Takk for Turnering

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

chranos
Warlock

Takk for Turnering

Post by chranos » Sun Apr 15, 2012 5:59 pm

Hei!

Sitter på malebordet og funderer på å plukke opp penselen for å fullføre skaven enhetene som nesten ble ferdig til turneringen, lover alle interesserte at bloggen min skal bli oppdatert snart.

Turneringen var godt gjennomført praktisk under selve arrangementet men jeg har et par punkter jeg vil dra frem.

#1. Arrangørene var lite tilstede under diskusjoner og svarte sent på spørsmål i trådene i forkant av turneringen, jeg savnet også en oppsumering i første posten under spørsmål og svar samt turneringsinfo.

#2. Kriteriene for de forskjellige malepoengstadiene burde postes under turneringsinfo.

#3. Sylteagurk eller agurk til pålegget under lunsjen, savnet også frukt under lunsjen dag to, bananene påtenkt her ble dratt frem etter slag to (eller så er det jeg som var blind og ikke så dem :) )

#4. At pris for turneringen ikke ble annonsert før 24 timer i forkant av turneringen synes jeg er sløvt.

#5. Kjempeflott med trofeer istedenfor bokser som blir byttet uansett, her kunne dog planleggingen vært bedre slik at det kunne vært inskripsjoner som forklarte hva man hadde vunnet. Jeg forsto det slik at innkjøpet av disse ble gjort på tirsdag.

#6. Stemming på beste malte hær var litt stresset opp følte jeg, normalt sett blir de nominerte notifisert under kamp 4 og setter opp hæren etter de er ferdig med kampen før lunsj. Denne gangen ble dette gjort halvveis ut i lunsjpausen som legger litt stress i situasjonen.

Det blir spennende med nye lokaler til høsten og håper dere fortsetter å lage 2d6 turneringene bedre og bedre for hver gang slik dere har gjort i mange år.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

thomas
Electromancer

Post by thomas » Sun Apr 15, 2012 6:41 pm

Vil også takk for en fin og artig turnering.
Beklager at jeg måtte dra uten å få hjulpet til å rydde opp, men noen ganger får man ikke til alt.

Er jo kjempe bra at det er trofeer istedet for bokser :) Da gir det jo en litt mer turneringsfølelse.

Er enig med Chranos om at malingsavstemmningen ble litt stresset. Synes godt det kunne vært gjort på en litt annen måte og kanskje heller snudd ett bord slik at man kunne gått rundt å sett på hærene og selve leveringen av lappene ett annet sted.

Jeg skulle også ønske at vi kunne hatt 3 timer spilletid istedet for 2,5 time. (detter noe jeg har tenkt på ett par andre ganger også)
Fikk en kamp der vi ble ferdig med alle rundene. Kompisen min ble aldri ferdig med noen av kampene sine. Dette er litt frustrerende da man ofte planlegger å bruke alle 6 rundene som spillet i utgangspunktet er laget med.
Selvfølgelig så kan jeg jo bare forberede meg ved å kun spille 5 runders kamper og heller ta 6 runde som bonus. Men med en hær som er avhengig av så mye skyting som mulig så er det litt kjedelig å miste en hel runde.
Mulig det bare er meg som er treg men :P

Men alt i alt så var det en veldig artig turnering med god stemning
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Sun Apr 15, 2012 7:26 pm

Jepp morsom og bra turnering (bortsett fra egen innsats/resultat)

3 timer per kamp ville jeg virkelig sette pris på ! ! ! 1,5 timer mer første dagen er helt ok

og ja, kunne vært morsommere pålegg. Og isteden for Peppes kan man jo få levert pizza (med tynn bunn) og drikke pils ved samme bordene man har spilt ved.
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

Paradox
Praetorian Ferox

Post by Paradox » Sun Apr 15, 2012 7:40 pm

Takker arrangører og deltakere for fem gode kamper. :)

...selv om jeg spilte litt under pari i siste kamp, og ble grundig straffet for det av en dragelord og hans alvevenner.
En KoW-spiller!

