Arkiv 2009

WMH/MtG turnering, Gjøvik

Moderators:Asbjørn, The Avenger, Nurion, Vradchuck

Avian
Enigma Foundry

Post by Avian » Mon Jun 08, 2009 1:03 pm

Angående sportsmanship, så tror jeg det ikke er noe videre hensiktsmessig å bare gi en premie til førsteplassen. Man kan gjerne gi en premie til førsteplassen (det kommer bare an på hvor mye man vil bruke på premier), men det er ikke så mye poeng i det hvis det er alt.

Jeg vil anta at de fleste synes at det hadde vært kult å få høyeste sportsmanship skår, men (og dette er viktig) jeg antar også at de fleste synes det er kjipt å få laveste skår.

Det du får ved å ha det som en del av totalskåren er at spillerne får noe å strekke seg etter. Det blir som med malepoeng - det er greit at det er en premie til førsteplassen, men hvis det er alt og du ikke tror du har en sjanse på førsteplassen, så er det ikke noe stort poeng i å legge ekstra arbeid i malingen. Hvis du derimot vet at du får uttelling i nogenlunde proporsjon med den innsatsen du har lagt inn, så lønner det seg å gjøre en ekstra jobb, selv om du ikke tror at du kommer til å vinne.

Og akkurat som det er kulere å spille mot en bra malt hær enn mot en dårlig malt hær, så er det kulere å spille mot en spiller med bra sportsånd enn mot en spiller med dårlig sportsånd.
(Gitt at alt annet er likt, altså.)

Når det er sagt, så synes jeg ikke systemet som ble brukt for å skåre sportsmanship denne gangen var spesielt bra. Den fikk til en av de viktige tingene for slike systemer i det at du ikke kunne sabotere ved å gi alle motspillere samme skår, men den bommet på et annet viktig poeng i det at du vet at den skåren du gir motstanderen går direkte på totalskåren. Dvs at hvis du gir en motstander +2 eller -2 poeng, så endrer du totalskåren hans med +2 eller -2 poeng. Kunne du gjort det med alle hadde det vært veldig åpent for misbruk, men likevel tror jeg at det er viktig å legge inn et ekstra ledd, som for eksempel å stryke høyeste og laveste skår, slik at hver enkelt stemme ikke teller direkte.

Ellers er jeg godt fornøyd (bortsett fra med plasseringen min på tabellen, altså... ;)). Terrenget hadde en grei effekt, selv om det til tider var litt pussig, men det var ikke noe problem for min del. Scenariene var OK, og jeg synes dere traff godt på hva som ble "straffet" i dem (det meste som ble foreslått angående scenariekortene på forhånd syntes jeg lite om).

Angående antall kamper, så er tre kamper per dag maks jeg får til med passe god spilling. Blir det fire, så blir det mye rot i det siste slaget. Det fungerte faktisk for min del å komme meg hjem på søndagen til tross for at vi var ferdige kl halv seks og jeg hadde fem timer reisetid, men det var greit at slagene ikke varte lengre (derfor var det greit at vi ellers spilte med puslete småhærer :P). Hvis man vil hjem tidligere på søndag, så er jeg mer for å droppe antall kamper ned til fem (3-2) og benytte anledningen til å ha litt større hærer.

Ellers:
- bra lokaler
- veldig bra kiosk!
- synd det ikke ble noe grilling
- neste år synes jeg Øystein bør kompensere ved å bade i dammen *to* ganger på søndagen
- quizen var litt vel merkelig, jeg synes det hadde vært mye greiere med litt mindre omfattende spørsmål og et fast antall poeng for hvert (1 eller 2 og ikke 1 til 20(!), som det var nå).
- var det noen spesiell grunn til at man ikke hadde resultatlista oppe på prosjektoren underveis i slagene? Ikke at ikke Dell-logoen er fin, altså ;)
- veldig hyggelig at dere stilte opp med kjøring

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Mon Jun 08, 2009 7:19 pm

neste år synes jeg Øystein bør kompensere ved å bade i dammen *to* ganger på søndagen
Her glemmer du en veldig viktig detalj! Det er nakenbading det er snakk om,så da regner jeg isåfall med at samtlige deltagere møter opp for å se på... 8)

Ellers må jeg si jeg synes det var bra. Gode lokaler og kiosk. Hyggelig og lett atmosfære. Sosialt-helt topp!

Spillmessig: Synes ikke dere bør ha 4 slag lørdag og 2 søndag. Greier seg med 3 pr dag. 3 på lørdag,og 2-3 på søndag er helt flott.

