[Malifaux] Nyhets- og introduksjonstråd - 2. utg. i hyllene

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

havard
Juggernaut

[Malifaux] Nyhets- og introduksjonstråd - 2. utg. i hyllene

Post by havard » Mon Feb 25, 2013 10:04 pm

Image
Mange har sikkert sett dette Steampunk-Cajun-Western-inspirerte skirmishspillet fra 2009, hvor terningene er erstattet med en kortstokk. Og flere har sett figurene. 2011 så en ny utgave av reglene, med en hendig manual. Flere expansions har kommet. I 2012 introduserte de en ny linje av plastikkfigurer produsert i samarbeid med Ghost Studios, som gjennom Wargames Factory har stått bak flere andre miniatyrselskapers overganger til høykvalitets plastikkmodeller det siste året. På GenCon i august 2013 prelanseres M2E, og andre utgave av spillet skal etter planen lanseres i september.

Nettressurser:
Spillets hjemmeside - The Malifaux Record.
Produsenten, Wyrd Miniatures hjemmeside.
Malifaux Tactica Wiki
The Warstore - forhandler med svært god oversikt over kommende utgivelser
Svenskenes Malifaux-forum
Malifaux på Facebook

Malifaux maleblogger på forumet:
Fippleflutemans blogg
Grimbjorns blogg

Gammel tråd

Meld deg her om du er interessert i eller allerede har handlet spillet.
Last edited by havard on Wed Nov 27, 2013 9:29 am, edited 9 times in total.

havard
Juggernaut

Post by havard » Mon Feb 25, 2013 10:08 pm

Håvard heter jeg. Oslobasert halvgammel småbarnspappa og terrengbygger. Har siklet på figurene i årevis, og tok endelig skrittet ut og kjøpte spillet. Nå har jeg en voksende samling av Bajou piggies og gremlins (Outcasts). Bestilte også nettopp et Rail Crew Box set (Arcanists og Ten Thunderers). Vanker på OMSK og er av og til innom Outland Kirkegata. Jeg avtaler gjerne spill på PM, og ønsker å sette opp en e-postliste for interesserte.

... og hva heter du?
Last edited by havard on Mon Feb 25, 2013 10:39 pm, edited 1 time in total.

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Mon Feb 25, 2013 10:20 pm

Thomas her! hadde egentlig planer om å legge ut en post om akkurat dette men siden jeg er en lat liten slamp med for mye tid og for mye å gjøre så har Håvar fikkset dette :P

spiller med en liten familie og death marsals (the Guild) som er glad i skyte våpen o.l. Ikke la deg la deg lure at de ikke kan gå nærkamp når det trengs :P plukket vel egentlig opp spillet får 1år som male projekt siden figurene er helt nyedelig i 32mm skala, pleier å spille på outland på onsdag, tar en tur innom omsk hvis jeg får tid til det bare PM om du er intrisert i en kamp.
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Mon Feb 25, 2013 10:23 pm

Har en guild faction med Sonnia Criid og witch hunters + en pakke med von schils,
Mr Everblight!

Øyvind
Trencher

Post by Øyvind » Tue Feb 26, 2013 12:10 am

Fint initiativ Håvard :)
Jeg heter.. Øyvind. Ikke så spennende alias. Jeg flyttet fra Oslo til Vestfold for en del år siden når mine små terrorister og nærhet til familie ble viktigere enn kulturtilbud jeg likevel ikke hadde tid til å benytte meg av..

Jeg kjøpte et par crews for flere år siden nå, og har supplert litt siden. Vi er noen kamerater som har spilt det litt etter at vi ikke gadd å spille WH mer, men det ble liggende brakk en periode vi prøvde oss på WM/H siden vi tenkte det var lurt å spille noe som det fins et miljø rundt.. Nå har vi gitt opp det også, så nå har vi startet Malifaux (og faktisk lotr/hobbit) igjen, og det er jo utrolig moro rett og slett.

Jeg har et Ortega crew ferdig malt og holder på å male Victoria crew med Ronins. Jeg er mest opptatt av om jeg liker modellene, at de har en bra fluff som crew, og at de er sånn noenlunde brukbare listemessig. Jeg har også en Neverborn crew med Lilith liggende som skal settes sammen når Victorias er ferdig.

Forøvrig ser jeg det er mange nye kule plastmodeller for Malifaux i salg og på vei, men jeg har lovet meg selv at jeg må male det jeg har først. Dessuten har jeg svidd av en del på Kingdom Death: Monster og Darklands. Og Sedition War... Jeg får i alle fall nok å male i år ;D

Jeg håper å stille på et eller annet event etterhvert og treffe gamle kjente igjen over et spill Malifaux!
My Warseer VC plog

Levin
Fennblade

Post by Levin » Tue Feb 26, 2013 8:36 am

Hei.

Levin her.
Kjøpte meg en pakke Arcanists for to år siden, men det var rett før jeg la alle miniatyrene litt på hylla.
Wargaming har blitt nedprioritert fremfor andre syssler, og figurene har stått på en benk umalte i halvannet år.

