Spørsmål og svar

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

chranos
Warlock

Re: Spørsmål og svar

Post by chranos » Thu Mar 29, 2012 9:30 pm

Skal være forsiktig med å svare på vegne av arrangørene her, men TK screaming skull catapult blir ikke suplert med base om jeg husker korrekt, derfor er det ingen definert basestørrelse på den.

Så lenge du har en definert base på maskinen og det ikke er rom for tolkning så burde det i mine øyne gå bra.

Får høre hva en av arrangørene sier.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Thu Mar 29, 2012 10:06 pm

Imhotep wrote:Hvordan blir det med min "lille" catapult i TK-hæren min da? Den står på en 60mm rund base hvor den er så plassert på en scenic movement tray (movement trayet som kan ta 25 modeller). Blir den ulovlig å bruke på turneringen da?
Nei, det er helt ok.

I Warhammer er det dårlig med store baser. Bare bruk den på 60mm når et ikke er plass til "dekoret".
Have you seen the Jack in the Green?

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Fri Mar 30, 2012 8:12 pm

Vil slagene spilles som Battleline i bokji, eller vil Battle Royal forslaget benyttes?
BATTLE ROYAL
Deployment

Start by noting down if you want to pick side or roll for it (for example you could have a dice in your closed fist to symbolise you want to pick sides and none to show you do not). If no one wants to pick side or both players want to, roll off to see which player picks the half of the table they will deploy in. The opponent will deploy in the other half. If one players want to pick side and the other do not, that player picks a side.
Players then take it in turn to place units on the table, starting with the player that picked sides. Units may be placed anywhere in their deployment zone that is more than 12” from the centre line.

First turn
Roll off after deployment to see which player chooses who has the first turn. The player that finished deploying his army first adds 1 to his roll. If a player chose to pick sides he subtracts 1 from his roll. In case of a tie roll off again without any modifies till a winner is decided.
Game length
The battle will last for six game turns, or until a time limit agreed by the players is reached, whichever comes first.
Victory conditions
Victory points scored as per the rulebook, as described on page 143, with the exceptions that:
• units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
• units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/25% or less of strength still only yield 50% VP’s.
Scenario special rules
None
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Mar 30, 2012 9:16 pm

Som i boka...

chranos
Warlock

Post by chranos » Wed Apr 11, 2012 2:50 pm

Det er nå 3 dager igjen til turneringen, kan moderator eller OP (original poster) lage et sammendrag av tingene som har blitt diskutert her å legge det til i første post?

Dvs:
Warmachine baser, furnace template, empire 7th ed bok osv...
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Wed Apr 11, 2012 11:53 pm

Hills?

hills blokkerer line of sight, men regnes hele bakken som samme høyde (abstrakt), eller er høyden gradert slik som bakken er (vedrørende feks charge bonus)?

og, hvis mindre en halvparten av en unit er på en hill, har de da hard cover, eller er fullt synlige,- og hvis mer enn halve unit er på en hill,- motsvarer det da soft cover?
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Thu Apr 12, 2012 8:40 am

Alle hills er samme nivå, og hele hillen regnes som samme høyde.
Dette gjelder og charging downhill, det er en binær greie med andre ord.

Vil tro man bør bruke prinsippet med majoriteten av en unit, om hvorvidt den teller som på hill eller ikke.
Hvis majoriteten av en unit er på hill, tjener den aldri noe cover fra intervening units, og lider heller aldri av enemy units sin cover fra eventuelle intervening units.
Wide open, med andre ord.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Omnichron
Thorn

Post by Omnichron » Thu Apr 12, 2012 12:18 pm

Jeg har ett problem med at jeg ikke får ferdig de nye shades figurene jeg har bestilt. De kom altfor sent, og jeg har nok med å få ferdig de figurene jeg allerede har, så jeg lurer på, hvor strengt er det med bruk av riktige figurer?

Jeg har tidligere kjørt Manfred manflayers og corsairs som shades. Vil denne miksen gå greit, eller må jeg jobbe gjennom nattestimene for å få ferdig de nye figurene?
"Rock is fine, Scissors are overpowered" - Paper

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Apr 13, 2012 7:47 am

Er vel ikke noe galt i Manflayers som Scouts, har sett mange som bruker de.
Så lenge de er malt og tydelig representerer det de skal være, så er det en like god "convertion" som alt annet.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Fri Apr 13, 2012 3:29 pm

Mange tråder-kommentarer å gå gjennom, finner ikke svar :?
Hva koster det å være med,- 300?
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Apr 13, 2012 9:58 pm

Ivovich wrote:Mange tråder-kommentarer å gå gjennom, finner ikke svar :?
Hva koster det å være med,- 300?
350,-

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”