[LotR] Hvordan møte Uruk-Hai pikes / spydvegger

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

asmundsf
Gobber

[LotR] Hvordan møte Uruk-Hai pikes / spydvegger

Post by asmundsf » Sun Apr 01, 2012 10:57 pm

Hallo alle sammen!

I det siste har jeg fått igjen interessen for LotR, og jeg har klart å dra med meg noen venner. Vi har lært oss reglene på nytt og spilt et par ganger.

Vi har spilt med relativt få poeng nå i starten - hovedsaklig 250 og 150 poeng. (Det tar fort noen timer uansett). Av denne grunnen har det også blitt ganske lite bruk av helter.

Jeg spilte selv en runde med Moria goblins og uruk-hai. Fremst hadde jeg en linje med sverd/skjold-goblins etterfulgt av en linje med goblin spears som igjen ble fulgt av en linje med uruk-hai pikes. Dette viste seg å være veldig effektivt da man får utrolig mange attacks mot seg om man prøver å angripe fronten på en slik gruppe.

Så hvordan skal man egentlig countre en slik formasjon? Hva er det mest effektive?

Takker for alle svar :wink:
- asmundsf

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Thu Apr 05, 2012 4:58 pm

Aprilsnar? :wink:
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

dustemikkel3
Electromancer

Post by dustemikkel3 » Thu Apr 05, 2012 6:33 pm

Elron og Gandalf kan begge fikse biffen. Ellers ville vel pikeblokka ha vanskeligheter med en mur av dverger. Eventuelt Kazad guard som danner en kile. Har dere noen restriksjoner når dere spiller så smått? Jeg har hatt morro med war party fra WD (250 pts 1 named helt eller 1-2 unnamed. Minimum 3 figurer).

PS. Jeg er ikke kjent med de nye regelbøkene, men jeg går ut ifra at ting ikke er drastisk endret.
Jack of all trades, masters of none
certanly better than masters of one.

We'll better stick to masters of all trades.

Who do you think you're fooling? Quantity is not a quality.

asmundsf
Gobber

Post by asmundsf » Fri Apr 06, 2012 9:35 pm

Vi har ikke hatt noe særlig restriksjoner, men vi burde nok ha noen.

Gandalfs sorcerous blast kan ødelegge hele formasjonen ganske lett kan jeg tenke meg ja.

dustemikkel3
Electromancer

Post by dustemikkel3 » Sat Apr 07, 2012 11:13 am

asmundsf. wrote:Gandalfs sorcerous blast kan ødelegge hele formasjonen ganske lett kan jeg tenke meg ja.
Det anbefales på det sterkeste. Sist jeg prøvde det var det mot bare uruk-haier, og de hadde Elrons Wrath of Bruinen å tenke på også. Men blastinga var temmelig effektiv.
Jack of all trades, masters of none
certanly better than masters of one.

We'll better stick to masters of all trades.

Who do you think you're fooling? Quantity is not a quality.

Potteplante
Gobber

Post by Potteplante » Sun Jun 10, 2012 11:53 pm

Det er en tøff nøtt og hvis man ikke liker magi kan Gondors Avenger Boltthrower anbefales. Sannsynligvis for dyr når dere spiller så smått siden den koster 70 poeng og bør oppgraderes med en ekstra kar for 7 poeng for mobilitet. Men d6 str7 skudd hver runde gir god bordkontroll. Har flere oppgraderinger også, men ingen av dem er vits før du kommer over 1000 poeng.

Hatt moro med den selv med venner når vi har spilt 700 poeng, men den er fortsatt litt dyr selv på det nivået.

Post Reply

Return to “Andre spill”