Sakspunkter for GM-møte 24/4

Gjøvik området warhammerklubb

Moderators: The Avenger, Nurion

The Avenger
Ghetorix

Sakspunkter for GM-møte 24/4

Post by The Avenger » Fri Apr 20, 2012 5:05 pm

Møtet finner sted hos Marius (Vradchuck) på Moelv, kl 19.30, tirsdag 24/4-12.
Følgende punkter er foreløpig med på agendaen (kom gjerne med flere punkter som er av interesse)
1) Hvem og hvor mange er vi?
2) Hva ønsker vi oppnå med denne gjenopprettingen?
- på kort sikt?
- noe lengre frem i tid?
3) Hvor skal vi spille?
4) Skal vi ha Indian Summer i 2012?
5) Ønsker vi nytt navn?
6) Hvordan stiller vi oss til rekruttering?
7) Forhandle figurer?
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Apr 20, 2012 7:41 pm

Hva med navn på klubben. Trenger itte hete Ghal Maraz for min del. Er bare tungvindt spør du meg.
Marius

Green is the new everything

Erling
Battle Boar

Post by Erling » Fri Apr 20, 2012 8:01 pm

Har undersøkt litt i Hamar i forhold til en plass å samles til spill. Holdt på å kunne fått leie rom i roklubben på tjuvholmen i Hamar, det hadde vært en kongeplass. Men så kan de ikke leie ut da utgangsdøra ikke er brei nok i henhold til en eller annen brannforeskrift....GRRR Leter videre.

Men nå er det open beta i Diablo3! Tjohooo!
http://www.flickr.com/photos/erlingtrustad/

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Fri Apr 20, 2012 9:14 pm

Når det gjelder lokale så kan det hende det finnes en eller annen ungdomsklubb på moelv/brummendal/hamar som det kan gå ann å kontakte? I såfall kunne vi spurt om de var interessert i å samarbeide med oss slik at vi introduserer spillet og hobbyen for dem og ungdommer der mot at vi får en plass til å male/spille. Da hadde vi slått to fluer i en smekk, både lokale (til en forhåpentligvis billig penge) og gode muligheter for rekrutering. Eneste minuset med dette er at de fleste ungdomsklubbene kanskje ikke har stor nok plass.

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Fri Apr 20, 2012 9:34 pm

Her er du inne på et punkt som er verdt å ta med på dagsorden, rekruttering. Lister det opp sammen med de andre punktene :wink:

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Sat Apr 21, 2012 8:18 am

En tank som slo meg i dagtidlig da jeg våknet (merkelig tidspunkt, jeg vet).

Punktet er kanskje ikke er like aktuelt på dette møtet, men som kanskje kan bli det i fremtiden er å søke om å få registert klubben som en indipendent stockist. Det er jo ingen lokale forhandlere i området lenger, så de fleste må bestille fra nettet eller dra innover til Oslo. Tanken var at medlemmene av klubben kunne få muligheten til å bestille det de vil ha på spilldagen og få det til neste spilldag. Nå er ikke jeg så veldig kjent med hvordan det norske regelverket stiller seg til dette med tanke på skatt osv, men er det ikke sånn at man skal betale skatt på det man tjener? Så om man selger det til medlemmer for innkjøpspris så vil man jo ikke tjene noe?

Kravet til GW er at man har sin egen butikk (noe vi kanskje kan oppgi et eventuelt lokale som siden varene vil bli utlevert der). Åpningstider på butikken er ikke noe krav så vidt jeg har lest. GW har en minsteordre på 6375kr som førsteordre og deretter må man bestille for minst 1300kr. Det avhenger veldig av hvor dyre produktene faktisk er når man kjøper dem inn, men til vanlig så skulle en ikke tro det ville være så vanskelig å handle for minstesummen. Om noe sånt var mulig så hadde det hjulpet på rekrutteringen også siden det er en relativ dyr hobby for de yngste. Vi kunne antagligvis fått tak i en del bra og billig terreng til klubben også.

Er det noen her som har studert økonomi eller salg som vet om dette kan være realistisk?

Link til GW sin brosjyre om indipendent stockists: http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... nglish.pdf

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sat Apr 21, 2012 1:56 pm

Nurion wrote: Er det noen her som har studert økonomi eller salg som vet om dette kan være realistisk?
Jeg kan ikke noe på området, men tror ikke dette er gjennomførbart fra våres side, da det innebærer en stor forpliktelse til ansvar og økonomi, som jeg tviler på de færreste av oss vil ta på oss.

Så godt inntil videre, så blir det nok fortsatt internett eller osloturer når vi skal ha nye figurer :P

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Sun Apr 22, 2012 11:27 am

Man betaler kun moms på fortjeneste ja.

Kunne vært noe å se på.

-Stian-

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Sun Apr 22, 2012 10:33 pm

synes vi også under lokale skal ta opp pris per måned. Selvom 400kr ikke er mye i måneden for en som jobber fulltid, så vil det alikevel kunne være dyrt for nye rekrutter/studenter.

Som nevnt ovenfor, så synes jeg felles innkjøp av GW er verdt å titte på 8)
- Sindre -

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Mon Apr 23, 2012 11:25 am

Er dette såpass formelt at vi trenger å utnevne noen "ansvarsposter"? Tenker at iallefall en sekretær kunne vært praktisk. Ordstyrer?

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Mon Apr 23, 2012 11:55 am

Je har bærbar og je har munn og er vert så kan ta på meg sekretær / ordstyrer rolle
Marius

Green is the new everything

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Mon Apr 23, 2012 12:03 pm

Konge 8)

Kazador
Fennblade

Post by Kazador » Wed Apr 25, 2012 9:31 am

Takker for et hyggelig møte og et flott vertskap. gøy og møte nye med samme innterese
Two little goblins out in the sun.
Down came the griffin, and then
there was one.

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Wed Apr 25, 2012 12:11 pm

Tror vi er i gang med noe artig her.

Skal bli gøy å få noen samlinger utover :)

-Stian-

Post Reply

Return to “Mjøshammer”