Valg av sci-fi skirmish

Battlefleet Gothic, Blood Bowl, Lotr, Mordheim, Warmaster og annet.

Moderator: Deng_Ham

LazyPapa
Trencher

Valg av sci-fi skirmish

Post by LazyPapa » Sun Jul 15, 2012 11:23 pm

Hei,

Vurderer et sci-fi skirmish å spille med Ungene. Har registrert Infinity uten å ha satt meg inn i det ennå, men har hørt det kan være avansert. Har noen en anbefaling som kan passe for en 10-åring? Vurderer en Proxy Star Wars faksjon for å øke interessen hvis mulig.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Jul 16, 2012 8:19 am

Jeg tror hele Infinity-pakka kan bli litt mye for 10-åringer, men man kan jo skjære bort endel av de mer kompliserte reglene. Skal du spille med Jedier må du nok bruke endel av de overnevte da det er vanskelig å komme levende inn i nærkamp i Infinity uten å være godt lastet ned med spesialregler :)
-Kaptajnen

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Mon Jul 16, 2012 1:45 pm

tror heller necromunda eller Inquisitor blir en "lettere" start da reglene er simplere. om ikke man jo leke med små warmachine kamper med bare solos ^^
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

LazyPapa
Trencher

Post by LazyPapa » Mon Jul 16, 2012 11:36 pm

Takk for tilbakemelding. Necromunda har jeg hørt om, og har i og for seg sett på Mordheim, så det kan jø være et Alternativ. Inquisitor var ukjent. Så ut til å være større figurer, haddE sett for meg 28mm. Får lese litt om Necromunda og se litt på miniatyrtilgang.

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Tue Jul 17, 2012 12:47 pm

LazyPapa wrote:Takk for tilbakemelding. Necromunda har jeg hørt om, og har i og for seg sett på Mordheim, så det kan jø være et Alternativ. Inquisitor var ukjent. Så ut til å være større figurer, haddE sett for meg 28mm. Får lese litt om Necromunda og se litt på miniatyrtilgang.
Nercromunda er et mere "gothic" scifi spill en feks infinity som er mere high tech anime (imo) og er ett ganske raskt lært spill som man kan forenkle med å kutte ned på valgmuligheter på utstyr (litt enklere for den yngre garde)

Inquisitor er en del større ja, men modellene er meget fine.

Hvis du har sett litt på mordheim så er nercomunda mye av det samme men med pew pew og boooom isteden for twang og simsalabim ;)
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

LazyPapa
Trencher

Post by LazyPapa » Thu Jul 19, 2012 12:51 am

Var vel litt mer fenget av Infinity en 40k verden... Finnes det en butikk i Oslo som fører dette? Kan jo investere, men brule som proxy i necromunda regler...

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Thu Jul 19, 2012 6:55 am

Outland i kirkegaten har vel to starter kit igjen, ellers kan de bestille derfra, men nå er ikke miniatyr ansvarlige tilbake før på mandag tror jeg.
Mr Everblight!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Jul 19, 2012 9:12 am

De har en boks med Nomads og en boks med Combined Army igjen på Outland. Men, milde himmel, om Infinity appellerer til deg så spill da Infinity. Siden du skal spille det med ungene uansett er det jo bare å ikke ta med de reglene/figurene som gjør spillet for komplekst for dem. Jeg er på ferie for tiden, men sjekk nede i Outlandforumet/Infinitytråden om noen vil gi deg en innføring i spillet. Det er uendelig mye lettere enn å grave opp Necromundaspillere.
-Kaptajnen

LazyPapa
Trencher

Post by LazyPapa » Tue Jul 24, 2012 10:57 pm

Da har vi kjørt en proxyrunde i legoland! Space orks mot space orks. Av en eller annen grunn valgte gutta faksjonen med Gretchins (nomads). Jeg spilte med Yu Jian

Trenger nok noen flere runder før dette sitter og kanskje noe papirterreng. Men går ann å prøve mer dette.

Post Reply

Return to “Andre spill”