Arkiv Invasion

Miniatyrspillturnering - Kristiansand

Moderators: Unicorn, lekrist

KristofferD
Stannis Brocker

Re: Ris og ros

Post by KristofferD » Tue Sep 25, 2012 7:36 am

Hadde en topp helg. Jeg synes det fungerte bra med flere rom som var mindre, det var ikke spor etter "gamers stench" noe jeg ikke er noe fan av og lydnivået var ikke til bry, noe som ofte skjer i store lokaler.

Trenger ikke kommentere på lysene, dette var det ikke mye å gjøre med og det kommer ikke til å skje igjen.

Jeg savnet nummer på spillbordene i fantasy, pga første mann til mølla ble det to bord jeg spilte to ganger på. Det var helt ok, men en liten lapp med nr. på hadde hjulpet mye. Selve pairing jobben synes jeg ble ordnet veldig bra, med tanke på at dommer måte ta på seg en del jobber på en gang. Assisterendevaffeldommerturneringsovermester? Vafflene var gode, toast var en hyggelig overraskelse, kaffe er fantastisk, pølser hadde dere også! Prisene fikk ikea til å virke dyr :)

Kult at dere solgte blisters, der var det mye gull, hadde jeg hatt mer penger på konto ville jeg nok gått helt bananas :mrgreen:

Ellers må jeg bare si takk for en kjekk turnering og takk til alle mine motstandere for hyggelige kamper. Alle hadde godt humør, det var ingen regelproblemer eller sure miner. Helt konger :)

NilsenMedDobbelN
Trencher

Post by NilsenMedDobbelN » Tue Sep 25, 2012 4:47 pm

Heisann godtfolk!

Kristian her, aka pølsemannen i kiosken. Beklager alt rotet som ble med pairing og spillebord. Jeg var ikke helt forberedt på arbeidsmendgen! Jeg syns selv det gikk greit til slutt, selv med noen matematiske slurvefeil her og der ;)

Vil rette en stor takk til alle fantasy-deltakerne, jeg syns det var en vanvittig flott gjeng som stilte i år :) Folk virket stort sett blide og hyggelige både under og etter spillingen :D

Satser på å stille til neste år som spiller, eller i verste tilfelle som mer aktiv dommer :)

Mvh
Kristian Pølsemaker Extraordinaire Nilsen

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Wed Sep 26, 2012 12:14 am

Enig i stort sett alt som skrives her. Først og fremst var det veldig artig, og en flott fantasy-gjeng der jeg tror både de som spilller for fun og de som spiller "to win" fikk sitt.

Største minuset for meg er som pølsemakeren har påpekt: bord og terrenget. Liten styring på dette, spilte all tre slagene lørdag på samme bord for eksempel. Virket veldig tilfeldig sammensatt. Litt dumt at det nærmest blir opp til spillerne selv hvor de ender opp, for min egen del føler jeg terreng fikk en litt for stor del å si i hver enkelt kamp.

Men så lenge arrangøren selv er enig i dette, regner jeg med det blir enda bedre neste år!

mvh Kyrre

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Thu Sep 27, 2012 11:12 am

Beklager manglende tilbakemeldinger fra min side, men min sønn har vært innlagt på sykehuset og da havner 2d6 langt nede på prioriteringslisten.

Men takk for alle tilbameldingene :) Missionsa tok jeg rett fra boken men i ettertid så ser jeg at poengsystemet skulle vært helt annerledes og dette skal rettes opp til neste år.

Når det gjelder terreng så skulle det egentlig vært mer, men jeg fikk ikke tatt med meg terregnet som jeg hadde hjemme og satt det opp av naturlige grunner, så det vil også endre seg til neste Invasion.

Lyset vil også bli fikset til neste år ;) og vi kommer til å spille en annen plass enn i de klasserommene vi var i nå i år.

Jeg tar gjerne i mot flere tilbakemedlinger :)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Nurgling Nanny
Stannis Brocker

Post by Nurgling Nanny » Thu Sep 27, 2012 3:52 pm

Skjønner ikke hvorfor folk klager over poeng. Dere fikk i det minste noen :wink:
Jeg synes godt at vi kan spille i klasserommene. Mindre bæring og enklere å rydde.
Pest og kolera...

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Sep 27, 2012 5:04 pm

Skavvi se. Aller først vil jeg si at jeg koste meg stort og kommer neste år!

Lyset var litt leit, selv om jeg nok aldri kommer til å glemme den siste kampen mot Jonas. Jeg kastet...øh...2...og 1? Er det en 6'er? Glem det, det var ikke min figur alikevel.

Manuell backup av resultater for krisepairing om den automatiske feiler er en lysende, fantastisk ide. Manual pairing som hovedkonsept tar lang tid og blir svært ofte rot når man kommer over 15 spillere, spesielt om det er ujevnt antall og noen skal ha en Bye. Har sendt en DohYou link til roffy :)

Jeg må innrømme jeg savnet gymsalen :( Mye koseligere med alle på et sted. Rio Pizza fungerte heller ikke helt; etter 15 min uten å få betjening etter at vi hadde fått beskjed om å sette oss ned og få betjening gikk vi 5 på mitt bord til en annen restaurant.

