Takk

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

thomas
Electromancer

Takk

Post by thomas » Sun Apr 12, 2015 5:07 pm

Takk til arrangørene og deltakerne for en veldig hyggelig turnering :)

+Maten
+16-4 cap
+Motstanderne
+Missions
+Terreng

Kan ikke komme på noe minus per nå :P
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sun Apr 12, 2015 5:59 pm

Så enig så enig. Grattis til Jarle! Og selvfølgelig til Kenneth og Aleksander!

Må jobbe litt med scoring ift scenarier når det er 16-4 cap, og i hvert fall m 200 poeng steg. I hvert fall så det er klart for alle på forhånd.

Kult at det var så mange nye!

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Sun Apr 12, 2015 6:49 pm

Tusen takk for en utrolig trivelig helg.

+ til arrangørene
+ til alle mine motstandere som alle måtte tåle min litt overivrige nerdete humør. Hadde fem veldig hyggelige motstandere .
+ til varm mat
+ til alle nye som kom
+ + + + til Cap på 16-4

er også enig at det blir litt i overkant med 12oo poeng for misson i singles. Hadde vært mere logisk med +600 vp og ikke +3 og -3 bp i 200 step slag.

Mvh
Kenneth
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Mazik
Gremlin

Post by Mazik » Sun Apr 12, 2015 8:42 pm

Takk for en koselig helg. Var veldig hyggelig å bli så godt motatt som førstegangs turneringdeltaker. Gleder meg til å dra på enda flere turneringer i fremtiden. :D

Hilsen
Glenn Tore

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Apr 12, 2015 8:57 pm

Først, takk til samtlige som bidro til denne turneringen! Spesiell kudos til dere som kommer på turneringene våre for første gang og de som drar langtveisfra for å spille med oss :) Vi setter stor pris på det og høyt deltakerantall gjør turneringene våre bedre.

+ Mat, som vanlig. Spesielt i dag var det midt i blinken!
+ Cap. 16-4 fungerer så mye bedre enn 20-0.
+ Komplett regelpakke. Tydelig FAQ, gode maps osv bidrar så godt til den spillmessige opplevelsen.
+ Hyggelige motstandere. Spesielt Aleksander som tok det med et smil om munnen da terningene sviktet ham når det gjaldt som mest!

- Cap & scenarier. Dette ble klønete og scenariene fikk ufattelig mye å si. Så vidt jeg fikk med meg fikk det ikke all verdens mye å si (mulig jeg tar feil her?), men det er uansett en viktig lærdom å ta med seg til siden.
- Terrengbiter & bord. På bordene på rad 1 var det en del terrain pieces som var ganske crazy. Store hills var mest fremtredende her. Jo høyere opp på bordene man kommer, jo mer competitive er stemningen og spillingen (naturligvis). Jeg foreslår at de øverste bordene har de mest "standard" terrengbitene. Dette er forholdsvis enkelt å fikse før turneringsstart hvis man har et bevisst forhold til det.

Igjen, takk til alle som bidro til å gjøre dette til en ypperlig helg :) Ekstra gøy å vinne også!
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Sun Apr 12, 2015 11:14 pm

Takk til alle som kom, og takk til flotte motstandere. Jeg var superfornøyd med egen innsats i går, og egentlig litt motsatt i dag. Terningene får såvidt ståkarakter, da de var helt ok i går men begredelige i dag.

Angående scenariopoeng og vårt eget cappingsystem, så lærte vi mye om hvordan vi kan bruke pairingprogrammet bedre til å håndtere dette i framtiden etter litt prøving og feiling. I det store og det hele tror jeg ikke feilingen hadde så mye å si. Jeg skal se litt nøyere på det før jeg legger ut resultatene i morra.

Tilbakemeldingen om terrengbitene er interessant. Min umiddelbare tanke er at spillerne selv gjerne må bytte med en mer passende terrengbit dersom de mener det blir litt for voldsomt (eller for lite for den saks skyld). Ville ikke det løst saken ganske greit?
Erik Svendsen

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Apr 13, 2015 6:31 am

Takk til alle!

Flotte motstandere og gode arrangører gjorde helgen trivelig. Enig i hva som har blitt sagt her, bortsett fra at spillere blir enige om terreng. Har noen argumenter i mot som jeg kan lufte senere. Synes det er bedre å ha en arrangør eller terrengansvarlig som tar en kjapp runde og bytter ut det som trengs.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Mon Apr 13, 2015 6:36 am

Takker alle involverte for enda et kult arrangement!

