Congaslut en transformasjon.

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

amund
Thorn

Congaslut en transformasjon.

Post by amund » Tue May 26, 2015 12:36 am

I helgen spilte jeg 2d6 alliance på lag med Thomas (bretonnia) og Jan (Dark elves) ett outsider lag, som ble spådd til midt på treet.
Ingen av oss har vunnet en singels event, men alle har top 5 resultater fra turneringer siste året.
Planen vår for pairing var enkel.
Vi setter ut meg med Beastmen, og tenker oss om etter vi får se hva de andre gjør.
Slag 1.
Torsov Trioen. (Asbjørn, Mats, Christian)
De setter ut Christian mener jeg å huske. Vi ville ikke spille skyting mot skyting og velger thomas til å spille mot han, og vi regner med at de vil gi meg Asbjørns alver, som er rimlig vanskelig for Beastmen.
Dette ender opp med å stemme og vi har fått en pairing hvor vi har muligheter til å spille for å vinne.

High lights fra mitt slag mot Asbjørn.
Jeg stjeler runde 1 og får 2x ambushers inn ved hans bolt throwers, samt at harpies får fly over hæren hans klare til å charge alle bolt throwers i runde 2.
Han charger 5 blight kings med dragen, som etter kamp blir dratt ut av generalens ld, men ikke bsb, og med en god posjon flaks gjør han bare 4w og jeg holder på ld4. Etter det holder de 3 kamp runder til, og jeg får inn bestigors i dragen. Transformation of kadon er allerede inne og asbjørn får ikke nok terninger til å dispelle den. Det gjør at great bray shaman dreper dragen og lorden i ett jafs.
Doom bull pusher maks og kommer inn i crossbows i runde 2, men slår seg ut i feil runde og blir skutt rett ned.
Jeg setter opp mange charges, men asbjørn klarer å lage hull i linjen. Det ender blodig, hvor jeg har mistet stort sett alt utenom 1 blight kings enhet og pestigors + chars + 1 eller 2 ungors og han har igjen lvl4, bsb og alle shades. mener at det ender 14-6 til BM.

På de andre bordene er det jevnt, men så klarer thomas å få en åpning og vinner også, mens jan har et jevnt slag mot mats som trekker det lengere strået.
Overall ender det 35-25 til oss.

Slag 2.
Dennis and Friends (Alexander, Trond, Håkan)
De hadde skaven, Ogres og Wood elves.
Vi ville fremdeles helst ikke spille skyte lister mot hverandre, og vi satt ut meg igjen.
De satte heldigvis ut Wood elves og vi bruker bretonnia til å spille mot dem. Jeg får skaven, og det gir Ogres vs Dark elves.
Skaven er tradisjonelt hardt for BM, men det er langt fra umulig.

High light.
Jeg løper hodestups inn i skaven, som har brukt en impassable bra til å blokke ut en blight king enhet.
3 charriots får charge Hellpit og klarer akkurat å ta den ut etter at den gir dem 3+3+2w.
Doombull klarer første ward mot kanonen.
Assassin failer på å ta ut beastlorden og blir drept.
Magi og skyting tar ut 22-24ish bestigors før de kommer over bordet, men han mister dreaded til miscast. Jeg får av transformation i kamp med slaver og de dør veldig fort.
Jeg får så reformet i hans tur og charge bjella med transformation oppe. 1 charriot, doom bull, 1 blight king, 4bestigors og de 3 heltene kommer inn. Impact hits tar ut så mye at doom bull ikke får slått, men det gjør ikke noe da, han dispeller og jeg kaster transformation igjen. Resultatet er at jeg dreper 30ish stormvermin på charge + bsb. Verminlord charge doombull og i magifasen har han gitt opp at bjella skal leve og kaster heller cloud of corruption som tar ut en masse små ting.
Jeg klarer wards på doombull men mister frenzy pga charge. Bjella dør til mountain chimera. Jeg charger verminlord med bsb+lvl4+lord+2xbestigors+ charriot i siden. denne runden viser det seg at doombull ikke er boss og han tar 5w, og jeg taper, men holder.
Så splitter han attacks og dreper lord + bsb + bestigors med verminlord, men jeg gjør 5w med chimera og han breaker, men jeg klarer ikke ta han igjen.
Det ender veldig blodig, men jeg vinner litt 13-7.
40-20 til oss.

Slag 3. Team Odden, (Geir, Lasse, Kenneth) (DoC, Emp, HE)
Fjor årets vinnere.
Jan ville veldig gjerne møte Kenneth, som han hadde fått øve litt mot på forhånd.
Vi setter ut meg, og de setter ut kenneth.
Vi er ganske sikre på at de ikke vil spille Empire vs Bm og det gjør at vi ikke har noe problem med å sette velge dark elves mot He. Dette skulle være Meeting engagement, noe som dark elves har en forholdvis stor fordel med.
Jeg fikk dermed spille mot Geir sin vegg med nurgle demons.

