Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 3

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Unicorn
Wraith Engine

Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 3

Post by Unicorn » Mon Apr 13, 2015 8:01 pm

Dette er kamp 3 av de jeg hadde på 2d6 crusade. Hvis du ikke har lest de forrige anbefaller jeg deg å lese de før du leser denne.

Etter 2 kamper hadde jeg 31 av 32 poeng og i runde 3 skulle jeg spille på bord 1 :) Nå begynte det å hardne til så jeg var spent på neste motstander.

I match 3 skulle jeg spille mot Sindre Gotfred Jakobi Hoel med Dark Elves. Jeg har ikke spilt mot nye Dark elves heller jeg. Ja bare måp men få til ingen spiller det i lokalmiljøet. Så igjen tok jeg kampen som lærdom. Jeg bare vet hvor stygge lister DE kan lage så jeg var spent på lista.

Vi skulle spille King of the Hill hvor den som hadde en enehet med fortitude mitt på bordet fikk 3 ekstra turneringspoeng. Men cappen var fremdeles 16-4

Hans liste var
Lord på coldone med 1+ save, black amulet og other thrikster shard
lv3 sorcerer med scroll og metall magi
Twillight BSB peg
Death Hag på cauldron
2*5 warlocks
2*5 dark riders med spyd og shield
4 repeater bolt throwere
10 corsairs
8 cold ones med full command
Masse masse witchelves med razorstandard.

Min liste var

LoC, lv4 tzeentch magi (general) wand of wimsy (tok den alle kampene)
Wrath of Khorne Bloodthirster
Herald of Nurgle BSB

24 Plague bearers, standard, musiker
10 horrors, standard
10 horrors

5 beast of nurgle
5 furies med mark of tzeentch

4 Plague flies med poisen, standard of flming banner

Image

Mine spells, horrors med banner hadde blue fire, den andre horror enheten hadde treasen. LoC hadde Blue fire, bolt, tzeentch firestorm og gateway.

Hans spell på high var nummer 4,5 og 6 på metall.

Hans Deployment

Image

Vanguard

Image

Min Deployment

Image

Tanker før kampen

Jeg tenkte umiddelbart når jeg så denne lista at hvor er all skytingen og styggedommen som Dark Elves vanligvis kommer med. Dette følte jeg var en ganske myk Dark Elves liste. Hvor var shades, dark magic, death magic osv. Men han hadde jo vunnet begge sine kamper 16-4 så han måtte jo spille bra.
Witch elves ville bli et stort problem for de hadde jeg ingenting som kunne håndtere. Med MR og wardsaves ville ikke magi gjøre stort. og alle de angrepene med posisen og reroll to hit og wound ville skade alt jeg sendte mot dem.

Så prøve å containe de og drepe resten var vel egentlig planen.
Jeg rullet og vant kastet om å begynne og valgte å starte.

Min runde 1

Image

Jeg flyttet agresivt frem. Magi tar ut 1 bolt thrower som gjør at warlocks må ta panic og de failer og løper av bordet :) fantastisk start.

Han runde 1

Image

Han forsøker å charge cold ones inn i fluer men failer chargen. Resten av hæren frem. 1 dark rider dør i skogen av dangerous. Magi (4) har ingen effekt. Skytingen tar 1 wound på 1 flue.

Min runde 2

Image

Thirster charger cold ones. Resten frem. Magi (5) alle mine nurgle enheter blir påvirket. Jeg rullet 6,6,6 og jeg mister 6 plaguenearers. Magien min tar 1 witch elf og jeg får 1 charge på wand of wimsy. I nærkamp så overkiller thirsteren championen hardt og han står.

Image

Hans runde 2

Image

Witch elves inn i plaguebearers, warlocks inn i siden på beist for å holde de fast. Resten flytter seg. Magi (7) begge får channel. Soulblight går av på plaguebearers. Witch elves får "superfrenzy". Skyting gjør ingenting.

Nærkamp så får thirsteren min 1 wound på lorden hans, mens thirster mister 3 wounds etter retur fra black amulet og other trickters shard.... Witch elves slår og slår og dreper med slag og instabilety 14 plaguebearers. Da har jeg BSB og 4 vanlige igjen.... Jeg dreper 2 witch elves. Warlocks gjør nada og jeg reformer mot de.

