Hans var på ESC. Warhammer goodbye..

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

hans caboose
Ghetorix

Hans var på ESC. Warhammer goodbye..

Post by hans caboose » Sat Aug 15, 2015 10:09 am

Etter å ha ønsket å ta turen ned til ETC helt siden jeg startet med Warhammer fikk jeg endelig muligheten i år. Dro ned med ambisjoner om å drikke, spille en siste turnering og drikke mer. Og følge laget tett selvfølgelig. Etter en mildt sagt dkuffende opptreden i Sheffield var jeg klar for å bevise ovenfor meg selv at jeg kunne holde et brukbart internasjonalt nivå, selv med lite tid til forberedelser. Jeg gikk dermed bort fra de wacky flying circus monster listene jeg har spilt det siste halve året og gikk for noe ganske mye mer stabilt:

Prince on Star Dragon: Star Lance, Dragonhelm, The Other Trickster’s Shard, Talisman of Preservation, Heavy Armour, Shield, Lion Cloak, 645
Archmage: Lore of High Magic, Level 4, Dispel Scroll, Ring of Fury, 270
Lothern Sea Helm: Battle Standard Bearer, Reaver Bow, Charmed Shield, Ironcurse Icon, 160

5 Silver Helms: Shields, Champion, Standard Bearer, 135
5 Ellyrian Reavers: Bows, 85
5 Ellyrian Reavers: 80
27 Archers: FCG, 300

28 White Lions: FCG, Banner of the World Dragon, 444

4x 1 Eagle Claw Bolt Thrower: 4x 70

Army Total: 2399

Forberedelsene mine bestod av to treningskamper mot Vidar sine Empire og WE, samt litt takktikk lesning på diverse forumer på flyplassen.
Etter en første kveld i Praha med mye øl og morro (as it should be) var jeg good to go.

Kamp 1:
Møter en utrolig hyggelig lokal Tsjekker, Jan med Empire.
Han hadde sånn ca.
Lvl 4 Heavens
Arch Lector på Hest med 4++
Lvl 1 Fire
Bsb på hest
Stor inner cicle
Liten knights
2x 4/5demier
Liten halberdunit med to archer detachements
To kannoner
En Hellblaster
Stank

Jeg camper i det ene hjørnet for å beskytte Archers mot Demier. Boltere står spredt og Helms + en reaver enhet står i motsatt flanke for å ta hånd om kannon. Han sprer seg uttover.
Jeg får første tur.

Starter med å pushe mot kannoner med reavers og helms. Archers og RBT starter å gyve løs mot Stank. Gjør nada mot den, men skyter ned tre knights og en demi. Magi gjør basically nada.
Han åpner med å missfire med Stank og tar tre wounds av seg selv. En kanon missfirer og får ikke skyte neste runde heller. Fireball og thunderbolt dreper en reaver enhet.

Med en kanon nede og hele hæren hans minus en demienhet i fullt fokus på flanken med rbts og en enslig SH. (Han var veldig opptatt med å redde kannoner) Pusher jeg på motsatt flanke mot demier og en enslig kanon. Skyting tar enda flere knights og plukker et par wounds av kanoner. Magi gjør nada. (De første 4 rundene var det eneste jeg fikk gjennom hand of glory på Archers.

Han plukker helmdart og beveger seg mot boltere med den ene demi enheten. Knights snur seg mot hjørnet mitt.

Dragen prøver seg på en charge mot svekkede demier men failer. Reavers blokker en countercharge. Vi er nå i runde 3 og har bare litt over en halvtime igjen. Han brukte mye betenkningstid.. han reformer demier for å komme rundt reavers og pushe mot Lions for å få en combocharge. En kanon skyter på dragen og tar 5 wounds. Kanon nummer to bommer. Så ser han at Reavers nå har en enkel charge mot kanonen hans i hjørnet og bruker steam tank sin kanon (missfire igjen) for å ta dem istedenfor å gå etter drage. Han har nå mistet 5 wounds på stank. Alle self inflicted. Reavers failer charge mot kanon. Magi healer drage og walker den slik at vare en kanon kan skyte på den. Skyting plukkeer ti wounds av steam tank og dreper den lille knights enheten og gir halve poeng fra den store. Han charger en bolter med demier. Stank missfirer to ganger (først på steam points og så på kanon mot dragen og dør. Den andre kanonen går for tryggere poeng siden dette er det siste som skjer og grapeshotter reavers. Magi tar ut to boltere til.

Vi har tatt nesten nøyaktig like mye av hverandre og det blir 10-10 etter 4 runder. Jeg er ganske trygg på at jeg ville ha vunnet hvis vi hadde fått spilt ferdig. Dragen stod klar til å slakte demier og Lions hadde en god chargemulighet mot Bunker. Men det fikk vi ikke tid til. Uansett er jeg fornøyd med 10-10 i et hardt match-up.
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sat Aug 15, 2015 11:55 pm

Je møtte å Jan fra Tsjekkia første slag i fjor, serverte han vodka i år også?
Marius

Green is the new everything

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Sun Aug 16, 2015 6:11 pm

Ja. Vodka og en flaske tsjekkisk øl.
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Aug 17, 2015 6:47 pm

Kamp 2.

Møter Kamil fra Polen med Dark Elves.
Hans liste sånn ca.
Lvl 4 Dark ring of hotek
Death hag bsb
Lvl 1 shadow scroll
Peglord/master med cloak
20 Crosbows
Masse Witch elves
Masse executioners
7 Dark riders
5 Warlocks
3 rbt.

Ser tidlig at her vinner jeg skyteduellen. Det blir enda bedre når han deployer all skytingen sin i motsatt hjørne av alt annet. Jeg stiller meg opp rett ovenfor hans skyting med alt mitt og håper på tur 1 som jeg får.
Magi og skyting rydder alt unntatt en rbt av borde t1. Good to go!
Han er ganske passiv og går sakte opp mot hjørnet mitt og prøver å snipe rbts men jeg holder unna for det meste mister bare to. Reavers og helms går ned etterhvert også. Kampen er over veldig fort. Jeg fokuserer mye skyting for å ta ut witch elves slik at jeg kan gå inn i executioners hvor alle hans karakterer står med lions uten å få deng. Klarer ikke å ta ned nok og i siste runde går jeg for gull med skyting og magi på executioners for å prøve å ta han på den måten. Klarer ikke drepe noen karakterer, får halve poeng for execs men magikeren min cascader til gjengjeld. Dragen og peglord soner hverandre gjennom nesten hele slaget.

Ender 10-10. Lå an til 11-9 før jeg cascaderog når det bare var ett poeng negativt sving jeg risket følte jeg det var verdt det. Hadde magiker overlevd og skyting gjort en bedre jobb hadde det svingt massivt andre vei. Følte meg allikevel greit fornøyd etter to kamper mot de jeg antok som noen av de værste hærene å møte (ikke denne dark elf hæren, men dark elves generelt er fort veldig svett.) Og to draws.

Post Reply

Return to “Battle report”