Jeg får deploye først, og setter alt på linja, og dekker den fra en ende til den andre.

Highlights.
Geir får tur 1. men har satt opp defensivt og forsetter med å holde seg tilbake.
Doombull går for blightkings, men så glemmer jeg at jeg satt opp harpies for å beskytte han, og flee med dem, så geir får redirecte inn i doombull som så breaker og selv om han kommer seg unna, klarer han ikke rally og dør.
Bestigors kommer seg inn i plaguebearers og med transformation dør det rundt 25 i en runde.
5 Blight kings holder opp 5 beast of nurgle, med litt wildform halvparten av tiden. ingen av dem dør på 6 eller var det 8 runder i kamp.
Jan vinner stort på sitt bord, og geir tar en sjanse på å charge bestigors med blight kings i front og droner i siden, men bare 1 får slå og jeg har savage beast inne på beastlorden.
Det går ikke bra og blight kings breaker, jeg reformer og dreper alle dronene med en ny mountain chimera eller var det savage beast.
Det gjør at det går fra en 11-9 til meg til en 15-5 om jeg ikke husker feil. Thomas spiller trygt mot lasse og etter at de har startet så langt unna hverandre blir det en 10-10 siden lasse ikke rekker over bordet.
40-20 til oss.

Slag 4.
Aku-Aku (Martin, Sverre, Jarle) (liz, doc, he)
King of the hill.
Vi setter ut meg igjen, for det hadde funket bra så langt.
De setter ut DoC. Vi ville ikke riske Dark elves mot DoC for det svinger for mye, og dermed ble det br vs doc, og de ville ha lizards mot BM, som nok er en liten favør til lizards. Da ble det igjen he vs de.

High lights
Jeg får runde 1 og flytter alt maks frem.
Han tar en risk og jeg kan charge slann med doombull i neste runde, uten challenge muligheter for han. Han får inn 4d6 str 4 med 4 terninger mot 6, og kombinert med 44 poison skudd på 4 og 5+ så går han ned.
Han failer en medium charge med oldblood som blir charget at blight kings.
Counter chargen hans med riepers fluffer og jeg dreper dem og han over litt tid.
Magi gjør godt innhugg i hæren min, men jeg har flaks og klarer å stoppe fiery convocation med 3 terninger 6-6 ftw.
Vi mister begge masse chaff mot hverandre, stort sett pga at slannen stakk av fra clouden.
Han får smoke and mirrors slannen ut av kamp når jeg endelig når han.
Jeg får av amber spear på han i siste runde når han har igjen 1w, men han overlever.
Så dreper han min bsb med death magi og overlever misscast.
Det ender 10-10, men jeg har fått midten og vinner 13-7
Han har igjen slann + mounted scarvet + 1 cohort og jeg har igjen lvl4+bestigors + 1 blight king + noe smått.
Lag messig spiller jan 10-10 mot jarle.
Og thomas vinner 13-7 etter at lord of change dør av misscast.
Totalt sett. 36-24 om jeg ikke husker feil.

Slag 5.
Trippelsidig gaffa teip. (Hans, Stian, Joakim) (He, We, VC)
Vi setter ut meg, og de setter ut Joakim.
Vi velger at jan skal spille mot joakim, og de gir meg High elves. brets vs we blir igjen.

High lights.
Jeg får en 11 charge på stardragon i runde 1 og tar den. kommer frem, og etter at jeg får igjennom savagebeast + wildform, tar dragen 5w og breaker, så rallier den, blir charget igjen, og samme spell combo går av, dragen dør, prinsen holder, og blir så drept.
Doombull reformer og charger inn i frost som har blitt holdt opp av charriots.
2 charriots charger og dreper bsb på griff og griffen med 11 impact hits.
1 charriot charger og holder opp 10 helms som mister 5 i kamp + dts, så kommer amber spear str6 i siden på de 5 som er igjen og dreper alle.
Eltarion blir holdt fast av ungors som holder på en 3ld test. og så kommer jeg inn med bestigors i han, blir mountain chimera, og dreper han og stormwing på en tur.
Ellyrian reavers. går opp skyter på ungor raiders. blir skutt tilbake, så charger de, blir skutt mer, og så i kamp dø han siste mot mine 3 raiders. Hans klarer ikke stoppe 1 spell hele slaget.
20-0 til meg.

Nå hadde vi fått litt hjelp av Erik som tok over for Jan i de 3 siste rundene av slag 5. og han styrer inn ett 9-11 tap etter at ting hadde gått litt galt i starten. når morghaster breaker lvl4 + bsb til jan.
Thomas får en 12" comet inn i hæren til stian, som dermed taper 20-0
40-20 til oss.

Det gjør at vi vinner med 1 poeng etter soft scores.
Totalt sett veldig fornøyd med egen spilling, mye risko spilling i matcher som er vanskelig og som jeg blir delvis betalt stort for. Vi taper kun 2 slag av 15 og må si at det er veldig bra jobbet fra alle sammen.
Flaks > Skill

Return to “Battle report”