Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 2

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Unicorn
Wraith Engine

Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 2

Post by Unicorn » Mon Apr 13, 2015 7:40 pm

Dette er kamp 2 av de jeg hadde på 2d6 crusade. Hvis du ikke har lest den forrige anbefaller jeg deg å lese den før du leser denne.

Så kamp 1 gav meg maks uttelling. Veldig mange andre hadde fått det samme så uansett hvem jeg møtte så ville det være noen som hadde vunnet stort.

I kamp 2 så skulle jeg spille mot Håkon Minhoca med Wood Elves. Jeg har ikke spilt mot nye wood elves (det burde beskrive hvor lite jeg har spillt egentlig) så dette ville bli både spennende og lærerikt.

Vi skulle spille meeting engagement hvor alt startet på bordet, det var ingenting som havnet ufrivillig i reserve.

Hans liste var

lv4 med high magic,
lv 4 med shadow, de hadde scroll og mr2 samt power stone tror jeg
bsb med hail of doom arrows
7 sisters
3*10 archers med trueflight
12 archers med banner og trueflight
2*7 wild riders hvor den ene eneheten har banner med +1 movement banner
2*7 waywartchers
2 eagles.

Min liste var

LoC, lv4 tzeentch magi (general) wand of wimsy (tok den alle kampene)
Wrath of Khorne Bloodthirster
Herald of Nurgle BSB

24 Plague bearers, standard, musiker
10 horrors, standard
10 horrors

5 beast of nurgle
5 furies med mark of tzeentch

4 Plague flies med poisen, standard of flming banner

Image

Mine spells, begge horrors hadde blue fire, LoC hadde treasen, glean, tzeentch firestorm og gateway.

Hans spell på high var nummer 0,2,3 og 5 på shadow var det nr 0,3,4 og 5 så ingen mindrazor, men han hadde både pit og miasma.

Jeg måtte sette ut hele hæren min først. Jeg deployet slik at han ikke skulle kunne scoute inn bak meg. Det ville bli pain å bli kvitt. Ellers deployet jeg agresivt.

Min Deployment

Image

Han deployet ganske deffansivt merkelig nok, med waywatchers på sidene for å harrasse.

Hans Deployment

Image

Bildet over er etter hans første move

Image

Tanker før kampen

Jeg tenkte magi for å fjerne waywatchers og ting der jeg kunne. Presse på og prøve og fange han. Jeg var glad for at han bare hadde trueflight og ikke poisen skyting, for det er min høye toughness jeg kom til å satse på til å redde meg. Han hadde bare 2 skoger på bodet innkludert sin ene gratis. Jeg tar alt jeg kan få. Så måtte jeg bare passe meg for wildriders og kjøre på. Jeg hadde som sagt ikke spillt mot nye wood elves men de skyter og countercharger gjør de ikke....

Jeg fikk første runde

Min runde 1

Intet bilde

Jeg flytter frem og stiller opp. Jeg er litt avventende med beist da wild riders kan gjøre mye skde. Men frem skal jeg. Magi (8) thirster tar 1 wound fra slanesh Han klarte ld testen på eagle. Han dispeller blue fire på way waywatchers, men failer å dispelle gateway på wildriders og hele enheten blir drept. 1 enehet med archers panicker og løper til bordkanen men ikke av.

Han runde 1

Image

Ingen charges, rally archers. Han flytter litt rundt for å skape firelines og for å true meg men er ganske defansiv.

Magi (6) hand of glory på 12 archers, jeg dispeller withering. Han åpner skyting med å skyte på furies.... Han bruker 1 enehet med waywatchers og 2 enheter med archers for å drepe 5 furies :?: 1 beist mister også 1 wound og 2 horrors blir drept av way watchers, men jeg syntes jeg slapp billig unna.

Image

Min runde 2

Image

Beist forsøker å charge waywatchers som har stått stille :) jeg mister 1 wound til stand and shoot, trenger 6 for å nå og ruller 1,2 og 3.... :( ellers ingen charge.

Han har stilt og 10 og 12 archers perfekt for at thirster kan bruke breath weapon, så han flyr bort og gjør seg klar. Ellers flytter jeg frem for å prøve å bokse han inn.

