Ris og Ros 2014

WMH/MtG turnering, Gjøvik

Moderators: Asbjørn, The Avenger, Nurion, Vradchuck

Vradchuck
Wraith Engine

Ris og Ros 2014

Post by Vradchuck » Sun Aug 03, 2014 8:13 pm

Fyr løs
Marius

Green is the new everything

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Aug 03, 2014 9:19 pm

+ ETC-comp
+ Terreng og bord. På SM var det helt mongoterreng og noen ganger bare ødelegger dette slagene. Èn ting er at terrain pieces er av litt forskjellig størrelse, men når en hel table quarter domineres av èn feature blir det drøyt. Veldig bra på IS14!
+ Tid, skjema. Bra disponering av tid og overholding av skjema.
+ Armèbrett. Dette er så uvurderlig! Også veldig bra med såpass solide brett, mye mindre sjanse for en ulykke enn slike tynne, flimsy greier.
+++ Sosialt, arrangement, folkene som sto på. Utrolig bra opplegg på og rundt turneringen, stor kudos til alle som har bidratt og ikke minst Marius som har tilrettelagt for oss fra Oslo. Det setter jeg veldig stor pris på!

Jeg har ingen ris som jeg kommer på for øyeblikket så det lover bra. Jeg drar veldig gjerne tilbake neste år :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Mon Aug 04, 2014 7:06 am

Olannon wrote:+ ETC-comp
+ Terreng og bord. På SM var det helt mongoterreng og noen ganger bare ødelegger dette slagene. Èn ting er at terrain pieces er av litt forskjellig størrelse, men når en hel table quarter domineres av èn feature blir det drøyt. Veldig bra på IS14!
+ Tid, skjema. Bra disponering av tid og overholding av skjema.
+ Armèbrett. Dette er så uvurderlig! Også veldig bra med såpass solide brett, mye mindre sjanse for en ulykke enn slike tynne, flimsy greier.
+++ Sosialt, arrangement, folkene som sto på. Utrolig bra opplegg på og rundt turneringen, stor kudos til alle som har bidratt og ikke minst Marius som har tilrettelagt for oss fra Oslo. Det setter jeg veldig stor pris på!
+1

Litt uenig i tid, klarte det fint i alle mine kamper men med litt press, men er vel en del ferske spillere med litt mindre kontroll som kunne hatt godt av 15 minutter ekstra for å sette opp og folk med litt flere figurer på bordet.

Ellers vil jeg takke Kenneth, Halvard, Johan, Erik og Tor Erling for fem kjekke slag :)

Vil også sende en takk til foreldra til Marius som stiller opp med både det ene og det andre.

Sees neste år! :)
Trond - 2d6 Administrator

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Aug 04, 2014 7:20 am

Flott arrangement! :D
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Aug 04, 2014 7:57 am

Flott helg! Gutta fra Mjøstraktene og Indian Summer leverer varene hvert år. En ekstra stor takk må rettes til Marius sine foreldre som disket opp med grilling for 40 stk pluss gratis overnatting for de som trengte det.

Det var fint at dere gav klare beskjeder angående tid, og holdt tidskjemaet. Men i noen tilfeller bør det være mulig å kunne spille noen minutter ut i pausen uten at det fører til trekk. Noen slag tar lengre tid, og 2,5 timer kan være akkurat litt for knapt.

Vi sees neste år.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Aug 04, 2014 9:40 am

Jeg har full forståelse for det Trond, men da øker tiden per dag betydelig. Jeg blir ganske sliten allerede og for min del ville dette gjort mer vondt enn godt. 2.5 time er i ferd med å bli en standard og det synes jeg er helt ok, akkurat fordi lengre tid fører til lengre dager, så man blir mer sliten. For spillere med litt erfaring og som kjenner listene sine bør det ikke være noe problem å fullføre et 2400 poengs slag på 2.5 time. Jeg har alltid spilt ferdig alle 6 turene på turneringer og det inkluderer en del uerfarne motstandere også.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Mon Aug 04, 2014 10:44 am

Hej
Tack för ett topp arrangemang.
Kul att se många nya ansikten och få möta ett par av er i kamp.

ROS: +1 på det som redan nämts. :D

Tiden ser ut att vara ett tema. 2,5 h var kanske lite. Vad var det ifjol?
Har ni en uppfattning om hur många av kamperna som inte blev färdigspelade?
Kan detta också komma an på specifika orsaker annat än tid?
Jag har sett på andra turneringar med ETC komp. Jag finner både 2h:45min och 3h /Kamp

/Håkan

EDIT: 7/8 + Förhandbetalning var bra.
Last edited by LeadBelcher on Thu Aug 07, 2014 1:54 pm, edited 1 time in total.
Håkan.

