Crusade 2015 Q&A

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Tunfisk
Ghetorix
Posts: 1851
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location: Oslo

Crusade 2015 Q&A

Post by Tunfisk » Tue Mar 10, 2015 9:59 pm

Fyr løs. Undertegnede, Frederique, eller Thomarsar svarer.
Erik Svendsen

Tonio
Gremlin
Posts: 4
Joined: Fri Feb 20, 2015 6:42 pm
Location: Hønefoss
Contact:

Post by Tonio » Wed Mar 11, 2015 8:01 am

Hei, jeg beklager hvis dette står ett sted / har blitt spurt om før, men jeg har ikke greid å finne det etter ett søk på to sekunder.

Forstår jeg det rett at det som står her er reglene som gjelder? Altså at VC har 2400 poeng, og at jeg for eksempel kan ha Morghast Harbingers, to terrorgheist(1+3choices) en character med red fury og quick blood(1choice, som vil si 5 choices til sammen)? Og da kan jeg ikke ha hexwraiths (siden de er etheral)?

Tunfisk
Ghetorix
Posts: 1851
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location: Oslo

Post by Tunfisk » Wed Mar 11, 2015 1:40 pm

Nesten. I tillegg til det du skriver her kommer denne linja:

Each banshee howl or terrorgheist death shriek after the first – 1 choice

som betyr at terrorgheist nummer to i realiteten koster 4.

Vi skjønner at etc komp er litt komplisert å komme inn i hvis man ikke er helt vant med det fra før, men bare fortsett å spør hvis det er noe mer.

Ellers har du forstått riktig. Hexwraiths er et choice siden de er ethereal.
Erik Svendsen

Tonio
Gremlin
Posts: 4
Joined: Fri Feb 20, 2015 6:42 pm
Location: Hønefoss
Contact:

Post by Tonio » Wed Mar 11, 2015 5:02 pm

Ja, selvfølgelig, glemte den. :D
Da vet jeg sånn halvveis hva jeg må få malt om jeg skal rekke å være med, regner med at noen skal se over listene og godta dem på forhånd uansett. Tusen takk.

Tunfisk
Ghetorix
Posts: 1851
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location: Oslo

Post by Tunfisk » Wed Mar 11, 2015 5:15 pm

Vi har ikke normalt med listeinnsending på forhånd, og jeg mistenker at vi ikke kommer til å rekke det denne gangen. Hvis du er usikker på lista, og vil ha den sjekket, kan du sende den på pm til meg, eller på mail til turnering@spillforeningen2d6.no, så vil jeg svare deg ganske raskt :)
Erik Svendsen

Polfus
Trencher
Posts: 52
Joined: Wed Sep 05, 2012 12:13 am

Post by Polfus » Wed Mar 11, 2015 6:43 pm

Spørsmål til blood and glory scenario:

Min liste har bsb + general = 3 points
og 5x bannere på gladeriders
og 1 på wildriders

Gladeriders starter ikke på bordet, men som ambushers

vil dette si at jeg starter med 4 break points, og fyller på ettersom gladeriders kommer inn i spill?

vizier87
Site Admin
Posts: 2106
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Wed Mar 11, 2015 7:31 pm

Fortitude: Any army's fortitude is equal to
the current number of standards in the army
(including the battle standard), plus two for
the General. Fleeing units and units that are
only temporarily off-table still count.
Trond - 2d6 Administrator

Tunfisk
Ghetorix
Posts: 1851
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location: Oslo

Post by Tunfisk » Wed Mar 11, 2015 9:10 pm

Som påpekt over: Din fortitude er basert på lista, ikke på hvilke modeller som er på bordet, og hvilke som er i ambush. Alle bannere på lista di teller til fortitude, inntil de evt blir fjernet som casualty.
Erik Svendsen

Polfus
Trencher
Posts: 52
Joined: Wed Sep 05, 2012 12:13 am

Post by Polfus » Thu Mar 12, 2015 2:36 am

joda, jeg leste det.. bare måtte dobbeltsjekke fordi ambushing units kan ende opp å aldri komme på bordet.. så hvis 4 av mine units aldri ruller høyt nok kan jeg aldri bli broken da :o sjansen er så liten at det aldri skjer men

Thomarsar
Thorn
Posts: 860
Joined: Sat Dec 03, 2011 8:28 pm
Location: Oslo

Post by Thomarsar » Mon Mar 16, 2015 6:28 pm

Ambushers som ikke dukker opp i løpet av slaget teller som "have fled the Battle" og gir VP til motstander (står i BRB i ambusherregel) og derfor antagelig ingen fortitude til deg.

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

ibenhaben
Battle Boar
Posts: 611
Joined: Wed Jan 23, 2013 4:01 pm

Post by ibenhaben » Tue Mar 17, 2015 9:10 am

Får Loremaster til HE signatur spellen til Undead på Crusade ?

Mvh
Kenneth
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Tunfisk
Ghetorix
Posts: 1851
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location: Oslo

Post by Tunfisk » Tue Mar 17, 2015 12:26 pm

Eller slann med alle sig spells. Godt spørsmål, diskusjonen raser i turneringskomiteen, svar kommer.
Erik Svendsen

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Mar 17, 2015 12:36 pm

Svar avklart på TWF:
Amazing Slug wrote: Olannon: Fred & lidder finally gave their opinion so yes, they Slann & Loremasters do get the Undeath sig.
Dette kommer vel offisielt i neste FAQ update :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Mar 17, 2015 12:42 pm

Blir det grudging??
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Tunfisk
Ghetorix
Posts: 1851
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location: Oslo

Post by Tunfisk » Tue Mar 17, 2015 3:30 pm

Grudging som vanlig. Egen tråd settes opp.
Erik Svendsen

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”