Arkiv Invasion

Miniatyrspillturnering - Kristiansand

Moderators: Unicorn, lekrist

Slayer
Timotei
Posts: 518
Joined: Mon Aug 29, 2005 10:47 am
Location: Oslo

Re: Generell Info Invasion 2011

Post by Slayer » Sat Aug 27, 2011 7:28 pm

WFB-spørsmål:

Teller dispel scrolls/R Spellbreaking/Spelleater R som genererte Dispel dice?

S

The Avenger
Ghetorix
Posts: 1970
Joined: Sun May 08, 2005 4:06 pm
Location: Gjøvik

Post by The Avenger » Sun Aug 28, 2011 6:31 pm

Ja, alt som autodispeller noe telles som 1dd. Klønete at dette ikke står i reglene :roll:
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Unicorn
Wraith Engine
Posts: 2353
Joined: Thu Jul 21, 2005 5:52 pm
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Unicorn » Mon Aug 29, 2011 9:16 am

40k turneringen er nå full. Hvis flere ønsker å delta i 40k turneringen så er det bare å melde seg på. Du blir da satt på en venteliste og hvis ikke fantasyturneringen eller warmachineturneringen fylles fult opp blir disse ekstra plassene flyttet over til 40k turneringen.

Det er fremdeles plasser i både fantasy og warmachine så det er bare å melde seg på folkens :)
kaldCB wrote:Nå som turneringen nærmer seg lurte jeg litt på terrenget.

Hvordan blir det med de hillsa i år?
Vet du har lagd noen nye noen som er litt mindre en dem i fjor, men er det forsatt meningen de skal være impassible terrain som i fjor?

Har ganske mye å si for hvordan man lager lister, så tenkte det var greit med en avklaring litt tidlig.

Skal jo ikke legge skjul på at det var nærmest umulig å bevege seg på noen av bordene i fjor med mindre du hadde skimmers.
Beklager sent svar men har måtte tenke litt på dette. Hilsa kommer til å være impassible terrain for kjøretøy, og difficult for fotoldater også i år. Men i år er det mange flere deltakere i 40k turneringen så hilsa må spres ut på flere bord, jeg tviler derfor sterkt på at det blir flere enn 2 hills på et bord. Det kommer ikke til å bli som i fjor hvor det var 4-5 hills på enkelte bord, det skjer IKKE.
The Avenger wrote:Ja, alt som autodispeller noe telles som 1dd. Klønete at dette ikke står i reglene :roll:
Fikset i reglene
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty


Join the Invasion
www.Invasion.no

Brimstone
Electromancer
Posts: 181
Joined: Thu Jul 29, 2010 5:22 pm

Post by Brimstone » Mon Aug 29, 2011 10:24 am

- You may not generate more than 2PDs/DDs pr round, whatever source (You are allowed to bring models and items so that you can generate more than 2PD/DD, but only 2 will be generated, any above this is discarded. Eksampel, a Dwarf runelord and 2 runesmiths will generate 3 DD, but the Dwarfplayer will only get 2 DD each magic phase, if a runesmith dies then the Dwarf player still get 2 DD since that what he should be getting)

- Dispel scrolls/Runes of Spellbreaking/Spelleater rune and items/gifts that autodispell a spell count as one DD for each scroll
Når jeg da bruker en Runelord (gir 2DD), som er utsyrt med 2 Spellbreaking (dispel scroll), og en Spellbinding (+2 på alle dispels), så ender jeg opp med +2DD?

Men hvis jeg forstår dette rett så er det bare autodispel som teller som DD? Dverger får fremdeles +2 på dispel, +2 for Spellbreaking (altså +4 pr dispel)?

Hva med Balance som fjerner en PD fra motstanderen og gir en DD? Den vil fremdeles fjerne en PD?
Man slutter ikke å leke fordi man blir voksen - man blir voksen når man slutter å leke. CHARGE!

