18 vs 18

Fluer mister 1 wound fra vogn, vogna mister 3 wounds og flykter av bordet.

Image

Nærkamp så dreper thirster hans BSB i challenge med 4. Han må ta en ld 5 test med reroll (archeon gir reroll) men failer begge, crushers løpt ned og thirster inn i lv4 :twisted:

Image
Image

Han runde 4

Det ser stygt ut for Kim nå men han gir ikke opp. Archeon og unit charger furies. Magi stoppet- Furies drept, han overrunner 11 og står nå rett foran meg. Hans lv 4 magiker tar 2 wounds fra thirster men står på 7 med reroll.

Image

Min runde 4

Fluer charger inn i magiker. Jeg charger ikke warriors, jeg vil heller kaste magi på de. Flytter litt rundt. Jeg setter LOC innenfor gateway range, noe som er utrolig teit spillt men men.

Magi (7) han stopper bolt og gateway han mister 1 warrior til blue fire og han får 6+ regen.Charge counter på wand of wimsy, hadde 2 nå. I nærkamp saver lorden disklorden hans alt og står på ld test.

Han runde 5

Image

Han charger warriors i beist og archeon inn i plaguebearers. Magi blir stoppet. Vi ruller igjen likt på å casting og dispell på gateway. Archeon challenge og min BSB tar i mot. Min BSB mister 1 wound fra archeon 8) men hester får inn 2 wounds til og han dør :( alltid hesten som dreper. Archeon får +1 i toughnes. Archeon står

Warriors gjør 1 wound på beist mens jeg dreper 5, han står. Diskølorden saver alt igjen og står på ld test.

Min runde 5

Image

LoC charger warriors i rear. Magi ingenting. Archeon slipper løs uzul(?) og dreper 2 8) og hesten dreper 2 :| så¨ruller jeg 10 på instabilety og 5 til dør....

Warriors blir drept, men LoC mister 2 wounds. Jeg reformer. Disklorden saver alt igjen og står på LD test.

Image

Han runde 6

Ingen move, alt er i kamp. I magifasen så får han 10 terninger. Archeon kaster leach spell 2d6+2 det du failer med på ld test får du i wounds, men gjør ingenting. Han får endelig gjennom gateway. Han får styrke 8. Ruller for hits og får 2! som gjør 2 wounds.. LoC lever med 1 wound igjen. Han kaster blue fire på LoC, jeg har ikke terniger. og får inn 1 wound, som jeg failet å save og LoC dør :| til blue fire liksom....

Image

Archon og hesten dreper 3 denne gangen til sammen. Disklorden saver igjen alt, men failer ld testen denne gangen og løper av bordet :P hurra.

Image

Min runde 6

Beist inn i archeon for å challenge så han ikke får poeng for plague bearers. Magi ingenting. Beist challenger og saver alt. Archeon taper med 3 men han står.

Image

Seier til demoner 16-4

Jeg fikk også 1 bonus poeng. Turneringen brukte det vanlige 20-0 systemet. Men hadde en maks grense i kampene på 16-4. Resultatet vårt skulle egentlig vært 17-3, men ble justert til 16-4 men jeg fikk da 1 bonuspoeng som telte på tiebreaker.

Tanker om kampen

Det gikk jo over all forventning. At crushers ble løpt ned uten å ha fått slått var jo ganske utrolig, og flykting og kamper gikk bare min vei. Vi rullet stadig likt på casting og dispell på gateway men når jeg vant kampene så gikk det min vei. Kim hadde en del uflaks i kampen. Hans 2 første magifaser gikk fløyten da han failet sin første spell begge de 2 første rundene med sin lv4. Han håpte han hadde brukt opp uflaksen sin for turneringen nå sa han. Det var en gøy kamp og en hyggelig motstander. Nå var det bare å glede seg til neste kamp.
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Post Reply

Return to “Battle report”