[Bolt Action] finnes norske lister?

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

LazyPapa
Trencher

[Bolt Action] finnes norske lister?

Post by LazyPapa » Sat Aug 06, 2016 3:00 pm

Har brut ferien litt til å surfe rundt i modellverdenen. Har litt lyst til å finne noe norsk ww2. Har lett I 15mm primært, men har funnet disse:

http://www.gorgon-studios.com/index.php ... Path=18_21

Blir jo noe dyrt med frakt/tollbehandling. Er det Bolt Action som er spillet for 28mm ww2 i Norge? Og finnes det muligheter for å spille norsk her? De har jo også modeller som er tilpasser NArvika virker det som, med Polen, fransk fremmedlegion, britiske og tyske.

Eller finnes det alternativer til Bolt Action? Må nok beregne å ha to hærer selv, så jeg kan spille med opphavet da, men en teoretisk mulighet til motspillere hadde vært fint.

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Sat Aug 06, 2016 6:26 pm

Hey lazy.

Miljøet for Bolt Action er voksende, men desidert størst i Østfold/oslo.

Her nede i Moss har vi Tabletopbattle gjengen (inkl meg selv) som er offisiell parter med Warlord Games.

Vi har og nettbutikk på bolt action som byr på de desisdert beste prisene på produkter fra Warlord games.

vi lager bøtter og hav av video battlereports av flere systemer, men desidert flest av bolt action.

https://www.youtube.com/channel/UCOFfaG ... vxQ/videos

Når det gjelder Norske lister så er de spillbare, tok 4 plass på en international turnering vi hadde i Moss med 22 spillere fra Norge, Englang , sverige og Danmark, men skal du ha de rette modellene, så er nok Gorgon studios som er løsningen , eller bruke de mindre nasjonene fra warlord games som kan ligne på norske soldater
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

LazyPapa
Trencher

Post by LazyPapa » Sat Aug 06, 2016 8:37 pm

Prøvde å finne nettbutikken på tabletopbattle.com, men den var nok ikke så mobilvennlig. Ser at bokhandlere har gode priser på regelboka, men det vil kanskje lønne seg med et type startet (virker som det kommer en oppdatert versjon om kun kort tid?).

Da får jeg kanskje starte med det, så kan jeg se om det blir budsjett for norske modeller om spillet fenger. Kanskje det er mulig å gå sammen med noen for å spare litt frakt etterhvert.

Holder til på Kolbotn selv så Oslo/Moss er ingen uting lokasjonspolitisk.

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Sat Aug 06, 2016 9:06 pm

Bolt action V2 kommer iløpet at september, og vi har fått Konflikt 47 (wierd war bolt action xpac som er MEGET BRA og kule modeller) så hvis du skal ha regelboken hadde jeg ventet litt.

Når det gjelder nettbutikken så er nok det rett.. egner seg bedre på pc, og vi kommer nok til å kjøre veldig fine priser på regleboka.

Blir du med i FB gruppa (finnes og en Bolt action norge gruppe) så finner du nok noen å dele kostand med eller snakke litt med i forhold til priser på Norske tropper
Spiller dette

LazyPapa
Trencher

Post by LazyPapa » Sat Aug 06, 2016 10:26 pm

Ser det kommer et starsett "Band of Brothers". Er dette med en fullverdig regelboka? Eller mangler kanskje alle arme lister her, bortsett fra aktuelle enheter? Den ser veldig aktuell ut on jeg skal få to fraksjoner på bordet til husbråk.

Og hva da med norske lister i V2. De ser ut til å ligge i en tilleggsbok, vil de da ikke være lovlige, før denne blir oppdatert?

LazyPapa
Trencher

Post by LazyPapa » Mon Sep 19, 2016 11:31 pm

Da ble det pinadø Band of Brothere. Nå begynner jobben!

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Tue Sep 20, 2016 6:24 pm

lykke til :)

Og velkommen ned på lokalet i moss når du har mulighet
Spiller dette

geira
Fennblade

Post by geira » Thu Apr 13, 2017 2:22 pm

Av alternativer til Bolt Action har Chain of Command fått bra kritikk. Ser ut til å være mer basert på historisk taktikk ihvertfall.

Post Reply

Return to “Andre spill”