Høydepunkter fra Crusade 2015

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

aleksander
Archangel

Høydepunkter fra Crusade 2015

Post by aleksander » Mon Apr 13, 2015 4:41 pm

Highlights fra Crusade 2015

Etter en pause på et halvt års tid var jeg klar for å spille litt Warhammer igjen. Tok med en ganske hard liste, men tok det hele ganske avslappet da jeg følte jeg var litt rusten og hadde ikke allverdens forhåpninger.

Listen jeg spilte:
Warriors of Chaos
Chaos Lord, general mark of tzeentch, disc, gw, shield, dragonhelm, talisman of preservation, crown of command, flaming breath, 383
Daemon Prince, mark of slaanesh, lvl 4, slaanesh magic, chaos armour, fly, charmed shield, dragonbane gem, the other tricksters shard, soul feeder, scaled skin, chaos familiar, 520
Exalted Hero, mark of tzeentch, BSB, barded daemonic mount, gw, shield, talisman of endurance, potion of foolhardiness, 239
1 Chariot, mark of slaanesh, 115
1 Chariot, mark of slaanesh, 115
18 Chaos Warriors, mark of tzeentch, fcg, halberds, shields, banner of swiftness, 405
1 Chimera, regeneration, flaming breath, 275
4 Skullcrushers, standard, musician, ensorcelled weapons, standard of discipline, 347
Tot. 2399

Slag 1 Aleksander Blomquist - Skaven
Herlig start på turneringen med en flott malt hær og en konstant smilende motstander på andre siden brettet. Jeg var redd for Stormbanner, Hellpit, Warp Lightning Cannon, Screaming Bell og en sånn superduper Verminlord jeg aldri hadde sett før. Stormbanner gikk ut i runde 1, Bjella gjorde aldri noe særlig, kanona tok kvelden runde 2 og Verminlord fikk smake Cacaphonic Choir med other tricksters shard. Det eneste skåret i gleden var Hellpiten som jeg slet fryktelig med. Klarte ikke å gjøre flaming wounds fra Chimeras breath weapon, så når jeg endelig fikk has på den kom den tilbake. Med 6 wounds. #YOLT? Drepte den en gang til, så da endte det 10-10

Slag 2 Glenn Tore - Skaven
Enda en Skavenhær. To kanoner, ingen bjelle, men Hellpit... På grunn av skrå deployment og kort avstand til motstanderens hær, charget nesten hele hæren min i runde 1 og ble stående der. Chaos Lorden fløy rett inn i Grey Seer som sto litt utsatt til, og Chimera og Crushers føk inn i Furnace og masse munker, og drepte noe slikt som 25 på charge. Chaos gjorde det de kunne best, og det ble en komfortabel seier. Glenn Tore var på sin første turnering, og en hyggelig motstander som jeg håper at dukker opp på flere turneringer.
16-4

Slag 3 Trond - Wood Elves
Trond hadde en WE liste som var designet for å løpe i sirkel rundt motstanderen, kaste magi og skyte. Hæren min var nok ekstra god mot en slik liste: Jeg løp opp i midten av brettet, og hjulpet av slaanesh magi, 3 flyers og 2 breath weapons var det ikke stort mer enn noen ambushers (som kom frem i runde 6) som overlevede slaget.
16-4

Slag 4 Sindre - Dark Elves
Etter en god første dag begynte jeg søndagen på bord 1. Der møtte jeg Sindre som hadde knust samtlige motstandere på lørdagen. Nå håpet jeg at det samme ikke skulle skje meg... Det var en ganske skummel hær jeg møtte, med både metallmagi, bolt throwers, knights og cauldron. Jeg fikk til en god deployment, og la press på Sindre fra tur 1. Heldige overruns fra charges i runde 2 sendte meg rett i kamp med magikeren på venstre side og bsb på høyre side. Slaaneshmagien var igjen gull og det ble enda en stor seier.
16-4

Slag 5 Jarle - High Elves
Finaleslaget på bord 1. Dette hadde jeg ikke forventet. Med 3 poengs ledelse før slaget, hadde jeg et håp om at dette skulle gå veien. Men Jarle er dyktig, veldig nøyaktig på moves og planla fasene sine bedre enn jeg gjorde. Selv er jeg fornøyd med spillet mitt i dette slaget, følte ikke jeg gjorde noen store tabber. Detaljene fra slaget finnes i Jarles blogg her på forumet. Et par ting gjorde stort utslag: Jarle dodger cascade på lvl 4 magiker runde 1. Og karmaguden var ikke på min side når jeg charger Lord og en chariot inn i stert reduserte White Lions med helter. Sto klar med enda en chariot og warriors om de holdt. Lord failet desverre stubborntest innenfor bsb (eneste testen han tok hele helgen) og da raknet det hele. Jarle vant fortjent, og det endte 4-16.

Jeg endte til slutt på 6. plass. Godt fornøyd egentlig, selv om det hadde vært veldig moro med en pallplass som jeg følte var godt innenfor rekkevidde.

Takk for en fin turnering, med hyggelige motstandere og mye latter. Vi sees på Nesodden i mai!

Aleksander
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Return to “Battle report”