Hvis og når jeg plukker det opp igjen så gir jeg lyd fra meg, isåfall spiller jeg på Outland.
Necrons, Grey Knights & Khador

havard
Juggernaut

Post by havard » Tue Feb 26, 2013 12:54 pm

Malifaux ETC 2013 ser ut til å bli i Belgia 29.-30. juni. Linky Men vi venter i spenning på detaljer fra organisatorer. (ED: ETC er skjøvet til 21-22 sept, for å sammenfalle med Grand Belgian Open)

De nye plastikkmodellene fortsetter å komme med 3-4 utgivelser i måneden, her i følge The Warstore:

Utgivelser i februar
Image Image Image

Utgivelser i mars
Image Image Image Image

Utgivelser i april
Image Image Image

havard
Juggernaut

Post by havard » Wed Apr 17, 2013 7:47 pm

Kommer i juni
Image

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Apr 30, 2013 10:04 pm

Det ryktes om en 2nd edition?
-Kaptajnen

havard
Juggernaut

Post by havard » Wed May 01, 2013 9:28 am

Jepp!!!
Playtesting starter i slutten av mai, og prerelease på GenCon i august før vanlig release i oktober. Det er i det minste tanken

Fra nyhetsbrevet:
Coming Soon

You may have heard the rumors ... and now we're excited to announce that Malifaux 2nd Edition (M2E) is coming!
Malifaux 2nd Edition will be pre-released August 15 (during Gen Con 2013) with a general release by October. In the mean time we plan to tease you with new art, new models, new characters, and the ... Public Beta for Malifaux 2E.
Malifaux 2nd Edition
Malifaux 2nd edition is coming! If you want to be one of the first to play it and provide input, we'll be having a public Beta for your shuffling pleasure. (More details on the Beta below.)
What are some of the features of 2nd edition to look forward to?
Streamlined, Updated Ruleset.
Clarified rules interactions and Model Actions.
Upgrade Your Models / Customize Your Crew.
That's right, keep your favorite model fresh and competitive for years to come.
New Masters.
From the current Henchmen getting promoted, to fresh faces like Tara, the Herald of Obliteration!
Gremlins a Faction?
You bet!
Easier to Read Card Format.
Every model updated to a new, easier to read format. No more searching through the books. The cards are standard sized as well, making them easy to sleeve for dry erasing.
Story Moves Forward.
Find out what happens to your favorite characters, see the new alliances formed, and discover new Tyrants!
FAQ.
For those of you who never got enough of the rules-love, we'll be moving to an FAQ system updated on a set schedule! No more searching the forums for rulings.
We'll keep you updated with more details over the next few months.

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Wed May 01, 2013 11:22 am

dette blir spennende :) må jeg bare klare å somle meg til å male ferdig :P
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Wed May 22, 2013 2:25 pm

Hei
Jeg har siklet litt på diverse Malifaux modeller tidligere, og vært på tanken med å starte med det. Siden jeg straks er ferdig med eksamen og får masse tid i sommer, er kanskje dette en bra tid å starte på?

Spørsmål:
- Får jeg kjøpt modeller på Outland i Oslo, eller må jeg handle via nettet?
- Siden er det ikke er noen startsett (etter det jeg har forstått), hva anbefaler man at en nybegynner starter med å kjøpe? Er en boks med sånn navngitt leder + henchmen et godt startpunkt?
- Vanskelighetsgrad? Spiller Warhammer fra før av, hvordan er det å lære seg kontra wfb?
- Pris? Omtrentlig for en startpakke.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Wed May 22, 2013 5:36 pm

Du får kjøpt modeller på outland ja.

De pakkene de selger på outland er så og si start kits, 1x master, 1x henchman og 3x troops.

Det er ganske lett og lære seg basicen, havard brenner mye for dette så han vil sikkert lære bort.

Startpakke ligger på ca 300.
Mr Everblight!

havard
Juggernaut

Post by havard » Sun Jun 16, 2013 7:05 am

aleksander wrote:Hei
Jeg har siklet litt på diverse Malifaux modeller tidligere, og vært på tanken med å starte med det. Siden jeg straks er ferdig med eksamen og får masse tid i sommer, er kanskje dette en bra tid å starte på?

Spørsmål:
- Får jeg kjøpt modeller på Outland i Oslo, eller må jeg handle via nettet?
- Siden er det ikke er noen startsett (etter det jeg har forstått), hva anbefaler man at en nybegynner starter med å kjøpe? Er en boks med sånn navngitt leder + henchmen et godt startpunkt?
- Vanskelighetsgrad? Spiller Warhammer fra før av, hvordan er det å lære seg kontra wfb?
- Pris? Omtrentlig for en startpakke.
- Jeg tar gjerne en demo med deg en tirsdag, Aleks, i Malifaux 2.0. Send PM
- Boksene med navngitt leder er i seg selv startersett, som Alex sier. De utgjør mer eller mindre en turneringsklar liste og er et utmerket startpunkt. I tillegg trenger du en kortstokk (helst Malifaux' egen, men vanlig stokk kan også brukes).

Det er ingen vits å kjøpe regelheftet ettersom betaversjonen av 2.0 er ute, og kan lastes ned her (13.6..2013-versjonen). Dermed skulle du slippe unna med drøye 150 kr.

Basisferdighetene er lett nok å lære, og alt av spesialregler står på kortene som følger den enkelte modellen. Taktikker rundt forvaltning av Fate cards er mer utfordrende (og gir økt taktisk dybde til spillet), men kommer raskt nok de også.

Tjomi
Holy Zealot

Post by Tjomi » Mon Jun 17, 2013 10:02 pm

Hei
kunne tenkt meg å kanskje begynne med dette.
Men hvor kan man få en skikkelig oversikt over fraksjonene?
i Warmachine så får du jo en liten kikk på alle hærene i regelboken, men regelboken til malifaux nevner jo ikke noe om noen fraksjoner som jeg kan se.

Mitt navn...
Mitt navn er Nobody 8)

Post Reply

Return to “Andre spill”