Arkiv 2008

WMH/MtG turnering, Gjøvik

Moderators:Asbjørn, The Avenger, Nurion, Vradchuck

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Tue Aug 26, 2008 12:53 pm

Gjør oppmerksom på at de som ikke hadde betalt innen tirsdag 25.08 må betale 250,- i døra. Om noen betaler 175,- i mellom nå og lørdag så blir de avkrevd 75,- i døra.

Vennligst ta med kvittering på betaling om du ikke står registrert med betalt pr nå.

Vel møtt.

-Stian-

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Fri Aug 29, 2008 2:59 pm

Nubee wrote:Mary Jennifer Dorothy Robson

Noen som vedkjenner seg henne som en velgjører? Vanskelig å finne ut hvem som betaler.

-Stian-
Fortsatt ingen som vedkjenner seg denne velgjøreren? Regner med at det blir kjent når vi prøver å ribbe vedkommende for 250,- i døra i morra :)

-Stian-

TKS
Trencher

Post by TKS » Fri Aug 29, 2008 6:00 pm

Får WE den ekstra skogen sin i alle slagene, eller bare i det siste?

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sat Aug 30, 2008 7:04 am

Bare i det siste

Marius

Edit: I alle scenarioer som er pitched battle som det står i scenariopakka
Marius

Green is the new everything

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sun Aug 31, 2008 7:46 pm

Takk for en nærmest perfekt warhammer helg

Her kan folk komme med tilbakemeldinger og forslag til endringer

Marius
Marius

Green is the new everything

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Aug 31, 2008 9:47 pm

neste gang dere åpner en turnering orginalt ment bare for deltagere av Tale of x Gamers for andre burde også malekonkurranse delen av turneringen åpnes for resten av norges befolkning også de uten fast internett annet en på jobb og kamera.

Jeg vil bare helt personlig fra meg til arrangørene si at det er ikke bare spilling av spill som trekker folk til en turnering og det var derfor jeg ikke deltok på deres turnering.

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Sep 01, 2008 6:10 am

@Chranos
TXG hadde hele tiden en avsluttende turnering som mål, og det har folk visst helt fra starten. Det var ikke sånn at det var en lukket turnering for kun TXG som ble åpnet for andre, det var en helt vanlig turnering der alle kunne delta, men bare TXG-deltakere kunne vinne best painted. Og dette ekskluderer heller ikke de uten fast jobb og kamera til å vinne.. Når de som har vært med på TXG har hele tiden hatt denne turneringen som mål, siden den hadde fokus på malingen, hvorfor skulle da de som ikke har vært med på TXG kunne vinne best painted?

Forøvrig vil jeg takke for en flott helg, kommer garantert tilbake til neste år! Har litt dårlig tid nå, så får komme med mer ris og ros etterpå.

Mer ris og ros:
Kommer ikke på så mye, det meste var bra. Men i scenario 3 synes jeg det hadde vært bedre om man hadde satt ut halve hæren sin på tur, istedet for hele på en gang. Og Torger må huske leg neste gang vi skal ut på byen..
Last edited by aleksander on Mon Sep 01, 2008 10:53 am, edited 1 time in total.

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Mon Sep 01, 2008 7:41 am

*Chranos:
Du har valide poeng. Vi skal snart kjøre en full evaluering på TxG delen av turneringen. Om TxG skal fortsette å være en del av Indian Summer så må reglene justeres, og det må bli bedre oppfølging på TxG forumet. Dette er noe vi er veldig klar over, men vi rakk/klarte desverre ikke å få gjort noe med det til årets turnering.

-Stian-

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Mon Sep 01, 2008 10:18 am

Navn..............................General Poeng..Maling..Sportsånd.........Totalt

1. Øystein Berg..........................58...........11...........4..................73
2. Stian Engebretsen...................55...........12...........3..................70
3. Marius Larsen.........................56...........10...........2..................68
4. Helge Aarvik...........................57...........8............-2.................63
5. Eirik Kristoffersen....................39...........16...........7..................62
6. Hallvard Haugen......................46...........8............6..................60
7. Espen Rønning........................49...........8............2..................59
8. Glenn Orkelbog.......................43...........13..........2..................58
9. Stian Madshus.........................42...........13..........1..................56
10. Alexander Thon Aasen............40...........12..........4..................56
11. Emil Nybakke.........................43...........10..........2..................55
12. Mikkje Trønnes.......................41...........10..........1..................52
13. Daniel Thon Aasen..................38............9...........0..................47
14. Martin Brusevolddalen..............35............5..........4..................44
15. Tord Kriznik Sørensen..............32............6...........1..................39
16. Knut Stanley Jacobsen..............26...........10.........3...................39
17. Marius Håkonsen.....................25...........10..........2..................37
18. Amund Stokke.........................21...........6...........4...................31
19. Bjørnar Thon Aasen..................15...........5...........2....................22

-Stian-

Durloth
Juggernaut

Post by Durloth » Mon Sep 01, 2008 11:23 am

Dere kjørte en glimrende turnering! Èn kamp mer på lørdag eller søndag hadde gjort den enda bedre for min del. Jeg skulle også likt å se quizzen gi turnetingspoeng (våre 27 i minus hadde kanskje ikke hjulpet oss :oops: ) og mer poeng i soft scores, slik at det ikke er nærmest automatikk i at beste general blir best over all.