The Avenger
Ghetorix
Posts: 1970
Joined: Sun May 08, 2005 4:06 pm
Location: Gjøvik

Post by The Avenger » Mon Aug 29, 2011 9:38 pm

Brimstone wrote:
- You may not generate more than 2PDs/DDs pr round, whatever source (You are allowed to bring models and items so that you can generate more than 2PD/DD, but only 2 will be generated, any above this is discarded. Eksampel, a Dwarf runelord and 2 runesmiths will generate 3 DD, but the Dwarfplayer will only get 2 DD each magic phase, if a runesmith dies then the Dwarf player still get 2 DD since that what he should be getting)

- Dispel scrolls/Runes of Spellbreaking/Spelleater rune and items/gifts that autodispell a spell count as one DD for each scroll
Når jeg da bruker en Runelord (gir 2DD), som er utsyrt med 2 Spellbreaking (dispel scroll), og en Spellbinding (+2 på alle dispels), så ender jeg opp med +2DD?

Men hvis jeg forstår dette rett så er det bare autodispel som teller som DD? Dverger får fremdeles +2 på dispel, +2 for Spellbreaking (altså +4 pr dispel)?

Hva med Balance som fjerner en Power Dice fra motstanderen og gir en DD? Den vil fremdeles fjerne en Power Dice?
Stemmer, motstanderen vil fortsatt miste en PD.

Ting som autodispeller, teller som 1DD hver uavhengig om de er brukt eller ikke. Dvs, har du to scrolls/og den slags, så vil du ikke kunne ta i bruk flere DDs enn de du vanligvis får av de 2d6, men du kan ha så mye "+ to dispel" du vil.

Er dette godt nok svar? :)
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Brimstone
Electromancer
Posts: 181
Joined: Thu Jul 29, 2010 5:22 pm

Post by Brimstone » Tue Aug 30, 2011 7:38 am

The Avenger wrote:
Brimstone wrote:
- You may not generate more than 2PDs/DDs pr round, whatever source (You are allowed to bring models and items so that you can generate more than 2PD/DD, but only 2 will be generated, any above this is discarded. Eksampel, a Dwarf runelord and 2 runesmiths will generate 3 DD, but the Dwarfplayer will only get 2 DD each magic phase, if a runesmith dies then the Dwarf player still get 2 DD since that what he should be getting)

- Dispel scrolls/Runes of Spellbreaking/Spelleater rune and items/gifts that autodispell a spell count as one DD for each scroll
Når jeg da bruker en Runelord (gir 2DD), som er utsyrt med 2 Spellbreaking (dispel scroll), og en Spellbinding (+2 på alle dispels), så ender jeg opp med +2DD?

Men hvis jeg forstår dette rett så er det bare autodispel som teller som DD? Dverger får fremdeles +2 på dispel, +2 for Spellbreaking (altså +4 pr dispel)?

Hva med Balance som fjerner en Power Dice fra motstanderen og gir en DD? Den vil fremdeles fjerne en Power Dice?
Stemmer, motstanderen vil fortsatt miste en Power Dice.

Ting som autodispeller, teller som 1DD hver uavhengig om de er brukt eller ikke. Dvs, har du to scrolls/og den slags, så vil du ikke kunne ta i bruk flere DDs enn de du vanligvis får av de 2d6, men du kan ha så mye "+ to dispel" du vil.

Er dette godt nok svar? :)
Svaret ditt var
Image
Man slutter ikke å leke fordi man blir voksen - man blir voksen når man slutter å leke. CHARGE!

Frederique
Archangel
Posts: 3169
Joined: Mon Nov 14, 2005 2:39 pm
Location: Oslo

Post by Frederique » Thu Sep 01, 2011 7:55 pm

Er all info på hjemmesiden oppdatert?
Får noia når det står "2009" over flere overskrifter... 8)

Frederick
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Unicorn
Wraith Engine
Posts: 2353
Joined: Thu Jul 21, 2005 5:52 pm
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Unicorn » Thu Sep 01, 2011 9:06 pm

Frederique wrote:Er all info på hjemmesiden oppdatert?
Får noia når det står "2009" over flere overskrifter... 8)

Frederick
Alt er oppdatert,der det står 2009 er når det ble gjort en eller annen endring på siden som jeg ikke vet om, men hvis du går helt nederst på siden så står det i parantes når den ble oppatert sist ;)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty


Join the Invasion
www.Invasion.no

Unicorn
Wraith Engine
Posts: 2353
Joined: Thu Jul 21, 2005 5:52 pm
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Unicorn » Sat Sep 03, 2011 5:13 pm

Etter å ha fått noen kanseleringer og noen har byttet turnering så er det nå ledige plasser i alle turneringene våre :)

Så hvis du ikke har meldt deg på ennå har du nå sjansen 8)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty


Join the Invasion
www.Invasion.no

Erikkerik
Electromancer
Posts: 174
Joined: Fri Aug 21, 2009 12:02 am

Post by Erikkerik » Wed Sep 07, 2011 4:05 pm

det ramler inn en del uklarheter rund den nye ogre boka som neppe kommer til å bli faq'a innen turneringen, så arrengørene må ta noen avgjørelser.

