Spørsmål og svar

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

chranos
Warlock

Re: Spørsmål og svar

Post by chranos » Fri Mar 02, 2012 2:23 pm

Jeg begynte med warhammer i 92. så jo jeg var lett født da!

;)
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Sat Mar 17, 2012 7:00 pm

Blir draft 2 endelig comp for Crusade?

-Stian-

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sat Mar 17, 2012 7:32 pm

Ja
Have you seen the Jack in the Green?

rusty
Thorn

Post by rusty » Sun Mar 18, 2012 11:39 am

Åpne lister?
Tor Erling

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sun Mar 18, 2012 11:04 pm

rusty wrote:Åpne lister?
Ja, ta med ekstra kopi for å vise motstander.

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sun Mar 18, 2012 11:31 pm

JackInTheGreen wrote:
rusty wrote:Åpne lister?
Ja, ta med ekstra kopi for å vise motstander.
Bleh..
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Fri Mar 23, 2012 11:03 pm

Hørte at scenariokart var lagt ut. Men jeg finner dem ikke selv om jeg har scrollet veldig raskt gjennom de fleste trådene her. Er de lagt ut? Og hvor finner jeg dem da?
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Mar 23, 2012 11:51 pm

Ivovich wrote:Hørte at scenariokart var lagt ut. Men jeg finner dem ikke selv om jeg har scrollet veldig raskt gjennom de fleste trådene her. Er de lagt ut? Og hvor finner jeg dem da?
Vi kommer til å lage våre egne kart. De er en del av turneringsheftet du får utdelt når du kommer...

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Sun Mar 25, 2012 6:02 pm

"An army may have up to 4 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells."

Det betyr da at min liste med 2x Screaming skull catapult, Casket of Souls og 2x War Sphinx med breath wepons er ulovelig da? Siden det gir meg 3 WM og 2 template wepons.
On the Judi bandwagon

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Mar 26, 2012 8:21 am

Kaleth Darkblade wrote:"An army may have up to 4 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells."

Det betyr da at min liste med 2x Screaming skull catapult, Casket of Souls og 2x War Sphinx med breath wepons er ulovelig da? Siden det gir meg 3 WM og 2 template wepons.
Ja, sånn jeg leser det...

Omnichron
Thorn

Post by Omnichron » Mon Mar 26, 2012 2:03 pm

Jeg har spørsmål angående bruk av Spirit leech:
La oss si at jeg har følgende, en sorceress lvl 1 (LD8), en supreme sorceress lvl 4 (LD9) og en dreadlord (LD 10) i en unit på spear elves som har discipline banner.

Ved å bruke Spirit leech med begge sorceresses når lord er i, er LD 10 på mine etter det jeg har lest og skjønt. Spørsmålet er da, når jeg har lord ute, hva blir LD som brukes for de to sorceresses?

Så langt som jeg har skjønt det, vil Unmodified LD for lav levels sorceress være 10 (Pga. hun får supreme sorceress sin LD som er boostet opp til 10), mens Supreme sorceress har da LD 9 fordi hennes unodified LD er 9 og 9 fra de andre i unit. Er dette rett?

Ett helt annet spørsmål er angående bruk av sacrifical dagger. Så langt som jeg leser er dette en PD som legges til etter at jeg har kastet original PD. Om jeg kaster 1-2 når jeg kaster spell og ville feilet, vil jeg kunne bruke dagger for å få lagt til enda en PD, eller har jeg feilet kastet? Slik som jeg leser det, virker det som at det er faktisk ekstra PD, og ikke bonus dices, men er dette rett/feil?

Videre med sacrifical dagger, det har blitt nevnt at det å legge til etter PD kast har blitt FAQ'et bort i ETC (Eller at regelen er forandret), slik at man sacrificer først for å få ekstra dice, og SÅ kaster magien... jeg finner ikke dette noe sted, er det rett/feil?
"Rock is fine, Scissors are overpowered" - Paper

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Mar 26, 2012 2:18 pm

Omnichron wrote:Jeg har spørsmål angående bruk av Spirit leech:
La oss si at jeg har følgende, en sorceress lvl 1 (LD8), en supreme sorceress lvl 4 (LD9) og en dreadlord (LD 10) i en unit på spear elves som har discipline banner.

Ved å bruke Spirit leech med begge sorceresses når lord er i, er LD 10 på mine etter det jeg har lest og skjønt.
Korrekt
Spørsmålet er da, når jeg har lord ute, hva blir LD som brukes for de to sorceresses?
ld9 (høyeste umodifiserte)

Ett helt annet spørsmål er angående bruk av sacrifical dagger. Så langt som jeg leser er dette en Power Dice som legges til etter at jeg har kastet original Power Dice. Om jeg kaster 1-2 når jeg kaster spell og ville feilet, vil jeg kunne bruke dagger for å få lagt til enda en Power Dice,
Ja.
Videre med sacrifical dagger, det har blitt nevnt at det å legge til etter Power Dice kast har blitt FAQ'et bort i ETC (Eller at regelen er forandret), slik at man sacrificer først for å få ekstra dice, og SÅ kaster magien... jeg finner ikke dette noe sted, er det rett/feil?
Det har jeg aldri hørt om før.

Omnichron
Thorn

Post by Omnichron » Mon Mar 26, 2012 2:32 pm

JackInTheGreen wrote:
Spørsmålet er da, når jeg har lord ute, hva blir LD som brukes for de to sorceresses?
ld9 (høyeste umodifiserte)
Riktig, det er mye rart som blir sagt om denne regelen. Bl.a. at unmodified menes sin egen uendrede LD, men ikke da om unitens LD er modified eller ikke. Det har vært populært med Standard of Discipline på Black Guards og da en lav level death sorc blant dem for å ha LD 10.

Slik som jeg tidligere har lest dette, er det unitens høyeste LD, uavhengig av modifieres whatsoever, så da er jeg tilbake til det jeg trodde først.

Takk for svar :)
"Rock is fine, Scissors are overpowered" - Paper

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Mar 26, 2012 2:56 pm

Riktig, det er mye rart som blir sagt om denne regelen.
Mye rart blir sagt om mye...

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Mon Mar 26, 2012 6:27 pm

Vis ryktene er sanne og det kommer en ny empire bok den 7.april-ish.
Vil den nye boken eller den gamle bli brukt denne turneringen?

MVH
- Sindre -

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”