Arkiv Invasion

Miniatyrspillturnering - Kristiansand

Moderators:Unicorn, lekrist

Cane
Gobber
Re: Warmahordes (11/30) 2017

Post by Cane » Wed Aug 23, 2017 1:58 pm

ser ut som jeg alt må melde meg av Kristian Storemark
skal på utenlands tur meg jobben..

Gudarian
Trencher

Post by Gudarian » Thu Aug 24, 2017 9:08 am

Time schedule
We will play 5 games at 4500 points. Awards for 1st, 2nd and 3rd place and best painted.
Friday:
19.00 Friendly gaming

Saturday: 09.00 The doors open, registration and preparation for play.
09.50 General information.
10.00-12.30 First round.
12.30-13.30 Lunch. Voting for best painted model(s) and unit.
13.30-16.00 Second round.
16.00-16.45 Break.
16.45-19.15 Third round.
19.15 Social time.
20.00 We head out to town to eat and drink

Sunday:
09.45-12.15 Fourth round
12.15-13.00 Break. Voting for best painted armies
13.00-15.30 Fifth round
15.31 Victory ceremony and cleaning up

1. Round - Hold Ground + Frontline Clash
2. Round - Breakthrough + refused Flank
3. Round - Secure Target + Encircle
4. Round – Capture the flags + Counterthrust
5. Round - Hold the ground + Refused Flank

In the interest of saving time, each table will have fixed terrain and players will rotate to a different table each match. There will be no leader table, but the scores of the top 5 players will be displayed before the next match.

Maps used: General map 1 – 10

Maps can be found here: http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... sionID=351
We will be using version 1.3, with the exception if a new version is released before August 28th.

Submitting lists. The deadline for submitting is Friday September 8th. Submit lists to tgor@hotmail.com (Mark with your name).

We will be using tournament pack http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... load/1023/

Slow play/fair play: The time limit for each match is 2.5 hours, which includes deployment, going through your army list etc. Turn 1 should start no more than 20 minutes after the round has started.

Be on time and ready to play when the match is scheduled to start. Continued tardiness will be subject to penalties such as deducting tournament points.

If a player is not able to finish game turn 6 in more than 2 matches, the TO (Thomas Gordeladze) can impose penalties such as deducting tournament points (10 points).
Invasion wants players to be able to play and enjoy themselves and not experience that a player deliberately plays at a slow pace to gain an advantage.

Any grievances can be made to the TO (Thomas Gordeladze) regarding unsportsmanlike conduct.

What you need to bring:
- Fantasy Battles 9th Age Rulebook, your Armybook as well as the appropriate Paths of Magic.
- Dice, tokens and tape measurer/ruler
- Two printed copies of your Army List
- Objective markers for the missions Secure targets and Hold the Ground (max size 50 mm)
-Make sure you bring your painted and fully assembled army. A painted army usually means that at least 3 colours have been applied to the models in a manner that makes sense
-Movement trays must be used for all units with 2 or more models.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Thu Aug 24, 2017 12:16 pm

Til alle 40k spillere

Frist for innsendelse av lister til 40k er Onsdag 6 september kl 23.59. Listene skal skrives i mailen, IKKE som vedlegg. Se www.invasion.no for hvordan hærene skal settes opp når du sender de til meg. Listen sendes til Christopher@invasion.no

Mvh
Arrangørene
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Are Verlo
Trencher

Post by Are Verlo » Sat Aug 26, 2017 7:44 pm

Jeg har et spørsmål knyttet til codex: space marines og de "andre chapters" som space wolves, dark anngels og blood angels. Det kan være greit å sjekke hvordan dette praktiseres på invasion.

Marines har fått seg codex og der ble flere av datasheets´a til vanlige units oppdatert. Dette gjelder units som brukes av alle chapters, også SW, BA og DA, som feks en predator tank.

Det jeg lurer på er om marines i alle farger (også SW, BA og DA) bruker de nye point costene for disse units eller om de tre sistnevnte på bruke datasheets fra codex, men poeng fra Index Imperium 1.

Og da kommer oppfølgningspørsmålet; hva med gear upgrades. Noe gear gikk ned i pris og jeg bruker power fist og special issue bolter som eksempler. PF gikk ned fra 20 til 12 poeng i codex marines i forhold til Index Imperium 1.

Skal de tre chaptera som ikke følger codex marines betale de "nye" poeng prisene fra codex marines for felles gear, som i dette tilfellet er 12 poeng for PF eller skal de betale prisen som står i indexen for alt gear, selv om de skal bruke nye datasheets?