Hvis dere beholder 6 slag,synes jeg dere bør redusere tiden pr slag til 2 timer. Bør være oppnålig for alle når det er 1500p hærer. Å spille på tid er også noe man kan øve seg på å beherske.

Alt i alt veldig bra,og kun hyggelige motstandere. Regner med at dere ser meg neste år også :wink:
Mvh
Øystein Berg

Jetlag
Site Admin

Post by Jetlag » Mon Jun 08, 2009 10:10 pm

Takk for en veldig bra arrangert turnering. Tipp topp
Hvis dere beholder 6 slag,synes jeg dere bør redusere tiden pr slag til 2 timer. Bør være oppnålig for alle når det er 1500p hærer. Å spille på tid er også noe man kan øve seg på å beherske.
Litt uenig her. Synes det er veldig kjipt å ikke kunne avslutte et slag og noen ganger tar det lang tid. Så god tid verdsettes av meg høyt. Så får man heller legge inn noe pausefyll i kiosken. For de som vinner på et par runder :wink:

Ut på byen var veldig hyggelig. Er så bra når nesten alle klarer å samle seg på samme sted. fortsette med det.

Kommer nok neste år også men med teltplugger. :?

Og til slutt takk til Torger som lånte bort hagen og lagde frokost. Det er tommel opp for den karen.
-Sir, we are completely surrounded
-Excellent, this means we can attack in any direction

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Jun 08, 2009 10:15 pm

Jetlag wrote: Og til slutt takk til Torger som lånte bort hagen og lagde frokost. Det er tommel opp for den karen.
Ja, telting i hagen til Torger var suverent!

Jeg ga ham 2 sportsmanship poeng for frokosten :D
Have you seen the Jack in the Green?

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Mon Jun 08, 2009 10:31 pm

Kommer mer resultater iløpet av uka, er fullt opp med jobbing så tar litt tid

Marius
Marius

Green is the new everything

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Mon Jun 08, 2009 11:18 pm

Jetlag wrote:Takk for en veldig bra arrangert turnering. Tipp topp
Litt uenig her. Synes det er veldig kjipt å ikke kunne avslutte et slag og noen ganger tar det lang tid. Så god tid verdsettes av meg høyt. Så får man heller legge inn noe pausefyll i kiosken. For de som vinner på et par runder :wink:

Ut på byen var veldig hyggelig. Er så bra når nesten alle klarer å samle seg på samme sted. fortsette med det.

Kommer nok neste år også men med teltplugger. :?

Og til slutt takk til Torger som lånte bort hagen og lagde frokost. Det er tommel opp for den karen.
Hehe, teltplugger blir bra :wink: Men nå flytter vi i slutten av juni, så det er fare for at det ikke blir noe hagecamping med det første, men vi får se :) Bytur var veldig hyggelig det ja, helt til jeg kom hjem :lol:

Utover dette håper jeg så mange som mulig av dere dukker opp på Arcon om ca 3uker, og tar turen tilbake til Mjøsa neste år 8)
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

stigandr
Battle Boar

Post by stigandr » Tue Jun 09, 2009 9:44 am

Vil bare takke for igjen en veldig bra turnering.

Noen tilbakemeldinger:

- Hvis det skal være 6 slag så bør det være 4 på lørdag og 2 på søndag, da tror jeg at man kan få enda flere til å komme.

- 2 timer på hvert slag skulle holde
- 2 timer skulle holde for hvert slag i 1500

Ellers en stor takk til Torger for overnatting og frokost!

Hehe, teltplugger blir bra Men nå flytter vi i slutten av juni, så det er fare for at det ikke blir noe hagecamping med det første
Ble det så mye leven at dere har blitt kastet ut(-:
Stian

netrom
Greylord Outrider

Post by netrom » Tue Jun 09, 2009 10:28 am

Jeg får vel henge meg på jeg også da...

Vil takke arrangør for en veldig bra turnering. Møtte bare hyggelige motstandere, og hadde en knallbra tur på byn på lørdagen :D

Vil også takke Marius og hans kioskdame/fru for overnatting, alkoholfritt øl og whiskey, samt frokost dagen derpå. :lol:
-Morten-

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Tue Jun 09, 2009 11:01 am

stigandr wrote:
Hehe, teltplugger blir bra Men nå flytter vi i slutten av juni, så det er fare for at det ikke blir noe hagecamping med det første
Ble det så mye leven at dere har blitt kastet ut(-:
hehe, neida, vi har hatt planer om det en stund :wink:
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sun Jun 21, 2009 9:02 am

Marius

Green is the new everything

Locked

Return to “Indian Summer”