Kings of War(master) i Oslo

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

ulrik
Juggernaut

Kings of War(master) i Oslo

Post by ulrik » Sun Jul 12, 2015 10:07 am

Selv om jeg ikke spiller noe særlig miniatyrspill for tiden, må man jo følge litt med når noe så kontroversielt som Age of Sigmar dukket opp. Og etter å ha lest litt her og der og tenkt og diskutert, har jeg kommet fram til at Kings of War ser ut som et spennende spill. Jeg har tilfeldigvis en 6th ed Dark Elf hær jeg tenkte å kvitte meg med, som jeg i steden kan bruke til å teste, men...

Jeg liker småskala figurer. Og jeg tror Kings of War passer fint til å spille med små figurer på enhetsbaser, som f.eks....Warmasterfigurer! Og der fant jeg fram høyalvene mine.

Tanken min er å nedskalere KoW til halv skala, med to grunnleggende grep: En Troop er en WM-base (40x20mm), 1"=1cm. For infanteri blir det da enkelt, et Regiment er to baser, en Horde er fire baser osv.* Bordet blir da 3'x2', eller 72cmx48xm, eller 75cmx50xm (alt ettersom).

Er det noen andre i Oslo som liker den ideen som har lyst til å teste det ut på Outland eller Omsk en dag?

*For andre enheter blir det omtrent slik også, men jeg tror det kan gjøres noen tilpasninger:
Cavalry: Et Regiment er tre baser kavalleri (6x2 figurer, mot 5x2 i standard KoW), en Troop er en cavbase sidelengs (ser litt teit ut, men funker for lett kavalleri som rir i rare retninger uansett)
Large Inf/Cav: For ting basert sidelengs (troll, ogrer etc) er et Regiment en base, en Horde 2 baser. For ting basert som cav (Eagles, Dragon Ogres) kan 3 baser være en Horde.
Chariots (50x100): En Chariot er en Chariot, dvs 3 baser for et regiment, 6 for en horde.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Sgt Ingwall
Electromancer

Post by Sgt Ingwall » Mon Jul 13, 2015 1:05 pm

Ja det fungerar ju men ser kjedligt ut og spela med så få modeller :)

Og flax kommer avgøra allt før mye om du kør med veldigt lite enheter.
Kan ikke helt KoW reglerna så kan ha feil.
"A good woman make a man hard she will, not his life."- Yoda

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Mon Jul 13, 2015 1:28 pm

Warmasterfigurer betyr at man kan ha maaange modeller! Enklere å spille større slag også, 2000 poeng passer inn på 60x90cm, jeg tenkte å skaffe meg en duk på 60x150cm, den vil ha fin plass til 3-4000 poeng.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Jul 13, 2015 1:38 pm

Ja...10mm betyr jo at slag faktisk begynner å likne på slag :)
-Kaptajnen

Sgt Ingwall
Electromancer

Post by Sgt Ingwall » Wed Jul 15, 2015 8:31 am

Ok, tenkte du ville ha helften av allt, inclusive slagfeltet.
"A good woman make a man hard she will, not his life."- Yoda

Post Reply

Return to “Andre spill”