Dropzone Commander

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

axehigh
Greylord Outrider

Re: Dropzone Commander

Post by axehigh » Tue Aug 07, 2012 1:02 pm

Noen som vet hvor stort spillbrett man bør ha for å spille dette spillet?

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Aug 07, 2012 1:38 pm

Epics evige problem - som gjør at det selv om det ikke ånder ut med det første kommer det seg nok ikke opp av dødsleiet heller - er at GW ikke arbeider med nytt materiale til det, ikke lager nye figurer til det, og generelt ikke støtter det. Og dessverre hjelper det veldig at et selskap faktisk backer opp om sitt eget spill, ikke som i Epics tilfelle at ihuga fans må utvikle spillet på fritiden sin og en og annen figurprodusent må lage "hemmelige" Epic-figurer som de selger personlig eller under et annet produktnavn.
-Kaptajnen

Surmelk
Enigma Foundry

Post by Surmelk » Tue Aug 07, 2012 3:15 pm

axehigh wrote:Noen som vet hvor stort spillbrett man bør ha for å spille dette spillet?
Regelboka sier 4x4. Skulle gå bra også med lengre. så lenge den ikke blir dypere.

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Wed Aug 08, 2012 7:04 am

Kaptajn Congoboy wrote:Epics evige problem - som gjør at det selv om det ikke ånder ut med det første kommer det seg nok ikke opp av dødsleiet heller - er at GW ikke arbeider med nytt materiale til det, ikke lager nye figurer til det, og generelt ikke støtter det. Og dessverre hjelper det veldig at et selskap faktisk backer opp om sitt eget spill, ikke som i Epics tilfelle at ihuga fans må utvikle spillet på fritiden sin og en og annen figurprodusent må lage "hemmelige" Epic-figurer som de selger personlig eller under et annet produktnavn.
Trist men sant :-/

Funker fint å spille det, men rekrutteringen er det så som så med.

(Surmelk: Epicslag snart? :))
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Surmelk
Enigma Foundry

Post by Surmelk » Wed Aug 08, 2012 7:37 pm

Kanskje man kan håpe at Outland tar inn litt DZC. Hadde vært greit for rekruttering.

@Ulrik - jeg mer med - har nettopp investert i flere flyvere...

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Fri Aug 10, 2012 8:18 am

The Eagle has landed..

en full eske på 4 kilo med store hærer dumpet inn på bordet igår.

shaltari til endre
phr til silje
allied til meg
og regelbøker.

Førstkommende søndag fra 12 og utover kan de sees (dog mest sansynelig umalt) på outland kirkegata.

First impres.

Modellene kan faktisk bøyes til en viss grad og slippes på gulv uten å gå istykker.
0.1-1% flash og mould lines i forhold til PP/GW

Ekstremt fine detaljer på små modeller.

Spennede opplegg med card deck som har random funksjoner, ikke store game changers men kan gi litt hodebry for motstander hvis man får rett kort.

Meget fint detaljert regelbok ok enkel sett med regler hvor første utgave av errata følger med.
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

axehigh
Greylord Outrider

Post by axehigh » Wed Aug 15, 2012 10:08 am

Noen som faktisk har spilt det nå?

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Wed Aug 15, 2012 11:18 am

Nope, det var litt for mye jobb å rense og lime sammen figurene til at vi også kunne rekke å lære oss spillet OG spille på samme dag. Men alle sitter da og limer. Jeg regner med at vi kan få inn et spill snart, men det henger litt på Damon og silje da jeg er den eneste i Oslo med hær for øyeblikket.

Figurene er veldig fine, rent støpt og har mye detaljer uten at det føles helt overlesset (noe som ofte skjer når selskaper går over til CAD-design; sculpterne går helt overbord med de nye mulighetene); detaljene flyter fint med designet til de forskjellige hærene. De har noen smarte små gummitutter du skal lime på under flygerne så de lett kan tas av og på flybasene. Polymeret de er laget av er litt fleksibelt - ikke så mye at malingen kommer til å renne av, men nok til at 2-3mm tykke vinger ikke brekker av om en av Gate-flyerne mine:

Image

....går i bakken. Det er litt flash, men ikke mer enn Spartan, og mindre enn PP og (såvidt jeg vet) GW's "resin"figurer. Noe av flashet sitter på litt uheldige steder, men så langt er det ikke noe som føles uoverkommelig.
-Kaptajnen

Surmelk
Enigma Foundry

Post by Surmelk » Wed Aug 15, 2012 8:19 pm

Etter å ha vært igjennom disse reglene noen ganger, får jeg mer og mer lyst til å prøve meg.

Noe av de få tingene som ser litt kronglete lagt opp e.m.m. er at det er litt vel mange ulike bygningstyper, og at man risikerer å måtte vurdere om man kan se mindre enn 10 % av en modell. Ikke lett på de små modellene, og øyet midt er ikke akkurat kalibrert for 10 %.

Hvis noen vil spille stiller jeg gjerne opp på en runde, men fra min side blir det en vill-vest-proxy-fest med EPIC miniatyrer. :)

Jeg har imidlertid en haug av bygninger i EPIC skala, som skulle passe veldig bra.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Aug 16, 2012 6:13 am

Ja, man aner at det burde lages lettere regler for å være Hull Down med kjøretøyer...særlig siden mange av figurene, spesielt Shaltari og PHR, er alt annet enn boksformede men har bein og vinger og skjermer og jeg vet ikke hva i alle retninger...10-50 prosent av figuren over? Fneh? Spesielt siden det er så viktig å være Hull Down da mange AT våpen treffer på 2/3+ og nesten garantert skader.

Bygninger er jeg ikke så bekymret over. CQB fører dog til en terningfest uten like! 4 stands Sirens i en bygning - 4 x 3 x 5 er lik 60 terninger!

Jeg burde ha en starter med Shaltari klar i løpet av et par uker.
-Kaptajnen

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Thu Aug 16, 2012 6:30 am

Vil tro at den enkle tolkningen er, er noe dekket av cover i det hele tatt? Og hvis ja, er det mer eller mindre enn halvparten? Gjetter på at 10% er der for at man ikke får cover hvis kun et hjul eller lignende er dekket.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Aug 16, 2012 6:52 am

Det går den andre veien - ser man fra 0-10 prosent er den utenfor LOS. Men 50 prosent er fortsatt dicey når figurene er såpass tredimensjonale som ex en Shaltari walker. Nuvel, vi får se hvordan det virker i praksis :)
-Kaptajnen

axehigh
Greylord Outrider

Post by axehigh » Sun Nov 25, 2012 3:12 pm

Noen som har prøvd seg på spillet og har noen vurderinger å gi?

Post Reply

Return to “Andre spill”