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sun Apr 15, 2012 9:02 pm

Takker for en kjempebra helg, med mye gøy og kule slag.

Jeg er enig at maleavstemninga ble noe stresset opp, men det er ikke superviktig.
Det burde også være med nivåbeskrivelse av malepoengene i regelpakken. Likte at det var streng malebedømming og wow-kategori er fint.

Kjempepluss med pokaler imot figurer. Kjempebra!

Takk igjen for helga alle mann 8)
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Apr 15, 2012 9:15 pm

The Avenger wrote:Jeg er enig at maleavstemninga ble noe stresset opp, men det er ikke superviktig.
Jeg vil ikke skape en enorm diskusjon på dette men jeg føler at maling står for 50% av hobbyen (i mitt tilfelle mer, men i snitt 50% ) Jeg er fornøyd med 25 maks malepoeng og en wow kategori men å ytre at det ikke er superviktig at man får tid til å sette opp hæren sin for bedømming og ikke minst at ALLE får stemt blir å prøve å skuffe under et teppe det som bringer meg til turneringer.

Når arrangementet premierer best malte hær med 1 av fire trofeer er det heller ikke riktig å ikke lage god tid til dette. Tidligere 2d6 turneringer har hatt et mye bedre system for dette og håper arrangørene tar dette til hjertet til neste gang.

Erling
Battle Boar

Post by Erling » Sun Apr 15, 2012 9:52 pm

Takk for en gøyal helg! Neste gang blir det nok bare brus på meg...

For meg ville det ha vært en fordel med 3 timers slag da 2.5 ble litt snaut, men det kommer seg sikkert med mer spilling.

Smask
http://www.flickr.com/photos/erlingtrustad/

thomas
Electromancer

Post by thomas » Sun Apr 15, 2012 10:12 pm

Jo ett forslag til fra meg.
Det burde kanskje vært innført igjen at alle setter opp hæren sin før lunsj på lørdagen så kan dommerne gå å vurdere malingen (og jeg burde få litt mer beskrivelse av hvordan ting bedømmes, kanskje med bilde eksempler? eller trekker jeg det litt ut av proposjoner :P)
Sånn som malingen ble vudert denne gangen så stoppet iallefall kampen jeg spilte opp og litt kjedelig når man ikke er så erfaren og får tankerekken stoppet opp.
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Apr 15, 2012 10:51 pm

thomas wrote: Det burde kanskje vært innført igjen at alle setter opp hæren sin før lunsj på lørdagen så kan dommerne gå å vurdere malingen...
Sånn som malingen ble vudert denne gangen så stoppet iallefall kampen jeg spilte opp og litt kjedelig når man ikke er så erfaren og får tankerekken stoppet opp.
+1

Dette vil gjøre turneringen mer flytende og mindre forstyrrelser under spill i den kampen hvor dommer kommer å bedømmer.

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Sun Apr 15, 2012 11:07 pm

Vil takke for en flott turnering! 5 hyggelige motstandere med gode slag :)
Takk til arrangørene ikke minst!

Synes alt gikk greit, utenom at avstemmingen av "Best Painted" ble noe tilstresset og litt uoversiktlig. Kanskje greit om man setter av et eget bord til dette?

Uansett, super helg 8)

MVH
- Sindre -

rusty
Thorn

Post by rusty » Mon Apr 16, 2012 7:50 am

Takk for en meget hyggelig turnering, og takk til arrangørene som tar på seg alt ekstraarbeidet gang etter gang. Jeg hadde det morro, og det virket det som alle jeg snakket med også hadde.

Når det sagt har jeg litt konstruktiv kritikk til neste gang:
-3 timer per slag er ønskelig. Med to hærer som deltar i alle slagets faser blir 2,5 timer knapt. Hvis en eller begge spillerne i tillegg ikke kan alle regler 95%+ trengs det 3 timer. Det er særlig viktig når det er såpass stort oppmøte som det var her, og det mange deltakere som kanskje ikke spiller så ofte.
Personlig fullførte jeg 1 av 5 slag.