+4-16 cap
+Masse nye spillere
+Stor klump med folk som ble med ut å spiste
+Artige motstandere
+Lunsj
+Terreng
+Player pack
+Terreng kart

-Terningene mine :P
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Apr 13, 2015 9:00 am

I prinsippet kan spillere selv bytte ut. Problemet her er tredelt:
- Det kan virke i overkant gamey når noen begynner å bytte ut terrenget før man starter kampen
- Forskjellige hærer har forskjellige terrengbiter de liker. Fullt av monstre du vil gjemme bort? Ja takk, tar gjerne den hillen som er 12"x3"
- Spillere som ikke kjenner systemet vet ikke at de simpelthen kan bytte ut terreng ved behov/ønske

Nå har vi riktignok ingen helt absurde terrain pieces i 2d6. Jeg husker godt finalebordet på SM i fjor. Ta en titt på denne luringen på høyre flanke her for eksempel:

Image

Likevel tror jeg det er minimalt med arbeid når vi rigger å sørge for at top 6-7 bord har mest mulig "standardisert" terreng.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Tonio
Gremlin

Post by Tonio » Mon Apr 13, 2015 3:18 pm

Takk for helgen, alt overgikk egentlig mine forventninger. Alle tok meg godt i mot, og det var svært trivelig uansett hvor mange ganger terningene ikke viste som jeg ønsket. Lærte sinnssykt mye denne helgen og håper jeg greier å faktisk huske noe av det til neste gang - og en ting er i det minste sikkert, jeg skal aldri IKKE ha dispel scroll igjen.

Vil gjerne takke de som spilte med/mot meg, og som ikke viste frem til meg i det minste at jeg ligger langt bak taktisk til å burde spille, men kanskje ikke så rart når de da er trygge på ett 16-4 vinn. :) Og etter kampen ga alle meg flere tips til hva jeg burde gjort / ikke gjort, og hva jeg kanskje burde vurdere å ha på listen min en annen gang. Det var også veldig gøy å bli med ut etterpå på lørdagen, og høre mange drøye historier.

For meg som kommer utenfra og opplevde dette for første gang er det ingenting jeg ville sagt burde gjort annerledes. Kartene var lette å forstå, spillerne var koselige, det var tydelig hva som skjedde når. Nå gjenstår det bare å se om jeg greier litt mer enn 21 poeng neste gang....

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Mon Apr 13, 2015 9:33 pm

Tack till arrangör och turneringskommittén för välgjort jobb. Och till Hans som stadigt fyllde på min kaffekopp :D
Och till fem bra kamper mot duktiga motståndare,
Faktiskt alla fem var helt nya för mig i turneringssamanhäng.
Thomas F , Jarle, Amund, Eirik, Stein

+ cap och 200p steg.
+ många nya hyggliga spelare ....och alla gammla hygglig spelare :D
+ player pack
+ terräng kartor

- tja....möjligen terräng då men det kan vi eventuellt ta i ett annat forum

Varför inte 200 p steg i alla kamper?
Grattis till Jarle, Kenneth och Alexander B x2
Håkan.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Tue Apr 14, 2015 9:46 am

Tusen takk til alle mine motstandere og en ekstra takk til Stian Madshus for kjøring til og fra turneringen. Jeg hadde det knallmorro i oslo og håper jeg får med meg noen andre sørledinger neste år

+4-16 cap
+Nye bekjentskap
+Sosiale etter turneringen med historier
+Artige motstandere
+++Lunsj
+Terreng
+Terreng kart

Gleder meg allerede til neste år :)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Tue Apr 14, 2015 10:49 am

Som 'stand in'-spiller, arrangør og 2d6-medlem så er det utrolig kult å høre at dere 'nye' turneringsspillere har hatt en bra tinnsoldathelg! :-)

Det ER jo kjempegøy å spille Warhammer, møte nye folk, se nye hærer og bytte war-stories.
(Og jeg LOVER at selv om historiene til Kenneth og meg kanskje blir litt 'colourfulle', så har de i hvert fall rot i virkeligheten...) 8)

--

+ Hans (og Erik) får stålkontroll på arrangementet (spes. etter at jeg ble stand-in)
+ Nye ansikter & comeback folk
+++ 16-4 cap (mye mer spennende på dag 2)
+ Mat
+++ Det sosiale på kvelden (vi var 14 (?) til mat på Fridays, og 6-7 som holdt ut helt til lyset ble slukket på Akker Brygge
+ Spillerkort
+ Motstandere (Bare hyggelige folk!)

--

Gattis til Jarle, Kenneths og Blomquist (x2)!!! Vel blåst.

Håper å se mange av dere på 'Odden 2-3 Mai!!!

-Lasse

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Wed Apr 15, 2015 11:56 am

Stortrivdes jeg og, takk for kaffe servering.

16-4 cap tror jeg betyr mest for spillerne som ender opp rundt vinner bordene, men gøy når en "klarer" å tape akkurat over capèn.

++For scenarios, blir en slags comp i seg selv.
Ville ha foretrukket, større og mer variert terreng, enn de klassiske bittesmå 2d6 terrengbitene.

Ellers likt skryt som resten, !!!!

Takk, takk takk
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”