40k på Arcon 2013

Norges største spillfestival, avholdes i slutten av juni hvert år

Moderators: Unicorn, Frederique, The Avenger, chranos

Phatonic
Battle Boar

Re: 40k på Arcon 2013

Post by Phatonic » Fri Jun 07, 2013 10:43 am

Basilisk wrote:Mariusz Wawrzyn - ORKZ
Respect +1 fellow ork ^^

chranos
Warlock

Post by chranos » Fri Jun 07, 2013 3:37 pm

Det er i dag 2 uker til Arcon!

Husk at betalingsfristen for å slippe inn for 300,- hele con'en går ut neste uke.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Scottybeammeup
Gremlin

Post by Scottybeammeup » Fri Jun 07, 2013 8:35 pm

Ian gore - imperial guard

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Jun 10, 2013 7:32 am

Kom igjen folkens, hvor er alle 40k spillerne, vi er hele 7 stykker til nå, plass til mange flere :) meld dere på!
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Glasqul
Thorn

Post by Glasqul » Mon Jun 10, 2013 9:51 am

Unicorn wrote:Kom igjen folkens, hvor er alle 40k spillerne, vi er hele 7 stykker til nå, plass til mange flere :) meld dere på!
Jeg kommer hvis jeg får kjørt noen kraftige resurrection spells på bilen.
Isåall blir det Dark Angels(Mer eller mindre rett fra Dark Venegance :P)

Mvh
Robin
Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Jun 10, 2013 9:53 am

Power of the Omniassiah be with you!

Håper bilen blir bedre!

Panzergraf
Holy Zealot

Post by Panzergraf » Mon Jun 10, 2013 2:58 pm

Melder meg på,
Elling Moen - Imperial Guard Armored Battlegroup

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Tue Jun 11, 2013 7:56 am

Veldig bra Elling :) kom igjen, 2 til så er vi 2 sifret i hvertfall, men jo flere jo bedre :P
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Darkvalley
Gobber

Post by Darkvalley » Thu Jun 13, 2013 4:36 pm

Jeg melder meg på.

Prøver meg med GN.

Regelspørsmål: kan jeg bruke en Contemptor DN i en Grey knight liste?

I så fall - gitt at man stapper en halvdau GN-psyker inn i et Contemptor Dreadnought chassis med de våpnene denne har, er det noe i veien for å laste den opp med Psyammo? :)

Knut

Jeg må innrømme at jeg jeg ikke aner hva du prater om, noen som kjenner til dette som kan forklare meg det litt enklere?

+

chranos
Warlock

Post by chranos » Thu Jun 13, 2013 9:49 pm

Husk at det i morgen (fredag 14 juni) er siste frist for forhåndsbetaling til arcon. etter dette øker weekendprisen til 400,-

Løp å kjøp! http://www.spillfestival.no

Darkvalley
Gobber

Post by Darkvalley » Sun Jun 16, 2013 8:42 am

Ref spm om bruk av Contemptor Dreadnought i en Grey Knight liste:

Contemptor-mortis Dreadnoughts er fra Forge World, Imperial Armor Aeronautica-boka. Den er i utgangspunktet et Heavy support valg for SM, DA og BT. Jeg kan ta den med som en alliert enhet sammen med en SM HQ og en Troop i følge de publiserte reglene for turneringen (0..1 IA enheter), men det hadde vært "greiere" for min del å kjøre den som en Grey Knight enhet. Spesielt dersom Psyammo (+1 Str på skyting) ble et lovlig tilvalg.:) Nå skal man ikke blande logikk inn i et slikt system som W40K, men logisk sett er det ikke noe i veien for å tilføre Psyammo, det trengs en psyker i "førersetet" og spesialammunisjon, begge deler er uavhengige av resten av maskineriet. Ettersom dette err et vanlig valg for en Grey Knight Dreadnought virker det naturlig å tilføre hvis man tar inn en Contemptor DN i en GN liste:)

Jeg antar at svaret på spørsmålet er nei, men det skader ikke å spørre. Jeg har ikke spilt 40K på Arcon før, så jeg kjenner ikke til hva folk pleier å tillate.

Knut

Surmelk
Enigma Foundry

Post by Surmelk » Sun Jun 16, 2013 2:17 pm

Lista og enhetene dine må være bygd opp iht codexene og IA.

Såvidt jeg husker er det ingen FW contemptor dreadnouhgt som sier den kan tas for GK. Så din eneste mulighet er som du nevner, å dytte den inn som en del av en allies detachment.

Ettersom det ikke finnes en FW contemptor med psybolt-ammunisjon som valg, er det heller ingen lovlig enhet.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Sun Jun 16, 2013 10:05 pm

Darkvalley wrote:Ref spm om bruk av Contemptor Dreadnought i en Grey Knight liste:

Contemptor-mortis Dreadnoughts er fra Forge World, Imperial Armor Aeronautica-boka. Den er i utgangspunktet et Heavy support valg for SM, DA og BT. Jeg kan ta den med som en alliert enhet sammen med en SM HQ og en Troop i følge de publiserte reglene for turneringen (0..1 IA enheter), men det hadde vært "greiere" for min del å kjøre den som en Grey Knight enhet. Spesielt dersom Psyammo (+1 Str på skyting) ble et lovlig tilvalg.:) Nå skal man ikke blande logikk inn i et slikt system som W40K, men logisk sett er det ikke noe i veien for å tilføre Psyammo, det trengs en psyker i "førersetet" og spesialammunisjon, begge deler er uavhengige av resten av maskineriet. Ettersom dette err et vanlig valg for en Grey Knight Dreadnought virker det naturlig å tilføre hvis man tar inn en Contemptor DN i en GN liste:)

Jeg antar at svaret på spørsmålet er nei, men det skader ikke å spørre. Jeg har ikke spilt 40K på Arcon før, så jeg kjenner ikke til hva folk pleier å tillate.

Knut
Takk for oppklarende svar, men som du selv har konkludert med så er svaret nei. Det er ikke noe malekrav på arcon, ut over det er det som en vanlig turnering.

Join the Invasion
www.Invasion.no

Darkvalley
Gobber

Post by Darkvalley » Sun Jun 16, 2013 11:21 pm

Den er grei, da får jeg se om det er verd det å ta med en alliert detachment for å få den med i spill. Det hadde vært moro å få prøvd den en gang.

Knut

Glasqul
Thorn

Post by Glasqul » Tue Jun 18, 2013 8:56 am

It`s ALIVE(bilen), så om den ikke dauer på nytt kommer jeg på lørdag :)

Blir Dark Angels.

Mvh
Robin
Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone

Post Reply

Return to “Spillfestivalen Arcon”