Håper dette ble sammenhengende og forståelig.

Jeg kan jo legge ved to spørsmål:
Skal DA/BA/SW betale redusert eller full pris for predator og skal disse hærene betale 12 eller 20 for en power fist?

Tacticus
Stannis Brocker

Post by Tacticus » Sun Aug 27, 2017 10:06 pm

Melder meg på, Thomas Kastmann

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Aug 28, 2017 6:14 am

Are Verlo wrote:Jeg har et spørsmål knyttet til codex: space marines og de "andre chapters" som space wolves, dark anngels og blood angels. Det kan være greit å sjekke hvordan dette praktiseres på invasion.

Marines har fått seg codex og der ble flere av datasheets´a til vanlige units oppdatert. Dette gjelder units som brukes av alle chapters, også SW, BA og DA, som feks en predator tank.

Det jeg lurer på er om marines i alle farger (også SW, BA og DA) bruker de nye point costene for disse units eller om de tre sistnevnte på bruke datasheets fra codex, men poeng fra Index Imperium 1.

Og da kommer oppfølgningspørsmålet; hva med gear upgrades. Noe gear gikk ned i pris og jeg bruker power fist og special issue bolter som eksempler. PF gikk ned fra 20 til 12 poeng i codex marines i forhold til Index Imperium 1.

Skal de tre chaptera som ikke følger codex marines betale de "nye" poeng prisene fra codex marines for felles gear, som i dette tilfellet er 12 poeng for PF eller skal de betale prisen som står i indexen for alt gear, selv om de skal bruke nye datasheets?

Skal DA/BA/SW betale redusert eller full pris for predator og skal disse hærene betale 12 eller 20 for en power fist?
Jeg skal undersøke og komme med et svar i løpet av kort tid :-)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Aug 28, 2017 9:19 am

Litt oppdatert generell info

Vi har inngått samme avtale med Mighnight Cafe og Bar som vi hadde i fjor. 55 kr for 0,4 liter CB øl frem til midnatt og maten koster 100 kr. Vi håper så mange som mulig blir med ut :)

Vi har fått på plass en avtale med idretthallen ved siden av skolen slik at folk kan dusje. Det er ett annet arrangemang som skal foregå der men vi har fått tildelt dusjetid mellom 08.30-09.30 både Lørdag og Søndag. Så i år er det mulig å dusje igjen :)

Nå har mattene til Invasion kommet, så vi regner med at de fleste bord vil ha matter på seg i år :)

Mvh

Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no

Rolig
Battle Boar

Post by Rolig » Wed Aug 30, 2017 9:42 pm

Sign me up

Espen Roligheten - TAU
2016 etc 40k TAU player
2015 etc 40k Captain
2014 etc 40k Captain TAU
2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player

Gudarian
Trencher

Post by Gudarian » Thu Aug 31, 2017 9:46 am

Siden det ikke er kommet en oppdatering av ny versjon så bruker vi versjon 1.3 på Invasion.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Thu Aug 31, 2017 12:31 pm

Are Verlo wrote:Jeg har et spørsmål knyttet til codex: space marines og de "andre chapters" som space wolves, dark anngels og blood angels. Det kan være greit å sjekke hvordan dette praktiseres på invasion.

Hei igjen

Beklager at det har tatt så lang tid men jeg hadde glemt dette litt, men jeg fant svaret

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/

Så SW, BA og DA fortsetter å bruke indexen og poengsummene som er i den.

Join the Invasion
www.Invasion.no

Are Verlo
Trencher

Post by Are Verlo » Thu Aug 31, 2017 4:20 pm

Litt skuffende at der blir et så klart skille mellom chaptersa,
men det er ryddig og logisk at de forholder seg til index I1 frem til alle datasheets og poengsummer erstattes av en codex.

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Fri Sep 01, 2017 2:08 pm

Til dere som skal spille BB. Ha to rosters klare. en til meg og en dere har med dere rundt.
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

Surmelk
Enigma Foundry

Post by Surmelk » Sun Sep 03, 2017 1:33 pm

Melder meg av.
Morten

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Sep 04, 2017 8:43 am

Bump

Join the Invasion
www.Invasion.no

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Thu Sep 07, 2017 9:11 am

Jeg mangler fremdeles noen lister, men så fort jeg har de vil jeg poste de :)

Join the Invasion
www.Invasion.no

Post Reply

Return to “Invasion”