[Necromunda] demo/raffle på Arcon 2014?

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

havard
Juggernaut

[Necromunda] demo/raffle på Arcon 2014?

Post by havard » Wed Jan 22, 2014 9:27 pm

Jeg slenger dette ut her, jeg Ulrik, framfor å sende deg en PM. Jeg har bablet i vei om disse Undderhive-bord-ideene mine (og ja, det bør vel kunne brukes av Infinity også). Tanken er å sette en deadline på å få dette ferdig, og Arcon 2014 framstår som en passende tidsfrist.

Jeg tenkte å holde demo e.l. i Malifaux selv, og lurer på om du kunne tenke deg å ta fri fra kaffekokingen og holde demo og spill på det kommende bordet?
Inspirasjonen er for en del fra Jens Beckmanns (Pardulon) bord på Hamburger Tactica (se WiP på Lead Adventure)
Image

og for en del fra siste Blade Runner...
Image

Med andre ord, noe som inkluderer disse elementene ...
Image
Image
Image
Image

Bordet blir litt vrengt i forhold til Beckmanns slik at spilleområdet er plattformer og tak til bygninger som henger rundt de massive pillarene til Necromundas Underhive, samt gangbruer mellom de nevnte pillarene... Jeg venter ikke at dette skal framstå som forståelig men inni mitt hode fungerer det som bare det. Spørsmålet er: Hvor mye plass må jeg regne mellom gulv og tak - er 6 cm tilstrekkelig for figurenes skyld?

Har handlet litt stæsj også, så får vi se om det blir en gjeng etterhvert...
Image

chriss
Battle Boar

Post by chriss » Thu Jan 23, 2014 11:25 am

For å blande meg litt inn, tenk at du skal klare å flytte på modellen med voksne hender ;)
Infinity: Combined Army

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Thu Jan 23, 2014 1:49 pm

Dette ser spennende ut!

Jeg skal klare å holde demo ja! Men vil ikke kunne kjøre det hele con'en, mer en pulje? Vi kan jo se på hvordan vi gjør det etterhvert, men jeg skal stille opp!
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

havard
Juggernaut

Post by havard » Thu Jan 23, 2014 7:23 pm

chriss wrote:For å blande meg litt inn, tenk at du skal klare å flytte på modellen med voksne hender ;)
Tanken var alle platformer skal være så smale at pølsefingre skal komme inn fra siden, men sier 7 cm som et minimum da.
ulrik wrote:Dette ser spennende ut!

Jeg skal klare å holde demo ja! Men vil ikke kunne kjøre det hele con'en, mer en pulje? Vi kan jo se på hvordan vi gjør det etterhvert, men jeg skal stille opp!
Topp! Det er det samme med meg. Sist satte jeg meg opp noen timer på lørdagen og lot ellers bordet bare stå. Det fungerte bra det. Jeg gjør det samme nå, med Malifaux, så registrerer du deg kanskje på samme måte med Necromunda?

Flere sikle-linkies.
Image

Coleslaw
Fennblade

Post by Coleslaw » Sat Jan 25, 2014 12:02 pm

Grrr, du fikk meg presis å avboke midsommar-feiring i Sverige og dra på Arcon i stedet! :shock:
Håper det går bra med brettet, jeg ønsker booke ett demospill på det allerede nå!
Playing INFINITY Tuesday evenings at STF, Ensjøveien 8. Join us!
Do you want a demo? Send me a message!

chranos
Warlock

Post by chranos » Sat Jan 25, 2014 12:15 pm

Flott initativ.

Necromunda passer meget bra inn i tidsreisejippoen til arcon da det er et spill mange spilte før. Folk vil nok få nostalgi av å se noe kjent og kjært.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

havard
Juggernaut

Post by havard » Sun Jan 26, 2014 9:27 pm

Coleslaw wrote:Grrr, du fikk meg presis å avboke midsommar-feiring i Sverige og dra på Arcon i stedet! :shock:
Håper det går bra med brettet, jeg ønsker booke ett demospill på det allerede nå!
Betyr det at du kan holde Infinity-demo på Arcon da kanskje?
chranos wrote:Necromunda passer meget bra inn i tidsreisejippoen til arcon da det er et spill mange spilte før. Folk vil nok få nostalgi av å se noe kjent og kjært.
Høres bra ut.

Her er deler av designet for ett av tårnene (stiger mangler) ...
Image

Obiken
Battle Boar

Post by Obiken » Thu Jan 30, 2014 1:39 pm

Hmm, hadde vært artig å få prøvd Necromunda igjen. Har fortsatt gjengen liggende ett eller annet sted..

Liker tankene om bordet, spennende.
Kenneth
Spiller Protectorate of Menoth i Warmachine.

havard
Juggernaut

Post by havard » Thu Feb 06, 2014 10:25 am

er basestørrelse noe man egentlig bryr seg om? - er det greit å bruke 3 mm baser på alt?

Gorkamunda
Gremlin

Post by Gorkamunda » Wed Mar 19, 2014 10:24 am

Flott initiativ!

Om du ønsker mer inspirasjon er det mange heidundranes flotte Necromunda-bord (og tips til materialer/konstruksjon) i Miniatures & Terrain-seksjonen på http://gaming.yaktribe.org/community/

chranos
Warlock

Post by chranos » Wed Apr 23, 2014 9:59 pm

Hei!

Arcon ville elsket å ha et Necromunda arrangement på Arcon 30 og jeg lurer på om dette fremdeles er i kortene?

Ta gjerne direkte kontakt med meg dersom dere har spørsmål eller annet man lurer på.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Post Reply

Return to “Andre spill”