Jarles erfaringer og battle reports

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Olannon
Haley

Jarles erfaringer og battle reports

Post by Olannon » Sun Apr 15, 2012 10:00 pm

Først og fremst - takk for en fantastisk turnering! Jeg setter veldig pris på alt arbeidet som har blitt lagt ned slik at vi kunne få til dette arrangementet.

Jeg ble positivt overrasket over hvor god stemning det var og hvor relaxed det føltes å spille: selv når jeg rullet 4+ saves til den store gullmedaljen (tror jeg klarte opp mot 20 stk på rad, dòg med re-roll) og Stian bannet var det med et smil om munnen og med en lett tone. Dette gjør spillet mye mer enjoyable føler jeg og jeg tror det er viktig å holde dette ved like. Det er ikke gøy å bruke en hel kamp på krangling, surmuling osv. Jeg håper mine motstandere opplevde meg like sporting som jeg følte at de var.

Anyways, jeg har jo nevnt til samtlige jeg spilte mot + en del flere at jeg skulle lage battle reports av samtlige spill. Jeg kommer til å poste en lenke til disse her i denne tråden etterhvert som de blir ferdige og lastet opp på ulthuan. Første rapport er mot Øystein, som med sine Chaos Dwarfs ble min første motstander på Crusade '12 - http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 67#p758867

Enjoy :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Mon Apr 16, 2012 8:18 am

Bra rapport :)
Mvh
Øystein Berg

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Apr 16, 2012 10:39 am

Takk takk :)

Litt feedback til turneringen: mange har sagt mye om ETC-komp og vi kommer sikkert til å diskutere det i all overskuelig fremtid også, men jeg mener denne turneringen fungerte veldig bra hva variasjon og ferdighetsbelønning angår. Med det mener jeg at man i prinsippet kunne ta nesten en hvilken som helst hær og gjøre det bra. Vi så en mengde TK-spillere, det var mange OnG, VClistene var nesten uten unntak svært forskjellige, HE hadde minst 3 forskjellige type hærer osv. Top 3 var WE (!), OK og DE (som 'alle' trodde hadde blitt kompet nedenom og hjem) og overall føler jeg at svært mange fraksjoner er sterke nok til å vinne, flere av dem har som sågar flere interne builds som alle er sterke nok. Jeg mener også at det i særdeles stor grad var ferdigheter og ikke ubalanse som førte til endelige resultater, selv om det naturligvis vil være tilfeldigheter med tanke på matchups og pairing. Dersom noen er uenig i disse punktene så vil jeg gjerne høre hva, samt hvorfor.

TL:DR - jeg synes ETC-komp gjorde seg veldig bra på denne turneringen.

Regner med å legge ut neste rapport om noen dager, slenger ut ny link da. Når jeg har noe mer feedback poster jeg naturligvis det også!
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Apr 18, 2012 9:35 am

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Jorgta
Holy Zealot

Post by Jorgta » Thu Apr 19, 2012 8:24 am

Bra rapport Jarle, det var jeg som spilte mot deg i andre kamp.
Jeg var nok dessverre totalt uforberedt på å møte en Lord på drage og ble tatt på senga. Irresistable Vaul's anmaking gjorde det ikke noe lettere :)

Bare en liten kommentar:
His Lord + bunker tries to charge the Lions, needing 6 or 7+ but they fail it! If he had gotten into combat, I would challenge his Lord out and massacre the unit (the ensuing crumble would be insane and they would all, probably, eventually die).
Jeg hadde seff en champion i bunker uniten til å ta challenge, så jeg tror akkurat den kampen hadde gått i min favør. Men jeg nådde jo ikke frem , og lord'en din hadde uansett lagd kebab av generalen min etterpå :shock:

En bra kamp hvor jeg lærte mye, takker.
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

--Terry Pratchett

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Apr 19, 2012 7:38 pm

Hei Jørgen, takk for kampen!

Glemte det med champion, men det blir jo mye av det samme forsåvidt: jeg spiser championen din i første runde og blokker lorden turen etter. Når det er sagt hadde det nok vært bedre for deg å få inn den chargen ja!

Rapport fra kamp nr 3 mot Stian er oppe - http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 50#p759450
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Thu Apr 19, 2012 7:43 pm

Hva med bilder?
Mvh
Øystein Berg

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Apr 19, 2012 7:55 pm

Har vurdert å laste de opp men de er tatt med en 3mpx tabletbrikke som har mye støy, dessverre. Skal se om noen er fornuftige!
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Apr 20, 2012 8:27 am

Det ble påpekt på ulthuan at en Anvil sin Wrath and Ruin ikke kan brukes mot karakterer som er alene, med mindre de er large targets. Dette betyr at BSBen aldri skulle vært slowet. Husk dette til dine neste kamper og spesielt hvis du tar en Anvil til ETC Stian ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Apr 20, 2012 10:39 am

Skal ikke ett ridden monster som blir truffet av ett template våpen få ett angrep hver? er vel ingen randomising der i 8th eller gjelder det bare for kanoner?
Marius

Green is the new everything

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Apr 20, 2012 11:19 am

Du har helt rett, begge treffes. Det står dòg spesifikt i regelboka at for en Stone Thrower vil bare den ene delen av modellen (monster / rider) få det kraftige treffet (S10, D6W). Det andre hittet gjorde stort sett ingenting (S5, men man får saves) og derfor har jeg ikke tatt det med i rapporten. Uansett hadde det ikke nevneverdig innflytelse ettersom han døde av et direct hit til slutt :(
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Apr 20, 2012 12:08 pm

aha, ja man lærer så lenge man lever. :)
Du hadde en artig hær. morsomt å se at dragelister gjør det skarpt i 8th også.
Men du er avhengig av 2500 for å få nok poeng for å få toola opp dragen?
Marius

Green is the new everything

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Apr 20, 2012 12:09 pm

Ja, lavere ville jeg ikke kjørt den, men jeg vet at folk har spilt den på 2400 også. Det blir litt tynt med beskyttelse, noe jeg synes er veldig lite heldig
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Slayer
Timotei

Post by Slayer » Sat Apr 21, 2012 6:56 pm

Veldig bra rapport og takk for et spennende slag. Vel spilt!

Som jeg angret på at jeg tok R Burning også på kanonen...... :D Vel, noen ganger må ting bare testes ut i praksis. Dette slaget ga definitivt nyttig input til modifisering av listen foran ETC.

S

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sat Apr 21, 2012 8:47 pm

Hei Stian, takk i like måte! Gleder meg til å se hva du ender opp på listemessig - tror det er bra du får muligheten til å møte matchups som denne før du drar til Polen for å virkelig finjustere valg. En rune fra eller til kan ha så vanvittig mye å si, spesielt hva flaming ting angår.

PS - et medlem på Ulthuan som er en veldig aktiv Dwarfs spiller (visstnok den beste i Malta - Lord Anathir) mener at det er verdt å undersøke et setup med 2x kanoner og 2x Organ Gun under ETC compet. Vet ikke helt hva resonnementet hans er, men det kan være verdt å vurdere hvilken effekt det har å ikke ta 2 Grudge Throwers i alle fall, selv om de ofte er svært sterke :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”