Jarles erfaringer og battle reports

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Olannon
Haley

Re: Jarles erfaringer og battle reports

Post by Olannon » Sat Apr 21, 2012 10:53 pm

Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Sun Apr 22, 2012 8:57 am

Hei.

Artig å lese hva motstander tenker om sine trekk under en kamp. Dine tanker rundt kampen er relativt like mine, med ett stort unnakt.

Jeg ville for en hver pris unngå å få lorden din i kamp med min, i BK enheten, eller alene. Grunnen til dette er at det er en relativt stor sjanse for at min General dør, og en grei sjanse for at din også dør, men min liste slutter i praksis å fungere om generalen dør, mens din fortsetter i beste velgående.

Jeg viste at min høyre flanke ville bli spist opp, og at jeg var avhengig av å få tilbake tilsvarende poeng på min venstre flanke.

Jeg gjorde en kjempe tabbe med huset, og resten av kampen ble litt halveis i fra min side, da alle gode planer om å få tilbake tapte poeng falt i grus.

Heldigvis for min del gjorde du også noen små tabber, bsb og magiker. Kampens største tabbe gjorde du alikevel i runde 3? da en break test på spydene dine i din runde, på 7? uten reroll gikk greit. Hadde du failet denne så hadde Spirit hosts låst ned dragen din, gitt at de hadde klart en veldig kort charge. Dette hadde gitt kampen en helt annen karakter, men ingen grunn til å gråte over spilt melk :)

Som du sier, dette var en meget tett match, der det faktisk skjedde utrolig mye mer oppe i topp lokket, enn det ser ut som på papiret. Å spille en kamp mot en flyver du til en hver pris vil unngå, samtidig som du skal forsøke å skrape sammen noen poeng er i beste fall vrient.

Flott rapport Jarle. Håper våres veier krysses igjen på slagmarken da dette var ett spennende og hyggelig slag.

PS! Så noen lurte på litt ang. mitt liste oppsett på forumet du har laget rapporten.
Dette er det jeg har av modeller i fra en gammel VC arme. Derfor ser hæren ut som den gjør :) Nå viste det seg i løpet av turneringen at oppsettet ikke var helt uten tenner alikevel, men etter min mening er ikke dette en veldig god ETC liste, alt for høy risk.

Ok, unga maser nesten høl i hode på meg, så dette usammenhengende skriveriet må komme til en slutt.

-Stian-

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Apr 23, 2012 12:24 pm

Prince vs VampLord er en risiko for oss begge, som ingen var villige til å ta. Det kunne fort gått begge veier, men jeg ser at med 7W og T6 er det akkurat litt verre for deg enn for meg.

Angående Spirit Host - jeg husker vi snakket om dette på turneringen også. Jeg er rimelig sikker på at det var samme tur som ørna flykta. Ergo måtte jeg feilet begge testene samtidig. Kan være enig i at det fortsatt kan være en sizeable risk :)

Håper òg vi møtes igjen ved en senere anledning! Jeg har jo planer om å flytte til Oslo om et drøyt halvår så regner med det blir en del spilling der utover.

Siste game er oppe - http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 28#p760028

Har planer om å gå litt gjennom samtlige bilder og se om jeg finner noen fornuftige fra hver kamp og legge ut en liten post-mortem analyse ;) Poster link her når det er oppe!
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Paradox
Praetorian Ferox

Post by Paradox » Wed Apr 25, 2012 7:18 pm

Olannon wrote: Siste game er oppe - http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 28#p760028

Har planer om å gå litt gjennom samtlige bilder og se om jeg finner noen fornuftige fra hver kamp og legge ut en liten post-mortem analyse ;) Poster link her når det er oppe!

Min (korte) post-mortem analyse:

Jeg spiller bedre når jeg ikke er trøtt og sliten... (Noe må jeg jo skylde på...)
Jeg gjorde to store feil i løpet av kampen;

Den første var å stille opp wraithene slik at du kunne overrunne inn i hexwraiths. Jeg glemte ganske enkelt flygehelten din mens jeg flyttet. :oops:
Hadde jeg husket han hadde jeg nok likevel flyttet wraithene ut, men i andre posisjoner sånn at de var minst 20 tommer unna, og du ikke fikk noe ut av å charge en av de (bortsett fra 60 poeng, da...)

Den andre var å legge opp til å bli kombocharget av alt som er farlig.
Jeg tror ikke jeg var 100% med i kampen når jeg gjorde det... (I ettertid har jeg lurt på hva i *** jeg tenkte jeg skulle få til med den chargen. Jeg tror kanskje jeg hadde frenzy... :D)

Ellers er det nok også noen muligheter for justeringer av lista, så jeg tar lista tilbake til tegnebrettet for å justeres, og kommer sterkere tilbake neste gang. :)
En KoW-spiller!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Apr 25, 2012 8:01 pm

Hei Knut!

Jeg er enig i at du virket noe sliten ja, som har sine naturlige forklaringer :)

Det er ikke ofte du møter så mange sterke flyvere som i hæren min og litt av poenget med den er akkurat det at folk simpelthen ikke forstår hvilke fleksibilitet dette gir. Jeg tror at dersom man spiller mange ganger mot den så vil det være vanskeligere for meg å gjøre det bra.

Uansett, takk for en god kamp - håper vi møtes igjen :)

Kommer en oppsummering snart, forhåpentligvis
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Apr 27, 2012 8:45 pm

Siste bit fra Crusade - gjennomgang av samtlige kamper og bilder: http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic. ... 90#p760890
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “2d6 Crusade”