Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 4

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Unicorn
Wraith Engine

Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 4

Post by Unicorn » Mon Apr 13, 2015 9:54 pm

Dette er kamp 4 av de jeg hadde på 2d6 crusade. Hvis du ikke har lest de forrige anbefaller jeg deg å lese de før du leser denne.

Etter dag 1 hadde jeg 2 seiere og 1 tap. Jeg hadde bare et personlig mål om topp 10 og det var ennå innenfor rekkevidde. Jeg var nede på 14 plass ved starten av dag 2 og min første motstander var Jan Høvik med Dark Elves og vi skulle spille Blood and Glory. Hvis du breaker motstanderen din og ikke breaker selv får du 3 TP og motstanderen -3 TP. Hvis begge breaker så får den som breaker den andre først 1 TP og motstanderen -1. Cappen er fremdeles 16-4.

Hans liste var
Lord på drage med charmed shield, cloak og noen andre items
Lv4 mage med Dark Magic, items som gir +1 på cast og dispel. Han har da 6+ på å kaste dark magic og 5+ på dispel
Lv1 shadow mage med dispel scroll
BSB, 1+ save, dawnstone, other trickter shard
20 darkshards, full command
10 shades med standard
7 shades
2*5 dark riders med repeter
10 witch elves
3 Repeater bolt throwers
Hydra

Min liste var

LoC, lv4 tzeentch magi (general) wand of wimsy (tok den alle kampene)
Wrath of Khorne Bloodthirster
Herald of Nurgle BSB

24 Plague bearers, standard, musiker
10 horrors, standard
10 horrors

5 beast of nurgle
5 furies med mark of tzeentch

4 Plague flies med poisen, standard of flming banner

Image

Mine spells, horrors med banner hadde blue fire, den andre horror enheten hadde tzeentch firestorm. LoC hadde Blue fire, bolt, glean magic og gateway.

Hans spell på dark var nummer 0, 1, 3 og 5 på shadow ble det pit

Min motstander

Image

Hans Deployment

Image

Vanguard

Image

Min Deployment

Image

Tanker før kampen

Jeg hadde kvelden før fått noen tips om å spille litt mer avventede. Så jeg hadde tenkt å gjøre det og bare se hvordan ting gikk. Denne listen var mer det jeg tenkte på som standard dark elves. Mye skyting, magi og store monstre. Jan har også deltatt må mange turneringer før så dette kom til å bli jevnt og spennende.

Han vant kastet om å starte og begynte.

Han runde 1

Image
Image

Han flytter agresivt frem, men avventende. Magi (3), jeg får channel. Han får gjennom pit på irresitable. Han sikter på beist men templaten scatrer og dreper 3 plague bearers i stedenfor, phu. Begge hans mages mister 1 wound.

Skyting så dreper shades og darkriders 4 horrors på venstre side, beist mister 2 wounds til bolt throwers. 3 horrors dør fra 7 shades.

Min runde 1

Image

Jeg flytter frem. Magi (5), RoC gjør ingenting. Magi blir stoppet

Han runde 2

Dark Riders charger horrors på venstre flanke. Hydra forsøker å charge beist men failer. Witch elves forsøker å charge fluer men failer også.

Image

Resten forsøker å sette opp charges og rundt for å skape firelines. Magi blir stoppet. Skyting dreper 1 beist og 3 furies. Horrors saver

I nærkamp så dør horrors mens 1 dark riders dør.

Min runde 2

Fluer charger witch elves

Image

Resten shufler. Jeg avventer åpningen min. Jeg kunne charge beist inn i hydra men da ville jeg blitt countercharget av drage og BSB. Magi er igjen fruktløst. I nærkamp blir 7 witch elves drept mens 1 flue dør. Han står ved å rulle 3

Hans runde 3

Hydra inn i beist. Resten av hæren omringer meg. Shades og dark riders inn bak for å skyte greater daemons. Magi (7) begge channel. Jeg stopper bladewind, pit går gjennom igjen på irresitable, mage og 6 crossbows dør. 6 plaguebearers blir dradd ned i pitten.

Skyting så dør 2 horrors og 1 plaguebearer. I nærkamp dreper witch elves enda en flue men dør. Fluene reformer og kan nå charge hans 10 shades i siden :) Hydra bruker breathweaponet sitt og gjør alt i alt 2 wounds. Han mister også 3 men healer 1 på slutten.

Min runde 3

Fluer charger shades, de velger flee men blir tatt igjen

Image

Jeg soner dragen med thirster og er avventende med resten.

Magi så får jeg 12 og 9 bloodletters kommer opp rett foran hans crossbows. Dark Riders i min backline blir drept av gateway. 6 av 7 shades blir drept av irresistable blue fire. Fikk 6 styrke 5 hits. men horrors dør til misscast.

Image

I nærkamp mister hydra 2 wounds og har 1 igjen, mine beist mister 1 wound, hydra står.

Image

Han runde 4

Image

Hans BSB charger mine letters, resten er forsiktige med flyttingen. Dragen setter opp en ny charge. Magi (8 ) jeg channeler 1. 4 plaguebearers dør til bladewind. Resten av magien blir stoppet eller gjør ingen skade. Hydraen dør til beist men drar ett beist med seg.

BSB'en hans dreper 3 letters, og med flanke, charge og BSB så er jeg nede på LD 1 og har bare 6 modeller. Men jeg klarer å rulle dobbel 1 :P 8) og de kommer alle tilbake

Image

Min runde 4

Dette er åpningen jeg har ventet på. Thirster inn i hans BSB, beist charger crossbows. Mister 1 wound til overwatch men klarer chargen.

Image

Resten av hæren flytter mot hans linjer og for å ta ut enheter. I magifasen dreper jeg den siste shaden og 1 dark rider men jeg mister gateway i prosessen.

I nærkamp dreper thirster BSB'en og overrunner inn i crossbow enheten. I neste kamp så blir hele eneheten med crossbows og lv4 totalt massakrert av beist og thirster. Jeg har nå breaket hæren hans.

Image

Han runde 5

Dragen charger bloodletters. Ingen magi. Bolt throwerne gjør 1 wound på thirster. I nærkamp dreper lorden og dragen hele enheten og han snur seg mot plague bearers.

Image

Min runde 5

Beist og thirsyter charger bolt throwers. LoC charger dark riders som flykter. Fluer mot den siste bolteren. Jeg flytter BSB'en min ut av plague bearer enheten min for å ikke bli breaket. I magifasen får jeg 12 igjen :D og 7 nye bloodletters kommer opp.

Jeg gjør 2 wonds på dragen med bolt. I nærkamp dør begge throwerne og jeg overrunner ut.

Han runde 6

Dragen charger plague bearers. Dark riders rallyer ikke. Ingen magi, bolt throweren han har igjen bommer på fluene. Dragen dreper plaguebearers.

Min runde 6

Fluer inn i bolt thrower. Letters jager dark riders av bordet.

Seier 16-4 med 4 ekstrapoeng til meg :P

Tanker om kampen

Det gikk jo helt utrolig mye bedre enn jeg hadde forventet. Kampen ble snudd når jeg rullet dobbel 1 på breaktesten på letters. Da var ting låst og jeg kunne charge inn i bunkeren hans og overrunne bak til back linen hans. Jan var utrolig hyggelig og hjalp meg underveis. Hadde vi hatt best opponent å dele ut hadde han fått min. Med en god start på dag 2 bar jeg spent på siste kamp. Top 10 var innenfor rekkevidde :)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Return to “Battle report”