Magi (5) RoC treffer begge enheter med waywatchers :D og dreper 5 og 3 fra enehtene.Enheten med 4 igjen blir drept av spells og warpflame test, han scroller gateway. Waywatchers klarer panic

Thirster med breathweapon dreper 16 archers, 8 fra hver enehet :P burn baby burn, de klarer begge panic

Image

Image

Han runde 2

Image

Wildriders klarer frenzytesten sin og rygger. Han flytter deffansivt igjen. Jeg er i ferd med å trenge han opp i et hjørne.

Magi (9) begge channeler 2 terninger. Hand of glory på sisters (de har vist poisen javelins) lar den gå +1 bs på de. Han kaster pit på plagueberares og jeg ikke klarer å stoppe, men den scatrer og 2 dør. Jeg stopper wither på thirster.

Skyting så får han inn 6 wounds på thirster, men jeg klarer å save 4 av 6 og thirster lever med 2 wonds igjen :P

Min runde 3

Image

Ingen charges fra min side. Jeg flytter frem og rundt og omringer han igjen. Magi (8) dreper de 2 siste way watcherne, wild riders får treasen mens gateway failer å kastes.

Han runde 3

Image

Ennå ingen charges, stupid treehuggers. Han gjemmer seg igjen. Magi (4) jeg channeler 2, stopper withering.

Skyting så blir alt rettet mot thirster som må ta 5 saves men jeg klarer 4 av 5 og han lever ennå med 1 wound 8)

Min runde 4

Image

Nå er det tid for charges. Fluer inn i archers, thirster inn i archers beist inn i 4 archers, som flyker av bordet, redirekt inn i 2 archers som holder. Flytter litt rundt

Image

Magi (3) LoC klarer LD testen og får 1 channel. Kaster derfor gateway på wildriders som gjår gjennom. 9 styrke 9 hits senere så dør bare 5 wildriders....

Beist dreper 2 archers og reform, fluer dreper 7 archers men de står på insane courage. Thirster få først angrep mot seg, men han klarer ikke skade, var svett der etter 6 hits. Thirster dreper 9 alver og løper ned sistemann.

Image

Han runde 4

Image
Image

Wildriders charger thirster. Første chargen fra hans side i kampen. rsten løper og gjemmer seg. Sisters løper 18 tommer mellom mine enheter og stiller seg utenfor line of sight, det samme gjør eagles.

Magi (8) han channeler 1, thirster får withering på seg, men toughnes blir bare redusert med 1 etter at han fikk irresisteble. Han tar ingen skade grunnet sisters ward save og MR2. Horrors mister 1 i WS. Han ville a tokens på sisters.

Skyting dreper 1 horror med javelins. Thirster får 1 wound fra wildriders. Jeg ruller save men failer og thirster dør. Wildriders overrunner kort. Fluer dreper archers, reform

Min runde 5

Dette ville bli min siste runde. Fluer charger wild riders. Flytter mot hans bunker. Magi tar ut begge ørnene hans. Fluene dreper wildriders og overrunner.

Han runde 5

Image

Han flytter igjen rundt meg. Magi, stor soulqeanch som jeg ikke klarer å stoppe dreper 7 horrors. Skyting dreper de 3 siste.

Seier til demoner 15-5

Tanker om kampen

Ny seier og nye erfaringer rikere :) Motstanderen min var veldig hyggelig og kampen ble spillt i en god tone, men jeg skulle ønske han hadde spillt litt raskere innimellom. Men kampen hadde en veldig god nerve og var veldig spennende

Planen min virket til en viss grad. Jeg hadde regnet med å ta i mot noen charges men jeg måtte gjøre alle charges selv. Egentlig ikke så overraskende kanskje når man spiller mot wood elves. Jeg var heldig de første rundene med RoC og magi, samt med saves på thirster og da måtte han bruke mye energi for å ta han ned. Da kom resten av troppene mine seg i posisjon og jeg fikk tatt alt han hadde utenom bunkeren.
Last edited by Unicorn on Tue Apr 14, 2015 9:41 am, edited 1 time in total.
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

noneshallpass!
Enigma Foundry

Post by noneshallpass! » Mon Apr 13, 2015 9:13 pm

Takk for kampen!
Jeg merket i første runde at jeg hadde tabbet meg stort ut i valg av hjørne. Du kunne gjemme Blood Thirster(glemte også Breathweapon) bak et fjell. Og impasible terrain blokkerte mer for meg enn deg siden du hadde to flyvende trusler i Thirtster of Plauge Drones. Sist jeg deployet på skrå var Arcon 2007, men følelsen jeg sitter igjen med fra da og nå er at dette gir mindre plass å boltre seg på enn vanlig. Det føltes i hvert fall svett der horden av demoner fosset fram :lol:

