axis and allies

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

Gunnarto
Fennblade

axis and allies

Post by Gunnarto » Thu Nov 24, 2011 12:07 am

Er blitt litt bitt av axis and allies basillen(igjen). Er bare eier av mitt 15 år gamle 1942 spill.

I den forbindelsen lurte jeg på om noen vet om et alright sted å bestille axis and allies europe og pacific? så det var tilbud på amazon til 168 dollars for begge. Var i ferd med å bestille, men klarte å styre meg i siste øyeblikk da jeg så at det hele kom på over 300 dollars inkl pakking og post.

Alle tips mottas med takk!

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Thu Nov 24, 2011 12:14 am

Antar du ikke mener 1940 (deluxe)-utgavene? Brettspill.no har de, men det blir nesten 1800kr for begge to. De slenger dog på gratis frakt på ordre over 1500kr.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Gunnarto
Fennblade

Post by Gunnarto » Thu Nov 24, 2011 12:26 am

tja si det. Hva er forskjellen på delux og vanlig utgave?
Og hvorfor er vanlig axis and allies 1942 spillet nesten gratis i forhold til pacific og europe?

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Thu Nov 24, 2011 7:21 am

1940-versjonene er dyrere :)

Seriøst, det eneste jeg finner på BGG er at de er "deluxe"-utgaver. Sikkert kulere brikker og brett, men vet egentlig ikke mer.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

are
Electromancer

Post by are » Thu Nov 24, 2011 11:43 am

Jeg har mange ulike versjoner av Axis&Allies. 1940 Europe og 1940 Pacific (omtales når de spilles samlet som 1940 Global) burde kostet ca. 600 kroner per del når man ser på hva som følger med av biter, men de er altså priset ca. 50% høyere enn man burde forvente. På Outland får man standardversjonen av spillet for under 400 kroner, så hva får man i tillegg? Vel, kartet (for global) er nesten 2 meter langt og mer enn en meter høyt. Man har langt flere områder. Det er med brikker for Mekanisert infanteri, bakkeangrepsfly, kryssere og destroyere, men artig nok er fabrikker og luftvern byttet ut med pappbrikker. Land som kan "spilles" er Tyskland, Italia, Japan, soviet Union, United States, United Kingdom (delt i Europa og India), Anzac, China og France. Spillet avgjøres av kontroll over seiersbyer og min erfaring med det er at det er helt essensielt å huske på hva objektivene er. Det er den ultimate A&A-opplevelse, spillene tar ofte 10+ runder på å avgjøres og skal man være sikker på å bli ferdig trenger man en helg. Om du synes det er verdt 1800,- er en annen sak. Siden spillet er såpass strategisk kommer det stadig ut nye varianter av regler og oppsett fra designeren. Sist versjon jeg spilte var Alpha+2, +3 er nå ute:

http://www.harrisgamedesign.com/phpBB3/ ... =40&t=6149

Gunnarto
Fennblade

Post by Gunnarto » Thu Dec 01, 2011 12:31 am

takker for tilbakemeldinger!
Lurte på en ting til. Leste et rykte om at europe 1940 kommer ut neste år i ny versjon. Er det noe sannhet i dette? i så fall er det litt tullete å shoppe spillet nå;)

are
Electromancer

Post by are » Thu Dec 01, 2011 4:24 am

Jeg kan forstå hvor ryktet stammer fra. Som det står i linken jeg sendte:
"These rules or the final variation of these rules will appear in future re-prints of Axis & Allies Pacific 1940 and Axis & Allies Europe 1940."
Jeg vet ikke noe mer.

Post Reply

Return to “Andre spill”