Mordheim - City of the damned, video game!

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

Glasqul
Thorn

Mordheim - City of the damned, video game!

Post by Glasqul » Thu Mar 27, 2014 6:11 am

Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone

havard
Juggernaut

Post by havard » Thu Mar 27, 2014 10:29 am

AAAAmaaazing!

Screenshots på hjemmesia til Focus Home Interactive.
Image
Image
Image

Obiken
Battle Boar

Post by Obiken » Thu Mar 27, 2014 10:58 am

Spennende.

Ikke helt imponert over grafikken, men det kommer seg sikkert når de kommer lenger ut i løpet.

Ikke helt sikker på om jeg ønsker meg en turn-basert løsning eller ikke. X-Com viste jo at det kan gjøres bra i våre dager. Men håper at de får til en bra løsning for å spille onlinekampanje mot venner..
Kenneth
Spiller Protectorate of Menoth i Warmachine.

Ravage
Greylord Outrider

Post by Ravage » Fri Jun 27, 2014 1:42 am

Obiken wrote:Spennende.

Ikke helt imponert over grafikken, men det kommer seg sikkert når de kommer lenger ut i løpet.

Ikke helt sikker på om jeg ønsker meg en turn-basert løsning eller ikke. X-Com viste jo at det kan gjøres bra i våre dager. Men håper at de får til en bra løsning for å spille onlinekampanje mot venner..
GW har vel vist at de egentlig ikke ønsker gode dataspillvarianter av sine produkter. Tenker på store skuffelser som Final Liberation, Fire Warriors, alle tre bloodbowl variantene og de veldig skuffende Hero Quest og Space Crusade portene. Se bare hvordan de kastet bort det som etterhvert ble rebranded til Starcraft på grunn av tull med lisensene.

Shadow of the Horned Rat syntes jeg var ok; og dawn of war har visstnok vært rimelig heftige, men i det hele skulle det ikke forundre meg om de har en policy på at et godt dataspill bare vil undergrave kjernevirksomheten deres; nemlig å selge modeller.

Obiken
Battle Boar

Post by Obiken » Fri Jun 27, 2014 9:06 am

Tviler veldig sterkt på at de har noen policy om at videospill ikke skal være bra. Lisensinntekter er penger rett inn på bunnlinjen, og det er noe GW har vist at de virkelig liker.

I intervjuer med blant annet Rick Priestly så har de fortalt om hvor mye ressurser de har brukt på å støtte de som skulle lage Warhammer MMO'en, og andre som ikke ble noe av. Saken er vel mer at det er store tilfeldighetere i hva som blir gode spill, og hva som blir crap.
Kenneth
Spiller Protectorate of Menoth i Warmachine.

chranos
Warlock

Post by chranos » Fri Jun 27, 2014 7:14 pm

Det er ingen som vil at et dataspill basert på sine verdener skal lykkes mer enn gw.

Se på year resultatene til gw bunnlinjemessig de årene dawn of war og dawn of war 2 kom ut (spoiler: MASSIVE INNTJENINGER AV ROYALTIES!)

Det er beklageligvis slik at ikke alle dataspillene er noe særlig men det er heller ikke alle dataspill. At en god del gw dataspill er ræva er helt greit da det finnes mange perler i denne rekken.

Space Marine er underholdende og brutalt
Warhammer quest til ipad er morsomt og greit tidsfordriv
DoW serien er fantastisk i mine øyne
Space Hulk er en port av brettspillet og funker bra.
Blood Bowl synes jeg funker bra men jeg ruller av en eller annen grunn dårligere på data enn i virkeligheten.
Spilte age of reconing mens jeg var syk i tre måneder. Spillet i seg selv var bra men det skal mye til for å vippe wow av mmo tronen.

Alt i alt er det mye bra, masse greit og et par skikkelige blundere. Men slik er det når det er mange selskaper som lager spill av deres ip. Ikke alle kan bli like bra.

@ravage, du kommer med mye morsomme uttalelser. Men beklageligvis har du blitt opplært av internettpropaganda.
Warhammer og wow har lite til felles annet enn et søksmål og helt klare copyright infringements. Det samme gjelder starcraft. Bare se på originale bilder av protoss så ser du helt klart eldar aspect warriors. Men her også er det ingen link annet enn hvor inspirasjonen er hentet.
Bekllageligvis er mye av detaljene skjult i søksmålet som gw slang ut mot blizzard og ryktene skal ha det til at det originalt var et sammarbeid der om dataspill.