Image

Min runde 3

LoC inn i cold ones. Fluer charger bolt thrower på hill. Horrors flytter rundt og furies går mot bolt throwers. Magi er nada. Jeg får masse terninger men LoC er i kamp uten sikt til noe. Det tenkte jeg ikke på før jeg gikk inn....

Nærkamp så dreper fluer bolt thrower og overrunner inn i BSB. Witch elves dreper mine plaguebearers samt BSB og snur seg mot fluer. Beist dreper warlocks og reformer mot witch elves. LoC dreper 4 cold ones mens thirster slår på lord som saver alt og thirster får 1 wound tilabake grunnet amulet, mutter mutter. Han står

Image

Hans runde 3

Image

Witch elves charger rear på fluer, Dark rider inn i siden på horrors Hans andre enhet med dark riders blokker beist. Corsairs med magiker går bak hill. Magi er nada da han har få spells å kaste og jeg dispeller. Skyting gjør ingenting.

Nærkamp så gjør igjen witchelves masse skade og dreper 3 fluer. Hans BSB får så inn 1 wound som jeg ikke saver og han gjør d3 wounds og får selvsagt 3... Witch elves overrun grunnet frenzy

LoC dreper de siste cold ones. Thirster slår igjen på lorden som igjen saver alt og thirster dør til black amulet. Lorden klarer LD testen. Dark raiders dreper 3 horrors, jeg dreper 1 dark raider

Image

Min runde 4

Beist inn i dark riders. Horrors inn i rear på dark riders. Furies inn i kamp med bolt thrower. Magi så blir corsairs truffet av tzeentch og 4 dør men de klarer panic. Men jeg kan ikke kaste spells da jeg ikke kan se noe igjen.

I close blir det challenge mellom hans lord og LoC. LoC slår løs på lorden og får inn 1 wound, men får 3 tilbake etter amulett og instabillety. Dark riders blir drept av beist. Dark riders i kamp med horrors feiler fear men dreper 1. Han saver mine angrep men klarer break testen. Furies dreper boltthroweren.

Image

Hans runde 4

Witch elves snur seg og flytter litt mot beist. Ellers flytter han litt rundt. Magi gjør ingenting da han er bak hillen. Skyting dreper 1 furie. I nærkamp ser LoC og lorden stygt på hverandre. Horrors dreper 1 dark rider mens jeg mister ingen. De failer LD testen og blir løpt ned av horrors.

Image

Min runde 5

Furies inn i boltthrower. Beast rygger. Magi nada. I nærkamp dør 2 furies og jeg gjør ingen skade så da popper furies. LoC får inn 3 wounds på lorden hvor 1 går gjennom, men han saver resten og da får jeg rebound fra black amulet og LoC dør.....

Han runde 5

Witch Elves prøver en lang charge på beist. Vi har ingen av oss tenkt på scenarioet til nå. Magi gjør ingenting men skytingen hans dreper min enhet med horrors med banner.

Min runde 6

Nå kommer jeg på scenarioe, men jeg har ingen enheter med fortitude igjen, så beist går frem for å blokke witch elves fra å nå midten av bordet.

Han runde 6

Witch elves charger inn i beist. Etter nærkampen har 1 beist død, jeg dreper 8 tilbake, men mister 1 beist til på instabilety.

Tap 4-16

Tanker om kampen:

Etter kampen satt jeg igjen med følelsen What the fuck... Alt startet kjempebra. Men så spilte jeg dumt med å sende inn LoC i cold ones. Jeg burde sendt inn fluer og heller flydd rundt med LoC og kastet spelles og charget ting han kunne ta på 1 runde. Da hadde han nok overlevd og jeg hadde spart masse poeng.
Jeg spilte rett og slett dårlig og Sindre straffet meg hardt, enkelt og greit. Jeg hadde uansett vunne 2 og tapt 1 første dag og lå ann til å klare målet mitt om topp 10. Nå var det bare å slikke sårene og håpe på bedre hell i morgen.
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Return to “Battle report”