Ellers var det god stemning, fete premier og den beste turneringskiosken jeg har opplevd. Gleder meg allerede til neste års tur til Alf Prøysenland.
...Eirik...
Vradchuck wrote: så derfor spør je deg som er ogre guru :)
Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654

Durloth
Juggernaut

Post by Durloth » Mon Sep 01, 2008 11:25 am

Durloth wrote:Dere kjørte en glimrende turnering! Èn kamp mer på lørdag eller søndag hadde gjort den enda bedre for min del. Jeg skulle også likt å se quizzen gi turnetingspoeng (våre 27 i minus hadde kanskje ikke hjulpet oss :oops: ) og mer poeng i soft scores, slik at det ikke er nærmest automatikk i at beste general blir best over all.

Ellers var det god stemning, fete premier og den beste turneringskiosken jeg har opplevd. Gleder meg allerede til neste års tur til Alf Prøysenland.
Edit: Angående TxG kunne man jo bare dele opp best-painted premien i to og kjøre TxG-kåring lørdag og over all på søndag.
...Eirik...
Vradchuck wrote: så derfor spør je deg som er ogre guru :)
Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Mon Sep 01, 2008 12:06 pm

Nå som støvet har lagt seg og hverdagen er over oss igjen så tenkte jeg å lage en tilbakemeldingspost sett fra en av arrangørenes side.

Vi la lista så høyt som mulig for turneringen. For oss var det viktig med følgende ting.

En godt drevet turnering. Dvs. Tidsskjema som holder vann, Full tilgang på skyss til og fra J-bane stasjon/vandrehjem for alle, godt lydbilde, god oversikt over resultater etc.
Jeg føler selv at vi klarte dette. Tips om hvordan vi kan forbedre oss til neste år er selvfølgelig velkommne.

En kiosk som ingen har sett maken til på en turnering i Norge. Dvs. Godt utvalg på både mat, drikke, frukt, godis. Samt et dedikert kiosk personale som betjener kiosken hele tiden. Jeg føler at utvalget var godt, og at kioskpersonalet våres var syv stjerners. Desverre viser det seg i ettertid at vi bommet litt på utvalg i forhold til solgte varer. Dette resulterte i at kiosken bare så vidt gikk i null. Det glimrende kioskpersonalet våres har ført statistikk på hva som ble solgt, så her treffer vi bedre neste år. Tips om hvordan vi kan forbedre oss til neste år er selvfølgelig velkommne.

Fete premier til hele seierspallen. Dette klarte vi i år, men grunnet at turneringen i sin helhet bare så vidt gikk i overskudd kan det nok hende det blir noe reduksjon på dette neste år. Alt overskudd blir skutt inn igjen i neste års turnering, så 2010 burde bli helt vill :)

Mange deltagere, grunnet god annonsering. Vi fikk 19 deltagere, vilket av bare 3 var lokale. Dvs. 16 tilreisende. Dette ser vi oss bra fornøyd med, da dette var den første turneringen i området. Vi sikter litt høyere neste år, og tar selvfølgelig imot tips til hvordan vi kan trekke enda flere folk.

En sosial turnering. Vi ville at flest mulig skulle samles Lørdag kveld for å være sosiale. Vi satt 19 stk i flere timer å grillet, quizet og koste oss noe værre. Her føler jeg at vi oppnådde det vi ønsket oss, og enda litt til. Full klaff.

En turnering der maling skulle stå i fokus. TxG skulle ta seg av denne biten. TxG er nok desverre litt løst drevet for øyeblikket, og om dette skal fortsette å være en del av Indian Summer turneringen så må vi få på plass et litt bedre regelsett, og noen som følger opp TxG tråden. Avenger og Galdust har lagt et veldig fint grunnlag, vi må bare finslipe det litt. Vi må også prøve å gjøre best malte tillgjengelig for litt flere personer. Her mottas alle tips med veldig stor takk, da vi er litt rådville på hvordan vi skal få dette til å fungere.

-Stian-
Ta turen til Indian Summer.
WFB turnering Redalen august 2013

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Sep 02, 2008 9:32 am

Hei,

takk for et meget godt arrangement. Jeg kommer definitivt tilbake neste år. Det var en veldig fin ramme rundt turneringen.