Synes jeg klarte meg bedre fra runde to og utover, men da sitter jeg alt i saksa.

"Ennå ingen charges, stupid treehuggers. Han gjemmer seg igjen."

Bortsrett fra Horrors som var fint plasser bak hadde du lite som det fristet å angripe før jeg hadde sneket inn litt skade i form av Pit of Shades/Withering. Mot Beast of Nurgle ville ikke syv Wildriders gjort mer enn fem eller seks wounds på charge, og jeg er ikke sikker på om de ville overlevd beistenes motangrep.

Håkon

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Apr 13, 2015 10:04 pm

noneshallpass! wrote:Takk for kampen!
Jeg merket i første runde at jeg hadde tabbet meg stort ut i valg av hjørne. Du kunne gjemme Blood Thirster(glemte også Breathweapon) bak et fjell. Og impasible terrain blokkerte mer for meg enn deg siden du hadde to flyvende trusler i Thirtster of Plauge Drones. Sist jeg deployet på skrå var Arcon 2007, men følelsen jeg sitter igjen med fra da og nå er at dette gir mindre plass å boltre seg på enn vanlig. Det føltes i hvert fall svett der horden av demoner fosset fram :lol:

Synes jeg klarte meg bedre fra runde to og utover, men da sitter jeg alt i saksa.

"Ennå ingen charges, stupid treehuggers. Han gjemmer seg igjen."

Bortsrett fra Horrors som var fint plasser bak hadde du lite som det fristet å angripe før jeg hadde sneket inn litt skade i form av Pit of Shades/Withering. Mot Beast of Nurgle ville ikke syv Wildriders gjort mer enn fem eller seks wounds på charge, og jeg er ikke sikker på om de ville overlevd beistenes motangrep.

Håkon
Takk for kampen :)

Jeg ser den med sneket skade. Jeg tenkte wild riders ville gjøre mer skade, jeg var veldig redd for de i hvertfall. Tviler på de ville overlevd 3-4 beist som slo tilbake ja. De har jo ikke så mye save.

Jeg håper vi får spillt en annen gang :) kanskje jeg ser deg på Invasion :)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Brimstone
Electromancer

Post by Brimstone » Thu Apr 16, 2015 8:53 pm

Magi (8) han channeler 1, thirster får withering på seg, men toughnes blir bare redusert med 1 etter at han fikk irresisteble. Han tar ingen skade grunnet sisters ward save og MR2. Horrors mister 1 i WS. Han ville a tokens på sisters.
Husk at MR ikke teller på skade fra miscast :-) En regel det er lett å overse, men som ofte er veldig viktig.

Fra FAQ:
Q: Is damage caused by a miscast counted as a spell? Can a model
with Magic Resistance add it to its ward save against it? (p34)
A: No to both questions
Man slutter ikke å leke fordi man blir voksen - man blir voksen når man slutter å leke. CHARGE!

noneshallpass!
Enigma Foundry

Post by noneshallpass! » Tue Apr 28, 2015 8:46 pm

Det stemmer. Var fjerde kampen jeg spilte med det oppsettet, og hadde plukket opp det med 2+ tidligere på dagen fra en eller annen jeg mente hadde mer peiling enn meg.

Har lest de andre rapportene og synes du forteller bra. En ting jeg savner er beskrivelse av både power og dispel dice i magifasene. Det er sentralt for hvordan det hele utspiller seg. Før du fikk to på chanel var det vel fire mot to, og perfekte vindforhold for å få gjennom den ene viktige magien(Withering på Thirster).

Holder øye med den septemberhelgen:)

Post Reply

Return to “Battle report”