På malingskonkurransen var det ikke tydelig i starten at Are sin WE hær var blant de nominerte, det kan ha kostet ham noen stemmer.

Ellers henviser jeg til Chranos sine pkt 1, 2 og 4.
chranos wrote: #1. Arrangørene var lite tilstede under diskusjoner og svarte sent på spørsmål i trådene i forkant av turneringen, jeg savnet også en oppsumering i første posten under spørsmål og svar samt turneringsinfo.

#2. Kriteriene for de forskjellige malepoengstadiene burde postes under turneringsinfo.

#4. At pris for turneringen ikke ble annonsert før 24 timer i forkant av turneringen synes jeg er sløvt.
Tor Erling

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Tue Apr 17, 2012 12:50 am

Drar mer enn gjerne på flere 2d6 turneringer.
Syns også mange små landskaps "biter" var bra, til og med irriterende impassible, så mye elementer var nytt og friskt. Kan forestille meg at landskaps elementene som var valgt ut på forhånd og ble brukt gjennom hele turneringen er designet for å være balansert for alle armeene (liker alt arbeidet dere har lagt i for balanse, komp etc). Men det hadde uansett vært gøy med overaskelser/variasjon av landskap, feks svær hill i sentrum, mere/mindre skoger-raviner etc. Hva med slags tematisert vandring fra slag til slag. Fjell landskap,- skog område, hele field er en svær øy, dal, bygd, vei med + i movement etc. Ett slag som ikke er pitched mm. Kanskje mulig med spesifik komp for hvært scenarie? Jeg kommer uansett ikke til å vinne turninger, og ønsker maks moro/spenning.

Kommer det resultat liste? Vil gjerne vite hvor langt ned på lista jeg havnet denne gangen.....
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Apr 17, 2012 12:54 am

Hei,

og takk til alle for oppmøte, arrangører og til mine motstandere!

Det har nok dessverre vært litt kaotisk i 2d6 en periode, siden vi har flyttet inn i nytt lokale i år. Vi har derfor fått litt "barnesykdommer". Jobber fortløpendemed å kvitte oss med disse.

Heldigvis har vi flere ivrige bidragsytere enn noensinne, så med litt bedre orging rundt det, så bør vi få det til!

Mye bra innspill her som blir notert.

Når det gjelder tid per kamp, så kommer nok ikke dette til å endres. Det har vært diskutert mange, mange ganger. Mitt tips til alle som har en utfordring på tid, er å øve på å spille litt raskere og mer strukturert. Det er spesielt mye tid å hente ved starten av slaget. De fleste som sliter på tid bruker veldig lang tid på dette.

Når det er sagt, så er nok dette (etter min mening) den største ulempen med ETC compen. Det er en mye mindre utfordring på f.eks 2000p.
Have you seen the Jack in the Green?

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Tue Apr 17, 2012 7:05 am

Slenger meg på kritikk og ros og samtidig takke for ei fin turnering.
Synes dere var flinkere med å komme igang til rett tidspunkt, selv om det fortsatt gjenstår litt.
Også burde det ikke være veldig vanskelig å lese korrektur på turneringshefte, istedet for copy paste.
Marius

Green is the new everything

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Apr 17, 2012 7:15 am

Takk for turnering. Slutter meg til det meste av det som er sagt her når det gjelder kritikk - projektor, bedre informasjon i forkant, mindre pokaler.

Hadde en fantastisk helg så takk til motspillere, venner og arrangører.

Andre ting:
- Jeg savner scenarioer
- Mindre poengsummer gjør at slagene tar kortere tid
- Hvis ingen jekker ned Martin André snart så kommer jeg til å gjøre det ;) (gratulerer forresten :D )
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”