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Mon Aug 04, 2014 11:16 am

Olannon wrote:Jeg har full forståelse for det Trond, men da øker tiden per dag betydelig. Jeg blir ganske sliten allerede og for min del ville dette gjort mer vondt enn godt. 2.5 time er i ferd med å bli en standard og det synes jeg er helt ok, akkurat fordi lengre tid fører til lengre dager, så man blir mer sliten. For spillere med litt erfaring og som kjenner listene sine bør det ikke være noe problem å fullføre et 2400 poengs slag på 2.5 time. Jeg har alltid spilt ferdig alle 6 turene på turneringer og det inkluderer en del uerfarne motstandere også.
Som sagt, jeg forstår hvorfor... men nå er det faktisk slik at det var en god del kamper som ikke ble ferdige...

Om det taes inn 15 minutter på den timen vi hadde til lunsj... så blir ikke dagen noe lengre en 30 minutter på dag 1 og kun 15 minutter på dag 2.

Men dette lar jeg Gjøvik gutta styre selv :) uansett en topp turnering! og gleder meg allerede til neste år :)
Trond - 2d6 Administrator

HerrBlomquist
Greylord Outrider

Post by HerrBlomquist » Mon Aug 04, 2014 11:17 am

Utrolig bra turnering, både spilling og det sosiale.

Synes alt fungerte veldig fint, men er enig om at tiden blir litt korteste laget - spesielt for oss med mange figurer. Tror 15 minutter til hadde løst mye for mange. Opplevde selv et par ganger at det hadde gått en halvtime før man hadde satt ut terreng og gjprt deployment.

Alexander

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Mon Aug 04, 2014 2:57 pm

Fantastisk helg både sosialt og spillemessig.
Sees neste år.

Mvh
Kenneth
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Mon Aug 04, 2014 3:15 pm

Hiver meg på skryten! :-)

Helt topp helg! Både spillmessig og sosialt!!! :D

Kudos til Mjøsregionen for å stille med så mye folk.
Håper de nye ansiktene hadde det kult også, slik at de fortsetter å komme på videre turneringer, både neste IS og de som er i Oslo.

Masse respekt til Marius sin Old Folks, som stiller både hage og hus til disp for bråkete tinnsoldatnerder.

Veldig bra innsats på terrengsiden også, alltid kulere å spille med fett terreng.

Ang tiden, så var jeg en av de som alltid slet med å bli ferdig...
Men tror det har mye mer med skravlekjeften min å gjøre (spesielt sammen med øl), enn selve tidsfristen... (Erik Tunfisk og jeg hade drukket 2 pils hver, før vi var ferdige med deployment... 8) ).

Sier som vår kjære Schwarzenegger: "I'll be back!" - Sees neste år! :D :D :D

-Lasse

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Mon Aug 04, 2014 3:22 pm

Som alltid, knall opplegg. IS blir bare bedre og bedre for hvert år som går, selv om det ikke ble noe nakenbading med de lokale i år :wink:

Jeg kunne også godt tenke meg litt bedre tid. Det er ikke så mye det er snakk om, 2t 45m hadde holdt lenge.

Ikke noe ris egentlig. Er enig i minuspoeng for å levere resultater treigt, men det bør kommuniseres klart på forhånd. Eller gikk jeg glipp av det?
Erik Svendsen

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Mon Aug 04, 2014 3:38 pm

Veldig bra både spilling arrangering og kveldsopplegg.

Og et forslag, til dette og andre turneringer. Med metaen nå.. Ekstra 2 malepoeng, hvis alle karakterer klart og tydelig skiller seg fra andre modeller uansett hva units de blir plasert i. Var veldig forvirrende og tok ekstra tid med kontinuerlig spørring, med masse karaterer i units når karakterene ser så å si like ut som uniten de er i. (Mine egne karakterer kunne nok også være forvirrende).
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Mon Aug 04, 2014 5:02 pm

Ett kvarter ekstra er under vurdering. Straffesystemet er kommer for å bli for å sørge for at alle får likt med tid og snø at ikke noen slutter en runde for tidlig for å følge skjema mens ett annet bord ikke bryr seg 8 spiller videre. For andre år på rad hadde vi ingen som fikk minus. Det ble opplyst tidlig i slag 1 om Straffesystemet. Neste år skal det stå i regelpakka. Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Mor og far hilser til alle som var å spiste hos dem. De synes det var fint å lage i orden til så mange hyggelige mennesker
Marius

Green is the new everything

Niblit
Gremlin

Post by Niblit » Mon Aug 04, 2014 5:21 pm

Stort tack för en fantastisk turnering.

Angående tiden så tycker jag att när man spelat klart på ett bord så ställer man upp den nya terrängen så att den alltid är klar när nästa match ska spelas där. Hade sparat en del tid.

Locked

Return to “Indian Summer”