Neste år drar vi tidligere fra Oslo.
-Kaptajnen

Need more dakka
Stannis Brocker

Post by Need more dakka » Fri Sep 28, 2012 7:02 pm

Vil si meg enig i at jeg likte klasserommene, det eneste er det med at det blir stappa, om vi kunne spredt 40k over litt flere rom, mer pusterom.
Var veldig gøy å dunke borti andreas hele siste kampen..
Orks never lose!
Either we win, and we win!
Or we die, then it doesnt count
or we run, but then we´ll be back!

Christars
Enigma Foundry

Post by Christars » Tue Oct 16, 2012 4:43 pm

Grayfox wrote:Største minuset for meg er som pølsemakeren har påpekt: bord og terrenget. Liten styring på dette, spilte all tre slagene lørdag på samme bord for eksempel. Virket veldig tilfeldig sammensatt. Litt dumt at det nærmest blir opp til spillerne selv hvor de ender opp, for min egen del føler jeg terreng fikk en litt for stor del å si i hver enkelt kamp.
Når det kommer til hvem som spilte på hvilket bord har jeg intet å si, men når det kommer til selve terrenget må jeg ta mesteparten av ansvaret - det var tilsynelatende ingen "forhåndsbestemte" terrengansvarlige for Fantasy, så jeg (som bare spiller 40K og ikke har noe med Invasions arrangering å gjøre) og en annen (som riktignok var Warhammerspiller) bare lagde bordene etter ad hoc og mine heller tvilsomme estetiske krav.

Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke hadde den minste peiling på om bordene kom til å ende opp spillbare, men det var tydeligvis hastverk og ingen planlegging.
El Psy Congroo

lekrist
Ghetorix

Post by lekrist » Wed Apr 03, 2013 10:16 am

Hei,

Vil bare informere om at dato for årets Invasion er satt til 12.-14. september.

Det blir turneringer i warhammer, 40k, warmachine/hordes og muligens Flames of War

Turneringene blir avholdt på Grim skole i Kristiansand

I år som i fjor er det mulig å overnatte fra fredag til søndag. Skolen åpner ca klokken 18.00 på fredagen.

Mer informasjon kommer fortløpende :)

C & C
Join the Invasion!
www.invasion.no

Need more dakka
Stannis Brocker

Post by Need more dakka » Mon Apr 08, 2013 10:58 pm

Hei!

Ser at regelpakken for 40k er ute på invasion.no.

Ser at hvis en leder med 3 Vp's, så blir det draw.

Hvordan i H' skal en klare det med emperors will? hvor 90% av alle harde matchups ender opp med 5/3 om ikke jevnere.

Vil også påpeke at å ha poengscore etter hvor jevnt kampen var, er ikke det beste, for enkelt og greit, møter en en hard motstander, og i slutten kommer alt an på om du har en bitteliten fordel, og dermed vanligvis vinner, blir nå en draw, som fører til at folk som møter "simple" matchups og gruser motstanderen blir dyttet langt frem point-wise.

Burde bare være 3 typer resultater:
WIN
DRAW
LOSS

GW gjorde en god jobb med å gjøre det utrolig vanskelig å få draw, og det å gjøre Emperors Will (populært kalt draw mission) mer eller mindre garantert draw med mindre en klarer å gruse fienden... vel..

My opinions :P
Orks never lose!
Either we win, and we win!
Or we die, then it doesnt count
or we run, but then we´ll be back!

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Thu Apr 11, 2013 11:11 am

Oh yes tilbake til gymsalene!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Apr 28, 2013 11:44 pm

Når poster dere scenarier?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Apr 29, 2013 1:05 am

Kjører en double-whammy: for Warhammer Fantasy sier dere "ingen rares over 170 poeng". Key word being "over". Betyr dette at 2 Ironblastere er ok?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Apr 29, 2013 12:27 pm

Olannon wrote:Kjører en double-whammy: for Warhammer Fantasy sier dere "ingen rares over 170 poeng". Key word being "over". Betyr dette at 2 Ironblastere er ok?
Skal være 170 poeng eller mer, så nei, ikke 2 iron blasters

Scenarior kommer etterhvert, vi har ikke helt bestemt oss. Reglene kan ennå også endre seg, men blir minimalt med comp
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Wed May 22, 2013 10:09 am

Retter mitt spørsmål til fantasy pakken.
Blir det army spesific comp eller holder dere til den som er satt opp nå? Frykter for all crossbowman armies hvis dere ikke gjør noe med dem :P Synes forøvrig at det som dere har satt opp nå er ok.
Sånn generelt lurte jeg også på eventuelt når dere offentliggjør dette :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Post Reply

Return to “Invasion”