Det første gw dataspillet var vel spacehulk i 93 eller noe slikt og i 95 kom shadow of the horned rat. Jeg tror vi kan takke internett for mye av den dritten som har blitt slengt rundt mellom blizzard og gw men alle ser hvor inspirasjonen kom fra.

Jeg for min del ser veldig klart frem til mordheim, ny space hulk expansion, 40k mmo og alt det andre.
Jo bedre dataspillene gjør det jo bedre og flere modeller gir gw ut.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sat Jun 28, 2014 8:33 am

chranos wrote: @ravage, du kommer med mye morsomme uttalelser. Men beklageligvis har du blitt opplært av internettpropaganda.
Warhammer og wow har lite til felles annet enn et søksmål og helt klare copyright infringements.
http://kotaku.com/5929157/the-making-of-warcraft-part-1

GW og Blizzard var i forhandlinger ifbm det originale Warcraft men Blizzard ønsket mer kreativ kontroll (enn, om jeg tolker Stephen Baxters' gamle intervju i Vector rett, absolutt ingen) Ingen tenkte åpenbart på AoR-ideen om et alternativt univers, og så var den babyen kastet ut med badevannet.

Jeg synes DoW1 var riktig bra, og Space Hulk er en port av et noe tilfeldig men i sin tid veldig originalt spill, men jeg må da innrømme at det er pent få GW-dataspill jeg har likt :( dessverre. De gamle SotHR/Dork Omen var kum for spesielt interesserte (dvs i SotHR den som gadd å spile Squig-brettet om og om og om igjen til du slapp igjennom uten alt for mye skade) men den gang var det jo alt som var tilgjengelig...Chaos Gate var kjempebra. Ellers...DoW2 var skuffende. Final Liberation en dårlig port...Fire Warrior var forferdelig, Warhammer Quest er det minst gjenspillbare spillet av dem typen jeg noengang har spilt. Blood Bowl er en ok port men fenget ikke helt. Space Marine er ikke min type spill, så det funket ikke for meg. Om de fikser kampanjeproblemene i Mordheim kan det bli bra, men det jeg har sett lukter litt direkte port. GW har ikke alltid vært heldige med lisenseringene sine, men DoW kan vel ikke beskrives som noe annet enn en suksess, spesielt fordi det også ga 40k universet bred sirkulasjon.

Er ellers i betaen til Warmachine Tactics, og det er lovende, men det er en "ordentlig" beta, ikke reklamebetaen som er standarden i dag, så det er early days. Det er litt rart - litt en port, litt XCOM/Tactics.
-Kaptajnen

Ravage
Greylord Outrider

Post by Ravage » Wed Jul 02, 2014 10:31 am

chranos wrote: Det første gw dataspillet var vel spacehulk i 93 eller noe slikt og i 95 kom shadow of the horned rat. Jeg tror vi kan takke internett for mye av den dritten som har blitt slengt rundt mellom blizzard og gw men alle ser hvor inspirasjonen kom fra.

Jeg for min del ser veldig klart frem til mordheim, ny space hulk expansion, 40k mmo og alt det andre.
Jo bedre dataspillene gjør det jo bedre og flere modeller gir gw ut.
Hero Quest og Space Crusade kom som sagt ut i 1991 og 1992. Begge temmelig bleke utgaver. Jeg synes også Mark of Chaos og Battle March fra 2006 og 2007 var svært middelmådige spill, men tenker mest på strategispillene og portingen av brettspill til dataspill. En ok 3D og FPS mener jeg de fleste kan lage litt uavhengig av settingen.

Ravage
Greylord Outrider

Post by Ravage » Wed Jul 02, 2014 10:35 am

Kaptajn Congoboy wrote:
Om de fikser kampanjeproblemene i Mordheim kan det bli bra, men det jeg har sett lukter litt direkte port. GW har ikke alltid vært heldige med lisenseringene sine, men DoW kan vel ikke beskrives som noe annet enn en suksess, spesielt fordi det også ga 40k universet bred sirkulasjon.
En ren port av mordheim kommer dessverre til å være avlegs og tregt. Spesielt for multiplayer. Et realtime system der hver spiller hadde en viss mengde pausetid å gi nye ordrer til mennene sine aka Xcom Apocalypse, ville vært spennende og gitt online versjonen en sjanse. Dessverre får vel neppe utvikleren slike friheter.

Post Reply

Return to “Andre spill”