Når det gjelder regler osv, er det alltid ting som kan justeres. Jeg synes ting fungerte bra, og det er det viktigste. Foreslår likevel en diskusjon nærmere arrangementet neste gang, der man går gjennom scenarier osv...
Have you seen the Jack in the Green?

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Tue Sep 02, 2008 9:46 am

Alt i alt en veldig bra turnering,faktisk en av de aller beste Warhammer\turnerings-helgene(spilling+sosialt)jeg noen sinne har vært med på!! All kred til arrangørene som gjorde dette mulig. Gleder meg allerede til neste år!

Med dette som bakgrunn vil jeg allikevel peke på et par ting som kanskje kan forandres litt.

Det første er tidsskjema. Lørdagen var helt flott,og så lenge det er 3 slag som skal spilles,synes jeg det er bra at turneringen ikke starter før kl 11.00. Gir oss fra Oslo mulighet til å reise opp lørdag morgen,uten og måtte stå opp midt på svarte natta. Kanskje en litt lengre lunch-pause hadde vært mulig? Ca 45min?

Søndagen derimot var vi alt for sent igang,etter min mening. Begynne kl 12.00 var nesten irriterende sent. Foreslår å flytte starten til enten kl 10.00,eller 10.30. Personlig stod jeg opp kl 09.00,og da var ganske mange av de som overnattet på vandrehjemmet allerede oppe,eller på vei opp. Ble lenge å vente,og når man har litt reisevei,blir det dessuten ganske sent før man er hjemme...

Ang scenarione,synes jeg de var greie nok. Likte ikke det hvor den ene spilleren deployer hele hæren sin først,og så den andre. Kan slå utrolig skjevt ut. Ellers var det ok.

Premiene. De var flotte. Personlig ingen tilhenger av store premier. Viktig at spillinga står i fokus under et,slag-ikke premie-potten. Men når det er sagt vil jeg si at de var veldig bra.
Synes at ingen skal kunne vinne både Best General,og overall(1. plass),så i de tilfeller der dette skjer,kan man la Best General-prisen gå til den spilleren med nest mest battle points. Særlig også når premiene blir såpass store,synes jeg det er fint å spre de litt utover blant deltagerne.

Sportsmanship... Har alltid synes at dette er et helt forferdelig system,som det er store muligheter til å utnytte,både for og mot andre spillere. Har vært borti så mange rare og ufine situasjoner gjennom årene(har spilt i underkant av 50 turneringer,både i og utenfor Norge),med forskjellige sportsmanshipsystemer,at dette kommer jeg aldri til å like. Vi lever ikke i en utiopisk verden der dette helt sikkert hadde vært en god idê,men dessverre blir det mye tull med dette i stedet for. Gidder ikke ramse opp eksempler på hva det er som gjør at jeg misliker det,jeg er bare personlig i mot det.
En pris,uavhengig av turneringen,derimot,er jeg veldig positiv til. Når man stemmer på en person uavhengig av hvordan denne personen gjør det under turneringen,sikrer man at man gir stemmen sin til den personen man hadde det beste slaget med,og sikrer at personen som vinner denne prisen,virkelig har fortjent den,og kan være stolt av å få den!

Malesystemet. Vel,man kan ha et system der spillerne gir hverandre poeng,men da ønsker jeg at det isåfall er litt enklere. Det kunne jo kanskje i stedet for bli lagt til en WOW-kategori eller to,som gjør at de som har lagt ekstra arbeid i hæren sin får de ekstra poengene de fortjener. Sånn som det er blir systemet oppfattet litt mer som et straffesystem,enn som et bonussystem. Personlig mener jeg at om man har en gjennomsnittelig og grei table top-hær skal man bli belønnet for dette-få maks poeng i kategorier som baser,farger,tema,osv,og så belønner man de hærene som skiller seg enda litt ut,det være seg pga maleferdigheter,kult tema,eksepsjonelle baser,osv,med et par ekstra kategorier(forslag WOW).
Personlig foretrekker jeg litt mer kompliserte poengsystemer,men at poengene da deles ut av en nøytral tredje part,nemlig en maledommer.

Bare noen løse tanker rett etter turneringen,som forøvrig var en brasuksess,og som kan anbefales til alle dere som ikke var med. Nevnte dette innledningsvis,men en god ting kan ikke nevnes for ofte :wink:
Mvh
Øystein Berg

stigandr
Battle Boar

Post by stigandr » Tue Sep 02, 2008 1:24 pm

Kommer helt klart tilbake neste år og jeg er sikker på det kommer flere neste år etter å ha lest disse kommentarene.
Stian

Locked

Return to “Indian Summer”