1. Slaughtermasters og butchers i den nye ogre boka kan nå velge ironfists som mundane equipment. Den nye regelen på ironfists er at de " works in exactly the same way as a shield" bortsett fra at man får parry save også som mounted (de kan ikke lenger brukes som våpen, altså)
BRB: Wizards cannot wear magic armor, unless they already have an option to wear mundane armor (pg 172)
Kan SM or butchers altså velge magic armor?

2. Den nye ironblasteren (Great cannon på rhinox) er klassifisert som chariot, ikke som warmachine, og har altså ikke "slow to fire" regelen. Kan den stand & shoot?

Kan hende jeg kommer med mer etter hvert ;)

dødsdømt
Fennblade
Posts: 135
Joined: Thu Apr 02, 2009 1:22 am

Post by dødsdømt » Wed Sep 07, 2011 5:02 pm

hei jeg lurer på om noen har plass til lille meg og noe bagasje ned til invasion da det har blit litt omrokeringer med dem jeg skulle sitte på så var det ikke plass enda.

takk

hilsen Joachim Randa

Kaptajn Congoboy
Archangel
Posts: 2800
Joined: Sun Jan 18, 2009 4:05 pm
Location: Oslo

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Sep 08, 2011 7:55 am

Jeg er helt sikker på at det er plass i en av bilene som går nedover, men jeg tror du får mer respons om du spør i WM/H-forumet, egentlig.
-Kaptajnen

The Avenger
Ghetorix
Posts: 1970
Joined: Sun May 08, 2005 4:06 pm
Location: Gjøvik

Post by The Avenger » Sat Sep 10, 2011 6:15 pm

Erikkerik wrote:det ramler inn en del uklarheter rund den nye ogre boka som neppe kommer til å bli faq'a innen turneringen, så arrengørene må ta noen avgjørelser.

1. Slaughtermasters og butchers i den nye ogre boka kan nå velge ironfists som mundane equipment. Den nye regelen på ironfists er at de " works in exactly the same way as a shield" bortsett fra at man får parry save også som mounted (de kan ikke lenger brukes som våpen, altså)
BRB: Wizards cannot wear magic armor, unless they already have an option to wear mundane armor (pg 172)
Kan SM or butchers altså velge magic armor?

2. Den nye ironblasteren (Great cannon på rhinox) er klassifisert som chariot, ikke som warmachine, og har altså ikke "slow to fire" regelen. Kan den stand & shoot?

Kan hende jeg kommer med mer etter hvert ;)
1) Ja (grunnet reglene som er listet opp)
2) Burde kanskje være ja på samme grunnlag som over, men dette er litt spes da, så hva mener folket?
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Erikkerik
Electromancer
Posts: 174
Joined: Fri Aug 21, 2009 12:02 am

Post by Erikkerik » Sat Sep 10, 2011 8:29 pm

The Avenger wrote: så hva mener folket?
Skal jeg være helt ærlig, regner jeg med det er en glipp, og at det egentlig er meningen at den skal være en warmachine også, så slow to fire, og ironcurse icon gir 6+ ward osv., og at den kommer til å faqet dithen etter hvert. Det er en kanon, tross alt.

Vi har også forøvrig en talisman "greedy fist" som drainer en magic level per "hit", uten at det er spesifisert at det er close combat. Siden det er en talisman og ikke et våpen, er det kanskje mulig at det er meningen det skal være slik, at både hits fra ranged og spells også teller, men jeg regner nok med det er meningen at det bare skal være cc.

And3rs
Electromancer
Posts: 181
Joined: Mon Apr 27, 2009 7:44 pm
Location: Oslo

Post by And3rs » Mon Sep 12, 2011 9:02 pm

blir det peppes iår?
ETC Orkz 2012

Armacon 2015, be there!

Post Reply

Return to “Invasion”